Results 1 to 24 of 24

Default Velkommen Erik Israelsson!

Vålerenga og PEC Zwolle ble i dag enige om en låneavtale for den svenske midtbanespilleren, Erik Israelsson. 29-åringen har ett år igjen av kontrakten I Nederland, og etter at låneavtalen går ut, er han Vålerenga-spiller ut juli 2020.

Erik beskrives som en fysisk "boks til boks" spiller som skal være med å dominere i boksene på begge sider av banen. Han er også målfarlig så da får vi tro at vi at har fått inn en spiller som kan levere målpoeng fra midtbaneleddet.

Litt statistikk for Israelsson:

Allsvenskan: 140 kamper 29 mål og 13 assist.

Superettan: 25 kamper 4 mål og 6 assist

Svenska cupen: 24 kamper 7 mål og 3 assist.

Eredivisie: 17 kamper 1 mål

Europa league kvalifisering: 12 kamper 4 mål

Beloften Eerste Divisie: 9 kamper 5 mål

Statistikken er hentet fra transfermarkt.com.

Veldig spennende overgang dette og en spiller det skal bli gøy å følge. Ut i fra beskrivelsen av han virker det som vi har fått inn akkurat det vi trengte på midtbanen. Han er spillerklar allerede mot Sandefjord.

Velkommen skal du være ST. Erik! Måtte du lykkes hos Oslos Stolthet.
    Ett lag i Oslo.

Har trua! Virker som en speller som blør for drakta og itillegg er målfarlig! Hjertlig velkommen i kongeblått!

Facebookverifisert
    g-maZta's Avatar

Velkommen Erik!
    Herlig å få inn en spiller som kan gå rett inn på laget!

Velkommen!

Deila åpner for å kaste han rett i elleveren mot Sandefjord:

https://www.eurosport.no/fotball/eli...47/story.shtml

Når hadde vi sist suksess med å kaste en spiller hentet på sommeren rett inn i startoppstillingen? Burde få minst 1 full treningsuke med laget først. Helst 2.

Helst burde han stå i startelleveren på søndag, det kan ikke bli stort værre enn det er på denne midtbanen vår...

Quote Originally Posted by Mikkell View Post
    Når hadde vi sist suksess med å kaste en spiller hentet på sommeren rett inn i startoppstillingen? Burde få minst 1 full treningsuke med laget først. Helst 2.
    Nå er Lekven ute, Abdi ute, DFH kanskje ute?

Du vil ha en midtbane treer med Samuel, Horn Myhre og Grødem?

Quote Originally Posted by christer1913 View Post
    Nå er Lekven ute, Abdi ute, DFH kanskje ute?

Du vil ha en midtbane treer med Samuel, Horn Myhre og Grødem?
    Det er vel beste midtbanen vi hadde startet med i år... Men klart at en rutinert spiller - i form - vil styrke den. Hvis hans siste kamp var tidlig mai så spørs det hvordan formen hans er.

Facebookverifisert
    Wild Touch's Avatar

Quote Originally Posted by Pete View Post
    Det er vel beste midtbanen vi hadde startet med i år... Men klart at en rutinert spiller - i form - vil styrke den. Hvis hans siste kamp var tidlig mai så spørs det hvordan formen hans er.
    Den beste midtbanen er dem 3 som ble nevnt først. Håper på DFH og St.Erik på midten. Hvis vi kunne prøvd DFH i tieren, gjerne det, og Fridjonson og St.Erik på def. midtbane.

Kjenner ikke karen i det hele tatt, men håper det fortsetter i scouting stil som Sam og Boof.
    Velkommen til Vålenga!

Quote Originally Posted by patriot View Post
    Kjenner ikke karen i det hele tatt, men håper det fortsetter i scouting stil som Sam og Boof.
    Velkommen til Vålenga!
    Israelsson er akkurat det vi trenger. I tighte kamper mot fysiske lag er han en som skal gå foran i krigen.
    Han vinner dueller og er en trussel i begge bokser. Dette er noe vi har savnet lenge.

Det at fotballekspert Jonsson slakter kjøpet, gjør meg enda tryggere på at vi har valgt riktig mann. Når argumentet til Jonsson er at Erik ikke er temposterk nok, så ser han ikke nok på Vålerenga-kamper. Erik er en typisk schlugger som er vond å møte. Vi har allerede (relativt) temposterke midtbanespillere i Fridjonsson og Ibrahim.

Kan du linken til det denne fotballeksperten sa?

Quote Originally Posted by Trym View Post
    Kan du linken til det denne fotballeksperten sa?
    Twitter:

@Joakim Jonsson: Skrev blogg der jeg ønsket at Enga skulle slå ned spikeren og forsterke ordentlig sentralt på midten. Nå henter de nok en spiller i mengden, og en som ikke er temposterk.
    #esnball

Det virker ikke som han er en ekspert for å si det sånn. Uten om denne artikkelen så nevner han bare det som står i avisene... Tipper han bare slenger ut en kommentar og hvis Israelsson ikke lykkes så kan han si "hva var det jeg sa" og lykkes Israelsson så tier han bare... Typisk sånne typer som han...

Det er tøft å skulle livnære seg av å være fotballagent. Man må mene noe hele tiden.

Men hvis man har nok meninger, f.eks. to om dagen så treffer man blink innimellom. Så kan man bare trekke fram de tilfellene etterpå og holde kjeft om der man tok feil. Og da blir man straks ekspert. JJ er en trist type, men ikke helt på nivå med Jesper Mathisen. At noen vil betale han penger for å uttale seg er for meg en gåte.

Quote Originally Posted by Mikkell View Post
    Nå skal ikke Sandefjord undervurderes selvsagt. Men det er en viss forskjell på å slenge innpå en spiller mot RBK kontra mot Sandefjord.. Tror han skal klare det fint hvis det blir tilfellet. Tror nok det mest sannsynlige er at han kommer innpå, eller at Deila gir han litt tid som du sier. Men nå er situasjonen på midtbanen vår litt spesiell med 2 stk ute.

Quote Originally Posted by tordvif View Post
    Nå skal ikke Sandefjord undervurderes selvsagt. Men det er en viss forskjell på å slenge innpå en spiller mot RBK kontra mot Sandefjord.. Tror han skal klare det fint hvis det blir tilfellet. Tror nok det mest sannsynlige er at han kommer innpå, eller at Deila gir han litt tid som du sier. Men nå er situasjonen på midtbanen vår litt spesiell med 2 stk ute.
    Helt ærlig håper jeg Dønnum er forran vår nye spiller når det er snakk om å komme innpå så raskt.
    Dønnum er tatt tilbake fra HK og jeg håper Deila virkelig tar en prat med han og gir han sjansen til å vise seg i kamp.
    Presiserer at jeg snakker om innbyttere for de begge og at det spørs litt hvordan matchen utvikler seg og hva vi behøver i kampsituasjon.

Facebookverifisert
    g-maZta's Avatar

Quote Originally Posted by patriot View Post
    Helt ærlig håper jeg Dønnum er forran vår nye spiller når det er snakk om å komme innpå så raskt.
    Dønnum er tatt tilbake fra HK og jeg håper Deila virkelig tar en prat med han og gir han sjansen til å vise seg i kamp.
    Presiserer at jeg snakker om innbyttere for de begge og at det spørs litt hvordan matchen utvikler seg og hva vi behøver i kampsituasjon.
    De spiller vel ikke i samme posisjon, så det er ikke sånn at Erik kommer innpå på bekostning av Aron.

Quote Originally Posted by g-maZta View Post
    De spiller vel ikke i samme posisjon, så det er ikke sånn at Erik kommer innpå på bekostning av Aron.
    Derfor min presisering

Tror Erik blir en nyttig mann utover høsten, må si jeg likte han, gode mottak, veldig spillbar og med bra fysikk

https://www.dagsavisen.no/oslo/ny-st...mann-1.1183458
    Åpen sak i dagsavisen om Israelson.

Quote Originally Posted by Nicolai View Post
    https://www.dagsavisen.no/oslo/ny-st...mann-1.1183458
    Åpen sak i dagsavisen om Israelson.
    Åpen, bortsett fra at den ligger bak paywall...

Quote Originally Posted by anderan View Post
    Åpen, bortsett fra at den ligger bak paywall...
    Åja, den så helt åpen ut her - sorry.
    Her er et utdrag fra artikkelen ihvertfall:

VALLE (Dagsavisen): – VIF er absolutt en ny start for meg. Jeg hadde det «jättejobbigt» i Zwolle i Nederland. I Oslo håper jeg og familien at det skal bli mye bedre, sier den 29 år gamle svensken til Dagsavisen.

Israelsson startet karrieren i Kalmar, der han bidro til Allsvenskan-gull som 19-åring. I 2014 dro han videre til Hammarby i Stockholm, før utenlandsdrømmen ble oppfylt med overgangen til Zwolle i 2017.

Men eventyret ble ikke slik Israelsson hadde forestilt seg. Han var forespeilet en rolle som boks-til-boks-spiller, men etter et trenerskifte endte han opp i en nierrolle for nederlenderne. Dét trivdes ikke svensken med. Til slutt ble det også veldig lite spilletid.

Mental trening
    – Jeg hadde vanskelig for å tilpasse meg, både på banen og sosialt. Det gjaldt ikke bare for meg, men også for min kone. Vi har to barn – jeg ble far for annen gang for tre uker siden – så nå ønsket vi en endring.

– Samtidig vil jeg understreke at jeg ikke angrer på at jeg dro til Nederland. Jeg pleier å se slik på det: Man lever i gjennomsnitt 29.000 dager, og jeg var i Zwolle i 500 av dem. Jeg lærte masse, blant annet jobbet jeg mye med det mentale. Tiden der ga meg verdifull erfaring, beretter han.

Valget falt på Oslo og VIF i forrige uke. To nordmenn spilte en rolle i avgjørelsen.

– Jeg spilte med Lars Sætra og Mats Solheim i Hammarby. De hjalp meg med å få et godt bilde av byen og laget her, sier midtbanespilleren, som røper at han hadde flere alternativer å velge i – også i hjemlandet.

Interesse
    – Det var interessenter fra Sverige, ja. Men jeg spilte i Allsvenskan i åtte år, og jeg opplevde veldig mye der. Jeg ønsket å oppleve noe nytt, sier han.

– Jeg hadde en god følelse da jeg gikk til Hammarby i 2014, og Vålerenga minner meg om Hammarby og det stadiet klubben var på da. Mats Solheim var også inne på det samme. Mye av det som trengs for å lykkes er på plass i og rundt klubben. Forutsetningene er der, det handler bare om å ta det neste steget. Jeg håper på en spennende reise også i VIF, sier han.