Page 1 of 6 12345 ... LastLast
Results 1 to 40 of 227
    Facebookverifisert
    hmchrist's Avatar

Default VIF - RBK, søndag 16/9 kl 20:00

For fjerde runde på rad pynter Eurosport Eliteserieproduktets hovedkamp med kongeblått.

Rosenborg er Rosenborg.
    De er klare favoritter mot alle lag i Norge, men kan også snuble mot hvem som helst.

Hadde noen tilbudt meg 9 poeng på de fire neste etter U mot Sandefjord og tapet i Haugesund hadde jeg takka og bukka.

De 9 poengene er i boks, og jeg bukker. Dypt. Og joda, jeg er fornøyd og vil fortsatt være det om vi ryker mot RBK, men pokker heller...

Nå er det bare å brette opp erma og gå for 3 nye poeng!

Vi har forlatt den sedvanlige 7. plassen og beveget oss inn på uvant terreng på tabellen. Vi er blant topp 6 (som visstnok er målsettinga for sesongen) og har bare ett poeng opp til 4. plass.

Bakfra er det kun Sarp som kan tukte oss i neste runde om vi taper for RBK, så i verste fall er vi tilbake på 7. plassen vår etter neste runde.

I beste fall derimot, så legger vi oss på 4. plass bare 2 poeng bak bronsen.
    Det krever at Molde taper hjemme for Kristiansund, Ranheim taper hjemme for Godset og Haugesund taper hjemme for Brann.
    Ja, og at vi slår RBK hjemme, så klart.

Alt er mulig i Eliteserien, men tåler vi å være «på skuddhold»? Tåler vi å melde oss på i medaljekampen?

Vi må tilbake til 2011 for å finne siste seier hjemme mot RBK (altså på tide med en seier igjen). De 6 kampene hjemme mot RBK siden den gang har endt uavgjort 3 ganger og med tap 3 ganger.

For å finne siste seier mot RBK trenger vi bare å mimre tilbake til cupkampen på Lerkendal i fjor høst. Så at vi kan slå RBK er sikkert og visst.

Det meldes om bra med solgte billetter, så her blir det liv. Nydelig trøkk på Intility mot Brann. Et knepp opp fra Tromsø som heller ikke var så verst. Mot RBK bør det bli full fyr på Supportertribunen (nei, jeg mener ikke «fyr» som i bluss - dritt i det - men som i et heftig trøkk).

Dessverre fikk både DFH og Nation gule mot LSK og må stå over mot RBK. Men, når disse først må stå over er det godt å vite at Näsberg har spilt mye og godt i det siste, så han er klar for å ta plassen til Nation.
    På midtbanen er det flere alternativer. Kommer an på form og helse men Lekven, Myhre, Abdi og Grødem bør alle kunne gjøre en god jobb sammen med Abu og Israelsson.

Setter en knapp på dette laget:
    Larsen
    Nouri-Carvalho-Näsberg-Adekugbe
    Abu-Israelson-Myhre
    Ejuke-Johnson-Finne

Sees på Intility 16/9!

Haugesud møter Brann: Satser på borteseier
    Ranheim møter Godset: Satser på bortseier
    Molde møter Kristiansund: Satser på bortseier.

Blir en tøff runde for oss, vi møter knallhard motstand. Molde tar nok fint 3 poeng, men de 2 andre kampene blir spennende

Synes det har vært herlig å se Ivan de siste tre kamper, men er litt redd for komboen Ivan - Boof. Ikke så mye Ivan isolert sett, eller Boof, eller at begge er venstrebeinte, men mer at Tollås er den som gjør begge gode. Tror jeg. Men håper jeg tar feil! De har i hvert fall 2 uker på å trene samspill så det er bra.

På midten tipper jeg det står mellom Abdi og Fridjohnson. Tror Deila går for rutine og de er et knepp foran Horn Myhre. Grødem tror jeg nok blir vurdert for en mer offensiv rolle, og der er det vanskelig spille seg inn for øyeblikket. Igjen er det bra med 2 uker trening. Setter en 10er på Fridjohnson for tviler litt på fremtiden til Lekven og Abdi i klubben.

Facebookverifisert
    hmchrist's Avatar

Enig i at Boof/Näsberg på stopperplassene kan bli i overkant ungt og naivt mot RBK. Vi må ikke glem Enar «Rutine» Jääger.
    Kanskje Boof/Jääger er et bedre valg sentralt? Og kanskje Ivan har spilt seg inn i førsteelleveren og benker Sam A?

Jeg tror Felix er moden nok til å takle en startplass mot RBK, men blir vel ikke overraska om Abdi tar den plassen.

Skulle Grødem erstatta DFH ser jeg vel for meg Grødem offensivt og Erik mer defensivt - selv om Abu ser ut til å takle den defensive jobben alene så både Erik og Grødem kan peise på fremover

Godt mulig Horn Myhre vil takle bra å bli satt inn fra start.
    Men jeg tror kanskje Deila har en plan som sier at unggutta skal komme inn i kamper og ikke starte de.
    Det er jo også en viss risiko for at spill fra start mot Rosenborg kan bli en vel stor utfordring for en 19-åring. Jeg husker dessverre første gang Ivan ble satt mot Helland (den gangen sistnevnte hadde en bra periode); det var ikke kult verken for Ivan eller noen andre i/rundt klubben.
    Har ikke fått med meg hva som er status på Lekven, men kneskader tar jo uansett litt tid å komme tilbake fra.
    Da er alternativene Fridjonsson eller Abdi. Jeg merker meg at Abdi spilte rekruttkamp i går, mens Fridjonsson ikke var med til Arendal. Om dette sier noe om styrkeforholdet mellom de to blir kun synsing.

Uansett; det er fryktelig kjipt at DFH er ute. Alternativene er altså en unggutt som risikerer en kjip opplevelse eller to litt eldre som ikke har hatt en god sesong. Tipper derfor at dersom Lekven blir spilleklar så går han inn.

I midtforsvaret tror jeg det blir Carvalho og Ivan. Og så må det evt. gjøres et grep f.eks. med at en på midten får en mer tydelig defensiv rolle som et slags anker.

Facebookverifisert
    Wild Touch's Avatar

Tipper Abdi blir valgt mot RævBK

Med 3 seiere på rad, og Nation og DFH ute med karantene. Så tror jeg vi ryker på et forsmedelig tap her.

Quote Originally Posted by Loffen View Post
    Da er alternativene Fridjonsson eller Abdi. Jeg merker meg at Abdi spilte rekruttkamp i går, mens Fridjonsson ikke var med til Arendal. Om dette sier noe om styrkeforholdet mellom de to blir kun synsing.
    Fridjonsson er på landslagsoppdrag

Facebookverifisert
    ziggy75's Avatar

Kan hende at Abdi også vil heve seg på den nye midtbanen vår. De har også spilt sammen i Godset tror jeg.

Jeg tror også det er Abdi som får sjansen fra start. Hva er status på Lekven? Ble vel sagt at han var ute i 5-8 uker.

Facebookverifisert
    ziggy75's Avatar

Abu og Lekven blir litt for like!

Siden jeg spurte når vi vant 3 på rad sist. Noen som vet når vi vant 4 på rad sist, eller om det noen gang har skjedd ?

Quote Originally Posted by tordvif View Post
    Siden jeg spurte når vi vant 3 på rad sist. Noen som vet når vi vant 4 på rad sist, eller om det noen gang har skjedd ?
    Kun seriematcher, eller cup/annet inkludert?

Hvis kun serie, så var vel det i 2016. Vi hadde en rekke på 9 kamper uten tap, hvorav 4 seire på rad.

Ronny Deila effekten når han ble presentert (selv om han ikke skulle involvere seg før etter sesongen..!)

Quote Originally Posted by donny View Post
    Hvis kun serie, så var vel det i 2016. Vi hadde en rekke på 9 kamper uten tap, hvorav 4 seire på rad.

Ronny Deila effekten når han ble presentert (selv om han ikke skulle involvere seg før etter sesongen..!)
    Aha takker! Ja tenkte på i kun seriesammenheng.

Quote Originally Posted by ziggy75 View Post
    Mot et RBK-lag som dominerer stort sett, så kan det kanskje være greit med to lavtliggende som kan demme opp, rydde og gi trygghet. Spesielt når backene våre går fremover. Så kan en av dem, en sjelden gang, bli med fremover. Vi bør ha gode nok angripere til at de av og til kan klare seg selv med 4-5 stk i angrep. Hele laget flytter seg jo fremover nok til at avstandene ikke blir så store likevel.

Er Lekven frisk nok så bør han spille, syns jeg.
    Wanderer

Neste år så tar vi alt

Quote Originally Posted by wanderer View Post
    Mot et RBK-lag som dominerer stort sett, så kan det kanskje være greit med to lavtliggende som kan demme opp, rydde og gi trygghet. Spesielt når backene våre går fremover. Så kan en av dem, en sjelden gang, bli med fremover. Vi bør ha gode nok angripere til at de av og til kan klare seg selv med 4-5 stk i angrep. Hele laget flytter seg jo fremover nok til at avstandene ikke blir så store likevel.

Er Lekven frisk nok så bør han spille, syns jeg.
    Kan jo tippe at Abu og Abdi starter som sittende midtbanespillere i en 4-2-3-1

Quote Originally Posted by tordvif View Post
    Kan jo tippe at Abu og Abdi starter som sittende midtbanespillere i en 4-2-3-1
    Vi trenger nok to sittende i alle fall med Nation borte. Gir litt ekstra trygghet.
    Wanderer

Neste år så tar vi alt

Quote Originally Posted by wanderer View Post
    Vi trenger nok to sittende i alle fall med Nation borte. Gir litt ekstra trygghet.
    Jeg føler Nation er tryggheten og rutinen i forsvaret vårt. Både Carvalho og Ivan er mer uskolerte, glipper på noen markeringer osv. Er ikke helt bra at han er ute..

Facebookverifisert
    g-maZta's Avatar

Abdi har mye å bevise altså. Om han starter denne, så bør det faen meg presteres.

Jeg tror og håper på Felix.

Quote Originally Posted by g-maZta View Post
    Abdi har mye å bevise altså. Om han starter denne, så bør det faen meg presteres.

Jeg tror og håper på Felix.
    Synes også at Felix burde få sjansen fra start, Abdi er vel på utgående og bør spille på 2 laget.
    Gimme hope johanna

Synes ikke de er gode nok dessverre. Daniel har hatt en god sesong, beste på lang tid og nesten ikke skadet. Det vil merkes at han er ute. Håper vi signerer han på en 2 års kontrakt snart.
    Det begynner å haste og vi kan ikke drite oss ut nå igjen.
    Gimme hope johanna

Facebookverifisert
    ziggy75's Avatar

Quote Originally Posted by Calven View Post
    Synes ikke de er gode nok dessverre. Daniel har hatt en god sesong, beste på lang tid og nesten ikke skadet. Det vil merkes at han er ute. Håper vi signerer han på en 2 års kontrakt snart.
    Det begynner å haste og vi kan ikke drite oss ut nå igjen.
    Abu er ikke god nok? Jeg regner med at jeg misforstår hva du mener nå. Jeg tror DFH er lettere å erstatte enn Abu. Egentlig kunne vi spilt 433 med Abu på banen, med Abu som sittende og to litt lenger frem.

Abu er ikke god nok? Jeg regner med at jeg misforstår hva du mener nå. Jeg tror DFH er lettere å erstatte enn Abu. Egentlig kunne vi spilt 433 med Abu på banen, med Abu som sittende og to litt lenger frem.
    Tipper han mente Abdi?

Abdi var den jeg siktet til. ABU er midtbanesjef med stor S og takk for det 😊.
    Gimme hope johanna

Facebookverifisert
    ziggy75's Avatar

Quote Originally Posted by Calven View Post
    Abdi var den jeg siktet til. ABU er midtbanesjef med stor S og takk for det 😊.
    Men får se om Abu hever spillet til Abdi også. Han ble vel proff i Olympiakos på den tiden han spilte med Abu? Må sjekke

Bøndas kamptråd;

http://www.rbkweb.no/forum/viewtopic.php?t=8313

Se hvor stolte de er over at de sikkert blir en del på kampen, og slenger dritt, akkurat som i deres 185 (!!) siders tråd om Vålerenga.

Det kommer sikkert et par hundre trøndere fra Trondheim, resten i svingen blir østlandske plastikk"supportere" type; "jeg ville holde med de som vinner". Har gått rundt Ullevaal en del ganger, og både sett og hørt dem. Umulig og ikke le av.

Uansett. Perfekt å slå dem nå i vårt nye hjem.

Kom igjen Enga!
    Ett lag i Oslo.

Facebookverifisert
    ziggy75's Avatar

Finnes nesten ikke noe mer patetisk enn østlendinger som holder med RBK. 😊 Pinlig

Skjønner at det er naturlig for bergensere å snakke om "engen". Men som trønder man må da minst være fra Øvre Singsaker for å bøye ei eng så feil?

Quote Originally Posted by Farmor View Post
    Skjønner at det er naturlig for bergensere å snakke om "engen". Men som trønder man må da minst være fra Øvre Singsaker for å bøye ei eng så feil?
    Det er en utpreget holdning rundt om i Norge at vi blir fornærma av folk som bruker den gamle uttalen/skrivemåten.

Facebookverifisert
    ziggy75's Avatar

Er hyggelig at noen trøndere holder med Enga også, ikke bare andre veien.

Quote Originally Posted by Mikkell View Post
    Det er en utpreget holdning rundt om i Norge at vi blir fornærma av folk som bruker den gamle uttalen/skrivemåten.
    Hadde bønda vært konsekvente så hadde det jo vært Søppelet og Platen, osv..

Facebookverifisert
    hmchrist's Avatar

Bendtner begynner å komme i godt gammelt slag...
    https://www.vg.no/sport/fotball/i/ng...iktet-for-vold

Facebookverifisert
    ziggy75's Avatar

Quote Originally Posted by hmchrist View Post
    Vi må vel dra fram noen bannere igjen, dersom RBK velger å bruke han i kamp?

Tippekonge 2016 Facebookverifisert
    VVV's Avatar

Quote Originally Posted by hmchrist View Post
    LOL, for en gjøk. Danske RBK-spisser ass!
    "Kampen er ikke over før Frode har låst seg inne på do."

Synes det lukter litt her. Taxiselskapet, altså ikke politiet, offentliggjorde navnet. De kan ha en egen agenda. Får se hva politiet konkluderer med og hva RBK svarer med. Men veldig bra de der oppe blir opptatt av noe helt annet enn kampen om en uke.

Vi må vel dra fram noen bannere igjen, dersom RBK velger å bruke han i kamp?
    Han er vel skadet uansett?

Facebookverifisert
    ziggy75's Avatar

Ok, det gjør ikke noe. 😁 Men vi skal møte de to ganger på kort tid. Er han ute lenge?

Han hadde en lyskestrekk som satte han ut mot Kristiansund. Men er sikkert klar igjen nå.
    Håper faktisk klovnen får spille. For da får han juling av BOOF 😁

Tippekonge 2015 Daniel's Avatar
    Blog Entries
    33

Etter nok en smertelig påminnelse om hvor kjedelig landslagsfotball er kan ikke denne kampen komme raskt nok