Page 26 of 26 FirstFirst ... 616212223242526
Results 1,001 to 1,016 of 1016

Quote Originally Posted by maestro View Post
    Har en kompis som er Viking-fan og ser mange av kampene deres. Han er helt klar på at Nakkim har vært blant deres aller beste spillere i år. Spiller stort sett alt.
    Har en kollega i vest som er ivrig Viking fan, han mener Nakkim er for svak, mangler tempo og misser ofte i markeringene.
    Tror dessverre ikke Nakkim holder nivået om vi skal slåss om medaljer
    You tried your best and failed miserably. The lesson is never to try

Quote Originally Posted by Nils_de-Noia View Post
    Er ikke enig i at laget har blitt svakere defensivt. Med Abu på banen så holdt vi nullen mot LSK, Brann og Tromsø. Så slapp vi riktig nok inn tre mål mot RBK (alle etter corner). At Start kunne score to ganger på oss er flatterende, de hadde knapt sjanser. At vi slipper inn to på Lerkendal får så være. Odd scorer også to i åpent spill og en på dødball.

Så da blir det seks spillemål i mot på sju kamper med Abu. To av dem borte på Lerkendal og to av dem litt tilfeldig mot Start. Snittet på antall mål i mot i serien er 1,54 totalt i sesongen og 1,33 i de kampene vi har spilt med Abu. Av de åtte målene vi har sluppet inn på de seks kampene har halvparten vært mål etter dødball.
    Vet ikke om andre har kommentert det her. Har ikke fått lest alle innleggene. Snittet er enda bedre for Abu enn det du legger frem. Han var ikke på banen da Start fikk sine to mål. Start skapte jo knapt noe før han ble byttet ut i det 85. min. Abu var heller ikke på banen ved siste mål hjemme mot RBK i serien.

Og da får vi håpe at NRK faktisk har kontroll når det gjelder Abu. Alt annet enn kontrakt nå, blir en gedigen nedtur.
    Ett lag i Oslo.

Det er 6 kamper igjen og vi har negativ målforskjell. Vi er ikke gode nok i egen 16 meter. Plasseringsmessig sliter vi voldsomt. Ballteknisk er ikke stopperne våre veldig gode. Får håpe de tar ett steg her igjen om vinteren når de får blitt enda tryggere på hverandre.

Quote Originally Posted by Caanradi View Post
    Vet ikke om andre har kommentert det her. Har ikke fått lest alle innleggene. Snittet er enda bedre for Abu enn det du legger frem. Han var ikke på banen da Start fikk sine to mål. Start skapte jo knapt noe før han ble byttet ut i det 85. min. Abu var heller ikke på banen ved siste mål hjemme mot RBK i serien.
    Var klar over det, men da måtte jeg begynne å regne ut snitt pr spilte minutt og det virka så kjedelig at jeg droppa det 😁

Vi har fire spillemål i mot på de seriekampene vi har spilt. To av dem kom på tidspunkt i kampene der han var tatt av banen. Det er ingen grunn til å si at vi har blitt dårligere defensivt med Abu.

Quote Originally Posted by KampenUltras View Post
    Har en kollega i vest som er ivrig Viking fan, han mener Nakkim er for svak, mangler tempo og misser ofte i markeringene.
    Tror dessverre ikke Nakkim holder nivået om vi skal slåss om medaljer
    Synes Nakkim var veldig god i vinter og ble overrasket over at han ble leid ut. Har vært selvskreven i startoppstillingen til Viking i hele år og forventer at han tar steget opp og utfordrer Nation/Carvalho neste år.

Var klar over det, men da måtte jeg begynne å regne ut snitt pr spilte minutt og det virka så kjedelig at jeg droppa det 😁

Vi har fire spillemål i mot på de seriekampene vi har spilt. To av dem kom på tidspunkt i kampene der han var tatt av banen. Det er ingen grunn til å si at vi har blitt dårligere defensivt med Abu.
    Ettersom det var min kommentar som starta alle de kreative utregningene rundt antall innslupne mål så tenker jeg det er greit at jeg svarer på denne.

Først: Da er det enda godt jeg ikke skrev at vi har blitt dårligere defensivt med Abu.
    Det jeg skrev var at vi tilsynelatende har blitt dårligere defensivt, og at dette er et paradoks.
    Tilsynelatende fordi, ja, vi holdt nullen i tre kamper på rad. Men vi har også sluppet inn 10 på de siste 4 kampene.
    Paradoks fordi det nettopp er en uoverensstemmelse mellom teori og virkelighet når vi slipper inn mye med Abu på banen, og i de siste 4 kampene har vi sluppet inn mye, også med Abu i spill.
    Og det tar meg videre til neste poeng: Vi kan trekke fra mål utenfor 16-meter, mål på dødball, mål som bare var klabb og babb, selvmål, mål scoret av Rosenborg (for de er jo ganske flinke til å spille fotball), men det ryddigste er vel å ta med alle?
    Hvis jeg ikke har forregnet meg fullstendig så har vi sluppet inn 10 mål de siste 4 kampene, 7 av de med Abu på banen. Ja, vi holdt nullen i 3 kamper på rad før det. Ja, Abu var på banen da også.
    Sist: Poenget mitt var altså at vi bør styrke keeperplass og midtstopperplass. Dette fordi, slik det ser ut for meg, så er både midtbanen og angrepet solide i det defensive arbeidet. Kilden til de defensive svakhetene vi har sett over de siste 4 kampene tror jeg med andre ord ligger i keeper- og forsvarsleddet.

Aller sist: Hvis folk hadde giddet å lese det man skriver så hadde de sluppet å argumentere mot det man ikke skriver.

Tippekonge 2015 Daniel's Avatar
    Blog Entries
    33

Quote Originally Posted by xxerikxx View Post
    Synes Nakkim var veldig god i vinter og ble overrasket over at han ble leid ut. Har vært selvskreven i startoppstillingen til Viking i hele år og forventer at han tar steget opp og utfordrer Nation/Carvalho neste år.
    Har tidligere hatt mer tro på Nakkim enn Ivan, men der har jeg snudd nå. Synes Ivan har tatt store steg i år og vil tro han er foran Nakkim i køen på midtstopperplass neste år.

Quote Originally Posted by JohnF View Post
    Aller sist: Hvis folk hadde giddet å lese det man skriver så hadde de sluppet å argumentere mot det man ikke skriver.
    Skal ikke gnæge om dette altså, men det du sier er: "Det er imidlertid et paradoks at vi tilsynelatende har blitt svakere defensivt etter at Abu kom inn. "

Folk, inkludert meg selv, er ikke enig i at vi verken har blitt dårligere defensivt, eller bare tilsynelatende blitt dårligere defensivt ettar at Abu kom inn. For enten så er det målbart, i form av innslupne mål eller noe annet. Eller så er det din subjektive oppfattelse at vi har blitt dårligere defensivt etter at Abu kom inn.

Du har lik rett til din mening som alle andre har til sin, men basert på målbare kriterier som antall mål i mot, poeng osv sier at vi ikke har blitt dårligere. Derfor er den situasjonen du beskriver som et paradoks en situasjon det virker som du er ganske alene om å oppleve.

Konklusjonen din om å styrke midtstopper og keeper er også din subjektive vurdering. Derfor blir det rett og slett litt vanskelig å forstå hva du mener. Om du mener vi skal styrke de to posisjonene så har jo ikke det noe med Abu å gjøre? Men som du skriver det så kan det virke som premisset for konklusjonen din er at vi har blitt dårligere defensivt. Om du ikke mener det som et premiss til konklusjonen din (du skriver tross alt at det er din subjektive mening) så er det bare en påstand folk er uenig i. Både at vi har blitt dårligere defensivt og hvis vi har blitt det er det heller ingen årsakssammenheng med at Abu spiller.

Og derfor får du de svarene du får. Men nok om det...er lett å misforstå hverandre.

Offisielt med Abu nå. Signert for tre år :-)

Skal ikke gnæge om dette altså, men det du sier er: "Det er imidlertid et paradoks at vi tilsynelatende har blitt svakere defensivt etter at Abu kom inn. "

Folk, inkludert meg selv, er ikke enig i at vi verken har blitt dårligere defensivt, eller bare tilsynelatende blitt dårligere defensivt ettar at Abu kom inn. For enten så er det målbart, i form av innslupne mål eller noe annet. Eller så er det din subjektive oppfattelse at vi har blitt dårligere defensivt etter at Abu kom inn.

Du har lik rett til din mening som alle andre har til sin, men basert på målbare kriterier som antall mål i mot, poeng osv sier at vi ikke har blitt dårligere. Derfor er den situasjonen du beskriver som et paradoks en situasjon det virker som du er ganske alene om å oppleve.

Konklusjonen din om å styrke midtstopper og keeper er også din subjektive vurdering. Derfor blir det rett og slett litt vanskelig å forstå hva du mener. Om du mener vi skal styrke de to posisjonene så har jo ikke det noe med Abu å gjøre? Men som du skriver det så kan det virke som premisset for konklusjonen din er at vi har blitt dårligere defensivt. Om du ikke mener det som et premiss til konklusjonen din (du skriver tross alt at det er din subjektive mening) så er det bare en påstand folk er uenig i. Både at vi har blitt dårligere defensivt og hvis vi har blitt det er det heller ingen årsakssammenheng med at Abu spiller.

Og derfor får du de svarene du får. Men nok om det...er lett å misforstå hverandre.
    Så klart har jeg lik rett til min mening som alle andre. Men det virker ikke som du har forstått hva jeg skriver. Enten det, eller så legger du vondvilja til.

Innlegget mitt ble skrevet i forlengelsen av NRK sin artikkel om at Abu kom til å signere for 3 år.
    Det burde ikke vært vanskelig å forstå hva jeg mente.

Premisset for konklusjonen min er at vi har sluppet inn 10 mål på de siste 4 kampene, 7 av de med Abu på banen. Selv om vi trekker fra målene som har kommet etter at Abu har blitt byttet ut så er snittet 1,75 innslupne mål de siste 4 kampene. Det er ikke min subjektive mening, det er et faktum (jeg håper ikke jeg er ganske alene om å oppleve det slik), og det er målbart.
    Ja, jeg vet at vi slapp inn 0 de første 3 kampene. Ja, da så det solid ut defensivt. Nei, det har ikke sett solid ut i forsvar de siste 4 kampene (her har du min subjektive mening, og det må folk gjerne være uenige i).

Jeg brukte ordet ‘tilsynelatende’ nettopp fordi det virket svært solid defensivt de 3 første kampene, men jeg ser at jeg sikkert kunne utdypet dette bedre.

Hvis det ikke er et paradoks at mål i mot renner inn, også med Abu på banen (som jeg altså mener har styrket oss defensivt), så bør noen sjekke ordboka si.

Mener du (eller noen andre) vi har vært bunnsolide defensivt de siste 4 kampene?

Sorry, men ordkløveri bruker jeg ikke noe mer tid på. Meningen din kon ikke fram. Om det var avsender eller mottakerne det var noe galt med er ikke så relevant.

Bra med Abu på lang kontrakt!

Snittet for innslupne må de siste 7 kampene er 1,43 mål/kamp. Det er helt ok. Ikke noe pallplassnivå, men ok.
    Snittet for innslupne de siste 4 kampene er 2,5 mål/kamp. Det er ikke spesielt bra (mener i hvert fall jeg, folk må gjerne være uenige).

Sorry, men ordkløveri bruker jeg ikke noe mer tid på. Meningen din kon ikke fram. Om det var avsender eller mottakerne det var noe galt med er ikke så relevant.

Bra med Abu på lang kontrakt!
    Greit det.
    Mulig det er naivt av meg, men jeg forventer at man som et minimum forsøker å lese og forstå hele innlegget man bestemmer seg for å krangle på.

Enig i at Abu på lang kontrakt er bra!

Stortalent imponerer storklubber:

Odin Thiago Holm har tidligere hatt et opphold med Vålerenga, og som hospitant scoret han fem mål på seks kamper og ble kåret til turneringens beste spiller da han representerte osloklubben under en ungdomsturnering i august.

https://www.nettavisen.no/sport/fotb...423543496.html

__