Page 1 of 4 1234 LastLast
Results 1 to 40 of 122
    Facebookverifisert
    ziggy75's Avatar

Default Odd - VIF lørdag 22 sept kl 18

Håper på følgende lag:
    Adam
    Nouri - Nation - Boof - Adekugbe
    DFH - Lekven
    Israelsson
    Ejuke - Johnson - Finne

Odd har ikke tapt siden 1 juli, så dette blir ikke lett.
    Spendt på hvordan VIF nå vil se ut uten Abu. Spilte en god kamp borte mot Haugesund uten han, så det er håp! 😊 Dessuten kan erfaringen av å fått inn Abu, gitt de andre bedre selvtillit til å fortsette den gode trenden. Kan godt hive inn på Felix fra start også, men han blir vel prioritert på VIF 2.

Quote Originally Posted by Jepp View Post
    Spørsmålet er om man tør å risikere noe med Abu mot ODD. Det kommer en ekstremt viktig kvartfinale kamp mot RBK kort tid etter. Viktigste er at han spiller den.

Quote Originally Posted by tordvif View Post
    Spørsmålet er om man tør å risikere noe med Abu mot ODD. Det kommer en ekstremt viktig kvartfinale kamp mot RBK kort tid etter. Viktigste er at han spiller den.
    Hvis RBK-spillerne møter Abu i kvarten så kommer de til å stille med macheter og kjøttøkser gjemt i strømpene sine.

Greit nok at Odd ikke har tapt siden 1.juli, men det går an å se på resultatene på de 7 kampene.
    Der teller jeg 3 seire og 4 uavgjort.
    Seirene er logga mot LSK (som er rævva), Start (en orntli møkkakamp) og så vant de nå sist mot Sarp. Men Sarp virker jo helt borte i serien etter at det ble mye Europa-turer.
    Statistikken på innbyrdes oppgjør mot ODD er jevn på seire til hvert lag, og med få uavgjort,

Odd er jo en del av "røkla" som fyller opp resten av ligaen og gir meg strengt tatt ingenting av følelser den ene eller andre veien.
    Litt redd for at gutta kan finne på å tenke sånn de også. Vi har hatt 3 store matcher på rad; nå er det standard ES igjen. Men kampen er viktig for å henge med i et teoretisk håp om å blande oss inn blant topp 4-5. Taper vi går Odd forbi oss på tabellen. Samtidig har Ranheim, Molde og Haugesund kamper de fort kan vinne selv om alle 3 spiller borte (hhv. Stabæk, Godset og KBK).

Føler meg ok sikker på seier hvis vi spiller som vi har gjort de siste kampene. Hvis Abu hviles vil det bli et stort tap, men Lekven tålte 90 min mot RBK relativt bra og Odd er ikke så gode...
    Med de skadene vi har dratt på oss så er vel laget relativt gitt. Eneste spørsmålet er vel om Lekven eller Abu starter på midten.

Så da tror jeg på samme lag som mot RBK med unntak av at Nation kommer inn for Jääger og at DFH kommer inn for Abu.

Gutta klarte da å motivere seg hjemme mot Tromsø og forsåvidt borte mot Haugesund selv om vi ikke vant. De lagene er minst like kjedelige som Odd, så det burde være håp om at vilja er på plass.

Er ikke så kravstor i forhold til denne høsten, men ønsker meg et cupgull og en fin rekke med seiere, som starter mot ODD

"Er ikke så kravstor i forhold til denne høsten, men ønsker meg et cupgull og en fin rekke med seiere, som starter mot ODD"

Elsker en liten dose ironi.

Klubben Odd gir også meg veldig lite, men Fagermo derimot, han gir meg kvalme hver eneste gang jeg ser han, så det beste her er å vinne, så vi slipper å se det fårete gliset han hvis dei vinner... så her er det bare å fortsette sånn vi har gjort den siste tiden...

Den hese røykestemmen til Fagermo blir bare verre og verre for hver år.

Jeg har ingen tro på at vi slår møkka på lerkendal, glem cupen, det blir en ekstrem bonus isåfall. Det er i serien vi har muligheten nå, men da må vi vinne alt som er igjen omtrent. Det tror jeg vi kan klare.

Quote Originally Posted by Jepp View Post
    Jeg har ingen tro på at vi slår møkka på lerkendal, glem cupen, det blir en ekstrem bonus isåfall. Det er i serien vi har muligheten nå, men da må vi vinne alt som er igjen omtrent. Det tror jeg vi kan klare.
    Har ingen planer om å glemme cupen. Vi slo RBK i kvartfinalen i fjor. Og var helt på høyde med de, til tider bedre enn de forrige helg. Vi har bra nok lag til å vinne cupen. Men er enig i at vi kan vinne det som er igjen i serien også.

Facebookverifisert

Vaktmester

Blog Entries
    2

Quote Originally Posted by tordvif View Post
    Har ingen planer om å glemme cupen. Vi slo RBK i kvartfinalen i fjor. Og var helt på høyde med de, til tider bedre enn de forrige helg. Vi har bra nok lag til å vinne cupen. Men er enig i at vi kan vinne det som er igjen i serien også.
    Jeg må si at jeg har vært i samme bås som Jepp. Med en gang vi trakk Rosenborg borte tenkte jeg, faen heller det var den sesongen. Nå skal det sies at jeg har blitt veldig mye mer positiv siden. For det første vi har faktisk 5 bra kamper på rad, det er vel føste gang på hva? 5-6 sesonger. Rosenborg er med i Europa League, ser ut til å komme topp 3 og er inne i ett tøft kampprogram. Alle forholdene ligger til rette for at vi kan slå Rosenborg borte i en kamp som for de vil bety lite, men som for oss vil bety mye.

Det er bare det at etter å ha utspilt de hjemme så slo de oss allikevel ved hjelp av dommeravgjørelser og til tider stygt spill. Man mister helt trua på at det går an når det blir sånn. Men samtidig så vil jeg gjerne melde at jeg syns det er dritræva av deila å si at forberedte oss spesielt på dødballer mot de men hadde allikevel ikke folk ved stolpene??? Da hadde det stått en i veien på det siste målet. Håpløst når vi gjorde så mye riktig ellers.

Kanskje ikke riktig tråd men RBK ser kjørte ut siste 15 mot Celtic. Og de skal ha enda en kamp i beina før vi møtes onsdag. Cup kampen kommer til å bli avgjort siste 15-20 min av det laget med krefter - VIF

Facebookverifisert
    hmchrist's Avatar

Quote Originally Posted by Pete View Post
    Kanskje ikke riktig tråd men RBK ser kjørte ut siste 15 mot Celtic. Og de skal ha enda en kamp i beina før vi møtes onsdag. Cup kampen kommer til å bli avgjort siste 15-20 min av det laget med krefter - VIF
    Rosenborg møter dessverre Sarpsborg til helga. Begge spilte e-cup i dag, og selv om ikke Sarp skal spille NM neste uke tipper jeg RBK kan tillate seg å spare noen spillere mot Sarp og stille med nokså toppa og uthvilt mannskap mot oss.

På den annen side; Brann har Sandefjord hjemme og selv om det fort kan bli en snubletråd for Brann bør RBK budsjettere med at Brann tar 3 poeng og stille med er slagkraftig lag mot Sarp om de vil beholde tabelltoppen.

Quote Originally Posted by hmchrist View Post
    Rosenborg møter dessverre Sarpsborg til helga. Begge spilte e-cup i dag, og selv om ikke Sarp skal spille NM neste uke tipper jeg RBK kan tillate seg å spare noen spillere mot Sarp og stille med nokså toppa og uthvilt mannskap mot oss.

På den annen side; Brann har Sandefjord hjemme og selv om det fort kan bli en snubletråd for Brann bør RBK budsjettere med at Brann tar 3 poeng og stille med er slagkraftig lag mot Sarp om de vil beholde tabelltoppen.
    Hvis det er slik at RBK må hvile spillere på grunn av tett kampprogram så nedprioriterer de neppe serien.

Abu er med i troppen mot Odd, men det står også i artikkelen at han er usikker. Troppen teller kun 18 mann, så kan vi tolke det som at det er mer enn 50% sannsynlig at han spiller?

Facebookverifisert
    ziggy75's Avatar

Er så letta over at Abu ikke er ute lenge. Holder pusten nesten hver gang han blir takla nå, så viktig føles han.

Håper egentlig Abu får hvile mot Odds, så kan han være i toppslag mot RBK i cup.

Quote Originally Posted by Gorg View Post
    Håper egentlig Abu får hvile mot Odds, så kan han være i toppslag mot RBK i cup.
    Er redd Deila så desperat vil ha han med, uansett hvilken tilstand.
    Krysser fingre for at det går bra og han ikke ryker på komplikasjoner og ny skade pga for tidlig spill & belastning.
    Stoler ikke helt på Deila når det kommer til trening/kamp belastning.
    Får håpe på det beste for ES sin beste midtbanespiller og han spiller i Vålerenga 😁
    Gimme hope johanna

Facebookverifisert
    ziggy75's Avatar

Quote Originally Posted by Calven View Post
    Er redd Deila så desperat vil ha han med, uansett hvilken tilstand.
    Krysser fingre for at det går bra og han ikke ryker på komplikasjoner og ny skade pga for tidlig spill & belastning.
    Stoler ikke helt på Deila når det kommer til trening/kamp belastning.
    Får håpe på det beste for ES sin beste midtbanespiller og han spiller i Vålerenga 😁
    Tror det er opp til Abu og støtteapparatet, og at Deila tar avgjørelsen utifra det.

Tipper Abu starter på benken i hvert fall. Deila er ikke typen som haster med å bruke en spiller som har vært skadet. Et eksempel er når Carvalho og Johnson var tilbake fra skade, og kunne spilt mot Brann. Men Deila valgte å vente. Virker som vanlig praksis å vente for å ikke risikere noe.

Vi har også alternativer på midtbanen, selv om det ikke kan understrekes hvor viktig Abu har vært og er for laget.

Troppen:

http://www.vif-fotball.no/nyheter/to...ilbake-mot-odd

Dette står det om ABU:

Mohammed Abu forlot banen etter gjentatte smeller på søndag, og det er fortsatt usikkert om han rekker kampen på lørdag.

Facebookverifisert
    ziggy75's Avatar

Abu fra start og vi stiller vårt antatt beste lag. 😊

Nok en relativt åpen kamp som kan slå begge veier. Og Abu er "fit for fight" fra start (da var det nok overtråkk og ikke vridning som enkelte mente etter Rbk kampen).

Og unngå for guds skyld unødvendige frispark "på Espen Ruud hold" nå da! Og ikke la Rashani få for mye rom. Klarer vi det, kan det godt bli 3 poeng selv om magefølelsen, sier uavgjort i dag. Håper selvfølgelig den er feil og at gutta kjører over Odd.

God match!
    \Kroken6

Bor på landet og jobber i Grenseveien (=bonde i byen)

Vi har nå hatt ett visst tak på disse odderane da, så ja, vi får krysse fingrene for at vi har marginene på vår side i dag da

Enkel 0-3
    MEn Fagermo (hat) har faktisk ett poeng når han sier norge mot europa.. Vi har 3 norske i stallen... Odd har motstatt Rashani

Btw; Vi som ser kampen på tv hører kun Klanen!

Facebookverifisert

Møter tøff motstand på tribunen i dag da😂😂

Facebookverifisert

Har hatt en del stygge balltap så langt.

Abu! Jeg sponser gladlig

Vi er for dårlige på den siste tredjedelen, vær litt smartere

Tippekonge 2015 Daniel's Avatar
    Blog Entries
    33

Quote Originally Posted by Janoski View Post
    Enkel 0-3
    MEn Fagermo (hat) har faktisk ett poeng når han sier norge mot europa.. Vi har 3 norske i stallen... Odd har motstatt Rashani
    3 norske i stallen? Bare i kamptroppen er 11/18 norske (5 norske fra start). Odd har med 16/18 som er norske.

Jeg bommet, det er 4.. Tollås, Nouri, Fredheim og Fiinne

Tippekonge 2016 Facebookverifisert
    VVV's Avatar

Føkk. Synes vi mangler lekenheten som jeg hadde forventet å se mer av i et toppet lag. Ja,ja. Vi står sammen osv.
    "Kampen er ikke over før Frode har låst seg inne på do."

Tippekonge 2015 Daniel's Avatar
    Blog Entries
    33

Quote Originally Posted by Janoski View Post
    Jeg bommet, det er 4.. Tollås, Nouri, Fredheim og Fiinne
    Adam Larsen?

Rævva, ingen glød eller passion overhodet, vi står og flytter ball altfor mye, få inn en happy Dønnum for å skape litt energi, syns ejuke skaper veldig lite..vi kan ikke vente for lenge ihvertfall..

Canadisk, spillet ikke han landskamper for ett afrikansk land da, hirchfeld var vel fra canads