Page 2 of 2 FirstFirst 12
Results 41 to 58 of 58

Quote Originally Posted by g-maZta View Post
    Synd ikke vi får fullføre den siste, da mplet er åpent. Det er alltid gøy å score.
    Det er jo bare ræva av dommeren. Står det ikke et sted at opplagte målsjanser ikke skal blåses av, selv om tilleggstiden er ute?
    Hvis det ikke gjør det, så burde det stå et sted..

Beklager at jeg sa noe positivt om dommeren. Nissene fra NFF må enten være inkompetente eller Vålerenga-hatere for å dømme. Tror Hafsås er i den første kategorien. For noe flass og møkk under skoa.

For ett kaos på slutten. Bra med seier, men venter bare på neste nedtur. Ustabilt foreløpig dette laget er.. hilsen yoda

Vi rakner fordi vi tar ut abu og ejuke faktisk, vi kan ikke stå på banen med for mange unggutter samtidig, ja jeg vet ejuke er ung også, men han har sluttet å jukse bakover, han jobber og står på og er god, noen feilvalg har han fremdeles, ihvertfall fremover. Men skitt, ta lærdom av det så vinner vi neste også, og da er fjerdeplassen vår tilslutt.

Deilig med seier, men spesielt første 60 på tribunen var heeelt ræva! Neste gang trenger vi en trommis som vet hva han gjør, for tidvis direkte ødela det stemningen med takt ut av helvete.
    Merka i dag at NÅR DET FUNKER, er det er helt nødvendig tilskudd til tribunelivet

Full kontroll i 88 min og så er det brått helt sjukehus.
    Digg ned seier! Vi både kunne og burde scora mer, men det viktigste er å vinne. Og vi vinner jo fortjent til slutt.
    Skuffende oppmøte på tribunen, men ikke helt overraskende.
    Må vinne neste mot Stabukk også for at det skal bli et ok oppmøte mot KBK.

Må bare si en ting...er en forsvarsspiller som har fått en del pepper av flere, men han var faen meg bra i dag både framover og bakover....Sam !! Ellers digg med muskel Boof som løper opp startspillere og digg med seier!! Dritt med fugla

Det beste med å vinne 3-2 istedenfor å tape 3-2 (som vi jo har gjort noen ganger nå, er at vi slipper å klage på dommeren.
    Derfor trenger vi ikke nevne at han var god til å bruke fordelsparagrafen da vi ble takla tidlig i andre omgang og sam spiller Finne igjennom, men så fort Finne var helt alene med keeper så ombestemte han seg og trakk ballen tilbake for frispark. Stakkar Finne får aldri være alene med keeper han ble jo avblåst mot rbk i serien og feilaktig for offside da han var på blank.
    Vi trenger heller ikke nevne at vi fikk merkelig mange gule at spilleren som scorer starts mål kom fra offside selv om ballen gikk via Nouri. Minnet om da Sam scorte mot odd og etter å ha fått ballen fra keeper (retur), men korrekt ble avblåst fordi han var i offside da skuddet kom.
    Og vi slipper å nevne at Sam var fri på midtbanen og at keepern til start var vekk da dommeren blåste av.
    Var vel en dag omtrent på det jevne det her. Forsvaret surrer mye på markering og når start er på siste tredjedelen. Sam A. var godt med offensivt flere ganger. Finne og Sam J. var rene radar parret. Boof var god, men Nouri og trolig Tollås har hatt bedre kamper før. Litt bittert at samtlige andre kamper i dag går får feil meg ut fra min smak. Jeg skulle gjerne sett rbk tap, haugesund tap, godset tap og lsk tap og molde tap.

Quote Originally Posted by bohem33 View Post
    Det beste med å vinne 3-2 istedenfor å tape 3-2 (som vi jo har gjort noen ganger nå, er at vi slipper å klage på dommeren.
    Derfor trenger vi ikke nevne at han var god til å bruke fordelsparagrafen da vi ble takla tidlig i andre omgang og sam spiller Finne igjennom, men så fort Finne var helt alene med keeper så ombestemte han seg og trakk ballen tilbake for frispark. Stakkar Finne får aldri være alene med keeper han ble jo avblåst mot rbk i serien og feilaktig for offside da han var på blank.
    Vi trenger heller ikke nevne at vi fikk merkelig mange gule at spilleren som scorer starts mål kom fra offside selv om ballen gikk via Nouri. Minnet om da Sam scorte mot odd og etter å ha fått ballen fra keeper (retur), men korrekt ble avblåst fordi han var i offside da skuddet kom.
    Og vi slipper å nevne at Sam var fri på midtbanen og at keepern til start var vekk da dommeren blåste av.
    Var vel en dag omtrent på det jevne det her. Forsvaret surrer mye på markering og når start er på siste tredjedelen. Sam A. var godt med offensivt flere ganger. Finne og Sam J. var rene radar parret. Boof var god, men Nouri og trolig Tollås har hatt bedre kamper før. Litt bittert at samtlige andre kamper i dag går får feil meg ut fra min smak. Jeg skulle gjerne sett rbk tap, haugesund tap, godset tap og lsk tap og molde tap.
    Det skal godt gjøres å få både RBK tap og Molde tap i denne runden ettersom de spilte mot hverandre 😉. Uansett gikk da ikke samtlige kamper feil ettersom RBK tapte mot Molde så hvem av dem ønsket du helst skulle tape hvis du kunne valgt?

Quote Originally Posted by Vader View Post
    Det skal godt gjøres å få både RBK tap og Molde tap i denne runden ettersom de spilte mot hverandre 😉. Uansett gikk da ikke samtlige kamper feil ettersom RBK tapte mot Molde så hvem av dem ønsket du helst skulle tape hvis du kunne valgt?
    He he det var kanskje litt kravstor å ønske seg både rbk og molde tap i kampen mellom dem ja. Men for å oppdatere ønskelista så blir det Bodø Stabæk rbk og Kristiansund seier. Med uavgjort som andrevalg. Litt mer usikker på om jeg ønsket meg sarp seier eller uavgjort der (mot godset) men sånn ble det ikke. Ja ja det viktigste er jo oss sjæl, men blir tøft å ta igjen Haugesund nå. Får vi full pott i de siste seks tar vi fjerde plassen, men det skjer neppe. Men i så fall ville vi trolig fått Europa plass pga rbk gull i køppen.

Facebookverifisert
    g-maZta's Avatar

Litt merkelig kamp i går føler jeg.
    Første omgang var veldig jevn. Jeg syns ikke vi var spesielt gode da. Start var absolutt med i kampen selv om vi ledet til pause.
    I 2. omgang var vi bedre og start dårligere, og kvalitetsforsljellen på lagene var tydelig. Men så plutselig faller vi fullstendig fra hverandre i de siste minuttene. Helt ut av det blå så er start på vei til å rappe med seg ett poeng.
    Da de fikk corner på overtid satt jeg med dystre minner fra forrige hjemmekamp.
    Heldigvis gikk det bra.
    3 poeng er 3 poeng, men jeg har sett kamper vi har fortjent mer og fått mindre.
    Jeg regner med at Deila og Co tok et lite alvorsord angående avslutningen på kampen. Det er ikke lov å gå i garderoben før kampen er over. Det gjorde helt klart flere av våre i går.

Et lite PS om dommeren. Nok em gang ser vi at kvaliteten på dømmingen er for dårlig. Nok en gang er dommer med å påvirle potensielt matchabgjørende situasjoner.
    Tenker da spesielt på da Finne er på blank og dommer blåser istedet for å dømme fordel.
    Jeg var sikker på han skulle gi rødt kort, ettersom det er den eneste grunnen til at man må blåse umiddelbart. Men neida. Han så rett og slett ilke at vi hadde fordel. Forferdelig dårlig! Og det er ikke første gang i år.

Default Bedre og bedre kamp for kamp

Quote Originally Posted by bohem33 View Post

Da så du det samme som meg, var det ikke et klart ofside-mål til Start? Og vi ble vel fratatt 1-2 mål av dommerens avblåsning. Lurer på om han hadde blåst på Lerkendal... neida det lurer jeg ikke på. Han hadde ikke blåst.
    Vil helle litt positivitet utover en blå mandag. Jeg synes at vi ser bedre ut nå enn vi gjorde i starten av sesongen, mer stabile, laget har satt seg og vi spiller oss til flere angrep og skaper sjanser også når motstanderen har parkert bussen. Mot godset og sarp i starten, greide vi ikke å spille bra framover. Ser også ut til at Sam er i ferd med å finne formen og Finne.

3 poeng var egentlig det viktigste i går og det klarte gutta selv om det ble vel spennende mot slutten og enkelte dommeravgjørelser, var i kategorien tvilsomme.

Har vært kritisk til Sam Adekugbe tidligere og skal være fair nok til å si at han hadde sin beste kamp i kongeblått i går. Spesielt offensivt, men jeg synes også han hadde bra kontroll defensivt. Men jeg vil gjerne se at han presterer på dette nivået over tid.

Laget fortsetter å se bedre ut struktur- og rollemessig, selv om vi slipper inn for mange mål.
    \Kroken6

Bor på landet og jobber i Grenseveien (=bonde i byen)

Deilig med seier, men totalt amatøropptreden siste minuttene. Har ikke studert det i detalj, men virker som spesielt Nouri har vært feilplassert både op minst ett av Odd-målene og kanskje begge Start-målene. Han er jo først og fremst forsvarer med primæroppgave forsvar. Forventer at en profesjonell forsvarer vet hvem de skal dekke opp. Her må Deila og co stramme opp, virker det som...

Facebookverifisert
    g-maZta's Avatar

Quote Originally Posted by Paulinho View Post
    Deilig med seier, men totalt amatøropptreden siste minuttene. Har ikke studert det i detalj, men virker som spesielt Nouri har vært feilplassert både op minst ett av Odd-målene og kanskje begge Start-målene. Han er jo først og fremst forsvarer med primæroppgave forsvar. Forventer at en profesjonell forsvarer vet hvem de skal dekke opp. Her må Deila og co stramme opp, virker det som...
    På det flrste målet til Start er Nouri først og fremst uheldig/klønete på førstetouchen.
    Men Spilleren som scoret burde vært vinket av for offside.

Abu er en svært viktig spiller for oss. Vi gikk litt i oppløsning etter at han ble tatt av banen.

Jeg tror ikke det hovedsakelig er pga av skade at han ble byttet ut. Selv om han haltet litt. Det var nok fordi Deila var trygg på seier og ville unngå at Abu fikk sitt andre gule for kvelden. Da måtte han ha stått over kampen mot Stabæk.

Quote Originally Posted by g-maZta View Post
    På det flrste målet til Start er Nouri først og fremst uheldig/klønete på førstetouchen.
    Men Spilleren som scoret burde vært vinket av for offside.
    Hentet fra The FA:

A player in an offside position receiving the ball from an opponent who
    deliberately plays the ball (except from a deliberate save by any opponent) is
    not considered to have gained an advantage.

A ‘save’ is when a player stops, or attempts to stop, a ball which is going into or
    very close to the goal with any part of the body except the hands/arms (unless
    the goalkeeper within the penalty area).

Mest trolig går dommer her ut i fra at Nouri bevisst forsøker å spille ballen tilbake til keeper. Jeg forstår ikke hvordan, men det er den eneste måten det ikke er en straffbar offside.

Quote Originally Posted by Caanradi View Post
    Abu er en svært viktig spiller for oss. Vi gikk litt i oppløsning etter at han ble tatt av banen.

Jeg tror ikke det hovedsakelig er pga av skade at han ble byttet ut. Selv om han haltet litt. Det var nok fordi Deila var trygg på seier og ville unngå at Abu fikk sitt andre gule for kvelden. Da måtte han ha stått over kampen mot Stabæk.
    Han er skremmende viktig for oss ja. Jeg har hatt sesonkort i 20 år, men kan ikke huske at en (midtbane) spiller har vært så avgjørende for hvordan vi presterer før. Jeg frykter virkelig at han blir borte etter sesongen, da må vi finne en erstatter. Det ligger vel i korta at flere skal ut fra den midtbanen, men spillere på Abu sitt nivå er det helt umulig for oss å få kjøpt så vi må klare oss med noen på et nivå et stykke under der og satse på at det kan gå.

Vi har et kjempe potesnsiale i forsvar da. Først holdt vi nullen i tre kamper på rad og så ble det helt texas bak der i markeringer på døball og innlegg.

Vi begynner å se strukturene av noe veldig bra, men mangler ikke på skjønnhetsfeil. Jeg tror pre seson og overgangsvinduet blir uvanlig spennende i år. Klarer vi å renske litt i stallen, beholde stammen med Adam, Tollås, og Sam som leverer på bestilling så kan det bli veldig bra. Nouri har hatt stigende form og minner i kamper mer om den han var da han ble kjøpt selv om han og surrer mye innimellom som på starts første mål i går.
    Sam A. har vært mye bedre de siste kampene, men han er nødt til å få seg et etternavn som det er mulig å uttale.
    Finne har virkelig vært god i det siste.
    Ejuke har noe helt enormt potensiale om han lærer seg når og hvordan man spiller pasninger og gjerne blir litt bedre på skudd.
    Carvallo veksler mellom å være den som gleder og frustrer meg mest. Han var god i går og jeg elsker beinharde taklinger og farta hans, samtidig kan han kunsten å være feilplassert også.
    Israelsson har værken vært så god som jeg forventer eller helt borte. Jeg savner skuddene og headingene som jeg så på YouTube videoen hans.

Vi har veldig mange spennende unge. Ivan har vært veldig bra, kanskje kommer Nakkim tilbake. Felix har vært bra og har med Grødem og Dønnum fått stadig større oppgaver. Jeg håper vi ikke mister islendingen vår selv om han har virket som han er mer i skyggen.

Jääger forsvinner nesten garantert, det samme gjør Ibrahim. Jeg er mest usikker på om DFH og eller Lekven er på vei ut. Hvilken midtbane vi sitter med til neste år blir avgjørende tror jeg.
    -----
    Det er prisverdig av deg Torpen, å prøve å forstå hvordan dommeren resonnerte i går, men jeg vil fraråde det da jeg selv kun har fått vondt i hodet av det. Han kan ha ressonert sånn ja, men da tok han som du sier feil.