Page 24 of 24 FirstFirst ... 414192021222324
Results 921 to 956 of 956

Quote Originally Posted by Krolla View Post
    Daniel yter veldig stor respekt i spillergruppa!
    Flere nåværende og tidligere spillere oppgir at Daniel er den desidert beste spilleren de har spilt med. Det har jeg fått høre direkte fra en tidligere spiller, nærmest uoppfordret.
    Daniel har vært god i ny rolle i år, selv om det så klart har vært litt opp og ned. Nå som han har fått en bedre makker så har han vært mesterlig! Daniel og Abu, sammen med en hardtarbeidende Israelsson, har gjort at vi plutselig har en skikkelig sterk midtbane.
    Daniel bør få ny kontrakt snarest etter min mening! Han har en betydelig skadestatistikk, men han har samtidig vist i år i ny rolle at han kan være tilgjengelig til så og si hver kamp.
    Viktig spiller både på og utenfor banen. Det må nok likevel nevnes at lønn er en viktig del av kabalen her - han har visst rimelig grei lønn. Ikke på nivå med Sam Johnson som har ca 4 mill i året (etter hva jeg har hørt), men rundt halvparten vil jeg tro - har bare fått høre at han har en av de høyeste lønningene, men at han ikke har mest
    Helt enig. Daniel må få ny kontrakt. Klassespiller.

Men det er helt feil at han tjener 2 millioner året. Et par hundretusen under millionen er nærmere sannheten.

Det kan heller ikke stemme at Sam får 4 millioner i årslønn. Nå har vi et lønnstak på 1 million i klubben og da ville det vært spesielt hvis en spiller tjener 4 ganger så mye som de best betalte.
    Derimot kan det godt hende Sam fikk en svær Sign on fee.

Facebookverifisert
    ziggy75's Avatar

Holder DFH seg skadefri og spiller bra i høst, så vil han helt sikkert få ny kontrakt i god tid før 31.12.2018, da kontrakten hans går ut. Hvis han blir alvorlig skada igjen, burde vi fortsatt signere han på en ett eller to årskontrakt?

Quote Originally Posted by ziggy75 View Post
    Holder DFH seg skadefri og spiller bra i høst, så vil han helt sikkert få ny kontrakt i god tid før 31.12.2018, da kontrakten hans går ut. Hvis han blir alvorlig skada igjen, burde vi fortsatt signere han på en ett eller to årskontrakt?
    1 år med mulighet for utvidelse til 3 år hvis han binder seg til trenerkurs og jobb internt i VIF ut kontraktstiden(med tanke på skadehistorikken) Kan være bra å ha på plass og selv om beina er skranglete så kan man være trener.

https://www.eurosport.no/fotball/eli...29/story.shtml

Søderlund takket nei til VIF, RBK takket ja til VIF.
    Da dukker han nok opp i januar da.

Facebookverifisert
    ziggy75's Avatar

Quote Originally Posted by christer1913 View Post
    Får håpe at ting ikke skjer på samme måte som med Grindheim...
    Enten får klubben ha baller til å si at han får kontrakt nå, eller så får de ha baller til å si at han ikke får kontrakt.
    Synes DFH har vært god i år.
    Ble jo en helt spesiell situasjon med Grindheim, siden Stengel førte klubben litt bak lyset og vi plutselig var i minus på sentrale midtbanespillere og kontinuitetsbærere.
    Synes klubben burde ha is i magen å vente, og ikke skrive kontrakt akkurat nå bare fordi Eurosport har klart å få en reaksjon her.

Facebookverifisert
    ziggy75's Avatar

Quote Originally Posted by Nils_de-Noia View Post
    Da dukker han nok opp i januar da.
    Bendtner er linket til FC Zurich, så vi får se.

Ble jo en helt spesiell situasjon med Grindheim, siden Stengel førte klubben litt bak lyset og vi plutselig var i minus på sentrale midtbanespillere og kontinuitetsbærere.
    Synes klubben burde ha is i magen å vente, og ikke skrive kontrakt akkurat nå bare fordi Eurosport har klart å få en reaksjon her.
    Jeg er helt enig i dette. Jeg har hatt sansen for DFH tidligere, men nå syns jeg han bare er treg og lite effektiv. Han er fortsatt en svært elegant spiller som kan tilføre oss endel, men Felix er fremtiden (håper jeg) og da blir det helt galt å gi Daniel en lang kontrakt.

Bendtner er linket til FC Zurich, så vi får se.
    Forsvinner Bendtner så tror jeg rimelig sikkert at Søderlund ikke er hans erstatter. Kanskje kortsiktig nå i høst, men ikke for neste år.

Facebookverifisert
    ziggy75's Avatar

Forsvinner Bendtner så tror jeg rimelig sikkert at Søderlund ikke er hans erstatter. Kanskje kortsiktig nå i høst, men ikke for neste år.
    Kommer Søderlund hit, så er det nok relistisk å tro at VIF den siste klubben han spiller for i Eliteserien, siden han er 31 år nå. Ihvertfall null videresalgspotensiale, og en kontinuitetsbærer ihvertfall 2-3 sesonger. Men litt skeptisk, men vi trenger jo noen sånne spillere også. Runar Espejord er langt yngre, og litt samme spillertype.

Quote Originally Posted by EngaForAlltid View Post
    Helt enig. Daniel må få ny kontrakt. Klassespiller.

Men det er helt feil at han tjener 2 millioner året. Et par hundretusen under millionen er nærmere sannheten.

Det kan heller ikke stemme at Sam får 4 millioner i årslønn. Nå har vi et lønnstak på 1 million i klubben og da ville det vært spesielt hvis en spiller tjener 4 ganger så mye som de best betalte.
    Derimot kan det godt hende Sam fikk en svær Sign on fee.
    Det stemmer at det har vært et lønnstak, men om det fortsatt eksisterer så finnes det i så fall noen unntak fra det på laget. Jeg skal ikke si at det er 100% sikkert, jeg har jo ikke innsikt i papirene, men tror virkelig ikke at spillere og en eks spiller ville løyet om det. Skal sies at nevnte eks spiller ikke er surmaga eller har noe i mot klubben som sådan
    Jeg vet ikke noe om lønna til Daniel utover at han er en av de best betalte, så det var kun spekulasjon fra min side. Jeg velger å tro på det jeg har hørt når det gjelder Sam; han er unntatt fra lønnstaket (om det fortsatt finnes). Grunnen til unntaket er at vi var kjempet med flere klubber om signaturen, vi ser på han som et videresalgsobjekt, at han kom på free transfer, og at han ble sett på som «for god for Eliteserien». Det jeg ble fortalt i alle fall.
    Dette stemmer overens med det Deila også har sagt at gjelder ellers; de har en pott med penger som kan brukes på en spiller som styrker laget og omdømmet vårt - les Ohi og Søderlund i dette vinduet.
    Klart at de 4 millionene kan pakkes inn på forskjellige måter. Vet ikke hva som er bonuser o.l, men ble sagt at det var uten sign on fee, og at det var snakk om ca 4 mill i året.

Uavhengig av det: tar uansett gjerne ny kontrakt til Daniel!

Grunnen til at vi la inn bud på Søderlund var fordi Deila så etter noen med rutine, erfaring, og som kunne dra lasset når det trengs - det var ikke nødvendigvis en spiss vi trengte mest, men typen. Når vi fikk Abu og Israelsson istedet så var ikke han aktuell lenger. Eneste må jo være om vi selger en spiss neste vindu.

Quote Originally Posted by Grim View Post
    Grunnen til at vi la inn bud på Søderlund var fordi Deila så etter noen med rutine, erfaring, og som kunne dra lasset når det trengs - det var ikke nødvendigvis en spiss vi trengte mest, men typen. Når vi fikk Abu og Israelsson istedet så var ikke han aktuell lenger. Eneste må jo være om vi selger en spiss neste vindu.
    Deila formulerte det som at vi var på utkikk etter en profil. Derfor la vi inn bud på Ohi og Søderlund. Ikke nødvendigvis fordi vi var på utkikk etter en spiss, men nå var jo Johnson skadet.. Jeg tror også vi selger Azemi til vinteren. Hvis noen vil kjøpe han.. Han er i elendig kampform.

Permanent utestengt

Quote Originally Posted by Sosua View Post
    Vi får nå se på Abu da, han har et skremmende lavt bunnivå som han viste ofte i den siste Godset perioden
    Synes du han har vært ok til nå?

Deshorn Brown er tydeligvis klubbløs..mannen som vi solgte for 10m for 2 år siden.

Quote Originally Posted by Kverna View Post
    Deshorn Brown er tydeligvis klubbløs..mannen som vi solgte for 10m for 2 år siden.
    De(den) som forhandlet frem den avtalen fortjener en statue utenfor Valle. 10 millioner for den mannen er spinnvilt. Men det skal vei sies at han ble kjøpt av noen kinesere med alt for mye penger..

Quote Originally Posted by tordvif View Post
    De(den) som forhandlet frem den avtalen fortjener en statue utenfor Valle. 10 millioner for den mannen er spinnvilt. Men det skal vei sies at han ble kjøpt av noen kinesere med alt for mye penger..
    Handlet vel mye om at han og ble brukt helt feil av Reka, han var mer lik luton shelton i spillestil enn moa/kjartanson

Quote Originally Posted by Loke View Post
    Handlet vel mye om at han og ble brukt helt feil av Reka, han var mer lik luton shelton i spillestil enn moa/kjartanson
    De avslutningene hans var jo helt på jordet.

Facebookverifisert
    g-maZta's Avatar

Syns Deshorn var ganske brukbar. Han var ingen Luton Shelton, men det var ikke Luten Shelton heller. 😉

Quote Originally Posted by g-maZta View Post
    Syns Deshorn var ganske brukbar. Han var ingen Luton Shelton, men det var ikke Luten Shelton heller. ��
    For all del, men 10 millioner var helt hinsides for han. Det hadde aldri skjedd ellers hvis det ikke var en klubb fra Kina.

Facebookverifisert
    j_robber's Avatar

Så lenge skadeproblemene til Sam er borte har vi ikke behov for en ny spiss. Godly er kanskje ikke topp ES klasse ennå, men synes han har vært brukbar som vikar og kan kun vokse på å få spille av og til.

Tippekonge 2015 Daniel's Avatar
    Blog Entries
    33

Quote Originally Posted by j_robber View Post
    Så lenge skadeproblemene til Sam er borte har vi ikke behov for en ny spiss. Godly er kanskje ikke topp ES klasse ennå, men synes han har vært brukbar som vikar og kan kun vokse på å få spille av og til.
    Vi har vel jevnt over gode resultater når Godly spiller. Han skårer ikke mye, men mulig han frigjør rom for andre.

Sam Johnson er en god spiss, men han har (i likhet med både Deshorn og Luton) sin spisskompetanse på fart. Jeg er usikker på om det er det beste for en spiss slik vi spiller.

Deila sier på NRK at de vil prøve å få kjøpt ut Abu.
    Bra !!!

Quote Originally Posted by VIFpatriot View Post
    Synes du han har vært ok til nå?
    Selvfølgelig han har heldigvis vært meget bra.
    Dette i motsetning til hans siste periode i Godset.

Quote Originally Posted by panzer View Post
    Deila sier på NRK at de vil prøve å få kjøpt ut Abu.
    Bra !!!
    Prøve? Hvis det stemmer at det ligger en opsjon så er det bare å legge penga på bordet.

Til syvende og sist så er det Abu sitt valg. Men det ser heldigvis ut som han har funnet seg til rette her.

Både Deila og Abu virket klare, så med «prøve» å få han løst fra kontrakt betyr vel: a) noen må betale b) systemet i USA er ikke like enkelt å forholde seg til.

Quote Originally Posted by panzer View Post
    Både Deila og Abu virket klare, så med «prøve» å få han løst fra kontrakt betyr vel: a) noen må betale b) systemet i USA er ikke like enkelt å forholde seg til.
    Det er helt klart alternativ b her. Systemet i USA er ikke like enkelt å forholde seg til..

Quote Originally Posted by tordvif View Post
    Det er helt klart alternativ b her. Systemet i USA er ikke like enkelt å forholde seg til..
    Var vel systemet i USA som gjorde at Keita ikke ble klar for Godset igjen.

Quote Originally Posted by EngaForAlltid View Post
    Prøve? Hvis det stemmer at det ligger en opsjon så er det bare å legge penga på bordet.

Til syvende og sist så er det Abu sitt valg. Men det ser heldigvis ut som han har funnet seg til rette her.
    At vi har en opsjon betyr jo ikke at vi ikke kan forsøke å forhandle frem en bedre pris. Overgangssummen må også ses i lys av Abu sine lønnsbetingelser, sign-on-fee og agenthonorar.

Tror uansett Vålerenga kommer til å strekke seg langt for å signere Abu. Helt klart den puslebrikken vi manglet for å se ut som et medaljelag.

Facebookverifisert
    Wild Touch's Avatar

Quote Originally Posted by xxerikxx View Post
    At vi har en opsjon betyr jo ikke at vi ikke kan forsøke å forhandle frem en bedre pris. Overgangssummen må også ses i lys av Abu sine lønnsbetingelser, sign-on-fee og agenthonorar.

Tror uansett Vålerenga kommer til å strekke seg langt for å signere Abu. Helt klart den puslebrikken vi manglet for å se ut som et medaljelag.
    Ja. Tenk hvis vi hadde hatt han fra start av.

Quote Originally Posted by christer1913 View Post
    Vif leder spår hard kamp om signaturen til Abu:

https://www.eurosport.no/fotball/eli...15/story.shtml
    Må innrømme at jeg ikke egentlig tror helt på at han velger andre klubber i Norge enn oss. Hvorfor skulle han det?

RBK er i øyeblikket et steg opp, men siden de øvrige lagene i serien har så mye variasjon fra sesong til sesong som de har, så er det ingen andre destinasjoner enn Trøndelag som er åpenbart bedre sportslig. Økonomisk bør vi også kunne matche ethvert lønnstilbud fra RBK som de gir basert på fornuft.

Men akkurat her tror jeg Deila er en viktig person. Har forstått det som de to har en sterk personlig relasjon. Jeg tror ikke han velger en annen klubb i Norge hvis økonomien i tilbudene er omtrent på samme nivå.

Men det er jo bare å få fyren signert. Jo før, jo bedre.

Facebookverifisert

Vaktmester

Blog Entries
    2

Må innrømme at jeg ikke egentlig tror helt på at han velger andre klubber i Norge enn oss. Hvorfor skulle han det?

RBK er i øyeblikket et steg opp, men siden de øvrige lagene i serien har så mye variasjon fra sesong til sesong som de har, så er det ingen andre destinasjoner enn Trøndelag som er åpenbart bedre sportslig. Økonomisk bør vi også kunne matche ethvert lønnstilbud fra RBK som de gir basert på fornuft.

Men akkurat her tror jeg Deila er en viktig person. Har forstått det som de to har en sterk personlig relasjon. Jeg tror ikke han velger en annen klubb i Norge hvis økonomien i tilbudene er omtrent på samme nivå.

Men det er jo bare å få fyren signert. Jo før, jo bedre.
    Jeg kan ikke forstå annet enn at klubben allerede er på ball her for å sikre seg signatur for Abu, selv om sportslig leder sier noe annet.

Er vel den viktigste signeringen vi kan få på plass, samtidig kan han fort ende i RBK hvis han går etter pengene. Vi vet at RBK kan legge seg på ett høyere nivå med mindre vi får drahjelp fra Trøim. Men tror Deila er den mest avgjørende faktoren hvis han velger en permanent overgang til Vålerenga.

Quote Originally Posted by 1/2VorseN View Post
    Jeg kan ikke forstå annet enn at klubben allerede er på ball her for å sikre seg signatur for Abu, selv om sportslig leder sier noe annet.

Er vel den viktigste signeringen vi kan få på plass, samtidig kan han fort ende i RBK hvis han går etter pengene. Vi vet at RBK kan legge seg på ett høyere nivå med mindre vi får drahjelp fra Trøim. Men tror Deila er den mest avgjørende faktoren hvis han velger en permanent overgang til Vålerenga.
    Spørsmålet er nok hva som er viktig for han. I RBK kan han kanskje få litt flere pokaler og spille litt mer i Europa League enn her. Kanskje. Jeg håper jo at vi tar over for dem.

Han har spilt i mange land, uten egentlig å ha noe suksess med det. Nå er han i en klubb der han trives ekstremt godt med treneren og som er blant de største i landet. Jeg håper det kjennes godt etter å ha flyttet over hele Europa og til USA å endelig finne en klubb der man blir verdsatt.

Legg penga på bordet og få signert Abu så fort det lar seg gjøre. Han vil være en viktig bidragsyter for oss.

Facebookverifisert

Vaktmester

Blog Entries
    2

Spørsmålet er nok hva som er viktig for han. I RBK kan han kanskje få litt flere pokaler og spille litt mer i Europa League enn her. Kanskje. Jeg håper jo at vi tar over for dem.

Han har spilt i mange land, uten egentlig å ha noe suksess med det. Nå er han i en klubb der han trives ekstremt godt med treneren og som er blant de største i landet. Jeg håper det kjennes godt etter å ha flyttet over hele Europa og til USA å endelig finne en klubb der man blir verdsatt.

Legg penga på bordet og få signert Abu så fort det lar seg gjøre. Han vil være en viktig bidragsyter for oss.
    Det som er så ufatterlig digg med Abu er at du han kan spille sammen med alle type midtbane spillere, er samme om man setter en spiller som lekven, eller en som DFHolm. Midtbanen vil fungere bra uansett.

Noe info om skaden på Abu ennå?

Facebookverifisert
    ziggy75's Avatar

Quote Originally Posted by Loke View Post
    Noe info om skaden på Abu ennå?
    Ifølge Dagsavisen er han tilbake på trening og er muligens klar til lørdag.