Page 1 of 7 123456 ... LastLast
Results 1 to 40 of 242

Default Vålerenga - Sandefjord søndag 5.august klokka 18:00

Høstsesongen starter mot Sandefjord på hjemmebane.

Tror på følgende lag:
    Kwarasey
    Nouri Carvalho Näsberg Adekugbe
    Fridjonsson Israelsson Fredheim
    Finne Johnson Ejuke

Kom igjen Enga!
    EVIG VIF

Facebookverifisert
    g-maZta's Avatar

Quote Originally Posted by Oslo-ess View Post
    Høstsesongen starter mot Sandefjord på hjemmebane.

Tror på følgende lag:
    Kwarasey
    Nouri Carvalho Näsberg Adekugbe
    Fridjonsson Israelsson Fredheim
    Finne Johnson Ejuke

Kom igjen Enga!
    Er Nation skada?

Mener jeg leste at både Fredheim og Lekven var skadet og at Israelsson dermed er høyaktuell for en startsplass.
    Tipper disse starter:

Larsen
    Nouri Carvalho Nation Sam A
    Ibrahim Israelsson Sammi
    Finne Johnson Ejuke

Quote Originally Posted by g-maZta View Post
    Er Nation skada?
    Soner for gule kort vel.

Quote Originally Posted by EngaForAlltid View Post
    Mener jeg leste at både Fredheim og Lekven var skadet og at Israelsson dermed er høyaktuell for en startsplass.
    Tipper disse starter:

Larsen
    Nouri Carvalho Nation Sam A
    Ibrahim Israelsson Sammi
    Finne Johnson Ejuke
    Abdi er også ute med gule kort ...

Grødem-Israelsson-Samuel kunne vært en fin midtbane. Det sannsynlige er vel at Israelsson kanskje får et innhopp? Da ønsker jeg meg Grødem-FHM- Samuel.

Quote Originally Posted by Pete View Post
    Oii... da var det Adbi som var ute og IKKE Fredheim utifra den artikkelen jeg leste da Israelsson ble signért.

Har prøvd å grave den opp igjen men finner ingen med det samme intervjuet fra Deila.

FHM, Grødem og Samuel fra start tror jeg blir alltfor urutinert. Hvis vi får motgang så er det ingen av de som kan ta tak og snu kampen for oss.

Abdi ble utvist mot Molde og er også han suspendert. Tollås soner for gule kort.

Quote Originally Posted by FrankO View Post
    Abdi ble utvist mot Molde og er også han suspendert. Tollås soner for gule kort.
    Dette kan bli en spennende kamp.
    Husker med skrekk og gru tilbake til forrige hjemmekamp.

Men nå spiller vi på EGET gress, og alt utenom 3 poeng blir en skuffelse.

Ser de fleste setter opp Israelsson som anker. Ganske naturlig når alternativene er får. Men jeg så for meg at han primært var indreløper. Noen som vet?

Quote Originally Posted by tordvif View Post
    Ser de fleste setter opp Israelsson som anker. Ganske naturlig når alternativene er får. Men jeg så for meg at han primært var indreløper. Noen som vet?
    Han er beskrevet som en boks til boks-spiller. Da er jeg enig i at det ikke blir naturlig å plassere ham sentralt i 4-3-3. Tipper DFH eller Horn Myhre spiller i den posisjonen når Lekven er ute.
    Tipper midtbanen blir:
    Samuel Kari - DFH(Horn Myhre hvis DFH er skada) - Israelsson
    Angrep: Finne - Johnson - Ejuke
    Ellers ser jeg for meg at laget blir som før, men med Näsberg inn for Tollås.

Jeg kan ikke komme på denne kampen. Følgelig blir dette sannsynligvis en av årets morsomste kamper med tiki-taka, flikker, hælpas og brassegoaler. 8-0, bænkers!

Ja, i forhold til beskrivelsen om at han er en boks- til- boks spiller så ser jeg for meg at han trives best som indreløper. Men så på transfermarkt at han stor sett kan spille i hele midtbaneleddet inkludert offensiv midtbane.

Husker at Samuel også ble beskrevet som en typisk boks-til- boks spiller når han kom, men kunne vært interessant å se han sentralt, selv om han ikke er en utpreget ballvinner.

Per nå ser jeg egentlig på Horn-Myhre som den spilleren som er best egnet til å spille anker. Men det er med forbehold om at jeg ikke har sett Israelsson i aksjon. Lekven har løst jobben som sentral midtbanespiller helt ok, men er bedre når han får hjelp av Ibrahim i 4-2-3-1. I 4-3-3 mangler han litt tempo, så da tror jeg Samuel passer bedre. Hvis ikke Horn-Myhre starter.

Kan faktisk hende DFH er vår beste ballvinner på midtbanen nå og at han blir foretrukket. Er bare redd midtbanen blir overkjørt, men nå møter vi Sandefjord og kommer til å ha ballen langt mer enn 50% av kampen.. Så kanskje det ikke er så dumt med DFH.

Klarer forumet å stille lag? Trenger bare tre stykker: http://www.vif-fotball.no/nyheter/su..._%C3%B8st_open

Facebookverifisert
    g-maZta's Avatar

Jeg tror vi vinner denne.
    Tror faktisk dette blir en brakseier. Vinner med 3-4 mål.
    Det er lenge siden vi har hatt en god kamp, så nå slumper vi til med en kanonprestasjon.

Tippekonge 2015 Daniel's Avatar
    Blog Entries
    33

Er det gjort noen stunt mot Norway Cup eller har sponsorene våre delt ut noen billetter? Redd dette blir veldig glissent

Quote Originally Posted by FrankO View Post
    Klarer forumet å stille lag? Trenger bare tre stykker: http://www.vif-fotball.no/nyheter/su..._%C3%B8st_open
    4 Min er 3 min for lenge for min del. Men kult om forumet hadde med ett lag.

Permanent utestengt

Jeg drar én måned til Italia nå, og da vinner vi alltid, alt. Så mange tap jeg får oppleve på stadion når jeg er i Norge, skal det bli en befrielse å se målene for, tikke inn på VG-live.

Jeg vil fortsatt ha hevn for 2 tap i forrige sesong. Men avslutningen av vårsesongen gjør meg skeptisk. Håper vi banker dem men tror vel mest på sliteseier.

Sånn som vi så ut i siste seriekamp, helt umulig å spå hvordan dette går, hvis vi leverer på vårt beste vinner vi, leverer vi på medium, så skal vi slite, og tar vi en bunnivå så taper vi så det synger, selv mot Sandefjord, men altså her er det kun en ting som gjelder, og det er egentlig en klar seier, og da mener jeg KLAR SEIER, punktum

Facebookverifisert
    hmchrist's Avatar

Sandefjord har ikke holdt nullen i noen kamper i år, så vi bør forvente å skåre.
    De har én seier i år. Mot Start i 2. serierunde.
    De har 3 uavgjort, mot Kristiansund, Stabæk og Bodø/Glimt.
    Denne kampen har kun ett mulig utfall i min bok, og det er seier.
    Men, fotballen er rund og alt kan skje. Og vi har en lei tendens til å hjelpe lag med å snu kjipe trender. Ville f.eks. vært skremmende vålerengelsk å sørge for at Sandefjord for én gangs skyld holder nullen.
    Men, jeg klarer ikke å tru på det.

Apropos tru. Norsk Tipping har trua på oss, og gir kun 1.35 på VIF-seier. Kun tre ganger før har Norsk Tipping operert med lavere odds i årets Eliteserie, og det var Rosenborgs hjemmekamper mot Start, Kristiansund og Ranheim. Det sier litt om at de ser oss som soleklare favoritter, men det er greit å notere seg at RBK spilte U i to av de tre nevnte kampene, så fotballen er som nevnt rund og alt kan skje i norsk Eliteserie...

Jeg tenker at gutta kjenner på at de har noe å bevise og kommer til å knalle på fra start og fortsette å trøkke på til seieren er godt i boks. Denne må vi for fanden vinne!

Facebookverifisert
    Wild Touch's Avatar

Quote Originally Posted by hmchrist View Post
    Sandefjord har ikke holdt nullen i noen kamper i år, så vi bør forvente å skåre.
    Men, fotballen er rund og alt kan skje. Og vi har en lei tendens til å hjelpe lag med å snu kjipe trender. Ville f.eks. vært skremmende vålerengelsk å sørge for at Sandefjord for én gangs skyld holder nullen.

Apropos tru. Norsk Tipping har trua på oss, og gir kun 1.35 på VIF-seier. Kun tre ganger før har Norsk Tipping operert med lavere odds i årets Eliteserie, og det var Rosenborgs hjemmekamper mot Start, Kristiansund og Ranheim. Det sier litt om at de ser oss som soleklare favoritter, men det er greit å notere seg at RBK spilte U i to av de tre nevnte kampene, så fotballen er som nevnt rund og alt kan skje i norsk Eliteserie...

Jeg tenker at gutta kjenner på at de har noe å bevise og kommer til å knalle på fra start og fortsette å trøkke på til seieren er godt i boks. Denne må vi for fanden vinne!
    Noen som vet om DFH er i troppen til imorra?

Quote Originally Posted by Wild Touch View Post
    Noen som vet om DFH er i troppen til imorra?
    Jepp, fra start.

Jepp, fra start.
    How you know this?

Quote Originally Posted by JohnF View Post
    How you know this?
    Overhørte vel noe jeg ikke skulle hørt i dag.

Troppen er klar.
    Merk, ingen Sam Johnson, han skadet seg i en landskamp. Regner med at Godley tar hans plass?

http://www.vif-fotball.no/nyheter/ho...alerenga-tropp

Facebookverifisert
    g-maZta's Avatar

Så.. Lekven ute. Tollås ute(gule kort). Super-Sam ute. Abdi ute (rødt)
    Trenger nok ikke flere forfall inn mot kampen nå.
    Sandefjord er kanskje dårlige, men gudene skal vite at det kan jaggu vi være også.

Vi må være skjerpa i morgen, og vise at vi er bedre enn ligaens desidert dårlogste lag.
    Alt annet enn seier er uakseptabelt.

Facebookverifisert
    hmchrist's Avatar

Quote Originally Posted by g-maZta View Post
    Så.. Lekven ute. Tollås ute(gule kort). Super-Sam ute. Abdi ute (rødt)
    Trenger nok ikke flere forfall inn mot kampen nå.
    Sandefjord er kanskje dårlige, men gudene skal vite at det kan jaggu vi være også.

Vi må være skjerpa i morgen, og vise at vi er bedre enn ligaens desidert dårlogste lag.
    Alt annet enn seier er uakseptabelt.
    Lekven, Abdi, Tollås og Johnson har vel vært delaktige i at vi «jaggu kan være dårlige også» - sultne utfordrere kan slå positivt ut!

Vi slipper "alltid" inn mål med Näsberg som stopper, det der er helt kritisk. Skummel med taklinger og armbruk inne i feltet. Liker ikke....
    Vi er bedre uten Abdi enn med, så det er greit. Liker.
    Super-Sam..jeg vet ikke jeg..Har ikke sett helt super ut på en stund...Om jogge-Godly kan vise seg frem, så bør han gripe sjansen nå. Usikker.
    Lekven er et mysterium, voksen erfaren kar, men svinger voldsomt i prestasjonene. Usikker.

Viktig kamp om vi skal sikte oss inn på øvre halvdel, og denne SKAL jo vinnes...Men med Enga er ingenting sikkert
    For de som kan styre sitt eget lag:
    vif.managerleague.com

Kanskje det blir no sånt?:
    Larsen
    Nouri Carvalho Näsberg Sam A
    Felix DFH Fridjonsson
    Dønnum Finne Ejuke

Stiller spørsmålet før dagens kamp.
    Hvordan skal vi bli kvitt Deila?
    Det er han som er bremseklossen og bør fjernes.
    Hvor lenge skal udugelighet ikke nevnes.
    Man snakker om Elefanten i rommet.
    Deila go home.
    Gimme hope johanna

Quote Originally Posted by hmchrist View Post

Jeg tror denne kampen blir mer spennende enn mange ser for seg. Sandefjord har fått ny trener og har sett bedre ut enn tidligere i sesongen.

Sjansene for at vårt offensive spill plutselig har blitt mye bedre over sommerpausen er vel også lite sannsynlig..

Forventer egentlig ingenting lengre nei...

Tippekonge 2015 Daniel's Avatar
    Blog Entries
    33

Quote Originally Posted by Calven View Post
    Deila go home.
    Hahaha, Deila er bremseklossen? Du mener med andre ord at bare han holder seg unna kommer vi til å spille mye bedre og ta flere poeng?

Alle dere som vil fjerne Deila, hvem vil dere ha i stedet?
    Det går også an å stikke kølla i jorda og huske på at vi er blakke og ikke kan handle spillere som RBK og FK Røkke. Vi har sannsynligvis heller ikke råd til å sparke en trener og ansette en ny med alt dette medfører. For eksempel vil ny trener kreve nye spillere og flere sesonger som innkjøring.

Kontinuitet - kjør

Facebookverifisert
    ziggy75's Avatar

Deila go home.
    Kanskje i overkant kritiske fans også er en bremsekloss?

Deila go home.
    Og hvem har vært bremseklossen de siste 8 årene hvor vi ikke har vunnet en dritt, og ligget omtrent der vi ligger nå på tabellen? Pinlig innlegg.

Quote Originally Posted by tordvif View Post
    Jeg tror denne kampen blir mer spennende enn mange ser for seg. Sandefjord har fått ny trener og har sett bedre ut enn tidligere i sesongen.
    Nå har ikke jeg sett kampene deres, det har kanskje du, men de har 3 tap og 1 uavgjort i serien med ny trener. Og tap i treningskamp mot Fredrikstad. Ser de virkelig bedre ut?

Quote Originally Posted by donny View Post
    Nå har ikke jeg sett kampene deres, det har kanskje du, men de har 3 tap og 1 uavgjort i serien med ny trener. Og tap i treningskamp mot Fredrikstad. Ser de virkelig bedre ut?
    Tja, resultatmessig har det ikke sett bedre ut. Men av det lille jeg har sett, så synes jeg han nye treneren virker å ha noe smått på gang. Sånn spillmessig.Men Sandefjord skal slås uansett. Jeg tror bare ikke at det blir noen målfest. Men lov å håpe!

Tippekonge 2016 Facebookverifisert
    VVV's Avatar

Deila go home.
    Det der er det dårligste haiku-forsøket jeg har sett. Du må legge ned litt innsats før du slenger om deg med elefanter. Hva med noe sånt feks:

TRO, TVIL OG KJÆRLIGHET

Deila har styrker
    Feilfri er han dog ikke
    Hjertet mitt brister
    "Kampen er ikke over før Frode har låst seg inne på do."