Page 5 of 5 FirstFirst 12345
Results 161 to 179 of 179
    Facebookverifisert
    lokalhelt's Avatar

fikk ikke sett kampen idag, men etter store diskusjonen her om straffe eller ei måtte jeg se sammendraget på VIF hjemmesiden

der ser jeg

1. ingen sjanser til Vålerenga
    2. ørten sjanser til
    3. latterlig straffe som like gjerne kunne vært gult for filming på det tredje målet.

mao, vi fortjente å tape. antakeligvis hadde det blitt like stort tap med en god/nøytral dommer.

så hvorvidt Hagen bomma når feildømte eller ei spiller forsåvidt ingen rolle. vi ble knust dessverre.

Facebookverifisert
    g-maZta's Avatar

Quote Originally Posted by lokalhelt View Post
    fikk ikke sett kampen idag, men etter store diskusjonen her om straffe eller ei måtte jeg se sammendraget på VIF hjemmesiden

der ser jeg

1. ingen sjanser til Vålerenga
    2. ørten sjanser til
    3. latterlig straffe som like gjerne kunne vært gult for filming på det tredje målet.

mao, vi fortjente å tape. antakeligvis hadde det blitt like stort tap med en god/nøytral dommer.

så hvorvidt Hagen bomma når feildømte eller ei spiller forsåvidt ingen rolle. vi ble knust dessverre.
    Jeg så kampen, og sitter med samme inntrykk.
    RBK var bedre enn de har vært på lenge. Vi var like dårlige som da vi tapte på alfheim.

Merkelig at det samme laget som i Bergen fremstod som en sammensveiset enhet nå så mer ut som sprertballer som rullet ned en trapp.
    Vi hadde noen perioder vi var mer med i kampen, men totalt sett var dette begredelig.
    Poengmessig har heldigvis denne kamoen lite å si. Det er sjelden man regner med å ta poeng på lerkendal. Det er allikevel kjedelig å se at vi er så langt unna å være et topplag.
    Bunnivået vårt er skremmende dårlig.

Quote Originally Posted by Spinner View Post
    Planen: Vi skal presse høyt og holde ballen i laget.
    Fakta: VI møter ikke opp og slår feilpasninger.

1: Vi er ikke i nærheten.
    2: Stallen er ikke god nok til å hamle opp med toppen i TL. Dette er dog ikke noe nytt og løses ikke sånn helt plutselig uten 3-4 forsterkninger.
    3: Savner både en tøff midtstopper og en hardtjobbende islending idag.
    4: Kan Ibrahim slutte å lage dumme frispark imot please? Han ber jo om opptil flere kort i dag.
    5: Hva skjer med alle de feilpasningene fra upressa spillere? Direkte svakt av DFH og Lekven idag!
    6: Nouri, du må øve mer på innlegg.
    7: Skjønner ikke klippekortene til Ibrahim og Adam.

Blir ikke medalje av dette her, men det forventer jeg heller ikke, men blir grinete når det ser ut som gutta ikke er PÅ fra start.
    8: Adekugbe må også ta steg snart - for mye feilvendt i pasningsspillet, mange balltap og lav innleggskvalitet

Rart at Nouri også fremstår så mye svakere i Enga enn i Brann, men handler vel mest om at vår spillestil synliggjør backrollen veldig godt. Generelt har backene veldig mye å gå på i forhold til innleggskvalitet (en statistikk på hvor mange innlegg som faktisk går inn i boksen i forhold til antall forsøk, hadde vært interessant).

Ellers - Enga har som vanlig ikke profittert på VM-pausa, mens RBK virker å ha hentet seg litt inn igjen tempomessig. Typisk at de finner litt tilbake til seg selv mot oss dessverre. Tror ikke så mange andre lag hadde matchet RBK de første 35 minuttene i går og alt må egentlig vurderes ut fra dette.
    \Kroken6

Bor på landet og jobber i Grenseveien (=bonde i byen)

Når vi er dårlige så er vi virkelig ræva, særp, godset, Tromsø og nå RBK, hva er det som skjer foran disse kampene i forhold til foran Brann kampen mon tro, hvordan kan spillere og trenere variere så til dei grader?

Facebookverifisert
    ziggy75's Avatar

Quote Originally Posted by dalagubbe View Post
    Når vi er dårlige så er vi virkelig ræva, særp, godset, Tromsø og nå RBK, hva er det som skjer foran disse kampene i forhold til foran Brann kampen mon tro, hvordan kan spillere og trenere variere så til dei grader?
    Vi manglet Boof tilstedeværelse og duellstyrke. Jeg tror Boof kunne hevet oss betraktelig. Ikke noe imot Meira, men han har veldig få kamper for a-laget, og er tøft å komme inn borte mot et ekstremt revansjelystent RBK.

Quote Originally Posted by ziggy75 View Post
    Vi manglet Boof tilstedeværelse og duellstyrke. Jeg tror Boof kunne hevet oss betraktelig. Ikke noe imot Meira, men han har veldig få kamper for a-laget, og er tøft å komme inn borte mot et ekstremt revansjelystent RBK.
    Joda med Boof på banen så hadde vi sett bedre ut. Helt enig der.
    Men dette handler om mer enn en mann eller om dommern var dårlig.
    Det handler om laget og hvordan de presterer.
    Det tror jeg de fleste ser og forstår.
    Vi er ustabile og vi scorer lite mål.
    Håper det retter seg fremover og vi klatrer litt på tabellen.
    Jeg vil gjerne se mer mål og morsom fotball i god gammel Vålerenga ånd.

Facebookverifisert
    ziggy75's Avatar

Quote Originally Posted by ValleX View Post
    Joda med Boof på banen så hadde vi sett bedre ut. Helt enig der.
    Men dette handler om mer enn en mann eller om dommern var dårlig.
    Det handler om laget og hvordan de presterer.
    Det tror jeg de fleste ser og forstår.
    Vi er ustabile og vi scorer lite mål.
    Håper det retter seg fremover og vi klatrer litt på tabellen.
    Jeg vil gjerne se mer mål og morsom fotball i god gammel Vålerenga ånd.
    Tror dette handler om at RBK rett og slett var mer revansjelystne enn oss, og hadde mye å revansjere.. De har spilt kanskje en sånn kamp i år og det var mot Molde.
    Ellers helt enig i at det lugger offensivt denne sesongen, og det tror jeg skyldes at backene våre er dårligere offensivt enn før, men antagligvis bedre defensivt, og vingene våres har vært mer eller mindre ute av form. Om det siste har en sammenheng med backene våre, kan kanskje være en sammenheng.

Det er ikke noe sjokk at vi tapte denne kampen, og det er heller ikke på bakgrunn av dette vi bør krisemaksimere.

RBK hadde spilt flere dårlige kamper, tapt 2 på rad for første gang på gud vet hvor lenge, og trengte å vise seg frem både for å spille på seg selvtillitt igjen før de skal ut i Europa og for å ikke miste grepet om Lerkendalpublikumet.

Selvsagt kom Vålerenga til å tape denne kampen. Jeg tørr banne på at selv om Sam Johnson hadde scoret 5 mål og Boof ikke hadde vært skada og hadde spilt sin livs kamp så hadde RBK vunnet 6 - 5.

Pust dypt med magen, og møt opp på lørdag når det er Vålerengas tur til å revansjere.

Quote Originally Posted by ziggy75 View Post
    Tror dette handler om at RBK rett og slett var mer revansjelystne enn oss, og hadde mye å revansjere.. .
    De var sikkert revansjelystne, men først og fremst er de et mye bedre lag enn det vi er.
    Så det er et stykke opp fortsatt.

Facebookverifisert
    ziggy75's Avatar

Quote Originally Posted by ValleX View Post
    De var sikkert revansjelystne, men først og fremst er de et mye bedre lag enn det vi er.
    Så det er et stykke opp fortsatt.
    Stallen er ihvertfall mye bedre, men sjelden RBK viser det nivået de gjorde igår.
    Er usikker på vårt toppnivå i år! Vet ikke om vi har fått vist det enda.

Vi har iallefall fått sett bunnivået vårt en tre-fire ganger i år, og det er ihvertfall ganske lavt,det må Deila prøve å ordne opp i..

Vi har iallefall fått sett bunnivået vårt en tre-fire ganger i år, og det er ihvertfall ganske lavt,det må Deila prøve å ordne opp i..
    Det vi har fått svar på er:

1. Hvor viktig Felipe er for oss.

2. At vi har for like spillertyper (spesielt fra midten og ut.) Mot svakere motstand så legger man ikke merke til det fordi vi har ballen i laget. Men når vi møter muskler fra f.eks Sarp, Tromsø eller RBK så får teknikerne våres skikkelig juling. Jeg synes vi fort blir for puslete og taper for mange dueller høyt i banen. Her må ting gjøres.

3. Vi er en klubb som enda ikke er gode nok til å kjempe om medaljer. 5-6.plassen er nok mer nærliggende. Men det at vi er nærmere i år enn i fjor tyder på at vi har en jevn stigning som etterhvert kan betale seg.

Hvorfor har vi for like spillertyper på midtbane og kanter, deila har vel hvert innvolvert i ihvertfall to vinduer nå, hvorfor tar det så lang tid å finne en skikkelig DM, er det penger, finner vi ikke rett mann til rett pris eller er det at deila har altfor stor tro på dem som er der, isåfall er han litt for naiv, alle ser jo at det mangler en balanserende DM på dette laget.

Facebookverifisert
    ziggy75's Avatar

Spillertypene på midtbanen til rbk er vel ikke så mye mer ulike hverandre enn våre er? Men innimellom så hadde det vært nyttig med en Heltne Nilsen eller Ogude type også, men de typene har ofte andre mangler. Ellers har vi jo gode ballvinnere, uten å være så fysisk sterke.

Håper du ikke tenker på ibrahim, han vinner ballen ja, men det blir alltid frispark imot, med påfølgende farlig dødball som fort ender i baklengs..

Det er faktisk undervurdert å ha en type som Ibrahim i laget. Han er i hvert fall litt jævlig å møte. Lager litt frispark, og tar et gult kort. Vi kan ikke bare ha snille ballvinnere og lettbeinte teknikere.

Facebookverifisert
    ziggy75's Avatar

Håper du ikke tenker på ibrahim, han vinner ballen ja, men det blir alltid frispark imot, med påfølgende farlig dødball som fort ender i baklengs..
    Hehe ok, som Mr "gult kort" Ogude?

Tror Meira hadde vært spennende å prøve som DM.

Quote Originally Posted by panzer View Post
    Tror Meira hadde vært spennende å prøve som DM.
    Det tror jeg og. Styrken hans er pasningskvaliteten hans og den har man mer bruk for fremover på banen.

Da kan også den portugisiske duoen Felipe og Meira spille sammen i sentrallinja. Verdt å prøve ut!