Page 3 of 3 FirstFirst 123
Results 81 to 119 of 119
    Facebookverifisert
    Wild Touch's Avatar

Bra Grødem!!

Tja..hjemmelaget ikke SÅÅÅÅ mye bedre.Hadde Felix puttet på 0-0 hadde det kanskje sett annerledes ut.Ikke skremt av dette RBK-laget.

Hadde et lite håp når jeg så at ES's svakeste venstreback var ute, men det er fortsatt en drøss med spillere hos oss som er i stand til å underprestere til nye dybder når det gjelder som mest. Formløftet vi så for noen uker siden er borte som dugg for solen. Ejuke dribler seg bort slik vi har sett i snart 2 år. Johnson har slått rot. Nation er plutselig tilbake i sin svake 2017-form osv osv.

Mye som må jobbes med hvis 2019 skal bli noe mer enn 2018. Er Deila rett mann til å gjøre det? Den debatten må tas i de styrende organer, og gjerne nå når sesongen strengt tatt er over slik at avgjørelse og evt ny mann kan være på plass tidlig etter sesongslutt.

Jeg er ikke skuffet. Hadde ingen forventninger. Men er veldig frustrert over vårt ekstremt ræva forsvarsspill. Dette holder ikke mål og regner med at Deila gir ettertrykkelig beskjed om det. Uavgjort her hadde vært et ran i mrd-klassen.

Kampen kan for oss oppsummeres med følgende stikkord:

- Horribel plasseringsevne
    - Ryggsekk
    - Feilpasninger
    - Sleivspark
    - Keeper på bærtur

Gratulerer RBK. Dere er videre.

Men er litt usikker på om de hadde fått så mye rom med bedre forsvar og litt vassere angrepsspill fra oss.

Vi er ikke gode nok, dessverre!
    Wanderer

Neste år så tar vi alt

Facebookverifisert

Vi må seriøst gjøre noe med Detta Forsvaret! Rekdal til helga, han kommer til å terrorisere det greiene den driver med bak der for tiden. Også håper jeg Sam j finner igjen litt form snart. Skremmende svak siste kampene.

Facebookverifisert

Quote Originally Posted by Hermansen View Post
    Er Deila rett mann til å gjøre det? Den debatten må tas i de styrende organer, og gjerne nå når sesongen strengt tatt er over slik at avgjørelse og evt ny mann kan være på plass tidlig etter sesongslutt.
    Der kom ny trener på bordet ja, venta på den!

Facebookverifisert
    Wild Touch's Avatar

Vi er helt nødt til å få en god makker til Carvalho. Tror det er det viktigste for 2019. Vi får se an Sam, men han har ikke overbevist i det siste, og virker som han ikke helt skjønner hva han skal gjøre.

Merkelig at det er 10.000 mindre der oppe enn på vår hjemmebane???

Trist å se at det ikke er samme spruten som i hjemmekampen... Syns også det er en dårlig idee å eksperimentere med taktikken i en kvartfinale. Vi trenger begge stopperne våre foran mål. Vi mangler helt åpenbart en skikkelig VB...

Jaja... Gutta jobba affal,

Gratulerer til 100-millionersklubben R(osenborg) B(ruk og) K(ast) - først og fremst med at semifinalen trolig gir et lite løft i aksjekursen til div. sponsorer og at økonomien i klubben trolig vil tåle utgiftene til rettsaken anlagt av de lojale, Trønderske ex-trenerne og ex-spillerne Ingebretsen ( Ingebrigtsen?) og Hoftun.

Vi ligger under med 2 mål i kvarten og ligger og småspiller på egen halvdel med støtte bakover i hue og rævva! Fremover skal det sentres og sentres og sentres og dribles litt før ballen druses i blokka på en RBKer. Vi er pertentlig nøye med å IKKE avslutte FØR Rosenborg er i balanse og har samtlige spillere i forsvar!

Vi er ikke påskrudd i dag. Med unntak av enkelte som Chiddy så virker vi ikke interessert. Lekven som banens dårligste med to HORRIBLE tversoverpasninger som resulterte i farlig balltap rett før han ble bytta.

Derimot var dommer Steen bra i dag. Ikke den sedvanlige hjemmedømminga som vi dessverre har opplevd på Lerkendal så alt for mange ganger.

Jaja, så er det plutselig 3 tap på rad. Og neste motstander er et Start-lag med Reka i medgang som vil ødelegge for oss. Start har selvtillit som følge av at de fikk spille i 75 min med en mann mer mot LSK og etter det to seiere mot et ikke alfor godt Glimt-lag.
    Skal ikke mer til.

Håper ikke Enga har mistet helt selvtilliten nå. Vi har tross alt møtt RBK to ganger og et Odd-lag i medvind de tre siste.
    Vi burde være et par hakk bedre enn Start, men selvtilliten de nå har er jeg redd kan ødelegge for oss.
    Men stå på! Fortsatt mulighet for 4. plass i serien og E-cup.

Facebookverifisert
    g-maZta's Avatar

Fikk bare sett litt fra kampen på telefon.
    Så fra ca 5 min til ca 34 min. Det jeg så da var mye bra fremover. Men helt sjokkerende dårlig forsvarsspill!

Du er fornøyd med tapte kvartfinaler og en uendelig rekke med 8-plasser?

På bakgrunn av hans tid i Enga må det vel være lov å stille slike spørsmål? Eller jobber du i en msm-bedrift og liker å holde realitetene og fakta på armlengdes avstand?

Jeg vet ikke hva som er rett i trenerspørsmålet, men ser ihvertfall behovet for en grundig og ærlig evaluering.

Quote Originally Posted by Hermansen View Post
    Formløftet vi så for noen uker siden er borte som dugg for solen. Ejuke dribler seg bort slik vi har sett i snart 2 år. Johnson har slått rot. Nation er plutselig tilbake i sin svake 2017-form osv osv.

Mye som må jobbes med hvis 2019 skal bli noe mer enn 2018. Er Deila rett mann til å gjøre det? Den debatten må tas i de styrende organer, og gjerne nå når sesongen strengt tatt er over slik at avgjørelse og evt ny mann kan være på plass tidlig etter sesongslutt.
    Nettopp de tre ja. Men spesielt overrasket over svake Nation i dag.
    Og det siste, for en måned siden sa jeg nei, han er ikke den rette. Så ble det tja, nå er det nesten tilbake til nei.

Quote Originally Posted by bengt View Post
    Nettopp de tre ja. Men spesielt overrasket over svake Nation i dag.
    Og det siste, for en måned siden sa jeg nei, han er ikke den rette. Så ble det tja, nå er det nesten tilbake til nei.
    Han siste kan få til neste sommer. Er det fortsatt null framgang da så har han fått mer enn rikelig med tid.

Kan minne litt om Martin da. To svake sesonger før det ble 2010 og festfotball. Foreløpig er det bare de to svake sesongene som har blitt kopiert. Så gjenstår det å se om 2019 blir like bra som 2010 var.

Huff da, veldig mange frustrerte her da, hva hadde vi forventet i kveld da, nada. Glem denne i kveld nå, vi ser nå mye bedre ut nå enn hva vi gjorde før ferien, ja vi hadde noen grusomme forsvarsfeil i kveld også, vi taper 2-0 på Lerkendal, hvor mange lag er det som vinner der oppe,vihar tre tap på rappen ja, men vi fikk dårlig betalt både hjemme mot RBK og borte mot Odd,tipper vi tar syv poeng på dei tre neste, tror fremdeles vi kan nå i fjerdeplassen med litt marginer. Vi ser mye bedre ut etter Abu kom, og jeg er optimistisk for en gangs skyld, nation og carvalho var dårlig i kveld enig i det,

'Ex on the Beach' ?

Nei
    Men 'Ex off the Pitch' !

https://www.dagbladet.no/sport/bekre...nborg/70253086

Facebookverifisert

Quote Originally Posted by Wild Touch View Post
    Vi er helt nødt til å få en god makker til Carvalho. Tror det er det viktigste for 2019. Vi får se an Sam, men han har ikke overbevist i det siste, og virker som han ikke helt skjønner hva han skal gjøre.
    Altså, så ikke kampen i kveld, men Carvalho må ta mye av skylda for mange baklengsmåk i år.

Facebookverifisert
    Wild Touch's Avatar

Quote Originally Posted by Shtian View Post
    Altså, så ikke kampen i kveld, men Carvalho må ta mye av skylda for mange baklengsmåk i år.
    Det kan han helt sikkert, men han har fart og styrke, og teknikk. Det har ikke Nation. Når han i tillegg ikke markerer, så ser jeg ikke helt hvorfor vi skal fortsette med han. Tipper Carvahlo blir bedre, med en bedre makker.

Det er jo forsvarsspillere som oftest er innblandet i mål i mot. Men jeg synes midtstopperne har fungert bra i år. Vi kan ikke ha en realistisk målsetning om null baklengs. Det er alltid mulig å bli bedre, men synes det sjelden er åpenbare personlige feil som forårsaker målene. Det er mer at vi svikter som lag.

Jeg syns carvalho drar seg alt for ofte ut av posisjon, litt løs kanon, ustrukturert egentlig, men jo da, bra fart og styrke ja, han blir helt sikkert bedre neste år, akkurat nå så savner jeg mest en spiss ala kjartansson.

Reidar Solli i Dagsavisen oppsummerer kampen og situasjonen på en klok måte.
    https://www.dagsavisen.no/sport/her-...tler-1.1208920

Facebookverifisert

Det kan han helt sikkert, men han har fart og styrke, og teknikk. Det har ikke Nation. Når han i tillegg ikke markerer, så ser jeg ikke helt hvorfor vi skal fortsette med han. Tipper Carvahlo blir bedre, med en bedre makker.
    Etter å ha sett 2-0-målet, skjønner jeg at du er frustrert over Tollås. Men stort sett er det Carvalho som svikter i markeringer. Ja, han kompenserer for det med fart og kraft. Jeg er egentlig fornøyd med stopperparet vårt, synes de utfyller hverandre godt.

Men hvorfor kom plutselig denne formasjonsendringa i går? Var det fordi vi ikke hadde noen venstreback tilgjengelig?

Det var ingen formasjonsendring. Svensken spilte venstreback i vårt vanlige 4231 system.

Vi tapet mot den rikeste og for tiden beste klubben i Norge, som faktisk har en benk vi bare kan drømme om. Skjerp dere, endring tar tid

Men hvorfor kom plutselig denne formasjonsendringa i går? Var det fordi vi ikke hadde noen venstreback tilgjengelig?
    Sam A. sto over pga. gule kort, Ivan sliter med en lyskeskade og Enar er ute med korsbåndskade. Derfor Israelsson ble dytta ned som venstrebeck.

Quote Originally Posted by Nicolai View Post
    Sam A. sto over pga. gule kort, Ivan sliter med en lyskeskade og Enar er ute med korsbåndskade. Derfor Israelsson ble dytta ned som venstrebeck.
    Og, før kamp så lurte klubben oss.
    De sa at vi skulle kjøre en 3-5-2 formasjon med Nouri og Ejuke på kantene samt Tollås Boof og Lekven som midtstoppere.
    Det endte med vår vanlige formasjon med Israelsson som VB og Myhre i Israelssons posisjon.

Quote Originally Posted by Loke View Post
    Vi tapet mot den rikeste og for tiden beste klubben i Norge, som faktisk har en benk vi bare kan drømme om. Skjerp dere, endring tar tid
    Dette er riktig, og jeg synes de fleste her virker å være inneforstått med dette.
    På den annen side; det Rosenborg presterte i går var ikke all verden. Hadde Myhre scora og forsvaret vårt vært på det nivået de har bevist (noen få ganger) at de har inne, så kunne vi vunnet.
    Det handler om marginer og effektivitet. Og det siste er det som skiller lagene i går og som gjør at vi er ute.
    Men nok om dette. Start på søndag. De tar vi!!

Med de tre semifinalistene så er det jævlig surt at vi ikke tok RBK

Quote Originally Posted by Nils_de-Noia View Post
    Med de tre semifinalistene så er det jævlig surt at vi ikke tok RBK
    For meg sier det at cupen er i ferd med å miste litt av statusen både sportslig og interessesmessig. Litt over 6000 tilskuere på Lerkendal sier også sitt i tillegg til at de ikke greide å selge ut finalen i fjor heller. Det verste er vel at jeg driter litt i det også. Cupfinale i desember er ikke det samme som i oktober/november. I tillegg gjør vel NFF alt for at cupen skal bli litt glemt. Noe er galt når det går cirka 4 mnd mellom 4 runde og kvartfinalen. Det betyr ikke at jeg ikke ønsker meg cupfinale.

Quote Originally Posted by Vader View Post
    For meg sier det at cupen er i ferd med å miste litt av statusen både sportslig og interessesmessig. Litt over 6000 tilskuere på Lerkendal sier også sitt i tillegg til at de ikke greide å selge ut finalen i fjor heller. Det verste er vel at jeg driter litt i det også. Cupfinale i desember er ikke det samme som i oktober/november. I tillegg gjør vel NFF alt for at cupen skal bli litt glemt. Noe er galt når det går cirka 4 mnd mellom 4 runde og kvartfinalen. Det betyr ikke at jeg ikke ønsker meg cupfinale.
    Kvartfinalen skulle egentlig gått i juni før NøFF plutselig fant ut at det var uheldig med kvartfinaler samtidig med VM.
    No shit a, sherlock!
    I fjor var semiene ferdigspilt på dette tidspunktet og det var egentlig planen i år også..

At 3 av bunnlagene har kommet seg til semi er strengt tatt ikke så overraskende.
    Slik systemet er møter man jo lag fra lengre ned i systemet i starten og deretter kan man ha flaks med trekningen.
    Det krever selvsagt profesjonalitet i de første rundene da, men...

LSK har f.eks. kun møtt Brann fra divisjon høyere enn 2. div; og den kampen er vel den eneste bra kampen de har spilt i år....
    Start måtte ha straffer mot HamKam hjemme i 4.runde og så fikk de Glimt hjemme i kvarten.

Odd derimot fikk RBK borte i 4.runde
    Vi har hatt Tromsø borte og RBK borte i 4.runde og kvarten; det er to av de tøffeste bortekampene man kan få i Norge..

Det er ikke meningen å gjøre dette til unnskyldninger, men det er en forklaring. Antageligvis hadde ingen av de som var i kvarten slått RBK borte. Sånn er cupen; det kreves en blanding av flaks og dyktighet for å komme til finale.

Om en halvtime trekkes semifinalene. Og alle vet hva Godset, LSK og Start drømmer om. De drømmer om hjemmebane og å ikke trekke RBK. Den av de som får den drømmen oppfylt har en fantastisk mulighet til finale.

Da er det bare å gratulere Rosenborg med 'trekninga'. Som alle viste på forhånd fikk de hjemmebane og absolutt svakest mulig motstand med Start.

Facebookverifisert
    Wild Touch's Avatar

Quote Originally Posted by way_ View Post
    Da er det bare å gratulere Rosenborg med 'trekninga'. Som alle viste på forhånd fikk de hjemmebane og absolutt svakest mulig motstand med Start.
    Garantert "rigga" den trekninga.

Tippekonge 2016 Facebookverifisert
    VVV's Avatar

Quote Originally Posted by way_ View Post
    Da er det bare å gratulere Rosenborg med 'trekninga'.
    Garantert "rigga" den trekninga.
    "Garantert".
    "Kampen er ikke over før Frode har låst seg inne på do."

Husker jeg galt, eller spilte vi borte i alle cupkamper denne sesongen? At RBK får hjemmebane er vi vant med
    "I would not live forever!, because we should not live forever, because if we were supposed to live forever, then we would live forever, but we cannot live forever, which is why I would not live forever,"

Miss Alabama in the 1994 Miss USA contest.

Quote Originally Posted by VVV View Post
    "Garantert".
    "Trekninga"
    Wanderer

Neste år så tar vi alt

Quote Originally Posted by Flem View Post
    Husker jeg galt, eller spilte vi borte i alle cupkamper denne sesongen? At RBK får hjemmebane er vi vant med
    Du husker rett.
    Borte mot Årvoll, Grorud, Skeid, Tromsø og RBK blei fasiten.
    Dog skal det sies at systemet er sånn at ES-lag er sikra bortekamp i de 3.første rundene.
    Fra runde 4 er det første laget som trekkes som får hjemmekamp (og her har altså RBK fått hjemme 3 på rad; "flaks")

«Trekning». NFF er en vits. For alle andre enn RBK.

Det er ihvertfall bare tull å snakke om trenerbytte hver gang vi er ræva. Vi er nesten alltid ræva, ikke engang morinho kunne gjort noe med denne klubben. Nei, deila er like hipp som happ for oss som noen andre. Det er ikke trenerene som har vært problemet her.