Page 13 of 26 FirstFirst ... 38910111213141516171823 ... LastLast
Results 481 to 520 of 1016

Quote Originally Posted by tordvif View Post
    Er vel uvisst hvor mye vi får med en gang også. I sånne store salg som det der, så er ofte deler av summen bundet opp til klausuler.
    Trenger ikke nødvendigvis å ha så mye å si. Det påvirker kontantstrømmen, men det viktigste er at vi vet vi vil få pengene. Det er jo heller ikke et stort kjøp for klubber i Premier League, så skulle han gå dit så er det godt mulig alt kommer med en gang. Og på samme måte kan jo vi også kjøpe spillere eventuelt. Betale noe nå og resten senere.

Facebookverifisert
    ziggy75's Avatar

Quote Originally Posted by Nicolai View Post
    Tror det er en godt bevart hemmelighet, men det høres ihvertfall ut som at Ingebrigtsen er godt fornøyd med den.
    Drypper penger på Asker også ja.
    Ah..hørte en gang at Asker ikke hadde noe videresalg, tror det var her.
    Håper for Berges del at han ender i Spania, men for vår del at han ender i England.

Facebookverifisert

Håper han går i dag!! Så kan vi fleske til med et par backer!

Quote Originally Posted by ziggy75 View Post
    Ah..hørte en gang at Asker ikke hadde noe videresalg, tror det var her.
    Ja, jeg mener å huske at jeg leste noe sånt her på forumet selv, men i samme artikkel fra i går stod det:

– Og blir det en overgang til slutt, så er det bra at de som var her da (Berge ble solgt) ordnet en avtale som gjør at også VIF får noen penger tilbake. Det samme gjelder Asker. Det skal bli interessant å se hva som skjer, sier Jørgen Ingebrigtsen.

Så litt av pengene går til Asker, men det er jo fair.

Facebookverifisert

Quote Originally Posted by Nicolai View Post
    Ja, jeg mener å huske at jeg leste noe sånt her på forumet selv, men i samme artikkel fra i går stod det:

– Og blir det en overgang til slutt, så er det bra at de som var her da (Berge ble solgt) ordnet en avtale som gjør at også VIF får noen penger tilbake. Det samme gjelder Asker. Det skal bli interessant å se hva som skjer, sier Jørgen Ingebrigtsen.

Så litt av pengene går til Asker, men det er jo fair.
    Asker fikk nok noe penger da vi solgte ham til Genk. Deretter vil det stort sett alltid dryppe litt på tidligere klubber ved salg, men det blir nok ikke store summen.

Dersom Asker fikk 10% av summen da vi solgte Berge, og vi får 10% av summen ved neste salg, så vil asker få 10% av våre 10% denne gang. Mao får vi 9% og Asker 1% av totalsummen. Og slik fortsetter det i det uendelige....

Vega ønsker seg bort fra Brann. Noe for oss?

Quote Originally Posted by Pete View Post
    Vega ønsker seg bort fra Brann. Noe for oss?
    Vi har vel ikke plass til flere utlendinger.. må eventuelt sende ut en av de utenlandske først.

Quote Originally Posted by christer1913 View Post
    Sakarias Opsahl tatt opp i A-stallen.

http://www.vif-fotball.no/nyheter/en...idtbanespiller

Da har vi per dags dato en stall med 24 spillere igjen.
    Ser på NFF-rapporten at Sakarias Opsahl er på B-lista sammen med Kevin Ogudugu, Ulrik Mathisen, Jonas Levernes og Petter Karlsen (https://fiks.fotball.no/OpenReports/Spillertropp.aspx)

Da er det fremdeles bare 23 spillere utenom dem.

Quote Originally Posted by clash View Post
    Ser på NFF-rapporten at Sakarias Opsahl er på B-lista sammen med Kevin Ogudugu, Ulrik Mathisen, Jonas Levernes og Petter Karlsen (https://fiks.fotball.no/OpenReports/Spillertropp.aspx)

Da er det fremdeles bare 23 spillere utenom dem.
    Adam Larsen, Kristoffer Klaesson = 2
    Boof, Nouri, Adekugbe, Borchgrevik, Näsberg, Tollås, Jääger =7
    Opsahl, Israelsson, Abdi, Samuel, Dønnum, Horn Myhre, Agyiri, Fredheim Holm, Lekven, Grødem= 10
    Godly, Johnson, Azemi, Ejuke, Finne =5

Totalt= 24

http://www.vif-fotball.no/lag

Opsahl, Israelsson, Abdi, Samuel, Dønnum, Horn Myhre, Agyiri, Fredheim Holm, Lekven, Grødem= 10

Totalt= 24

Da er vi alt for mange på midten, selv om Dønnum neppe spiller midt. Selv om vi trekker ut Opsahl (selv om Deila nevner mulig debut i år), Agyiri skadet - en stund, og Lekven ute en måneds tid, så er det for mange for 3 posisjoner. Dersom Abdi er på vei ut bør Myhre og Grødem prioriteres resten av sesongen (så stor forskjell er det ikke) og skulle de bli litt bedre så er de der allerede. Vi mangler en back - og kanskje en kant. Får vi større press foran vil jo også det hjelpe defensivt.

Quote Originally Posted by Pete View Post
    Da er vi alt for mange på midten, selv om Dønnum neppe spiller midt. Selv om vi trekker ut Opsahl (selv om Deila nevner mulig debut i år), Agyiri skadet - en stund, og Lekven ute en måneds tid, så er det for mange for 3 posisjoner. Dersom Abdi er på vei ut bør Myhre og Grødem prioriteres resten av sesongen (så stor forskjell er det ikke) og skulle de bli litt bedre så er de der allerede. Vi mangler en back - og kanskje en kant. Får vi større press foran vil jo også det hjelpe defensivt.
    Synes vi skal avslutte sammarbeidet med Agyiri. En god spiller, men han har jo omtrent ikke spilt, og da er han mer til bry enn til hjelp.Er også enig med deg i at Myhre og Grødem bør prioriteres foran Abdi ut sesongen.

Totalt= 24

Hvis du ser på hjemmesiden så er Sakarias Opsahl med ja. Men til NFF har Vålerenga satt ham på B-lista, og da er det altså 23 på "A-lista".

Quote Originally Posted by tordvif View Post
    Synes vi skal avslutte sammarbeidet med Agyiri. En god spiller, men han har jo omtrent ikke spilt, og da er han mer til bry enn til hjelp.Er også enig med deg i at Myhre og Grødem bør prioriteres foran Abdi ut sesongen.
    Her er jeg enig, Agyiri har ikke prestert en dritt i tellende kamper for oss. Allikevel hauses han opp av enkelte uten at jeg forstår hvorfor. Det samme mener jeg om Fridjonsson, hva er det han egentlig har prestert? Lange kast til ingen nytte er sikkert flott for noen, men det fungerer ikke.
    Han har hatt enkelte gode involveringer, men er ikke i nærheten av det jeg forventa iallefall.

Er det slik at så lenge man har hatt en kontrakt på balløya, er man selvskreven helt uansett hvor dårlig man presterer?
    Holder virkelig det?
    "I would not live forever!, because we should not live forever, because if we were supposed to live forever, then we would live forever, but we cannot live forever, which is why I would not live forever,"

Miss Alabama in the 1994 Miss USA contest.

Hvorfor er det så mange som virker å tro at Abdi er på vei ut? Han spiller da som regel når han er tilgjengelig?

Tippekonge 2015 Daniel's Avatar
    Blog Entries
    33

Quote Originally Posted by anderan View Post
    Hvorfor er det så mange som virker å tro at Abdi er på vei ut? Han spiller da som regel når han er tilgjengelig?
    Utgående kontrakt med veldig høy lønn om man skal tro det man leser.

Facebookverifisert
    hmchrist's Avatar

I følge VG «erfarte de» at Asker skulle ha 20% av et videresalg av Berge før vi solgte ham.
    Og i følge Budstikka skal Asker ha 2,5% av salgssummen fra Genk til neste klubb.
    Om dette stemmer kan vi basert på at 2,5% er 20% av 12,5% anta at vi får beholde 10% av salgssummen, mens 2,5% sendes til Asker.
    Altså 15 mill til oss og 3,75 mill til Asker om han selges for 150 mill.

https://www.vg.no/sport/fotball/i/AO...a-sander-berge
    https://www.budstikka.no/sport/fotba.../s/5-55-697493

Noen som vet hvem han afrikanske spilleren på instagram storyen til Peter Michael er? De satt i garderoben på Valle, men aldri sett han ene før. Det sto forøvrig 6 august på det bildet han hadde lag til. Så virker som han andre har vært her i noen dager allerede. Kanskje en nigerianer som trener med oss bare?

Quote Originally Posted by hmchrist View Post
    I følge VG «erfarte de» at Asker skulle ha 20% av et videresalg av Berge før vi solgte ham.
    Og i følge Budstikka skal Asker ha 2,5% av salgssummen fra Genk til neste klubb.
    Om dette stemmer kan vi basert på at 2,5% er 20% av 12,5% anta at vi får beholde 10% av salgssummen, mens 2,5% sendes til Asker.
    Altså 15 mill til oss og 3,75 mill til Asker om han selges for 150 mill.

https://www.vg.no/sport/fotball/i/AO...a-sander-berge
    https://www.budstikka.no/sport/fotba.../s/5-55-697493
    Jeg tror fort salgssummen vil nærme seg 200 millioner. Godt i det, sitter vi nok uansett.
    Ett lag i Oslo.

Quote Originally Posted by clash View Post
    Hvis du ser på hjemmesiden så er Sakarias Opsahl med ja. Men til NFF har Vålerenga satt ham på B-lista, og da er det altså 23 på "A-lista".
    Det med 24 spillere er vel mer det at Deila har sagt at det er det antall spillere han vil ha i stallen og ikke nødvendigvis noen maksgrense av NFF.

Quote Originally Posted by Nico 8 View Post
    Det med 24 spillere er vel mer det at Deila har sagt at det er det antall spillere han vil ha i stallen og ikke nødvendigvis noen maksgrense av NFF.
    Både Ingebretsen og Deila har vært klare på at troppen skal inneholde 24 stk spillere. Skal noen inn nå så må noen ut. Det var for mange i fjor og det var ikke vellykket. Det er et tall klubben (noen) har satt. NFF blander seg ikke opp i det.

Snipp, snapp, snute. Så var PL-eventyret til Sander Berge ute.

Facebookverifisert
    hmchrist's Avatar

Quote Originally Posted by Trad View Post
    Nå ja. Det kommer flere vinduer, men jeg tror han havner i Sevilla.

Facebookverifisert

Quote Originally Posted by Trad View Post
    Er man heldig så drypper det kanskje mer spenn på oss om han går til Sevilla. Nå kan man bruke tiden frem til vintervinduet og gjøre en skikkelig scouting jobb.

Facebookverifisert
    g-maZta's Avatar

Quote Originally Posted by Waldemar View Post
    Er man heldig så drypper det kanskje mer spenn på oss om han går til Sevilla. Nå kan man bruke tiden frem til vintervinduet og gjøre en skikkelig scouting jobb.
    Sevilla har vært ganske tydelige på at Berge er en prioritert signering for dem.
    For Berges del ville dette kanskje vært det beste trekket. Jeg tror sjansen for spilletid er større der enn i Tottenham eller Arsenal.

For vår del ville det nok vært bedre om Sander tok en tur til London.
    Pengene i PL er helt hinsides, og jeg tror det ville regnet mer på oss da.

Nå liker jeg Berge godt, så jeg håper han gjør det som er best for sin egen karriere.
    Penger får vi uansett ved en overgang.

Facebookverifisert
    ziggy75's Avatar

Quote Originally Posted by g-maZta View Post
    Sevilla har vært ganske tydelige på at Berge er en prioritert signering for dem.
    For Berges del ville dette kanskje vært det beste trekket. Jeg tror sjansen for spilletid er større der enn i Tottenham eller Arsenal.

For vår del ville det nok vært bedre om Sander tok en tur til London.
    Pengene i PL er helt hinsides, og jeg tror det ville regnet mer på oss da.

Nå liker jeg Berge godt, så jeg håper han gjør det som er best for sin egen karriere.
    Penger får vi uansett ved en overgang.
    Sevilla har vært veldig, veldig på Berge i to år nå, og det er ganske tydelig at de vil satse på han. Engelske klubber bader i penger pga tv-avtalen, så kan bla opp masse penger uten at de egentlig satser like mye på den spilleren det gjelder.

Nå var jo Berge skadet i nesten 1 år for ikke lenge siden. Ikke rart en overgang drøyer litt. Men når han kom tilbake fra et langt skadeopphold gikk han rett inn på landslaget, og det så ikke ut som han hadde vært ute med skade i det hele tatt. Den gutten der har en stor fremtid.

Deila hintet frempå om en mulig forsterkning til de 10 på midten vi har allerede i Nettavisen. Noen som har hørt noe mer?

Tidligere Godset-spiller Mohammed Abu kommer på lån ut sesongen http://www.vif-fotball.no/nyheter/mo...-for-valerenga

Facebookverifisert

Abu er en type spiller vi har manglet (tacklingssterk, løper mye, godt overblikk og meget god pasningsfot) - forutsatt at han er FIT, er dette en spiller som kan tilføre oss mye av det vi har manglet. En meget god signering basert på det han presterte i Godset i 2012. Forhåpentligvis mye mer rutine nå og tydeligvis veldig lojal mot Deila. En god inngang til helgen!

Quote Originally Posted by Pez View Post
    Wow... Det blir litt mye tidligere Godset spillere etter min smak nå.
    Ikke negativt ment, men..

Velger å være litt nøktern i forventningene til denne spilleren. Men vi får håpe han lykkes bedre enn Keita og Ibrahim.Det ser ikke akkurat ut som karrieren hans har tatt av etter City eller Godset tiden heller.

Wow... Det blir litt mye tidligere Godset spillere etter min smak nå.
    Ikke negativt ment, men..
    Vi har tre spillere med bakgrunn der, på samme måte som de har tre med bakgrunn hos oss.
    Tror Abu blir meget bra, og håper vi kan signere han for flere sesonger.
    EVIG VIF

Ser at kontrakten til Abu går ut 31.12.2018 hos Columbus Crew. Kanskje vi har erstatteren til Ibrahim klar.

Kan være en grei signering om det er muligheter for å signere han permanent etter sesongen. Men om han kommer inn for å redde høstformen ser jeg ikke helt poenget med signeringen av Abu.

Quote Originally Posted by Catenaccio View Post
    Kan være en grei signering om det er muligheter for å signere han permanent etter sesongen. Men om han kommer inn for å redde høstformen ser jeg ikke helt poenget med signeringen av Abu.
    Vi har jo etterlyst en defensiv midtbanespiller i hvert fall. Skal bli spennende å se han i aksjon.

Vi bør vel ha rimelig gode muligheter for å hente han permanent etter låneoppholdet. Vært i mange klubber, og kontrakten går ut. Hvis det da ikke dukker opp noe annet spesielt, trives han jo hos Deila. Spennende å se hva han kan bidra med.
    Ett lag i Oslo.

Har tidligere tenkt på Mohammed Abu som en potensiell signering for oss. Tror også at jeg nevnte han i vinter.

Kjempegod spiller som både kan takle og spille ballen. Han var jo nøkkelen til det offensive spillet til Godset. Som en fattigmanns Kanté dekket han mye rom slik at de offensive spillerne kunne gå på løp fremover. Håper han blir like god for oss og at vi signerer han permanent

Åssen blir dette med utlendingskvota? By the way en strålende signering,å håper på fast følge etter låneperioden!

Facebookverifisert
    g-maZta's Avatar

Nydelig å få Abu inn! Håper det klaffer på banen og at vi signerer ham permanent.

Da har vi ihvertfall forsterket midtbanen. I dette vinduet.