Page 1 of 6 12345 ... LastLast
Results 1 to 40 of 224
    Facebookverifisert
    hmchrist's Avatar

Default LSK - VIF, søndag 02.09.18 kl. 20:00

Jeg svever fortsatt på en lyserød sky og koser meg med positiviteten to seiere på rad har bragt med seg.
    Jeg håper gutsen og selvtilliten blir med til Åråsen og at gutta sabler de ned med kalassifre.
    Denne kampen lever sitt helt eget liv sier'em. Det gjør forsåvidt alle kamper, men det er ingen tvil om at det bør være tenning på alle pluggene hos samtlige 22 på banen og at dette blir et heftig oppgjør.
    Men, det er deilig å glede seg til det med et reelt håp om at disse tre poengene er våre!

Vi må tilbake til 2013 for å finne sist vi vant på Åråsen. Det har vært 3 tap og en U etter det.
    I år vinner vi!
    Vi må tilbake til 2005 for å finne en målløs kamp mellom LSK og VIF, så regn med mål!
    0-4 tipper jeg
    Men, vi må bare tilbake til slutten av mai for å finne siste seier mot LSK. Det smakte så godt det, og denne og denne verdt et gjensyn.

Johnson og/eller Carvalho kan fort ende opp med å skyve Michael og/eller Näsberg ut av laget. Ellers tror jeg vi starter med de samme 11 som i de to siste kampene med mindre noen pådrar seg noe rusk gjennom uka.

Altså slik (om noen har bodd under en stein de siste par ukene):
    Larsen
    Nouri-Nation-Näsberg(/Carvalho)-Adekugbe
    Holm-Israelsson-Abu
    Ejuke-Michael(/Johnson)-Finne

For min del blir det TV på søndag, men sender gode ønsker og masse kudos til alle som skal til Årasen. Vis de hvem som er best også på tribunen!

Facebookverifisert
    ziggy75's Avatar

Når legges billettene ut i Sjappa?

Facebookverifisert
    hmchrist's Avatar

Quote Originally Posted by ziggy75 View Post
    Salget er i gang, i Sjappa og på nett.

http://www.vif-fotball.no/nyheter/du...-arasen-se-her

Er lagt ut. Litt mere info her;

http://www.vif-fotball.no/nyheter/du...-arasen-se-her

Kom igjen gutta!
    Ett lag i Oslo.

Selv om disse kampene lever sitt eget liv,er dette en match vi SKAL vinne.Spiller vi i nærheten av vårt beste sørger vi for at fuger'n står å henger med jeipen med begge beina godt plantet i Adeccogjørma!

Kampen er på søndag så salget startet for nesten to uker siden

Håper de siste kampene gjør at det blir fler enn de siste årene. Trenger flere enn oss som bare alltid er der

Quote Originally Posted by hmchrist View Post
    (...)
    Altså slik (om noen har bodd under en stein de siste par ukene):
    Larsen
    Nouri-Nation-Näsberg(/Carvalho)-Adekugbe
    Holm-Israelsson-Abu
    Ejuke-Michael(/Johnson)-Finne
    (...)
    Adekugbe har vel karantene for sitt 4.gule kort. Så det er veldig viktig at Carvalho er frisk så Ivan kan ta venstrebacken.
    Johnson går inn om ham er fit, ja. Ellers er det bare å beholde resten.

Tror forresten Kippe også har karantene (for sitt 6.gule) så han slipper å låse seg inn på dass i garderoben etter kampen.

Blått Åråsen!

Quote Originally Posted by Loffen View Post
    Adekugbe har vel karantene for sitt 4.gule kort. Så det er veldig viktig at Carvalho er frisk så Ivan kan ta venstrebacken.
    Johnson går inn om ham er fit, ja. Ellers er det bare å beholde resten.

Tror forresten Kippe også har karantene (for sitt 6.gule) så han slipper å låse seg inn på dass i garderoben etter kampen.

Blått Åråsen!
    Ikke godt å si med Kippe.
    Altomfotball og Nifs sier 5 - VGLive sier 7
    Men må sone ved 6, så tyder vel på at han spiller?

Quote Originally Posted by Jepp View Post
    6 gule ifølge deres egen hjemmeside ihvertfall

Kippe fikk 2 gule = rødt mot Sarpsborg. Vet ikke hvordan de teller på statistikken. Er vel derfor det opereres med forskjellige tall

Facebookverifisert
    ziggy75's Avatar

Quote Originally Posted by bengt View Post
    Kampen er på søndag så salget startet for nesten to uker siden

Håper de siste kampene gjør at det blir fler enn de siste årene. Trenger flere enn oss som bare alltid er der
    Jeg visste ikke at de legges ut så tidlig. Men har kun mulighet til å dra på bortekampene på østlandet, så har ikke trengt å planlegge noe i forveien.
    Vi er en fire-fem stk forhåpentligvis som skal til Åråsen, men vi er der stort sett hvert år vi også.

Quote Originally Posted by Mikkell View Post
    Kippe fikk 2 gule = rødt mot Sarpsborg. Vet ikke hvordan de teller på statistikken. Er vel derfor det opereres med forskjellige tall
    https://www.fotball.no/fotballdata/p...fiksId=2334911

NFF opplyser om 5 gule kort i serien til Kippe, men da er ikke kortet mot Sandefjord på lista. Han har nok karantene mot oss.

Kippe fikk 2 gule mot S08, sona mot Haugesund, spilte mot Sandefjord hvor han ikke fikk noen gule så da starter han mot oss. Nå er vel han nærmest toppscorer for oss i disse kampene så det er nødvendigvis ikke så galt...

Edit: PS! Ikke bruk narkisene på vglive som referanse. Får de halvparten rett så har de en god dag. Har sett de har kreditert mål til spillere som er byttet ut, opp mot 15 minutter tidligere. Statistikken deres er hysterisk morsom, sammenlignet med de som er faktabasert så det er liten tvil om at promillen til vglive-gjengen går langt over den mest knestående bortesupporteren.

Quote Originally Posted by Grim View Post
    Kippe fikk 2 gule mot S08, sona mot Haugesund, spilte mot Sandefjord hvor han ikke fikk noen gule så da starter han mot oss. Nå er vel han nærmest toppscorer for oss i disse kampene så det er nødvendigvis ikke så galt...

Edit: PS! Ikke bruk narkisene på vglive som referanse. Får de halvparten rett så har de en god dag. Har sett de har kreditert mål til spillere som er byttet ut, opp mot 15 minutter tidligere. Statistikken deres er hysterisk morsom, sammenlignet med de som er faktabasert så det er liten tvil om at promillen til vglive-gjengen går langt over den mest knestående bortesupporteren.
    Du har rett ja.
    Vglive har gult til Kippe men to andre steder jeg har sjekka har gult til Mathew.
    Utrolig bra jobba av "journalisten" hos vglive.

Facebookverifisert
    hmchrist's Avatar

Quote Originally Posted by Loffen View Post
    Pokker. Det gule kortet til Sam hadde jeg glemt... Jäger og Fridjonson er også mulige erstattere for Adekugbe om ikke Carvalho er klar.

Facebookverifisert
    g-maZta's Avatar

At kippe spiller er bra for oss. Han er en skygge av seg selv. Treig som få.
    Ok, han er en trussel på dødball og mot den generelle folkehelsa, men det er lenge siden han var god.

Bedre om f.eks matthew må stå over.

Vi skal slå dem uansett hvem de stiller med. Ingen unnskyldninger aksepteres. Dette er ikke en sånn kamp der vi ser bak resultatet og finner mye å bygge videre på. Vinner vi ikke er det ikke noe positivt å finne heller.

Facebookverifisert
    ziggy75's Avatar

Quote Originally Posted by Nils_de-Noia View Post
    Vi skal slå dem uansett hvem de stiller med. Ingen unnskyldninger aksepteres. Dette er ikke en sånn kamp der vi ser bak resultatet og finner mye å bygge videre på. Vinner vi ikke er det ikke noe positivt å finne heller.
    Disse kampene er utgangspunktet nesten umulig å tippe, med mindre du legger inn en helgardering. Ganske fascinerende den statistikken mellom VIF og LSK egentlig!

Er det noen som har tips ang parkering med privatbil nær Åråsen?
    Vi ser bort ifra Skedsmohallen pga mye kø hjem og at de IKKE ønsker Vålerengasupportere på den siden av fjøset....
    Forslag??
    Ingen kan spre slikt ett mørke som den som har sett lyset!!

Quote Originally Posted by arvegods View Post
    Er det noen som har tips ang parkering med privatbil nær Åråsen?
    Vi ser bort ifra Skedsmohallen pga mye kø hjem og at de IKKE ønsker Vålerengasupportere på den siden av fjøset....
    Forslag??
    Forrige gang stod vi i en tilfeldig boliggate ca. 5 minutters gange unna. Mye parkering i området. Eventuelt om du kommer tidlig nok (før onkel politi blir sure og sperrer av gata) er det en parkeringsplass og et parkeringshus rett inntil stadion.

Facebookverifisert
    ziggy75's Avatar

Har stort sett bare parkert i Alexander Kiellands gate og gått derfra.

Disse kampene er utgangspunktet nesten umulig å tippe, med mindre du legger inn en helgardering. Ganske fascinerende den statistikken mellom VIF og LSK egentlig!
    Når jeg sier at vi SKAL vinne så er ikke det en objektiv analyse

Vi skal ikke vinne mot LSK på samme måte som vi skal vinne mot et 6.divisjonslag. Vi skal vinne mot den fordi de er LSK.

Facebookverifisert
    ziggy75's Avatar

Quote Originally Posted by Nils_de-Noia View Post
    Når jeg sier at vi SKAL vinne så er ikke det en objektiv analyse

Vi skal ikke vinne mot LSK på samme måte som vi skal vinne mot et 6.divisjonslag. Vi skal vinne mot den fordi de er LSK.
    👍 Føler meg mer optimistisk nå, enn noengang denne sesongen. Midtbanen vår virker veldig solid. Lillestrøm har fått seg noen bra forsterkninger de også, så får vi se hvordan de matcher vår.

Facebookverifisert

Regner med Boof tar seg av hu der Lene Olsen rimelig greit. Også håper jeg de stiller med en knutzzzon fra start, som er helt ute av form!

Quote Originally Posted by Trasskuken View Post
    Regner med Boof tar seg av hu der Lene Olsen rimelig greit. Også håper jeg de stiller med en knutzzzon fra start, som er helt ute av form!
    Mer redd for han der Smarasson.. 4 mål på 4 kamper?

Kan virkelig ikke huske sist vi vant 3 kamper på rad. Er vel for godt til å være sant. Tipper uavgjort!

Facebookverifisert
    g-maZta's Avatar

I denne kampen får vi se hva vi er lagd av.
    Har vi endelig fått et aldri så lite gjennombrudd?
    Tradisjonelt tror jeg vi pleier å være best på høsten, og dersom vi får en god høstsesong nå så kan det begynne å se bra ut.

De 4 poengene vi pissa vekk mot glimt og sandefjord hadde vært fine å ha nå...
    Vi får sørge for å banke lsk og i det minste ta 1 poeng mot rbk, i tillegg til at vi nå slo branm, så har vi retta opp litt av skaden.

900 av de 1500 billettene på kortsiden solgt.

http://www.vif-fotball.no/nyheter/blatt-arasen
    Ett lag i Oslo.

https://www.dagsavisen.no/oslo/her-m...6?paywall=true

Bak betalingsmur. Krysser fingre for at dette går bra.
    Vi er Vål'enga!!

Quote Originally Posted by maestro View Post
    https://www.dagsavisen.no/oslo/her-m...6?paywall=true

Bak betalingsmur. Krysser fingre for at dette går bra.
    DFH mente selv han var klar søndag. Sam J også klar men ikke helt sikker i 11. Michael også med smell sammen med Finne. Deila trodde alle var klare til søndag men de skulle ha en opptelling i morgen.

Boof er klar til søndagens kamp og kaprer stopperplassen.
    Ivan tar venstebacken.
    - Deila til Dagsavisen.

Driftsleder

Quote Originally Posted by tordvif View Post
    Kan virkelig ikke huske sist vi vant 3 kamper på rad. Er vel for godt til å være sant. Tipper uavgjort!
    2015, etter hva jeg kunne se.

5. juli - Odd (B) 1-2
    11. juli - Sandefjord (H) 2-0
    27. juli - Lillestrøm (H) 2-0

Så tapte vi mot Stabæk på Nadderud...

Da husker du dårlig, vi skal under ett år tilbake. 12/10-17 - Vålerenga - Haugesund 3-0, 15/10-17 Vålerenga - Aalesund 5-1 og 22/10 Viking - Vålerenga 1-7. Haugesund kampen var riktignok en utsatt kamp fra en tidligere runde, men allikevel ble det 3 på rad.

I tillegg vant vi også 4 på rad i 2016 mot henholdsvis Start borte - Molde hjemme - Sarbsborg borte og Brann hjemme den sommeren også.

Quote Originally Posted by Vader View Post
    Da husker du dårlig, vi skal under ett år tilbake. .
    Kortidshukommelse lenge leve.

Quote Originally Posted by Vader View Post
    Da husker du dårlig, vi skal under ett år tilbake. 12/10-17 - Vålerenga - Haugesund 3-0, 15/10-17 Vålerenga - Aalesund 5-1 og 22/10 Viking - Vålerenga 1-7. Haugesund kampen var riktignok en utsatt kamp fra en tidligere runde, men allikevel ble det 3 på rad.

I tillegg vant vi også 4 på rad i 2016 mot henholdsvis Start borte - Molde hjemme - Sarbsborg borte og Brann hjemme den sommeren også.
    Hadde 3 på rad nå i mai og, rikitignok med en cup-kamp
    Og 4 på rad i i oppkjøringen..
    men seriesammenheng var det i fjor høst. Og ender som regel alltid med et realt mageplask!
    Rekka i fjor ble etterfulgt av 3 tap på de 4 neste, deriblant mot Sandefjord og Sogndal..

Quote Originally Posted by donny View Post
    Hadde 3 på rad nå i mai og, rikitignok med en cup-kamp
    Og 4 på rad i i oppkjøringen..
    men seriesammenheng var det i fjor høst. Og ender som regel alltid med et realt mageplask!
    Rekka i fjor ble etterfulgt av 3 tap på de 4 neste, deriblant mot Sandefjord og Sogndal..
    Klok av skade så forbereder jeg meg på en skikkelig nedtur i kampene etter vi har gruset fugla i helgen

Klok av skade så forbereder jeg meg på en skikkelig nedtur i kampene etter vi har gruset fugla i helgen
    Dum og naiv av siste ukers opptur tror jeg på seier også hjemme mot RBK. Helland og muligens Bendtner ute. Enkelt!

1100 av 1500 solgt på kortsiden. I tillegg blir det nok mange Enga på langsidene også.
    Ett lag i Oslo.