Page 5 of 5 FirstFirst 12345
Results 161 to 172 of 172
    Facebookverifisert
    g-maZta's Avatar

Quote Originally Posted by tordvif View Post
    Det er helt utrolig mye rart som har vært innom klubben, og man kunne nok heller brukt unggutter enn mange av de. I tillegg virker det som at spillere som er gode andre steder knapt holder OBOS nivå når de tar på seg den kongeblå drakten. For all del, vi kunne vært en ren utviklingsklubb som kun brukte unge spillere. Da ville vi kanskje ligget omtrent der Stabæk ligger på tabellen nå vil jeg tro.

VIF kunne sikkert gitt flere unggutter sjansen, men selv om vi har mange spillere å ta i, så er det ikke mange av de som blir gode nok til å ta siste steget opp til Eliteserien.

Men så har man ambisjoner om å ligge i toppen og da må man ha en blanding av unggutter og etablerte, men så var det dette med å treffe på spillerkjøpene da.....

Hva som er årsaken til denne kroniske underpresteringen er umulig å vite. Men det virker jo som at det er noe som ligger i veggene på Valle. Ulike trenere og spillere har prøvd seg, men svært få lykkes. Er det pga stort press fra omgivelsene som spillerne ikke tåler? Aner ikke. Men VIF kan minne litt om klubber som Fredrikstad og Brann osv. Med en gang vi er litt i dytten, og omgivelsene begynner å få forhåpninger, så klapper hele korthuset sammen.

VIF har vel heller aldri vært en stabil toppklubb selv om det er utrolig mye snakk om det fra alt og alle. Mediene tipper klubben høyt, egne supportere og andre supportere mener at de burde være i toppen fordi Vålerenga er en klubb fra hovedstaden. Men hvis man ser litt historisk på det så har vel VIF egentlig aldri vært en stabil toppklubb.

Kanskje det er på tide å stikke fingeren i jorden å innse at VIF hører hjemme omtrent midt på tabellen? Man kan strengt tatt ikke måle plasseringen på tabellen ut i fra innbyggertall og ressurser. Det er har like mye å si hvordan klubben har blitt og blir drevet. I Vålerenga har det stort sett vært mye surr, dårlig økonomi fordi penger har blitt sauset bort, og kontrakter som har blitt skrevet på pølsepapir. Det har aldri vært spesielt profesjonelt.

Jeg vet ikke hva jeg skal tro lenger, men denne serien er i hvert fall ikke bedre enn at vi fint kan ta en medalje. Det hadde vært noe å hentet 2-3 klassespillere som man faktisk klarte å treffe på og som passer inn i laget. Men virker som det sitter jævlig langt inne. I tillegg må vi være mer stabile samt klare å vippe jevne kamper i vår favør.
    Visst faen hører vi hjemme midt på tabellen, men etter 17 strake sesonger i tippeligaen burde vi da for satan ha klart å komme litt videre?!?
    Eliteserien er en forbanna vits, og vi er punchlinen. Jeg er drittlei av det.
    Det er en jævla kokosliga som enhber amatør kan vinne med litt flaks.
    Det er patetisl at vi har drittlag som driver på dugnad over oss på tabellen. Det er faen meg latterlig.
    Jeg forventer så jævlig at vi luker ut ugresset på valle i vinter. Det er noe råttent i vegga der oppe og det har det vært i mange år. Ut med det samma hva det er.
    Møkklei at vi stadig blir trumfa av en eller annen breddeklubb fra en dalsøkk ikke engang ivar aasen gadd å besøke.
    Nok er nok!

Quote Originally Posted by Calven View Post
    Ja det stemmer.
    Han er fotballagent her hjemme på berget.
    Er det agenten til Sam? Hvis ikke så kan jeg ikke forstå hvorfor kompisen din sitter på detaljert informasjon om Sam sin kontrakt.

Nå er ikke jeg noen spilleragent, men jeg føler meg rimelig trygg på at de ikke sitter på et lite nettforum og deler all informasjon med hverandre.

Quote Originally Posted by JohnF View Post
    Er det agenten til Sam? Hvis ikke så kan jeg ikke forstå hvorfor kompisen din sitter på detaljert informasjon om Sam sin kontrakt.

Nå er ikke jeg noen spilleragent, men jeg føler meg rimelig trygg på at de ikke sitter på et lite nettforum og deler all informasjon med hverandre.
    Kjenner også en agent personlig og det er ganske interessant hvor mye de vet om spillere og klubber.
    Nå er han også godt representert med logistikk rundt Vålenga.
    Jeg har ikke spurt han, men det overrasker meg ikke at de kjenner til lønn og andre betingelser rundt spillere utenfor eget "eierskap". Er en del av jobben deres å kartlegge nettopp dette.
    Sier ikke dermed at dette er lønna til Sam.
    "I would not live forever!, because we should not live forever, because if we were supposed to live forever, then we would live forever, but we cannot live forever, which is why I would not live forever,"

Miss Alabama in the 1994 Miss USA contest.

Synes det er bra at vi kan betale spillere 3 millioner i lønn. Nytter ikke å sitte å hisse seg opp over at vi, med våre ressurser, ikke ligger høyere enn vi gjør. Og samtidig være kritiske til at vi betaler ut høye lønninger.

Godt innlegg g-maZta, kunne ikke blitt mere enig...

Quote Originally Posted by g-maZta View Post
    Møkklei at vi stadig blir trumfa av en eller annen breddeklubb fra en dalsøkk ikke engang ivar aasen gadd å besøke.
    Nok er nok!
    Helt enig. Drittlei av tapermentaliteten. Denne klubben er full av den, og likegyldigheten og "realismen" har spredd seg som en pest

Quote Originally Posted by _Christian_ View Post
    Helt enig. Drittlei av tapermentaliteten. Denne klubben er full av den, og likegyldigheten og "realismen" har spredd seg som en pest
    Kan du spesifisere hva du mener med tapermentalitet?

Selv synes jeg det er rart at supportere fortsatt ikke greier å godta at vi er en berg og dalbane-klubb. Det har vi alltid vært.
    Fra vi rørte nede i førstedivisjon og spilte på potetjorder på 90-tallet, til gull og grønne enger på midten av 00-tallet, til 8.ende-plasser, og en gang i blant en medalje i baklomma.

Likevel blir vi like overrasket og skuffet hvert år vi går på en smell, og hver gang vi får en nedtur. Selv om vi vet at det er vanskelig å konkurrere om medalje i denne ligaen. Selv om alle slår alle, og alle har nedturer i løpet av sesongen.

Hver vår/høst kommer en gruppe supportere og truer med å klippe sesongkortet, aldri dra på kamp igjen før treneren har fått sparken, og at alt er så grusomt og fælt. For min del vil jeg mye heller være i denne situasjonen enn den Lillestrøm er i nå. Det er for meg en mager trøst. Klubben drives bra, og vi har mange talenter. Ting kan fort snu. Og da er de samme folka som spådde jordas undergang tilbake, og har åpnet champagneflaska.

Hver sesong kommer også de gamle traverne tilbake og sier de savner galgenhumoren. Og det er kanskje ikke så rart, når enkelte av oss graver oss fullstendig ned med en gang vi får en nedtur.
    Deila har etterlyst lenge en kulturendring i klubben. Og det gjelder ikke bare spillerne. Men supporterne også.

Et nydelig innlegg EngaForAlltid. Nå skal det sies at jeg for tiden er jævla lei selv, men dog. Jeg er ikke helt der at jeg gir opp (som en her inne er kjent for), eller kvitter meg med sesongkortet, som en nevnte nylig.

Men altså. Alt annet enn medaljekamp 2019 er uaktuelt. Så ærlige må vi være synes jeg.

Men fortsatt glad for at vi ikke er FC Lyn, Lillestrøm, FFK eller Viking. Det setter ting i perspektiv.

Svart/hvitt er ting aldri.
    Ett lag i Oslo.

Quote Originally Posted by EngaForAlltid View Post
    Kan du spesifisere hva du mener med tapermentalitet?

Selv synes jeg det er rart at supportere fortsatt ikke greier å godta at vi er en berg og dalbane-klubb. Det har vi alltid vært.
    Hvorfor være på defensiven hele tida? Alle lag som kommer møter oss har cupfinale, sies det. Hvorfor er de ikke livredde for å møte oss? Hvorfor er det ikke vi som ser frem til kamper?

Berg- og dalbaneklubb og "hele norges nummer 7" høres egentlig ut som en selvoppfyllende profeti. Kommer ALDRI til å godta dette. Spesielt når vi ser hva slags middelmådigheter som har greid medaljeplass de siste årene.

Må si at det var litt forfriskende å høre Deila gå "amokk" forrige helg. Forhåpentligvis har det en effekt.

Bare se på lag vi har foran oss på tabellen; Haugesund,Kristiansund og Ranheim! Faen ikke rart det blir tapermentalitet

Quote Originally Posted by Ingar View Post
    Bare se på lag vi har foran oss på tabellen; Haugesund,Kristiansund og Ranheim! Faen ikke rart det blir tapermentalitet
    De to sistnevnte er askeladden-lag. Kanskje nettopp derfor de tar så mye poeng. Motstanderne tar dem ikke nok på alvor, og da kan de overraske. Derimot når lag spiller mot oss så legger dem seg bakpå og spiller kynisk, noe vi til tider sliter med.

Haugesund har blitt en etablert toppklubb i Eliteserien. De har vel ligget på øvre halvdel de siste 5 årene? Ikke overraskende at de ligger over oss, altså.

Hvis man skal bruke din logikk så må vi vel samtidig være superhappy over at lag som Sarpsborg, Strømsgodset og Lillestrøm ligger bak oss da?

[QUOTE=EngaForAlltid;405432]De to sistnevnte er askeladden-lag. Kanskje nettopp derfor de tar så mye poeng. Motstanderne tar dem ikke nok på alvor, og da kan de overraske. Derimot når lag spiller mot oss så legger dem seg bakpå og spiller kynisk, noe vi til tider sliter med.

Haugesund har blitt en etablert toppklubb i Eliteserien. De har vel ligget på øvre halvdel de siste 5 årene? Ikke overraskende at de ligger over oss, altså.

Hvis man skal bruke din logikk så må vi vel samtidig være superhappy over at lag som Sarpsborg, Strømsgodset og Lillestrøm ligger bak oss da?

Det er vel ingen lag som trenger og legge seg bak , spille kynisk eller parkere bussen mot oss.
    Med den fremdriften vi har på det offensive spillet, skal det jaggu være dritelendig om motstanderlaget ikke greier og ha 11 mann på riktig side av ballen.