Page 3 of 6 FirstFirst 123456 LastLast
Results 81 to 120 of 227

Quote Originally Posted by Shtian View Post
    Her mener du vel ikke Abdi, men Abu?
    Ingen Israelsson heller?
    Fra Dagsavisen

Hvem som derimot skal erstatte Daniel Fredheim Holm på midtbanen er mer usikkert.

I førsteomgang står det mellom Samúel Kári Fridjónsson, Abdisalam Ibrahim og Magnus Lekven. På torsdagens trening testet han ut flere varianter.

– Har du blitt noe klokere?

– Ja, det har jeg, men jeg har ikke bestemt meg for hvem det blir ennå. Treninga fredag avgjør det, sier han.

– Så det er så jevnt om plassen at en trening kan avgjøre det?

– Ja, det er det. Vi har flere gode alternativer på midtbanen, og det er jo bare positivt, svarer Ronny Deila.

Quote Originally Posted by Loffen View Post
    Tipper han snakker om erstatter for DFH, altså nr. 3 sammen med Abu og Israelsson
    Helt riktig. Burde sikkert ha presisert det. 3.mann på midten

Iflg Nettavisen så er Bendter garantert ute nå i helgen og mest sannsynlig 2-3 uler fremover. Kanskje slipper vi han både i serie og cup. Og det er pga skade. Så får vi se hvordan saken ender...

Quote Originally Posted by Stix10 View Post
    Kun halve supportertribunen solgt? Skuffende, får håpe folk kommer seg på kamp. Men disse selges det vel klart flest av på kampdag, kanskje
    Sannsynligvis vil langsidene bli utsolgt før kampdag så da er det ikke mange andre muligheter...

Quote Originally Posted by JohnTiger View Post
    Hvor mange er det sånn ca pr kvadratmeter? Husker at det i gamle dager i England var opptil 6 stående personer pr kvm Ikke rart jeg knapt hadde bena i bakken :-)
    Men er i alle fall det var 6
    Tja, 40-50 cm? Du får måle på søndag!

Er så heldig at jeg har fått oppleve ståplass i England, selv. Evig bølge hvor man er i konstant bevegelse. Er heldigvis tryggere med Safe Standing/rail seats.

Sikkert blitt nevnt 100 ganger før, men er det sånn at Rosenborg har fått en hel tribune til kampen på søndag? Og at det betyr Rosenborgeffekter på andre tribuner er forbudt?

Quote Originally Posted by enga View Post
    Sikkert blitt nevnt 100 ganger før, men er det sånn at Rosenborg har fått en hel tribune til kampen på søndag? Og at det betyr Rosenborgeffekter på andre tribuner er forbudt?
    Rosenborg har garantert at de selger ut NRC-tribunen så da fikk dem den med både stå- og sitteplasser. Effekter fra begge lag er lov på Intility-tribunen (hovedtribunen), men ikke på Supportertribunen og Vålerengatribunen.

Jeg hadde ønsket meg en løsning hvor de som har sesongkort kunne «fristille» sine biletter dersom de ikke selv skal bruke dem. Slik kan de selges på nytt, og kanskje klubb og sesongkortinnehaver kan dele ny salgssum.

På den måten kunne vi kanskje unngått at det er utsolgt, samtidig som det er glissent på tribunen fordi mange med sesongkort ikke hadde mulighet..

Kanskje en særlig aktuell problematikk med tanke på barnesesongkort og kamper klokka 20.00 på en søndag.

Quote Originally Posted by FrankO View Post
    Rosenborg har garantert at de selger ut NRC-tribunen så da fikk dem den med både stå- og sitteplasser. Effekter fra begge lag er lov på Intility-tribunen (hovedtribunen), men ikke på Supportertribunen og Vålerengatribunen.
    Er ikke dette veldig "skummelt" med tanke på hvor mange dem egentlig blir da? Hvorfor gir vi dem flere billetter enn dem har krav på? En hel tribune, pluss at dem kan kjøpe på hovedtribunen.

Betyr "garantert" at RBK må punge ut for hele kortsiden uansett hvor mange plasser som faktisk selges?
    Eller er det mer "garantert" som i "æ har snakka me broren min og han garantere at det itj e no problem for hele Norges RBK å sell ut kortsida"?

På ticketmaster står det: "Bortelagseffekter i omfang er kun tillatt på NRC-tribunen".
    Å definere omfang kan jo bli gøy...

Quote Originally Posted by enga View Post
    Er ikke dette veldig "skummelt" med tanke på hvor mange dem egentlig blir da? Hvorfor gir vi dem flere billetter enn dem har krav på? En hel tribune, pluss at dem kan kjøpe på hovedtribunen.
    Vi er 11-12.000, dem er 3000. Bør bli lett match okkesom.

Det er bedre økonomisk for klubben å selge en billett til rosenborgsupportere enn å la setet forbli usolgt.

Quote Originally Posted by anhenrik View Post
    Jeg hadde ønsket meg en løsning hvor de som har sesongkort kunne «fristille» sine biletter dersom de ikke selv skal bruke dem. Slik kan de selges på nytt, og kanskje klubb og sesongkortinnehaver kan dele ny salgssum.

På den måten kunne vi kanskje unngått at det er utsolgt, samtidig som det er glissent på tribunen fordi mange med sesongkort ikke hadde mulighet..

Kanskje en særlig aktuell problematikk med tanke på barnesesongkort og kamper klokka 20.00 på en søndag.
    Dette har vi gjort én gang; siste hjemmekamp i 2005 mot nettopp Rosenborg da vi kunne blitt seriemestere. Da kunne man selge sesongkortet sitt i Sjappa for 100 kr og Sjappa kun så selge billetten for full pris videre. Dessverre har det ikke vært behov for det siden...

Det blir ikke utsolgt på søndag, men det vil oppleves som fullt. Vi har tatt bort noen blokkeringer på langsidene, og dermed frigitt flere plasser, men mye skulle overraske oss om Supportertribunen blir utsolgt. Det er ikke lenge sida vi hadde 8k solgte med littover halvparten som faktisk dro på kampen.

Det er jo også litt strategisk ved at det er utsolgt på langsidene. Det vil forhåpentligvis gjøre at folk skjønner at det ikke bare er å vente til kampdagen med å kjøpe billetter, men at dem må forplikte seg ved å kjøpe billetter tidligere. Da vil alle utenomsportslige faktorer, som været, bli urelevant.

Skulle vi komme til et punkt hvor vi er utsolgt nærmest hver kamp, vil flere kjøpe sesongkort noe som er viktig mtp å legge budsjettene foran kommende sesong. Da vil det også være aktuelt med en såkalt ticket exchange som flere klubber i utlandet bruker.

Egentlig skremmende at det nærmer seg fullt.
    Den selektive hukommelsen min husker kun en kamp vi har spilt bra og vunnet med tilnærmet fullsatt og det var siste hjemmekamp i 2004.
    Jeg er også litt spent på hvordan vi skal takle at Tollås og DFH mangler. Hvis Ivan i tillegg sliter litt, som antatt over, så ender vi da med et midtforsvar som knapt har spilt sammen i år. Det passer dårlig med sånne ting mot RBK.
    Det er lett å bli optimist etter flere seire på rad, men sånne rekker pleier å stoppe en gang.

Vi må uansett se nøye på kampen sist helg der Haugesund ble rundspilt og hadde flaks som ikke tapte mer.
    Og det ene målet som gikk inn var jo på langskudd så her må det blokkeres og ikke la de få skyte fra 20 m og inn.

Det lukter forsvarskamp av starten av denne og unngå å slippe inn tidlig. Oppnår vi det så er alt mulig utover i matchen.

Da var det avklart... Fra Dagsavisen

Lekvemn har ikke spilt A-lagsfotball på to måneder, men går rett inn på laget ettersom Daniel Fredheim Holm er ute med karantene.

Lurer litt på hva som har skjedd med Fridjohnson, virker til å være helt ute i kulden?

Spilte vel u-21 for Island forleden og scoret..

Hard konkurranse på midtbanen, og de som vil mest på trening blir belønnet med startplassen. Deila liker jo også rutinerte spillere som står frem som ledere i kampen, og der har kanskje Felix og Fridjonson noe å gå på. Så kan de heller erstatte Lekven når han blir sliten etter 60.

Quote Originally Posted by Pete View Post
    Da var det avklart... Fra Dagsavisen

Lekvemn har ikke spilt A-lagsfotball på to måneder, men går rett inn på laget ettersom Daniel Fredheim Holm er ute med karantene.
    Ikke usannsynlig at det blir Lekven, men ingenting er avklart før søndag kl 18.45 når startelleveren presenteres.

Snart utsolgt på alle tribuner går vi ut med. Men oppgir at rbk har solgt 1900 av sine og at det er ca det samme på supportertribunen. Da er det ca 1100 igjen på nrc tribunen og ca 2000 ledige billetter på supportertribunen..rart det ikke er solgt flere her. Pleier å være over halvfullt ihvertfall i andre kamper..men to dager igjen.

Quote Originally Posted by Basement View Post
    Snart utsolgt på alle tribuner går vi ut med. Men oppgir at rbk har solgt 1900 av sine og at det er ca det samme på supportertribunen. Da er det ca 1100 igjen på nrc tribunen og ca 2000 ledige billetter på supportertribunen..rart det ikke er solgt flere her. Pleier å være over halvfullt ihvertfall i andre kamper..men to dager igjen.
    Det er jo bare 3000 safe standing seter på Supportertribunen, så 1500 personer som bruker ca en plass hver vil jo se halvfull ut. Tipper at det selv med kun 2500 vil se veldig bra ut der. Bildene av supportersvingen fra åpningskampen er jo helt spektakulært fete! Ikke sjanse til å se trapper eller innganger på de bildene. Sild-i-tønne!

FOR et kok det blir på søndag!
    Tipper 0-3 til bartene...

Quote Originally Posted by Disig View Post
    Det er jo bare 3000 safe standing seter på Supportertribunen, så 1500 personer som bruker ca en plass hver vil jo se halvfull ut. Tipper at det selv med kun 2500 vil se veldig bra ut der. Bildene av supportersvingen fra åpningskampen er jo helt spektakulært fete! Ikke sjanse til å se trapper eller innganger på de bildene. Sild-i-tønne!

FOR et kok det blir på søndag!
    Tipper 0-3 til bartene...
    Ja, 3-0 til de uten barter..

Facebookverifisert
    g-maZta's Avatar

Det hadde vært så ufatteøig digg å jekke ned de ekle trøndera. Flesteparten av fansen er ikke engang gamle nok til å forstå at det fantes en tid før rbk hadde ræva full av penger.
    De har riktignok fortjent de penga, men npr man kan kjøpe alt man peker på av spillere i norge, og samtidig svekke konkuransen, så skulle det faen bare mangle om ikke de vinner serien. Alt annet er direkte ræva med den stallen rbk til enhver tid har.

Gud så deilig det hadde vært å gi dem juling i morra.
    Veldig, veldig synd at kaptein og vise-kaptein er ute for oss.

Quote Originally Posted by g-maZta View Post
    Det hadde vært så ufatteøig digg å jekke ned de ekle trøndera.
    det driter jeg en lang marsj i, det bryr meg virkelig ikke
    om det er trøndere bergensere eller drammensere spiller ingen rolle
    bare vi kan spille god fotball enda en kamp, så er det det aller aller viktigste
    at Deila kan vise til progresjon og at vi endelig kan få trua på opplegget hans

Det er det viktigste

Facebookverifisert
    g-maZta's Avatar

Quote Originally Posted by AcsOnFire View Post
    det driter jeg en lang marsj i, det bryr meg virkelig ikke
    om det er trøndere bergensere eller drammensere spiller ingen rolle
    bare vi kan spille god fotball enda en kamp, så er det det aller aller viktigste
    at Deila kan vise til progresjon og at vi endelig kan få trua på opplegget hans

Det er det viktigste
    Deg om det. Jeg syns det er ekstra gøy å vinne mot lsk, brann og rbk.
    Ja det deles ut like mange poeng for seier uansett motstander, men å vinne mot f.eks tromsø eller ranheim gir meg ikke like mye som mot enkelte andre lag.

Deg om det. Jeg syns det er ekstra gøy å vinne mot lsk, brann og rbk.
    Ja det deles ut like mange poeng for seier uansett motstander, men å vinne mot f.eks tromsø eller ranheim gir meg ikke like mye som mot enkelte andre lag.
    Enig med deg. Det er de kampene det er mest trøkk på! Og man merker at det er også de kampene som betyr mest for supporterne til de nevnte lag.

Forum-Cenarius Facebookverifisert

Driftsleder

loco's Avatar

Effekter fra begge lag er lov på Intility-tribunen (hovedtribunen), men ikke på Supportertribunen og Vålerengatribunen.
    Om jeg har forstått Morten Nydal rett, er ikke bortelagseffekter tillatt på VIP-området heller, inkl. Premium- og Hengernplassene på tribunen.

Hadde vært deilig å slippe å måtte kaste ut bortesupportere derfra.

-jørn-
    (*´ェ`*)

Quote Originally Posted by loco View Post
    Om jeg har forstått Morten Nydal rett, er ikke bortelagseffekter tillatt på VIP-området heller, inkl. Premium- og Hengernplassene på tribunen.
    Stemmer. Det er imidlertid nærmest umulig å vite hvilke folk partnerne tar med seg på kamp, men de får beskjed om å pakke vekk evt effekter. Si fra til en vakt, eller alle helst soneleder, neste gang.

Vi vil jo at spillerene skal gjøre å tenke som oss sjøl.
    Kanskje det er der det ligger, at vi spiller ganske bra mot god motstand men faller igjennom mot dårlig? At de tenker som oss.
    3 p er viktigst, så kan noen 3 p smake bedre enn andre.

Det ser ut som Vålerenga slipper å bruke de stilige pop-up vanningsdysene på stadion i dag. I følge Yr, så skal det bøtte ned i timene før kampen. Litt synd for klubben og inntektsmuligheter i Fanzone.

Jaja, får i hvert fall håpe folk tar på seg solid regntøy og benytter seg av billetten de har kjøpt. Er vel rundt 14.000 nå?

Tipper 2-1 til Enga og enda en serieleder vippet ned fra toppen.

De brunstige tøffingene på tokt igjen

https://www.dagsavisen.no/oslo/fotballfans-raserte-pub-i-oslo-1.1203423

Facebookverifisert
    g-maZta's Avatar

Jeg kjenner meg skikkelig gira på kamp i dag! Vi bruker å gjøre det helt ok mot rbk hjemme i oslo, og i det siste har vi sett litt bedre takter fra laget.
    De mangler kjeveknuser'n fra køben, heldigvis.

Det jeg ikke liker er at vi mangler to av våre beste, samt at det har vært landslagspause. Jeg syns alltid det er landslagspause når vi endelig finner formen, også finner vi ikke tilbake til den etter pausa. Mulig det bare er noe jeg innbiller meg..

Fullt trøkk på tribunen og 1-0 til oss.
    Kom igjen Enga!!!

Er bekymra for forsvaret. Nytt midtstopper-par mot RBK er strengt tatt et mareritt. Carvalho må ta mye ansvar. Minimum 1 fra midtbanen må også få klare defensive oppgaver som et anker foran midtstopperne. Lukter at vi kan bli avhengig av litt flaks og en god Adam. Men alt kan selvsag skje.

Tror det blir poengdeling her, og at en knallgod Adam redder poenget.
    Men fy så deilig det hadde vært med 3 poeng! Da er det kun 2 poeng opp til 3plassen. Og Ranheim og Molde kan fort tape poeng i dag/morgen..

Btw; https://www.nettavisen.no/nyheter/in...423537165.html

Facebookverifisert
    g-maZta's Avatar

Quote Originally Posted by Janoski View Post
    Tror det blir poengdeling her, og at en knallgod Adam redder poenget.
    Men fy så deilig det hadde vært med 3 poeng! Da er det kun 2 poeng opp til 3plassen. Og Ranheim og Molde kan fort tape poeng i dag/morgen..

Btw; https://www.nettavisen.no/nyheter/in...423537165.html
    Staute karer... fy faen så patetisk...
    Sånt som dette sverter av på både klubben og medsupportere.
    De alternative lager masse leven på tribunen. Nesten utelukkende i positiv forstand, men noen av dem burde faen meg hatt egen inhegning i dyreparken.

Staute karer... fy faen så patetisk...
    Sånt som dette sverter av på både klubben og medsupportere.
    De alternative lager masse leven på tribunen. Nesten utelukkende i positiv forstand, men noen av dem burde faen meg hatt egen inhegning i dyreparken.
    Helt enig.. Men stusser litt over denne saken, først ble det rapportert at det var "ungdomskriminelle", så plutselig var det supportere.. Frykter at "supporterbråk" selger mer enn "vanlig bråk" og derav vinklingen

Utgangspunktet er en åpen og tett kamp hvor de har mest og tape (Brann vant i går), og vi har mest å vinne. To forhold som kan påvirke er 1) landslagspausa og 2) to av våre rutinerte spillere suspendert. I forhold til landslagspauser, har ikke de nødvendigvis vært bra for oss tidligere, men nå tror jeg ikke det betyr all verden for oss - kanskje mer positivt for Rbk som har hatt et tøffere kamppprogram enn oss (men også en del utenomsportslig). Når det gjelder 2) er jeg mer usikker spesielt i forhold til midtbanen. Alt tyder på at Lekven er klar og spiller fra start (jfr. dette forum), og han har jo vært ute lenge, og er neppe 100%. Ville vel foretrukket Felix selv, men tror Deila vektlegger rutine. I forsvaret blir det nok Ivan inn i midten og Adekugbe på venstre - er mest usikker på sistnevnte her og han kan fort få kjørt seg mot Levi som er i form. Ivan har presetert bra i det siste og har kanskje vært bedre som stopper enn back.

Nøkkel i dag blir å holde tett bak og at Abu ikke blir "tatt ut" av Rbk, og ikke minst at resten av midtbanen klarer å være fremoverrettet og at SJ, blir satt opp riktig (bakrom).

Og så får vi kanskje opp mot 13-14' på tribunene - tror været avgjør mye her og det er jo ikke akkurat spådd strålende forhold :-(

Trøkk og stemning blir det uansett og jeg spår at vi vinner 2-1 etter å ha ledet 1-0 til pause, går opp i 2-0 tidlig i andre omgang og at Rbk får et trøstemål mot slutten.

Fyller opp bilen og tar turen til tigerstaden!
    \Kroken6

Bor på landet og jobber i Grenseveien (=bonde i byen)

Quote Originally Posted by Kroken6 View Post
    Utgangspunktet er en åpen og tett kamp hvor de har mest og tape (Brann vant i går), og vi har mest å vinne. To forhold som kan påvirke er 1) landslagspausa og 2) to av våre rutinerte spillere suspendert. I forhold til landslagspauser, har ikke de nødvendigvis vært bra for oss tidligere, men nå tror jeg ikke det betyr all verden for oss - kanskje mer positivt for Rbk som har hatt et tøffere kamppprogram enn oss (men også en del utenomsportslig). Når det gjelder 2) er jeg mer usikker spesielt i forhold til midtbanen. Alt tyder på at Lekven er klar og spiller fra start (jfr. dette forum), og han har jo vært ute lenge, og er neppe 100%. Ville vel foretrukket Felix selv, men tror Deila vektlegger rutine. I forsvaret blir det nok Ivan inn i midten og Adekugbe på venstre - er mest usikker på sistnevnte her og han kan fort få kjørt seg mot Levi som er i form. Ivan har presetert bra i det siste og har kanskje vært bedre som stopper enn back.

Nøkkel i dag blir å holde tett bak og at Abu ikke blir "tatt ut" av Rbk, og ikke minst at resten av midtbanen klarer å være fremoverrettet og at SJ, blir satt opp riktig (bakrom).

Og så får vi kanskje opp mot 13-14' på tribunene - tror været avgjør mye her og det er jo ikke akkurat spådd strålende forhold :-(

Trøkk og stemning blir det uansett og jeg spår at vi vinner 2-1 etter å ha ledet 1-0 til pause, går opp i 2-0 tidlig i andre omgang og at Rbk får et trøstemål mot slutten.

Fyller opp bilen og tar turen til tigerstaden!
    Ivan er også ute med lyske, så det blir Enar som går inn som stopper. Vi har heller ikke Michael tilgjengelig pga skade uten at jeg aner hva som feiler han. Det er vel en grei start 11 men veldig ungt på benken

Facebookverifisert
    j_robber's Avatar

Må innrømme jeg ikke er helt sikker på hva vi kan forvente her.. RBK er et bedre lag, og vi har gode tradisjoner for å drite oss ut for fulle tribuner.
    Samtidig gleder jeg meg virkelig til kamp nå! Det er helt klart noe spesielt med fullt hus og skikkelig trøkk!

Gjør pessimismen min til skamme nå gutta!

Vedr dette bråket i sentrum. De som setter likhetstegn mellom Isko Boys og "de alternative" som bidrar mye på supporterfeltet kan ikke ha fått med seg mye.
    Førstnevnte er en gjeng drittunger som ikke bidrar med annet enn å dra klubben ned i søla; Sistnevnte er supportere.

Langsidene utsolgt, og billettsalget fortsetter med full styrke så langt i dag. Sjappa er for øvrig åpen fra klokka 16.

Dette blir fest!