Page 3 of 3 FirstFirst 123
Results 81 to 118 of 118

Hva sa Deila etter kampen da, noen som har hørt?

Vi er 2 poeng unna 5 plass. Må jo gå for det. Er snakk om noen kroner også.

Idag var det lite marginer. Først fikk vi feilaktig annulert scoring hvor dommer dømmer offside. I tillegg var 0-2 målet til KBK muligens offside, og Ibrahim skulle hatt straffe på slutten der..

Skal ikke bare skylde på dommeren, men mål preger kamper, og hadde målet til Grødem blitt godkjent kunne det blitt en annen kamp, fordi da hadde vi fått det første målet.

Får ta en titt på situasjonene igjen nå på fotballrunden før man konkluderer 100%.

typisk vålenga, men et resultat som juger. Samma faen, kan spille om 10-5 plass, hva betyr det? Ingen som bryr seg, ingen som husker en 7 plass. Er for seint i sesongen til å gjøre noe med. Vi har et godt lag, masse morsomme spillere, 2019 FTW

Quote Originally Posted by tordvif View Post
    Idag var det lite marginer. Først fikk vi feilaktig annulert scoring hvor dommer dømmer offside. I tillegg var 0-2 målet til KBK muligens offside, og Ibrahim skulle hatt straffe på slutten der..

Skal ikke bare skylde på dommeren, men mål preger kamper, og hadde målet til Grødem blitt godkjent kunne det blitt en annen kamp, fordi da hadde vi fått det første målet.

Får ta en titt på situasjonene igjen nå på fotballrunden før man konkluderer 100%.
    Grødem var klart i offside, så ikke noe å klage på der. Om Stabæk går ned, hva er sjansen for å lokke Boli hit? Trenger en spiss som scorer, ikka bare sliter ut stolen hos frisøren.
    Vi er Vål'enga!!

Jeg savnet 2 spisser på banen idag. Håper vi kan få inn en skikkelig targetspiss som kan hjelpe johnson på topp i slike kamper. Kbk lagde skyttergraver i egen 16 meter og da må man ha en bedre plan enn å sette på ibrahim for å bryte det opp. I det minste forventet jeg at han skulle ta å sette en ac stopperne opp på slutten for denne oppgaven. Men neida hans løsning er ibrahim.

Facebookverifisert

Begge målene i mot var Fredheim Holm sin feil. På første målet følger han ikke med og mister markeringen. På andre målet en stygg feilpasning som fører til kontring og mål.

Ikke overraskende at Eurosport "glemte" å diskutere den feilaktige annulleringen av målet til Grødem.
    Like så godt glemte de å ta den med i høydepunktene også. Flott det.

Quote Originally Posted by EngaForAlltid View Post
    Ikke overraskende at Eurosport "glemte" å diskutere den feilaktige annulleringen av målet til Grødem.
    Like så godt glemte de å ta den med i høydepunktene også. Flott det.
    Fotballrunden har falt veldig i kvalitet etter at Discovery tok over rettighetene. Vi får kun korte gjennomganger av kampene, mens de tar seg tid til alt annet tull som å besøke Godset spillere hjemme i huset sitt og andre kleine greier. Bare møl. Bedre å legge seg tidlig enn å se på det.

Facebookverifisert
    g-maZta's Avatar

Om resten av sesongen syntes lite spennende før denne kampen, er den meningsløs nå.
    Ok. 5.plass ser bedre ut enn 8. Men det betyr ikke stort.
    I årevis har vi trengt en milliard sjanser for å score og sluppet inn 10 per ballberøring hos motstander. Det er så jævla frustrerende at jeg blir helt kvalm.
    Hva faen er greia?
    Og det er ikke sånn at vi bare slipper inn kontringsmål heller. I år har vi vært katastrofalt tragiske på defensiv corner. Det er med skrekk og gru jeg ser på hver gang motstander har hjørnespark.
    Faen jeg er sur nå. Så jævlig ydmykende å tape mot nok et lite drittlag!
    Helvette!

Quote Originally Posted by peder View Post
    Tror det er første gang jeg er mest skuffa over supporterne, ikke spillerne eller treneren etter en så skuffende kamp. Hvor er det blitt av engasjementet og drivet på tribunen? Nå går det stort sett i monotone og søvndyssende sanger, et under at ikke spillerne sovner. På tide for Klanstyret å ta ansvar. Si unnskyld til Deila og gutta for elendig støtte. Formålet til Klanen skal være å støtte Vålerengen Idrettsforening. nå virker det som om man forsøker å ta fra spillerne all glød og livslyst. Er tribunene infiltrert av bøfler og trøndere? vi høres ut som dem nå i hvert fall. Laget er ikke så ille. Det har vært mye verre før i hvert fall, men synginga har aldri vært verre så vidt jeg vet.
    Faktisk litt enig! Utrolig dødt på tribunen idag.
    Tror alt er en litt sammensatt greie;
    -Oser litt vi-har-ingenting-å-spille-for-kamp,lite samhandling og dårlig tempo.
    Syntes faktisk Adekugbe var en av de bedre idag

-Vi har ingen såkalte profiler i laget,vi har Boof men savner en type a la Panzer eller Freddy som er litt breial og småfrekk i intervjuer med aviser.Hvem husker vel ikke den berømte lista til Panzer som ble flittig omtalt,i aviser og på tribunen.Virker som om alt nå skal være så forbanna stuereint!

-Forsangere må spres utover på tribunen,nå virker det som det kun er den ene siden bak målet som bidrar.Man må ha flere og mer spredde forsangere,samt at man kunne ønske begge langsidene kunne bidratt mer for mer intens stemning.
    Håper det vil gjøre susen med det planlagte bannere som det samles inn til.Her må/bør folk som har mulighet bidra!

En annen ting,forbanna skuffet over det som serveres i kiosken.Halv-vasne,pisslunkne pølser med lomper så tørre som knekkebrød.Da blir det drøyt å betale 82 spenn for to kleine pølser med drikke til.Her må det gjøres noe!

Utrolig skuffet over kampen og sesongen nå,men jeg trøster meg med at når våren kommer og sola titter frem er sesongkortet i boks og jeg er klar for nye Enga-eventyr!

Man gå'kke aleine i Vål'enga!

Hvorfor sier folk her at annuleringen av målet til Grødem var feil? Det var jo klokkeklar offside. Kastrati sitt mål var ikke offside. Så vi har ingenting å skylde på. Bare oss sjæl!

Quote Originally Posted by Dude View Post
    Hvorfor sier folk her at annuleringen av målet til Grødem var feil? Det var jo klokkeklar offside. Kastrati sitt mål var ikke offside. Så vi har ingenting å skylde på. Bare oss sjæl!
    Er du 100% sikker på at Kastrati sitt mål ikke er offside? Fikk høre av noen på langsiden, som absolutt mente det.
    Ett lag i Oslo.

Quote Originally Posted by Dude View Post
    Jeg hadde håpet å få se bildene på nytt under fotballrunden, men de hoppet over alle de diskutable situasjonene..

Hørte at Deila kjørte på med 2 treningsøkter om dagen og hardkjør i landslagspausen. Kan det ha noe å gjøre med at vi blir litt tomme for krefter i 2.omgang? Hva er vitsen med å trene så hardt såpass langt ute i sesongen, og når sesongen snart ferdig?

Jeg hadde håpet å få se bildene på nytt under fotballrunden, men de hoppet over alle de diskutable situasjonene..
    Sett begge situasjoner i reprise og det er nok korrekt som det ble blåst. Grødem er klart offside mens Kastrati er onside når pasningen går.

Sesongen er kjørt, og Ronny satser på neste sesong. Selv om han kanskje ikke innrømmer at han gir helt faen offisielt.
    /\Rolf/\

Quote Originally Posted by VIFpatriot View Post
    Er du 100% sikker på at Kastrati sitt mål ikke er offside? Fikk høre av noen på langsiden, som absolutt mente det.
    Dommeren hadde rett i begge situasjoner, men Abdi skulle hatt straffe.

Ikaros

Quote Originally Posted by Ingar View Post
    -Forsangere må spres utover på tribunen,nå virker det som det kun er den ene siden bak målet som bidrar.Man må ha flere og mer spredde forsangere,samt at man kunne ønske begge langsidene kunne bidratt mer for mer intens stemning.
    Jeg er usikker på om dette har så mye for seg. Det er viktig at sangene startes sentralt på tribunen der den får umiddelbar respons. Det er den beste måten å spre sangene fort nok. Man kan kanskje prøve å sette noen folk litt ut på sidene foran for å motivere folk, men sangene bør startes sentralt mener jeg.

Et alternativ er megafon, men det burde vel ikke være nødvendig når vi er så få som i går?

Ikaros

Når det gjelder å spre forsangere til langsidene så er jeg ikke enig i det heller. Vi ønsker et samla supportermiljø, så da bør vi ikke legge opp til at det skal være stående/syngende også på langsidene. Vi får fylle opp supportertribunen først, så får vi eventuelt utvide etter det om det noen gang skulle bli aktuelt.

Så kan vi selvsagt være enda flinkere til å starte sanger som også drar med seg langsidene.

Quote Originally Posted by Plaum View Post
    Når det gjelder å spre forsangere til langsidene så er jeg ikke enig i det heller. Vi ønsker et samla supportermiljø, så da bør vi ikke legge opp til at det skal være stående/syngende også på langsidene. Vi får fylle opp supportertribunen først, så får vi eventuelt utvide etter det om det noen gang skulle bli aktuelt.

Så kan vi selvsagt være enda flinkere til å starte sanger som også drar med seg langsidene.
    Mente ikke å forsangere på langsiden.Men ønsket at de sidene kunne bidra mer for å få mer intens stemning.

Nok en sesong som middelhavsfarer...hærregud tar det aldri slutt!!!

Facebookverifisert
    ziggy75's Avatar

Noen ganger tenker jeg at vi skulle hatt en Flamur Kastrati som alltid er på og er litt gæern. 😁 Han kan virker som en litt sinna type, men likevel veldig dedikert og proff,liker typer som blør for drakta.

Quote Originally Posted by ziggy75 View Post
    Noen ganger tenker jeg at vi skulle hatt en Flamur Kastrati som alltid er på og er litt gæern. �� Han kan virker som en litt sinna type, men likevel veldig dedikert og proff,liker typer som blør for drakta.
    Dønnum er vel litt sånn. Så han var i troppen til Vålerenga 2 lørdag, men kom aldri på banen. Tenkte han skulle få en sjanse fra start mot Kristiansund, men den gang ei. Skadet?

Sånn ellers er det helt håpløst å se hvor mange hjørnespark og innlegg vi misser på. Virker ikke som det er noen plan. Bare slår inn "i blinde" og håper på det beste.
    Hva med en litt annen strategi på hjørnespark fremover? Samles i en klynge for så å spre seg når hjørnesparket blir slått? Da har forsvarspillerne mindre oversikt og det er vanskeligere å markere.
    Mener å huske det var et lag som brukte dette med hell endel ganger for noen år siden. Et landslag?

Dønnum var ikke i troppen for rekrutta lørdag, du tenker på Felix. Dønnum ble skada mot Vard da han fikk et ublidt møte med et reklameskilt.

Facebookverifisert
    Wild Touch's Avatar

Quote Originally Posted by Caanradi View Post
    Hva med en litt annen strategi på hjørnespark fremover? Samles i en klynge for så å spre seg når hjørnesparket blir slått? Da har forsvarspillerne mindre oversikt og det er vanskeligere å markere.
    Mener å huske det var et lag som brukte dette med hell endel ganger for noen år siden. Et landslag?
    Det er et godt forslag. Men da må ballen også treffe dette området. Ser ut som vi ikke greier nettopp dette.

Det kunne vært verre, vi kunne vært Lyn. Eller Fredrikstad. Eller Viking. Eller LSK. Eller Godset. Eller Stabæk.

Ja, vi er planta midt på tabellen i vår øverste divisjon. De andre ligger verre an, for å si det sånn.

En trøst på en kjip dag.
    Ett lag i Oslo.

Quote Originally Posted by Wild Touch View Post
    Det er et godt forslag. Men da må ballen også treffe dette området. Ser ut som vi ikke greier nettopp dette.
    Rart. Finne er jo en racer på å slå perfekte frispark. Kan da ikke være så mye vanskeligere med hjørnespark.
    Men klart...det er jo dobbelt så langt å slå som når han skyter fra 18-20 m. Får trene mer på det da!

Sitat fra Aperoptet:
    "Neste kamp er borte mot Godset. Et lag vi har en høne å plukke med, med en spiller vi har en høne å plukke med. Et lag som sliter hardt i motgang. Nå har vi sjansen til å virkelig trøkke dem ned i dritten. Da vet vi hvordan det kommer til å gå."

Nettopp. Stengel har vel ikke scora i serien etter lykketreffet sitt mot oss på Intility. Vil ikke overraske om han scorer igjen på lørdag.

Quote Originally Posted by Caanradi View Post
    Sitat fra Aperoptet:
    "Neste kamp er borte mot Godset. Et lag vi har en høne å plukke med, med en spiller vi har en høne å plukke med. Et lag som sliter hardt i motgang. Nå har vi sjansen til å virkelig trøkke dem ned i dritten. Da vet vi hvordan det kommer til å gå."

Nettopp. Stengel har vel ikke scora i serien etter lykketreffet sitt mot oss på Intility. Vil ikke overraske om han scorer igjen på lørdag.
    Har vi egentlig vunnet mot Godset etter at Deila tok over? Føler vi bare har tapt hver gang.

Med Stabæk, Godset og LSK langt nede på tabellen så skal det vel mye til om kkke vi «vinner» i år. Alle tre er klubber jeg gjerne ser ned en divisjon.

Facebookverifisert
    ziggy75's Avatar

Blir en uhyre vanskelig kamp for oss borte mot Godset, og håper på en uavgjort. Uansett hvordan de ligger an på tabellen, så har de mange gode individuelle spillere som er ekstra tent mot oss, i tillegg til at de er desperate etter en seier etter tapet for Sandefjord og at de er i sumpa selvfølgelig. Nå er vel Pedersen ute, og det er forsåvidt en fordel for oss. Selv om Pedersen har vært svak i det siste, så kan jeg sverge på at han hadde fått en opptur mot oss.

Blir en uhyre vanskelig kamp for oss borte mot Godset, og håper på en uavgjort. Uansett hvordan de ligger an på tabellen, så har de mange gode individuelle spillere som er ekstra tent mot oss, i tillegg til at de er desperate etter en seier etter tapet for Sandefjord og at de er i sumpa selvfølgelig. Nå er vel Pedersen ute, og det er forsåvidt en fordel for oss. Selv om Pedersen har vært svak i det siste, så kan jeg sverge på at han hadde fått en opptur mot oss.
    Jeg tror de kommer til å ha skuldrene oppunder øra. Vi helt uten press. Vi tar dem.
    Ett lag i Oslo.

Mos kommer garantert til å score mot gamleklubben. Samme med Stengel.

Facebookverifisert
    ziggy75's Avatar

Quote Originally Posted by VIFpatriot View Post
    Jeg tror de kommer til å ha skuldrene oppunder øra. Vi helt uten press. Vi tar dem.
    Det kan selvfølgelig slå begge veier, men forventer en vanskelig kamp. Blir overrasket om vi vinner, men om gutta er 100% på og planen følges, så kan alt skje.

Har også sett Grødem sitt mål igjen. Ser da mistenkelig ut som den er feil. Venstre backen er i beste fall på linje. Og ja vi skulle hatt straffe. Men nok om det.

Mos kommer garantert til å score mot gamleklubben. Samme med Stengel.
    Gjør ikke noe, for Abu putter 3

Quote Originally Posted by Loke View Post
    Gjør ikke noe, for Abu putter 3
    Den tror jeg du får høy odds på! Husker noen Godset supportere nevnte at Abu var mye bedre når han var på lån, enn når han hadde fått kontrakt. Synes vi ser tegn til det allerede, men kanskje jeg bare er grinete nå, og trenger en pause!

For å nevne noe positivt så synes jeg markeringen for Luton Shelton med bannere fra fans og spillere + at vi sang sangen hans var en veldig fin gest . Tommel opp!