Page 1 of 6 12345 ... LastLast
Results 1 to 40 of 207
    Facebookverifisert
    hmchrist's Avatar

Default Molde - Vålerenga kl 20:00 søndag 8. jul

På tide med ny kamptråd.
    Molde høvla over Brann i Bergen og vi snubla inn et poeng mot Glimt hjemme i forrige runde.
    Molde bør være nokså klar favoritt, men det er vel typisk enga å ta poeng vi ikke regner med og snuble når vi forventer enkle poeng?
    Historisk ender 55% av kampene mellom Molde og VIF i Molde med hjemmeseier. Vi tar 1 poeng i 20% av kampene og stikker av med alle tre poengene i 1 av 4 kamper i Molde.
    Av de 6 siste kampene i Molde har vi tapt 5 og spilt én U. Ergo er det statistisk sett «på tide» med en seier.
    Hva tror du?
    Hvem bør starte kampen for oss?

Syntes Borchrevink kan få fornyet tillit,syntes han var frisk mot B/G.
    Ellers syntes jeg Fredheim Holm gjorde mye bra,men han er ufattelig treig.Ville gjerne prøvd Chiddy på kant igjen,men forbehold om at han får beskjed om å skyte å ikke bare drible seg bort.

Vil gjerne ha vår islandske venn på midtbanen.

Tror jeg gjerne ville se samme lag som sist med ett bytte, Grødem med Fridjonsson. Ikke fordi Grødem var dårlig men vår islandske venn står litt stødigere på beina. Vi skapte flere sjanser i den kampen enn på lenge men klarte ikke omsette dem. Litt utypisk at to midtbanespillere scorer. Det har ikke skjedd på en stund. La oss håpe på litt mer effektivitet i boksene, alle må opp og kjempe. Da kan dette gå, laget er ganske bra om dagen.

Av de 5 tapene vi har hatt der oppe i det siste så har vel de vært med stygge sifre?
    Mener å huske mye baklengs i hvert fall.
    Og de kampene vi har tapt i år har jo alle vært med 3 mål. Sorry for negativiteten men jeg frykter denne.
    Poeng er bonus. Dog skal det sies at Carvalho hadde god kontroll på Håland på Intility. Det må han ha en gang til hvis vi skal ha et håp om å få med oss noe.

Håpet på å få 4 poeng på dei fire siste, vi har 2 poeng, tror nok det blir med dei to, desverre, budsjettet røyk mot B/G desverre...

Må bare være kyniske, ligge dypt og ikke la kontringer komme i mot oss, pakke inn Håland og passe på kantene til Molle. Så kanskje vi klarer å få med oss 1p. Ikke optimistisk dessverre, men Molle er gode om dagen.

Det er såå likt Vålerenga å surre bort 3 poeng mot middels motstander som B/G og så plutselig ta poeng , kanskje 3 , mot et mye bedre lag som da Molde er. Har trua på seier, Mr. Boof tar seg av Haaland.
    Ære være !!

Sjekka statistikken og den var verre enn jeg trodde.
    Sist seier der oppe var i 2010.
    Innbyrdes i Molde fra 2010-2017 er 6-1-1 med målforskjell på helt jævlige 18-2.
    Her har vi så mye å hevne at man kan bli dårlig av mindre.

Noen som vet hvor kampen går? Hvilken kanal ? Er ikke hjemme

Quote Originally Posted by nico70 View Post
    Noen som vet hvor kampen går? Hvilken kanal ? Er ikke hjemme
    Går på Max kl 2000

Facebookverifisert
    g-maZta's Avatar

Må ærlig innrømme at jeg ikke gleder meg til kamp i kveld. Rasshølet knyter seg ved tanken på den rævkjøringa vi fikk der oppe i fjor.

Håland er stinn av selvtillit vil jeg tro. Det er godt vi har Boof. Han er vel den eneste på laget som kan tukte unggutten.

Alt kan skje, og både vi og molde svinger mye i prestasjonene. Jeg er iallefall strålende førnøyd med poeng i dag.

Facebookverifisert
    hmchrist's Avatar

Jeg må nesten si det høyt, bare for å ha et kompass om skuffelsen blir for stor etter kampen, men i dag tror jeg Molde vinner. Alt annet er en postitivt overraskelse.

Blir svært (gledelig) overrasket om vi får med oss noe fra denne kampen. Klassisk "Vi kan få heng på tetgruppa"-kamp og der er vi dessverre mestere i å feile. Men rarere ting har hendt i fotball. Bare gutta møter opp og gir alt, så får det gå som det går.
    Vi er Vål'enga!!

Laget: http://www.vif-fotball.no/nyheter/ju...bake-fra-start

Deila kjører samme oppskriften mot Molde som han gjorde mot Rosenborg, og satser på å kjempe ut midtbanen deres med fysikk.

Quote Originally Posted by JohnF View Post
    Laget: http://www.vif-fotball.no/nyheter/ju...bake-fra-start

Deila kjører samme oppskriften mot Molde som han gjorde mot Rosenborg, og satser på å kjempe ut midtbanen deres med fysikk.
    Det gikk vel bare sånn passe....
    Vi er Vål'enga!!

Quote Originally Posted by maestro View Post
    Det gikk vel bare sånn passe....
    Enig, alt som ble skapt av kreativitet i siste kamp er nå på benken ;-)... Synd

Hm, glad for å se Fridjonsson, ikke så glad for å se Jukle, og med DFH ute med skade er vel ikke resten så veldig overraskende.

Lurer på hvor lang tid det tar før Abdi får gult her

Har ikke noe tro på at vi tar noe poeng her. Frykter et stygt tap.
    For de som kan styre sitt eget lag:
    vif.managerleague.com

Møkk.........
    Ett lag i Oslo.

Same procedure as last year james. Det blir aldri noe greier med denna klubben. Vi rykker ikke ned ihvertfall tror jeg.

Facebookverifisert
    Wild Touch's Avatar

Vi er SÅ JÆVLIG DÅRLIG I FORSVAR

Tok ikke lange tiden..

Nok en gang må vi jage, for rundt tusende gang siden jeg begynne å følge Vålerenga.

Hører kommentator kaller det for verst tenkelige start.. det er så jævla mange ganger at vi får denne starten, og det blir ALDRI bedre virker det som. Vi kan heller kalle det for en forventa start!

Mentalt? Definitivt!
    Wanderer

Neste år så tar vi alt

Da er det bare å prøve å begrense antall baklengs og se frem mot neste serierunde

Herregud, vi blir spilt ball-i-hatt med...
    Vi er Vål'enga!!

Sykt nedtur at man ikke klarer 5 min en gang uten baklengs. Faen.

1 av 1 på mål og 1-0. Adam Larsen redder så sinnsykt lite!

Noen som har statistikk over hva han faktisk slipper inn av skudd?
    Wanderer

Neste år så tar vi alt

Facebookverifisert

Den fingern til Lekven

Facebookverifisert
    g-maZta's Avatar

Piss meg i øret! Jeg er så drittlei av å havne under før kampen omtrent har begynt.
    Hva faen feiler det laget egentlig???

Facebookverifisert
    hmchrist's Avatar

Tenker at hadde jeg vært keeper på toppnivå og hadde valget mellom å snu på hue og strekke ut armen etter en ball jeg sliter med å rekke, eller å hive meg etter den, så tror jeg nok jeg hadde valgt det siste. Selv om det kanskje hadde sett dumt ut.
    Ballen var ikke så jævla hard...

Og Håland braut fingeren til Lekven... for et svin.

Quote Originally Posted by g-maZta View Post
    Piss meg i øret! Jeg er så drittlei av å havne under før kampen omtrent har begynt.
    Hva faen feiler det laget egentlig???
    Er nok ikke bare laget!

Deila har svake taktiske egenskaper. Kan være han rett og slett ofte bommer på taktikken før kamp. Så får vi se om han evner å snu dette da. Noe han ofte har vist at han heller ikke klarer!
    Wanderer

Neste år så tar vi alt

Facebookverifisert
    hmchrist's Avatar

Johnson i bakrom?
    Jøsses.

Nå må folk slutte å henge ut Larsen igjen. Det målet må Carvalho ta fullstendig på sin kappe. Ja Larsen burde kanskje kasta seg men når ballen blir skutt tilbake i motsatt hjørne og han har krafta til venstre for seg er det vrient. Sier ikke at den er umulig men Carvalho er hovedsynderen her. Ett hardt spark ut med ballen og den sjansen ville aldri oppstått.

Føkkings latterlig!!
    Vi er Vål'enga!!

Vi er så veike og pinglete, dette laget til Deila henger ikke i hop overhodet, hadde ikke forventet seier i det heletatt, nr to nå ja, pissa på som vanlig da

Vi er så utrolig lette å skåre på, så¨det mot Bodø og

2 x elendig forsvarsspill.
    Latterlig å ikke markere Håland på dødball, er det mulig.....
    For de som kan styre sitt eget lag:
    vif.managerleague.com

Facebookverifisert
    g-maZta's Avatar

Fy faen for et ræva lag vi har.
    Noe må skje!
    Masse elendige prestasjoner og regelrett kjedelig fotball har preget sesongen så langt.
    Et par hederlige unntak, men resten har vært dritt!

Quote Originally Posted by Vader View Post
    Nå må folk slutte å henge ut Larsen igjen. Det målet må Carvalho ta fullstendig på sin kappe. Ja Larsen burde kanskje kasta seg men når ballen blir skutt tilbake i motsatt hjørne og han har krafta til venstre for seg er det vrient. Sier ikke at den er umulig men Carvalho er hovedsynderen her. Ett hardt spark ut med ballen og den sjansen ville aldri oppstått.
    Greit nok det. Men vi er blant de som slipper inn mest. Og er ikke bare forsvaret sin feil, selv om vi er pissræva der også.

2 av 2 innslupne nå!

Deila, dette får du ta på din kappe! Igjen har du vist hvor taktisk ræva du er i forkant av kampene. Og vi vet alle hvor ræva du er på å snu en dårlig trend.

Jeg er drittlei.
    Wanderer

Neste år så tar vi alt

Det målet blir litt tilfeldig. Ser ut som ballen kom litt brått på carvalho og han får ikke stokket beina skikkelig og blir ikke skikkelig klarering. Mål nr 2 som faen meg kom akkurat nå, er tellefeil og sløvhet. Ser ut som fridjohnson ikke følger helt med. Synes fridjohnson har startet elendig, gjør mange feilvalg og mister ballen for lett. Vår beste hittil er Abdi som har vært aggressiv på midtbanen. Her har jeg ikke regnet med poeng men litt vel tidlig å ligge under 2-0. Synes allikevel vi har hatt flere bra kombinasjoner men mangler på den siste tredjedel. Også må folk stikke fingern i jorda og ikke bli helt hatsk mot gutta og at alt er ræva selv om man blir engasjert. Vi kommer til å klatre etter ferien garantert. Sandefjord neste.
    Ære være