Page 1 of 3 123 LastLast
Results 1 to 40 of 119
    Facebookverifisert
    ziggy75's Avatar

Default Kvartfinale NM RBK - VIF 26 september kl 20

Tror VIF har gode muligheter til å slå ut RBK igjen. Vi har en dag mer hvile og RBK har hatt et tøffere kampprogram over tid. VIF var dessuten bedre spillemessig enn RBK sist, og dødballer ble helt avgjørende. Helt åpen kamp, 50-50.

Er fryktelig spent før denne!

Facebookverifisert

Nesten litt synd at vi akkurat har møtt dem, mulig de har funnet ut hvordan de skal stoppe oss. Samtidig kan gutta gå inn i kampen med selvtillit og tro etter å ha tidvis rundspilt dem for en drøy uke siden.

Som vanlig blir det viktig å score først, og ha litt i is i magen. Vi bør ha friskere bein mot slutten av kampen. Jeg har troa, kom igjen nå enga, gi oss en cupfinale! Cupen er ikke for bønder før enga ryker ut.

Her bør vi benytte anledningen, vil tro RBK må begynne rotere litt nå, og det er vel noen som er slitne allerede, så kjør over pakket...

Bortebillettene solgt ut?

Quote Originally Posted by Shtian View Post
    Nesten litt synd at vi akkurat har møtt dem, mulig de har funnet ut hvordan de skal stoppe oss.
    De fleste vet vel hvordan de skal stoppe oss. Leste f.eks. på Oddrane sitt forum før lørdagen at det bare var å gå for flest mulig cornere og frispark. Det funka jo, det.

Ja vi er faktisk sykt dårlige på defensiv dødball, det bør det trenes på, da må Adam bli med også, han tar ikke akkurat for seg ute i feltet...

Ikaros

Quote Originally Posted by lagavulin View Post
    Bortebillettene solgt ut?
    Onsdag kl 20. Tipper best case 100-150 bortesupportere.

Jeg har 0 tro på at dette går. Det ser jeg på som ren bonus og ett mirakel isåfall. Vi er ekstremt uheldige som møter de 2 år på rad på deres hjemmebane. Fjorårsseieren var et sjokk bare for å gå fullstendig på trynet å ryke ut i runden etter, som var utrolig skuffende og laber innsats etter å ha slått ut rbk mot alle odds. Det er i serien vi må gjøre det nå, jeg får sjokk hvis dette går, men ingenting hadde gledet meg mer selvfølgelig.

Ikaros

Quote Originally Posted by Jepp View Post
    Jeg har 0 tro på at dette går.
    Er lov å håpe på et B-preget RBK på onsdag. De prioriterer nok serien og Europa League over cupen vil jeg tro.

Hvis vi opptrer på samme måte som vi gjorde mot dem forrige søndag så har jeg faktisk troa, hvis vi skjerper oss på dei jævlige dødballene, både foran vår egen kasse og på andre siden, har vi scoret på corner i år??? Vi har ihvertfall sluppet inn mye på defensiv dødball.

Quote Originally Posted by Plaum View Post
    Onsdag kl 20. Tipper best case 100-150 bortesupportere.
    Tenkte mer på om det var tilgjengelige bortebilletter igjen? Har ikke klart å finne noe hos ticketmaster.

Tenkte mer på om det var tilgjengelige bortebilletter igjen? Har ikke klart å finne noe hos ticketmaster.
    https://www.ticketmaster.no/event/ro...152.1502957599

Du finner linken vår her: http://www.vif-fotball.no/nyheter/bl...-til-lerkendal

Den er ikke tilgjengelig åpen via ticketmaster.no så du må bruke linken i saken.

Quote Originally Posted by FrankO View Post
    Du finner linken vår her: http://www.vif-fotball.no/nyheter/bl...-til-lerkendal

Den er ikke tilgjengelig åpen via ticketmaster.no så du må bruke linken i saken.
    Det jeg leita etter. Glimrende, takk!

Både Sam Adekugbe og Fredheim Holm soner karantene i cupen og får ikke vært med i morgen.. Da håper jeg Ivan er klar og kan ta venstrebacken..

https://www.nrk.no/sport/vif-juvelen...air-1.14210492

Sak i Nrk om at Abu reagerer på etterslengene sist og ber om litt mer oppmerksomhet fra dommern i morgen. Terje Hauge sier han aldri har hørt om det og lurer på hvorfor ikke klubben kommer til NFF først, men isteden går til media. NFF som jo har å beskytte spillerne øverst på prioriteringslista og i forkant av hver kamp vurderer de ulike spillernes spillestil og hva de bør være oppmerksomme på.

Jeg lurer på 1a så han virkelig ikke kampen sist, 1b er det mulig å se den kampen ute å legge merke til at Abu ble sparket ned hver gang inntil han først ble liggende en stund i første omgang og så ble støttet inn i garderoben i andre. 2a så de ikke intervjuet med Nouri, 2b ville de fått med seg intervjuet med Nouri dersom han sa noe som kunne gitt dem grunn til å gi han karantene. Og 3 fikk de ikke med seg aperopet sitt innlegg i dagsavisen fredag og videredelt utallige steder på nettet, eller Eurosport sin diskusjon i etterkant av Nouri sitt intervju. En ting er om man er uenig og mener Abu ikke ble tatt eller at det ikke skal gjelde samme regler for RBK som for andre lag, men å ikke ha fått med seg saken i det hele tatt er utrolig.

Uansett bra det tas opp så har jeg selvsagt stor tro på at vi får en hjelpsom dommer som alltid når vi skal til Lerkendal.

Over til kampen så er jeg optimistisk med tanke på rbk sitt kampprogram og at cupen er den minst viktige av tre turneringer for dem mens den er den viktigste av to turneringer for oss. Jeg tror vinneren i morgen hever pokalen på Ullevål til slutt det begynner å bli på tide at vi vinner cupen igjen. Og Europa til neste år hadde vært fantastisk gøy. Det er i morgen det gjelder, taper vi den så er sesongen mer eller mindre over. Vi havner etter all sannsynlighet mellom 5 og 9 og definitivt ikke utenfor 4 og 10. I cupen derimot er det kun borte kamp mot haugesund som ser skummelt ut i semien og selv det kan vi fint klare. ja seff kan vi ryke hjemme mot Bryne og, men tar vi rbk må vi klare resten. Sarp i den formen de var i fjor er noe helt annet enn de lagene som er igjen nå.

Hvor kan man se kampen idag (har ikke tenkt å busse/fly til Trøndelag denne gangen)

Quote Originally Posted by Loke View Post
    Hvor kan man se kampen idag (har ikke tenkt å busse/fly til Trøndelag denne gangen)
    NRK1 kl 1945

Driftsleder

Quote Originally Posted by Loke View Post
    På pub (eller på NRK1).

Håper vi har lært noen ting fra seriekampene; Ikke gi bort unødvendige cornere, ikke sov på de cornerne som faktisk kommer og ikke la de skyte upressa fra 20 m og inn.
    Klarer vi disse 3 tingene så har vi en viss sjanse. Men vi er også avhengig av at Abu og resten av midtbanen får sperret av Jensen & Co slik vi lyktes med på Intility.

Vedr. laget så er Lekven oppført som forsvarsspiller i troppen.
    Det ser litt rart ut.
    Tipper det er en slags fint og at Lekven starter.
    Det skulle bety følgende lag:
    Larsen
    Nouri-Nation-Carvalho-Näsberg
    Abu-Lekven-Israelsson
    Ejuke-Johnson-Finne

Quote Originally Posted by bohem33 View Post
    https://www.nrk.no/sport/vif-juvelen...air-1.14210492
    Terje Hauge sier han aldri har hørt om det og lurer på hvorfor ikke klubben kommer til NFF først, men isteden går til media. NFF som jo har å beskytte spillerne øverst på prioriteringslista og i forkant av hver kamp vurderer de ulike spillernes spillestil og hva de bør være oppmerksomme på.
    Hauge er like håpløs som resten av nissene i NFF, en stor vits når han klarer å lire av seg slikt sprøyt. Og siden NFF = RBK er det veldig vanskelig for oss andre å vinne.

Quote Originally Posted by bengt View Post
    Hauge er like håpløs som resten av nissene i NFF, en stor vits når han klarer å lire av seg slikt sprøyt. Og siden NFF = RBK er det veldig vanskelig for oss andre å vinne.
    Jeg veit at det finnes en regel om at hvis en spiller gjentatte ganger blir bevisst utsatt for straffbare handlinger av motstanderlaget, så skal dommer prate med motstanderlaget og gi ALLE en beskjed om at neste forseelse fører til gult kort, UANSETT. Dette for å skjerme den utsatte spilleren for å bli skadet/psyket ut av kampen.

Dette husker jeg i hvert fall fra mine tidligere år i fotballen der laget mitt bevisst gikk inn for å ta ut den beste spilleren på motstanderlaget. Treneren vår var en kyniker. Regelen fikk jeg også beskjed om på dommerkurset jeg var på da jeg var 15.

Men mulig regelen har forandret seg over årene?
    For i forrige kamp mot Rosenborg kunne vi telle på to hender hvor mange frispark Abu fikk for etterslengere og stygt spill. At Svein Oddvar Moen som skal være blant våre beste dommere, IKKE slår ned på dette, er grov svikt.
    Dommerteamet har jo alltid en evaluering av kampen der de påpeker hva som har blitt gjort feil. Det at Terje Hauge ikke en gang har fått med seg saken (??) er enda mer på trynet.

Helt offtopic som ikke har med S.O Moen å gjøre: Kan anbefale sterkt en podcast-episode av "Ja vi elsker Fotball" med Per Ivar Staberg som nylig kom ut. Der kritiserer han Terje Hauge, som velger "talentfulle" dommere fremfor erfarne dommere i Elitserien. Uten å ha statistiskk i bakhånd vil jeg påstå at det har blitt gjort langt flere graverende dommerfeil de siste årene, og det må stå for Hauge sin regning. Virker som en person uten ryggrad som aldri ser seg selv i speilet.

I følge Yr, så skal det bli et ufyselig vær i Trondheim i kveld. Mye regn, sterk vind og bare 7-8 grader. Deila sier at Enga skal kjempe som "ville menn". Det er bra, for da holder de varmen Kan fort bli mer kjemping enn finspill.

Quote Originally Posted by Caanradi View Post
    I følge Yr, så skal det bli et ufyselig vær i Trondheim i kveld. Mye regn, sterk vind og bare 7-8 grader. Deila sier at Enga skal kjempe som "ville menn". Det er bra, for da holder de varmen Kan fort bli mer kjemping enn finspill.
    Kan bekrefte at det er godt under middels høstvær i Trondheim. Fine forhold for en episk knockout med andre ord Hvor samles tilreisende seg før match , noen som skal/vet?

Facebookverifisert
    g-maZta's Avatar

Får ikke sett kampen i dag. Jeg mistenker det er like greit, men jævlig typisk om vi druser til med en seier den ene gangen man ikke ser på.
    Ikke at jeg klager om så skjer altså.

Kom igjen enga!

Denne tar vi. Kunne ikke møtt RBK på et bedre tidspunkt enn nå. Skal vi slå dem på Lerkendal så er det i dag. De har tunge bein etter europacup og tett kampprogram.

De har garrantert Molde-kampen i bakhodet også. Tror ikke de tørr å tømme seg helt. Så de kommer nok til å hvile noen.
    Hvis vi spiller med toppet lag og dundrer på fra start av så er vi videre 😁

Kan bekrefte at det er godt under middels høstvær i Trondheim. Fine forhold for en episk knockout med andre ord Hvor samles tilreisende seg før match , noen som skal/vet?
    Kanskje litt sent, men Three Lions er alltid fast samlingssted for VIF før kamper mot RBK.

WOW!! Vi kjører en 3-5-2 formasjon.
    Med Lekven som midtstopper!

http://www.vif-fotball.no/nyheter/ho...-mot-rosenborg

Quote Originally Posted by christer1913 View Post
    WOW!! Vi kjører en 3-5-2 formasjon.
    Med Lekven som midtstopper!

http://www.vif-fotball.no/nyheter/ho...-mot-rosenborg
    Ehh, spenstig 😳? Usikker på denna her, men kan overraskes.
    Tror ikke Edjuke tar de samme defensive løp som Nouri . Men som sagt spenstig. 3 forsvarsspillere mot Rbk

Quote Originally Posted by panzer View Post
    Ehh, spenstig 😳? Usikker på denna her, men kan overraskes.
    Tror ikke Edjuke tar de samme defensive løp som Nouri . Men som sagt spenstig. 3 forsvarsspillere mot Rbk
    Lov å gamble litt i Cup-kamper. Planen er vel at vi skal løpe over midtbanen deres!
    Så får vi håpe at vi greier å fore Finne og Johnson nok til at de kan putte noen kasser.

Er ikke bekymra for Ejuke som kantspiller i en 5er. Han har blitt mye flinkere til å jobbe hjemover. Dessuten har han Boof og Abu bak seg og der er det vanskelig å spille seg gjennom 😂

3-5-2 ???
    Ja ja, alt eller ingenting, her blir det målfest

Facebookverifisert
    hmchrist's Avatar

3-5-2?
    Er vel Sandefjord som er mest kjent for den formasjonen siste par åra.
    Får håpe vi mestrer det et knepp eller to bedre enn Sandefjord...

Facebookverifisert
    hmchrist's Avatar

Pokker ass. Har to kjipe tap i sekken, og møter sjølvaste RBK, så alt peker vel på et tredje tap. Likevel klarer jeg ikke annet enn å håpe på borteseier på Lerkendal i dag. Og på Åråsen i morgen. Og at vi trekker Bryne hjemme i semi’n. Ikke for mye å håpe på det, eller?

Om du ikke lykkes som keeper i rbk eller i Danmark, ja da blir du målmann i VIF!

Quote Originally Posted by Robban65 View Post
    Om du ikke lykkes som keeper i rbk eller i Danmark, ja da blir du målmann i VIF!
    Mener du seriøst at det er keeper sin skyld at RBK leder?

Da kom den første ja. Vi er uvanlig rufsete i pasningsspillet i kveld. Savner mer trøkk fremover.

Kanskje det er litt vel defensivt med Horn Myhre og Israelsson på midten? De må ta flere sugne løp fremover.

Der har du grunnen til at rbk er i toppen hvert år og vi ikke er det. FHM bommer på en 100% sjanse og de scorer rett etter. DET er forskjellen og mye av grunnen. Glem cupen, prøv heller å få en anstendig plassering i serien. Det er ikke vår skyld at vi er så uheldige å få trukket rbk på lerkendal 2 år på rad. Skulle nesten tro det var rigga.

Quote Originally Posted by christer1913 View Post
    Mener du seriøst at det er keeper sin skyld at RBK leder?
    Ja, faktisk!

Quote Originally Posted by Robban65 View Post
    Ja, faktisk!
    Da må du se situasjonen på nytt, for Denic blir spilt fri helt alene med keeper og Adam er sjanseløs.

Hva annet ville du gjort? Han skal jo møte der.

Hvorfor ingen markerer eller presser Denic er spørsmålet.

Nok en gang trer Rosenborg igjennom forsvaret vårt. Og denne gangen Søderlund.
    Trodde ikke at vi skulle tape denne kampen på grunn av fart. Men hvis vi ikke skjerper forsvarslinja nå så kommer det snart flere mål.