Page 1 of 5 12345 LastLast
Results 1 to 40 of 172
    Facebookverifisert
    hmchrist's Avatar

Default Kamptråd Strømsgodset - Vålerenga, Marienlyst stadion, lørdag 27. okt kl 18

Herman Stengel fikk rett i at han ikke skulle være med på å kjempe om 8. plasser denne sesongen.
    Men, hans indirekte kritikk om at VIF "alltid" kjemper om 8. plasser kan vi lissom ikke helt riste av oss enda.

Også har'em jo sjarmøren Martinius Pedersen (eller var det Marcus?) - også han en tidligere lykkejeger i kongeblått, uten den helt store suksessen hos oss.

Ja, og la oss ikke glemme Mos. Lillebror som lissom aldri fikk det helt til hos oss. Hverken den første eller den andre gangen. Det er snodig det der - at noen fikser det andre steder, men ikke hos oss.

Og, like snodig, de som ikke fikser det hos oss har en stygg tendens til å fikse det MOT oss.

Regn med minst 3 mål til Godset med andre ord. Pedersen, Stengel og Mos tegner seg nok for ei kasse hver.

Så, da er spørsmålet; Klarer vi å løfte oss fra 0 skåringer hjemme mot Kristiansund til å skåre minst 4 borte mot Godset. Det må til om vi skal veie opp for bitterheten fallerte stjerner skal få utløp for på lørdag.

Historien tilsier at det sjelden blir U i Drammen. Den sier også at øvrige kamper de siste åra ender omtrent 50/50 H og B. Vi har tapt de tre siste på Marienlyst, så nå er det jo teoretisk sett "vår tur". Lov å håpe med andre ord.

Enga - Godset har liksom aldri fått den voldsomme "Derby-schwungen" over seg. Ikke som VIF-Lyn eller VIF-LSK. (Gidder ikke nevne VIF-Stabæk). Egentlig litt synd. For når 2 av landets 5 største byer - som i tillegg kun ligger en god halvtime fra hverandre - møtes til dyst, så burde det ligge en god dose stolthet i potten.

Godset har hatt en horribel høst. Seier mot Sarp 08 (som har rakna totalt etter at gruppespillet i Europa var sikra), er eneste seier på de 9 siste kampene for Godset. Bli'kke mye poeng av sånt, og Godset er for alvor innblanda i nedrykksstriden. Altså trenger Godset mer enn mange andre en opptur. Og hva er vel mer typisk Enga enn å bistå gode kollegaer med slikt? Lag som "aldri" vinner borte, tar poeng mot oss. Spillere med total måltørke, skårer mot oss. Ser ikke bort fra at det kommer en ufrivillig hjelpende hånd til Godset på lørdag.

Ja da, jeg er fortsatt muggen etter en ufattelig 2. omgang mot Kristiansand og burde sikkert bygd opp til kamp med mer fynd og klem, men med 2.omgangen på søndag forsvant alt håp om Europa neste sesong, og det eneste vi har å spille for er å redde ræva til han/de som har satt "Topp 6" som mål, og noen småpenger ekstra i premiepenger. Rykker ikke akkurat i skrukken av sånt. Jeg driter ærlig talt i om vi blir nr. 5 eller nr 8.

Vel, vel - her er det bare å senke skuldrene. Vi kan fortsatt få noen gode treningsøkter ut av de siste kampene og få med oss noen gode opplevelser inn i vinterpausen. En grei 0-3 i Drammen er en god start. Jeg kjøper den.

Jeg er klar for en seier. Jeg trenger det.
    Men, skulle det ikke bli sånn, så kan vi kanskje trøste oss med at vi i alle fall ikke hjelper LSK...
    Fattig trøst, kjenner jeg. Jeg trenger en 3-poenger!!

KOM IGJEN, ENGA!

Marcus Pedersen er ute resten av sesongen, så han slipper vi. Ellers står jeg på det at jeg tror Godset kommer til å være fulle av nerver, og det utnytter vi. Hadde vært moro å sende Herman og Godset enda mer ned i gjørma.

Kom igjen Enga!
    Ett lag i Oslo.

Her er det 3 poeng som gjelder!

Noen som har forslag til PUB i Drammen før kampen?

Ikaros

Quote Originally Posted by andre.k View Post
    Her er det 3 poeng som gjelder!

Noen som har forslag til PUB i Drammen før kampen?
    Palmen er det naturlige valget. Danskebåten på land!

Det kan vel bli et spørsmål om prioritering av lag. Dersom de sender er relativt ok lag for å forsøke å berge VIF2 så blir benken på a laget rimelig ung og tynn. Så det kan vel være med å avgjøre en mulig kamp?

Quote Originally Posted by Pete View Post
    Det kan vel bli et spørsmål om prioritering av lag. Dersom de sender er relativt ok lag for å forsøke å berge VIF2 så blir benken på a laget rimelig ung og tynn. Så det kan vel være med å avgjøre en mulig kamp?
    Er jo begrenset hvor "OK lag" man kan sende til Jæren. Ingen av de som startet mot KBK kan starte kampen mot Bryne, med mindre man tar den varianten at man bytter noen sekunder etter at kampen er i gang.
    Vi er Vål'enga!!

Tippekonge 2015 Daniel's Avatar
    Blog Entries
    33

Quote Originally Posted by maestro View Post
    Er jo begrenset hvor "OK lag" man kan sende til Jæren. Ingen av de som startet mot KBK kan starte kampen mot Bryne, med mindre man tar den varianten at man bytter noen sekunder etter at kampen er i gang.
    Er ikke reglene slik at alle som startet mot KBK ikke kan være involvert i det hele tatt nå?

Skulle de vært tilgjengelige for VIF2 måtte de ha startet på benken for A-laget. Derfor vi tok keeper-trikset for noen år siden og brukte et bytte etter 30 sek.

Facebookverifisert

Mot KFUM i forrige runde ble laget bedre i 2. omg når Nesberg, Abdi og Lekven ble erstattet med juniorer.
    Kan aldri tanke meg at A-spillere vil levere varene borte mot Bryne.
    www.tsbudbil.no

Quote Originally Posted by hmchrist View Post
    Enga - Godset har liksom aldri fått den voldsomme "Derby-schwungen" over seg. Ikke som VIF-Lyn eller VIF-LSK. (Gidder ikke nevne VIF-Stabæk). Egentlig litt synd. For når 2 av landets 5 største byer - som i tillegg kun ligger en god halvtime fra hverandre - møtes til dyst, så burde det ligge en god dose stolthet i potten.
    Det er vanskelig å være så mye mer enn likegyldig til Drammen. Hva er liksom en typisk drammenser? En følelse av medynk er vel nærmeste jeg kommer. Et sted totalt uten identitet. Og hva har de egentlig å være stolte av? Det eneste må vel være at man relativt raskt kjører gjennom byen.

Måtte faktisk google kjente drammensere for jeg kom i farten ikke på en eneste en. Martin Ødegård er jo greit. Men i tillegg har de fostret frem storheter som Herodes Falsk, Åse Kleveland, Jonas Fjeld, Så særlig mange flere er det vel ikke. Det som særpreger Drammen er vel først og fremst at Drammen helt mangler særpreg.

Quote Originally Posted by Daniel View Post
    Er ikke reglene slik at alle som startet mot KBK ikke kan være involvert i det hele tatt nå?
    Stemmer. De som starta på benken er dog spilleberettiget til å spille med andrelaget.

La oss sende Godset ned i OBOS. Komisk med de uttalelsene til Stengel på kickoff i Drammen når det gikk som det gikk. Denne kampen gir ikke så mye sportslig motivasjon, men i det minste så kan vi dra til Drammen å synge: OBOS ligaen her kommer Herman!

Troppen ute og ingen store overraskelser - unntatt at vi helst ikke skal ha mange behov for å bytte folk i forsvar og angrep mens midtbanen tåler ett ras...

http://www.vif-fotball.no/nyheter/he...er-til-drammen

Godt å se Israelsson tilbake!
    Ett lag i Oslo.

Trenger en tre poenger nå

Vi kan fortsatt avslutte med stil.. 12 poeng å spille om. Vi kan i det minste nærme oss 50p tilslutt.

Høydepunktene denne sesongen var å slå lillestrøm 2 ganger pluss brann. Ellers så har det vært en helt normal døv engasesong med masse skuffelser og nedturer. Men det er man jo vant til og forventningene til avslutningen er ekstremt lave. De svikter idag å.

Vi er jo inne i den delen av sesongen der vilje avgjør mye. Vi er sannsynligvis bedre enn dem. Om vi vinner er jeg ikke sikker på. Det er sånne kamper som dette vi må øve oss på å vinne hvis vi noen gang skal bli noe mer. Om de hever seg 5-10% og vi slipper oss ned 5-10% så taper vi.

Quote Originally Posted by Jepp View Post
    Høydepunktene denne sesongen var å slå lillestrøm 2 ganger pluss brann. Ellers så har det vært en helt normal døv engasesong med masse skuffelser og nedturer. Men det er man jo vant til og forventningene til avslutningen er ekstremt lave. De svikter idag å.
    Scoringen til Bård hjemme mot bønda, er noe av det råeste jeg har opplevd med Enga noen gang. Måten det tok av på stadion var en opplevelse i seg selv. Ellers er jeg glad for å slippe nervene supportere av flere lag har nå. Ett av dem er Godset. La oss trøkke dem ned i driten i kveld.
    Ett lag i Oslo.

Uten tvil årets høydepunkt. Bokmerket feiring så jeg gjenopplever stemningen på ståtribunen gang etter gang.

Quote Originally Posted by VIFpatriot View Post
    Scoringen til Bård hjemme mot bønda, er noe av det råeste jeg har opplevd med Enga noen gang. Måten det tok av på stadion var en opplevelse i seg selv.
    Det var helt vilt ja.

Vi må nå klare og komme foran Odds og kbk på tabellen tilslutt

Både Daniel og Abu ute. Helt «ny» midtbane med Lekven, Felix og Israelsson.

Både Daniel og Abu ute. Helt «ny» midtbane med Lekven, Felix og Israelsson.
    Jada, neida så..

Go natt da.... faen abu også, helvettes dritt ass, da taper vi denne også, garantert

Facebookverifisert
    j_robber's Avatar

Uff ikke bra. Men blir veldig spennende å se Felix fra start! Jeg nekter å sutre før kampen har starta...

Facebookverifisert

Fy faen ass. Vi er så rævva. Denne sesongen er over

Er dette seriøst eller, fy faen ass

Bare tidsspørsmål før det blir1-0 her

Facebookverifisert
    FuriousMachine's Avatar

Tannløst og kjedelig

Det er tilsynelatende bare et lag som er interessert i å spille fotball.. fortsetter dette spillet så blir det meget få tilskuere på de to siste hjemmekampene. Og der er vi heldige som ikke får straffe imot..

Facebookverifisert
    Wild Touch's Avatar

Vi kan være glad for at Godset ikke er flinke til
    å score mål. Igjen NULL markeringer

Positive er at det kan faen ikke bli dårligere enn dette! Null tempo og null kreativitet!

Facebookverifisert

Undrer meg veldig over variasjonen i prestasjonene til dette laget. Fra glitrende i korte perioder av sesongen, for så å være helt begredelig i større deler.

Det positive får være at selv ikke Deila klarer å komme med en pauseprat som gjør prestasjonen enda dårligere i andre enn i første.

Faen så grufullt kjedelig og dårlig vi spiller.
    Wanderer

Neste år så tar vi alt

For dårlig betalt spillere sikkert, eller så er dette en form for avspasering

Facebookverifisert
    j_robber's Avatar

3 ting.

1. Nitrist omgang. Vi har en god periode på ca 2 minutter hvor Finne er farlig, men ellers styrer godset alt. Vi er upresise og makter ikke holde på ballen for fem øre! Godset også snytt for en straffe. Jeg forventer en bedre 2. omgang!

2. Er det bare meg eller drøyer vi fryktelig mye?? Synes jeg så tendenser allerede etter 15-20 min. Vi skal faen ikke drøye tid i første omgang på 0-0 mot et nedrykkslag! Feigt og ikke verdig Enga!

3. Gutta våre på tribunen (med Islandsgate på plass) er gode. Meget gode! Er tidvis mer høylytt enn hele Drammensgjengen...

Hvis vi ikke vinner, så ser jeg heller at vi taper enn at vi spiller uavgjort. Vi trenger ikke ett poeng. Enten så tar vi tre og sloss om femteplassen. Eller så tar Godset tre og rykker bittelitt i fra lsk.

Det siste ser mest sannsynlig ut til pause, fy faen så dødt. Ikke annet å forvente når sesongen er over.

Facebookverifisert

Quote Originally Posted by dalagubbe View Post
    For dårlig betalt spillere sikkert, eller så er dette en form for avspasering
    😂😂😂😂 det der er humor!!