Page 21 of 21 FirstFirst ... 11161718192021
Results 801 to 809 of 809

Quote Originally Posted by g-maZta View Post
    Dønn enig!

Det handler om å ha to tanker i hodet. Best mulig nå. Enda bedre i morgen.

Ikke passe gode om 3 år.

Som du så korrekt påpeker, så vil ethvert talent som lykkes hos oss, forsvinne brennkjapt. Lenge før de har prestert på et høyt nivå over tid. (Ref: Berge og Nilsen)

Utvikle spillere? Ja det må vi så absolutt. Så de blir solgt for masse penger vi igjen kan bruke på bedre spillere.

Bare som eksempel: Si at vi "utvikler" det laget vi nå har. Vi er med å kjempe om medalje neste år. Gjør det greit i europa og melder oss på i gullstriden om 2 år.

Da kommer gribbene og plukker fra hverandre laget vi har utviklet, og vi starter på nytt.
    Vi må bruke hver anledning til å bytte ut de som ikke er gode nok med noen som er det.
    Det er det alle lag med suksess gjør. Alle.
    Vi gjør det vi også, men kanskje vi skal slutte å snakke om neste år hvert jævla år.
    Kanskje vi snart skal begynne å snakke om dette året.

Jeg vet det ikke er noen på valle som er fornøyd med tingenes tilstand hva gjelder resultater de siste åra, men når suksess uteblir i snart 10 år på rad, så er det på tide å gjørra noe.

Ikke veit jeg, men så er det ikke mitt ansvar heller. Jeg bruker bare masse tid og penger på et produkt som faen ikke leverer, og jeg begynner å bli lei.
    Ser man rundt seg på tribunen, så er jeg tydeligvis ikke aleine om det.
    Det er flaut å se hvor lite folk som faktisk er på stadion for tida.
    Folk er sultefora på triumfer. Folk er lei av kjedeøig fotball, unnskyldninger og stadige skuffelser på hjemmebane.
    Start i det minste å vinne de fleste hjemmekampene så man ikke skremmer bort de som faktisk møter.

Som kidsa sier:
    "Git gud"
    Nå begynner vi å nærme oss noe som virker mer realistisk. Spørsmålet er, som så mange andre skriver, hvorfor klarer ikke spillere å prestere like godt i VIF som i andre klubber? Og hvordan skal vi få de spillerne med X faktor til å bli litt lenger? Alle, spillere, trenere, supportere, ledelse osv osv vil vinne nå. Det er ingen som vil vente over år. Jeg mistenker at organiseringen fremdeles ikke er helt optimal i VIF. Trener bør kun fokusere på at få mest mulig ut av det laget som er på trening pt... Så kan han melde tilbake til en sportsdirektør (eller andre) hvis han ser åpenbare mangler eller svakheter. Men det bør faktisk ikke være trener som har det endelige ansvaret for hvem som kommer inn. Han skal utelukkende fokusere på de spillerne som er på feltet daglig, alt annet blir avsporing. Han skal kun vinne neste kamp.

Og der kommer også et vanskelig spørsmål, når vi får opp talenter eller frem gode spillere, hvordan skal vi få de til å bli en ekstra sesong? Slik at trener faktisk kan nyttegjøre seg de spillerne litt lenger. Slik at laget presterer litt ekstra. Det er så jevnt i dagens eliteserie at det er ikke så mye som skal endres før vi er der.

Slik jeg har oppfattet de siste vinduene (med ett par hederlige unntak) så er avgang og inngang omtrent pluss minus null. Vi får inn eldre spillere med "rutine", ofte med skader og med svært begrenset mulighet for utvikling. Snarere er det mer et håp om at de skal prestere opp mot tidligere høyder - som fremdeles ikke er helt topp. Og de går foran de mulige unge og/eller talentfulle spillere som allerede er her og som da blir skjøvet lenger bak i køen. Når klubben kjører det løpet så vil spillerne naturlig også søke og sjekke alternativer. Skal vi komme opp et skritt trenger vi noen enere/spillere med x faktor som kan gjøre det lille ekstra. Våre unge i dag er nesten jevngode med de såkalte rutinerte men de har tross alt et visst potensiale for bedring... Vi har en Dønnum (jada litt ujevn og tidevis endel rare beslutninger) men han gjør ikke alt "etter boka". Det samme gjelder ´Grødem og delvis Myhre. Sistnevnte har nå målpeong i de 4 av 5 siste spilte kamper for a lag og vif2. Hvor mange har det? Rutinen som etterlyses skaper ikke et topplag, til det er de rett og slett ikke gode nok. Og hvis økonomien ikke gir rom for "bedre" kjøp enn gamle Godset spillere, da er det faktisk bedre å satse på at vi får noen av de unge frem. Spar penger på middelmådigheter og legg pengene i en eller to gode spillere som kan løfte hele laget. Vi burde rett og slett ta sjansen å bruke flere unge og kjøpe noen større stjerner ( stjerner i vår sammenheng). Det er rett og slett bortkastet penger å kjøpe inn de som i beste fall er marginalt bedre enn de unge. Dropp dem, bruk de unge og kjøp inn færre, bedre eldre rutinerte spillere.

Vi har nå flere generasjoner med U-landslagsspillere som kommer opp, det må finnes muligheter for utnytte det bedre.

Tippekonge 2015 Daniel's Avatar
    Blog Entries
    33

Jeg tror eneste måten vi kan oppnå suksess på er å få inn investorer som vil bruke mye penger på å investere i spillere. Ikke et vondt ord om Trøim som bør stå på sokkel utenfor Intility.

Det er en vakker tanke å tenke at vi kan bygge klubb slik som S08 og Godset, men våre omgivelser er altfor utålmodige til dette. Personlig har jeg fremdeles klokkertro på at Deila & co vil få det til på sikt, men jeg leser her inne og på klubbens offisielle Facebook at folk allerede har gitt opp. Hvis ikke Deila og Espeseth kan få det til, hvem skal gjøre det da? Også usikker på hvor mange flere runder Trøim er interessert i være med på.

Det hjelper ikke med egen stadion når det kommer færre folk en på Ullevaal. Det begynner å haste med å få resultater skal vi vekke en viss interesse i denne byen.

Vi bruker penger som en middelhavsfarer - og vi er en middelhavsfarer år etter år. Pengebruk og prestasjoner henger nesten uten unntak tett sammen i dagens fotball. Skal vi opp et nivå må vi investere. Vi har ikke tid til å vente på talentene våre.

Facebookverifisert
    ziggy75's Avatar

Quote Originally Posted by Daniel View Post
    Jeg tror eneste måten vi kan oppnå suksess på er å få inn investorer som vil bruke mye penger på å investere i spillere. Ikke et vondt ord om Trøim som bør stå på sokkel utenfor Intility.

Det er en vakker tanke å tenke at vi kan bygge klubb slik som S08 og Godset, men våre omgivelser er altfor utålmodige til dette. Personlig har jeg fremdeles klokkertro på at Deila & co vil få det til på sikt, men jeg leser her inne og på klubbens offisielle Facebook at folk allerede har gitt opp. Hvis ikke Deila og Espeseth kan få det til, hvem skal gjøre det da? Også usikker på hvor mange flere runder Trøim er interessert i være med på.

Det hjelper ikke med egen stadion når det kommer færre folk en på Ullevaal. Det begynner å haste med å få resultater skal vi vekke en viss interesse i denne byen.

Vi bruker penger som en middelhavsfarer - og vi er en middelhavsfarer år etter år. Pengebruk og prestasjoner henger nesten uten unntak tett sammen i dagens fotball. Skal vi opp et nivå må vi investere. Vi har ikke tid til å vente på talentene våre.
    Vi må få hjulet til å rulle, husker hjulet til Martin Andresen? Vi har hatt turbulente år med investorer og "nesten" konkurser, høye lønninger osv. At vi skal få hjelp av investorer er jo egentlig absolutt det motsatte av hva klubben prøver på og hva Trøim vil. Det beste er selvfølgelig å ikke være avhengig av rike onkler. Heldigvis bygger de opp landets beste akademi, knytter bånda tettere til de andre bydelene i Oslo, og tettstedene rundt Oslo. Vi selger lokale gutter til kontinetet for titalls millioner, og det må vi fortsette med så vi får bygget opp økonomien og så vi kan satse mer og mer, og utvikle oss videre som klubb.
    Synes at klubben har på mange beveget seg i riktig retning hele veien, fra Rekdals første periode, med større satsing på egne juniorer, og Martin Andresens røde tråd fra g16 til A-lag. Nå har vi et VIF2 som spiller på nivå 3 med nesten bare juniorspillere og et av landets aller beste akademier. Klubben virker rett og slett mye mer proff! Engaland-prosjektet er nok gull verdt, og dette burde vært iverksatt for lenge siden. VIF har hatt et dårlig rykte blant breddeklubbene i Oslo lenge, og nå opptrer VIF mye mer sympatisk. Klubbene får noe igjen nå! Vi gir av oss selv.
    Vålenga har blitt en veldig proffesjonell klubb med åra, og stadion er jo krona vår.
    Sportslig nå, så er det helt klart noen posisjoner vi må forsterke oss på, men folkens, ha litt ro i sjela deres da.
    Og snakke om investorer igjen, så gjentar vi egentlig bare historien, så vi må være smartere enn det.
    Deila har vært frisk og sagt at vi skal kjempe om medaljer neste sesong, og da forventer jeg at innen neste sesong, så har vi fått en enda sterkere og komplett stall enn vi har nå. Topp 4 neste sesong og europacup er et krav fra meg ihvertfall!

Quote Originally Posted by JohnF View Post
    Levernes fikk to kamper på landslaget etter at han kom til Vålerenga. De to andre ble aldri tatt med i noen landslagstropp på seniornivå.

Moa kom tilbake til gamleklubben etter å ha vært nærmest kontinuerlig skada i 2-3 år.
    Poenget er fortsatt det samme, det var attraktive spillere som "alle" ville ha, men de valgte Vålenga.
    Så ja, vi har vært en klubb spillere ønsket å komme til, men det virker mer vagt nå, selvom vi har egen stadion.
    "I would not live forever!, because we should not live forever, because if we were supposed to live forever, then we would live forever, but we cannot live forever, which is why I would not live forever,"

Miss Alabama in the 1994 Miss USA contest.

Quote Originally Posted by ziggy75 View Post
    Enig i mye av innlegget ditt Nils.
    Vi må utvikle egne (jo vi kan vente på dem)og kjøpe spillere vi kan videreutvikle for å selge videre. Men står jo litt på penger her, og tror vi skal ikke slenge millioner rundt oss i hytt og pine for det. Fristende å prøve å overby f eks Brann på Bamba, sjansen er stor for å selge han videre for 30. Men mye kan skje, også går vi i minus. Tror vi også må innse at å kjøpe 3-4 spillere som gjør oss til tittelutfordrere kan koste oss dyrt, og vi må sikkert øke lønnsutgiftene betraktelig også.

1-3 egenproduserte bør vi til enhver ha i troppen.
    Jeg sier jo ikke at vi skal slutte å utvikle spillere, for det skal vi ikke. Men vi kan ikke belage oss på at unggutta skal være framtidens bærebjelker i årevis.

Men først og fremst må vi komme dit at vi klarer å drifte klubben uten spillersalg. Sånn at når vi selger en spiller fot ti millioner så har vi ti millioner å hente inn en erstatter for. Ikke ni millioner til strømregninger og annet og bare en million å hente inn en erstatter for.

Og vi er ikke da en klubb som kjøper oss til suksess.Det er sånn absolutt alle toppklubber gjør det.

Facebookverifisert
    ziggy75's Avatar

Quote Originally Posted by Nils_de-Noia View Post
    Jeg sier jo ikke at vi skal slutte å utvikle spillere, for det skal vi ikke. Men vi kan ikke belage oss på at unggutta skal være framtidens bærebjelker i årevis.

Men først og fremst må vi komme dit at vi klarer å drifte klubben uten spillersalg. Sånn at når vi selger en spiller fot ti millioner så har vi ti millioner å hente inn en erstatter for. Ikke ni millioner til strømregninger og annet og bare en million å hente inn en erstatter for.

Og vi er ikke da en klubb som kjøper oss til suksess.Det er sånn absolutt alle toppklubber gjør det.
    👍 vi må jo ikke gjøre oss avhengig av spillersalg hver sesong, men en stor del av målsettingen må jo også være å selge til større klubber, og samtidig være konkurransedyktige i ligaen.
    Det er jo også målsettingen til alle som satser på å bli fotballspillere og en naturlig del. Jeg tror vi er på vei dit du vil! 😊

👍 vi må jo ikke gjøre oss avhengig av spillersalg hver sesong, men en stor del av målsettingen må jo også være å selge til større klubber, og samtidig være konkurransedyktige i ligaen.
    Det er jo også målsettingen til alle som satser på å bli fotballspillere og en naturlig del. Jeg tror vi er på vei dit du vil! 😊
    Nei. Målsetningen er å være best mulig. Spillersalg konner som en konsekvens av at vi er gode. Men spillersalg er ikke målet. Bør ikke være det i alle fall. Et år i Europa League gir oss mer penger enn den dyreste spilleren vi noen gang har solgt.

Facebookverifisert
    ziggy75's Avatar

Quote Originally Posted by Nils_de-Noia View Post
    Nei. Målsetningen er å være best mulig. Spillersalg konner som en konsekvens av at vi er gode. Men spillersalg er ikke målet. Bør ikke være det i alle fall. Et år i Europa League gir oss mer penger enn den dyreste spilleren vi noen gang har solgt.
    Selvfølgelig er målsettingen å være best!! 😁
    Jeg mente at vi må ha en plan og og en modell,som gjør at vi får penger igjen for spilleren ved salg, og ikke driter oss ut som med Singh(Bosman)' Hva mener du vi gjør nå og hva burde vi gjøre annerledes?

Selvfølgelig er målsettingen å være best!! ��
    Jeg mente at vi må ha en plan og og en modell,som gjør at vi får penger igjen for spilleren ved salg, og ikke driter oss ut som med Singh(Bosman)' Hva mener du vi gjør nå og hva burde vi gjøre annerledes?
    Det er litt vanskelig å svare konkret på, siden jeg ikke vet hvor mye penger vi har.

Hvis jeg skal tro på regnskapet så har vi tjent en del penger de siste årene. Sikkert pga salget av Kjartansson i 2015 og Zahid og Berge i 2017.
    https://www.purehelp.no/m/company/ac...lite/914175232