Page 1 of 5 12345 LastLast
Results 1 to 40 of 182

Thread: Sesongkort 2019

Default Sesongkort 2019

Ingen prisøkning, noe som er bra.

http://www.vif-fotball.no/nyheter/vi...ongkortprisene

Salgstidspunkter og salgssteder.

http://www.vif-fotball.no/sesongkort...ges-sesongkort
    Ett lag i Oslo.

Blir julegave til seg selv i år også!

Verdens viktigste kort som er et must å ha i lommeboka.
    Håper virkelig vi klarer minst 1500 på supportertribunen, for da dekker Deila resten av kronene til Tifo-opphenget.
    EVIG VIF

Kjøpt på supportertribunen nå, bare bla opp Deila!

Jeg har klart å verve to kompiser til å kjøpe sesongkort i år, etter at de har blitt med meg på kamp når vi flytta inn på stadion. Ingen er utprega fotballinteressert, men elsket stemningen på supportertribunen og ble engasjert av det! Og hyggelig påskudd til å treffes og gjøre noe annet enn å sitte på puben også.
    Hvor mange har dere vervet i år? Krysser fingra for at vi får 1500 solgte. Hvor mange solgte vi på supporter i fjor?

Quote Originally Posted by bLANCO View Post
    Jeg har klart å verve to kompiser til å kjøpe sesongkort i år, etter at de har blitt med meg på kamp når vi flytta inn på stadion. Ingen er utprega fotballinteressert, men elsket stemningen på supportertribunen og ble engasjert av det! Og hyggelig påskudd til å treffes og gjøre noe annet enn å sitte på puben også.
    Hvor mange har dere vervet i år? Krysser fingra for at vi får 1500 solgte. Hvor mange solgte vi på supporter i fjor?
    1300 på supportertribunen i år.
    Ett lag i Oslo.

Tippekonge 2015 Daniel's Avatar
    Blog Entries
    33

I følge Vålerenga på Instagram går nå personene bak kontoen «WeAreCeltic» til innkjøp av sesongkort for å akseptere Ronnys utfordring.

Han har fortsatt en stor stjerne der borte og der er fremdeles få unnskyldninger gode nok til å droppe årets viktigste kort!

Facebookverifisert
    hmchrist's Avatar

Sånn. Da har jeg kjøpt mitt.
    Folk som driver med business har sikkert gode forklaringer på Ticketmasters gebyrer, men jeg kan ikke annet enn å rynke litt på nesa.... Jeg skjønner at Ticketmaster ikke drives helt av selg selv - men 65 spenn for å kjøpe én vare? Det er sprekt.
    Om vi lykkes med å selge 1500 sesongkort på supportertribunen, så har vi altså betalt 97.500,- i gebyr til Ticketmaster.
    Det setter jo Deilas "nesten 150.000" til Tifo-oppheng litt i perspektiv.

Quote Originally Posted by hmchrist View Post
    Folk som driver med business har sikkert gode forklaringer på Ticketmasters gebyrer, men jeg kan ikke annet enn å rynke litt på nesa.... Jeg skjønner at Ticketmaster ikke drives helt av selg selv - men 65 spenn for å kjøpe én vare? Det er sprekt.
    Om vi lykkes med å selge 1500 sesongkort på supportertribunen, så har vi altså betalt 97.500,- i gebyr til Ticketmaster.
    Enig. Gebyrer er en ting de som sitter på toppen synes er en god idè, men som irriterer vettet av kundene. Byttet nettop bank utelukkende pga gebyrer.

En annen ting om sesongkort. Hvorfor sendes de ikke i posten? tipper ganske mange flere hadde kjøpt, hadde de sluppet å stikke ned på sjappa for å hente det. Vet at jeg ved flere anledninger har ikke giddet å kjøpe sesongkort fordi jeg måtte helt till Helsfyr for å skaffe det. Det igjen resulterte at jeg gikk på færre kamper det året.

Quote Originally Posted by SideLinjeKjeksen View Post
    Enig. Gebyrer er en ting de som sitter på toppen synes er en god idè, men som irriterer vettet av kundene. Byttet nettop bank utelukkende pga gebyrer.

En annen ting om sesongkort. Hvorfor sendes de ikke i posten? tipper ganske mange flere hadde kjøpt, hadde de sluppet å stikke ned på sjappa for å hente det. Vet at jeg ved flere anledninger har ikke giddet å kjøpe sesongkort fordi jeg måtte helt till Helsfyr for å skaffe det. Det igjen resulterte at jeg gikk på færre kamper det året.
    Kan skjønne det kanskje var et problem før, men det er da null stress nå som sjappa er på stadion. Bare å plukke opp kortet før du går inn på første hjemmekampen det

Legg til gebyrene for enkeltbillettene så blir du skikkelig svett.
    Men jeg tipper klubben går i pluss på dette i stedet for å stå for alt selv.
    Bedriftsmarkedet er dessverre blottet for konkurranse på betalingstjenester, og gebyrer hagler veggimellom.
    Forskjellen fra Ticketmaster og når du kjøper direkte fra f.eks. Sjappa er at gebyret er spesifisert (sjappa betaler gebyrer for hver eneste kort-transaksjon hvis de ikke har en mirakuløs avtale med DNB). Egentlig er det faktisk ryddig av Ticketmaster at de er åpne om hva de tar...

Facebookverifisert
    hmchrist's Avatar

Quote Originally Posted by Loffen View Post
    Legg til gebyrene for enkeltbillettene så blir du skikkelig svett.
    Men jeg tipper klubben går i pluss på dette i stedet for å stå for alt selv.
    Bedriftsmarkedet er dessverre blottet for konkurranse på betalingstjenester, og gebyrer hagler veggimellom.
    Forskjellen fra Ticketmaster og når du kjøper direkte fra f.eks. Sjappa er at gebyret er spesifisert (sjappa betaler gebyrer for hver eneste kort-transaksjon hvis de ikke har en mirakuløs avtale med DNB). Egentlig er det faktisk ryddig av Ticketmaster at de er åpne om hva de tar...
    Er nok Ticketmasters system som brukes i Sjappa også, så gebyret er det samme og havner fortsatt hos TM.
    Ellers finnes det flere konkurrenter til TM, men ingen er like store. Klubben «kjøper» seg sikkerhet ved å velge de største, men det er vi som betaler for tjenesten gjennom gebyret. Det er først når TMs gebyrer tvinger klubben til å sette ned prisen for å få solgt billetter at det er verdt å vurdere andre leverandører for klubben. Og at sesongkortet koster 2035,- som tilfeldigvis blir 2100 etter gebyr er kanskje et tegn på at nettopp dette er i ferd med å skje? Tipper kortet hadde kosta 2075,- om gebyret var 25 spenn...

Er nok Ticketmasters system som brukes i Sjappa også, så gebyret er det samme og havner fortsatt hos TM.
    Ellers finnes det flere konkurrenter til TM, men ingen er like store. Klubben «kjøper» seg sikkerhet ved å velge de største, men det er vi som betaler for tjenesten gjennom gebyret. Det er først når TMs gebyrer tvinger klubben til å sette ned prisen for å få solgt billetter at det er verdt å vurdere andre leverandører for klubben. Og at sesongkortet koster 2035,- som tilfeldigvis blir 2100 etter gebyr er kanskje et tegn på at nettopp dette er i ferd med å skje? Tipper kortet hadde kosta 2075,- om gebyret var 25 spenn...
    Vedr Sjapppa og gebyrer så tenkte jeg ikke da bare på billetter. Jeg tenkte på alt salg.
    Dette var ment som en illustrasjon på at bedrifter er omringet av gebyrer og at det er få muligheter til å få ned disse. Undertegnede har sett følgende i en større norsk bank: 300 kr i flatt månedsgebyr, 50 kr ekstra for hver person som skal ha tilgang til bedriftens nettbank pr mnd, 2 kr pr betaling med kid, 3,5 pr overføring uten kid, 100 kr pr utenlandsbetaling, +++++
    Så jeg tror faktisk at TM bidrar til at klubben får inn mer penger enn om klubben skulle hatt et eget system uansett hvordan den hadde tatt imot beløpene.
    Men nok om det.

Håper det kommer noen tall fra klubben snart. Dette stuntet til Ronny om 1500 kort er kult, men jeg er litt redd for at det har satt hele innsamlingsaksjonen til oppheng "i fare". Det er nok flere som tenker at det ikke er noe vits å overføre til aksjonen siden Ronny fort kan ta regninga. Men hva om målet om 1500 kort ikke nås? Noen har vel en plan om når man kick-starter innsamlingen igjen. Aner ikke hva leveringstiden for utstyret er men dersom alt skal være på plass før sesongstart kan man sikkert ikke drøye for lenge etter nyttår før man gir opp målet til Ronny....

Quote Originally Posted by Loffen View Post
    (...)

Håper det kommer noen tall fra klubben snart. Dette stuntet til Ronny om 1500 kort er kult, men jeg er litt redd for at det har satt hele innsamlingsaksjonen til oppheng "i fare". Det er nok flere som tenker at det ikke er noe vits å overføre til aksjonen siden Ronny fort kan ta regninga. Men hva om målet om 1500 kort ikke nås? Noen har vel en plan om når man kick-starter innsamlingen igjen. Aner ikke hva leveringstiden for utstyret er men dersom alt skal være på plass før sesongstart kan man sikkert ikke drøye for lenge etter nyttår før man gir opp målet til Ronny....
    Klubben la ut sitt Ronny-o-meter i går: http://www.vif-fotball.no/nyheter/folg-utviklingen-her
    Foreløpig står det på relativt usle 19 %. Det betyr altså at det er solgt 285 sesongkort på supportertribunen så langt. Ikke mye å skryte av. I mailen jeg fikk 28.november om at det åpne salget hadde begynt sto det at over 1000 hadde fornya kortene sine da. Det var tydeligvis flest Patriot.
    Satser på oppsving i uka før jul. Beste gaven man kan gi til seg selv dette.

Facebookverifisert
    hmchrist's Avatar

Det er jo ingen grunn for folk på Supportertribunen til å kjøpe raskt. Plassene er ikke numrerte, prisen er den samme nå som dagen før seriestart og det er usannsynlig at det blir utsolgt.

Det er jo ingen grunn for folk på Supportertribunen til å kjøpe raskt. Plassene er ikke numrerte, prisen er den samme nå som dagen før seriestart og det er usannsynlig at det blir utsolgt.
    Helt sant. Men for Tifo-folket iallfall er det viktig å få svar i god tid før sesongstart på om det blir oppheng eller ikke. Ting skal planlegges, og litt øving bør det også være tid til. Så kjøp nå, alle som har mulighet!

Tippekonge 2016 Facebookverifisert
    VVV's Avatar

23 % ... ja,ja. God jul, vi ses når vi har fått bygget opp energinivået igjen.
    "Kampen er ikke over før Frode har låst seg inne på do."

Quote Originally Posted by VVV View Post
    23 % ... ja,ja. God jul, vi ses når vi har fått bygget opp energinivået igjen.
    29% som vil si ca 435 solgte. Huffameg, må skje noe for at selv «de trofaste» skal dukke opp i 2019.

Facebookverifisert

Har ikke hatt sesongkort på Gud vet hvor mange år, men skal gå til innkjøp av kort på nyåret. Spørsmålet er bare hvor man skal stå hen.

Quote Originally Posted by Waldemar View Post
    Har ikke hatt sesongkort på Gud vet hvor mange år, men skal gå til innkjøp av kort på nyåret. Spørsmålet er bare hvor man skal stå hen.
    Ønsker du å stå, er supportertribunen definitivt stedet.
    Ett lag i Oslo.

Byttet fra Patriot til Supportertribunen i år pga Deilas raushet. Blir godt å stå litt igjen
    GINOSTRONG

33 % nå (ti tegn)
    Ett lag i Oslo.

Quote Originally Posted by hp29 View Post
    Byttet fra Patriot til Supportertribunen i år pga Deilas raushet. Blir godt å stå litt igjen
    Kanskje dumt spørsmål... Ser jo at Supportertribunen er unummererte plasser, men har allikevel følelsen at endel er "faste plasser" rett ved capo tårnet. Blir det en greie om jeg skulle forville meg på noens plass?
    GINOSTRONG

(...) Blir det en greie om jeg skulle forville meg på noens plass?
    Det korte svaret er "nei".
    Det noe lengre svaret er: du har vært på Patriot i halvannet år, så da du vel blitt vant til god oversikt over banen. Da vil du sikkert naturlig trekke litt lenger opp på tribunen enn rett rundt capo-tårnet uansett

Kanskje dumt spørsmål... Ser jo at Supportertribunen er unummererte plasser, men har allikevel følelsen at endel er "faste plasser" rett ved capo tårnet. Blir det en greie om jeg skulle forville meg på noens plass?
    Det er en del "faste plasser", som har etablert seg blant oss som er på hver eneste kamp. Jeg hadde blitt litt snurt om noen hadde tatt "min plass", men det er ingenting jeg hadde kunnet gjøre med det. Men hvis noen gjør deg oppmerksom på at du har tatt en "fast plass" så blir det veldig mye bedre stemning om du flytter deg litt enn om du står på ditt og blir stående.

Nja, mennesket (og i særdeleshet fotballsupportere) er jo vanedyr, men som du selv sier; plassene er unummererte. De fleste jeg kjenner pleier å stå på nesten samme sted hver gang.
    Vi er Vål'enga!!

Nå er jo supportertribunen så stor, at man finner en bra plass uansett.
    Ett lag i Oslo.

Quote Originally Posted by Mikkell View Post
    Det er en del "faste plasser", som har etablert seg blant oss som er på hver eneste kamp. Jeg hadde blitt litt snurt om noen hadde tatt "min plass", men det er ingenting jeg hadde kunnet gjøre med det. Men hvis noen gjør deg oppmerksom på at du har tatt en "fast plass" så blir det veldig mye bedre stemning om du flytter deg litt enn om du står på ditt og blir stående.
    Ja selvsagt, det er igrunn det jeg vil unngå. Har vært et par ganger på Supportertribunen før i søken etter den perfekte plassen å stå og endte med å trekke litt frem og tilbake. Tanken bak å trekkes mot capo-tårnet er igrunn opplevelsen av at man skal ikke mer ut enn bare 20 meter til sidene før synginga går over i mumling.
    GINOSTRONG

Ja selvsagt, det er igrunn det jeg vil unngå. Har vært et par ganger på Supportertribunen før i søken etter den perfekte plassen å stå og endte med å trekke litt frem og tilbake. Tanken bak å trekkes mot capo-tårnet er igrunn opplevelsen av at man skal ikke mer ut enn bare 20 meter til sidene før synginga går over i mumling.
    Hvis referansepunktet ditt er Vestbredden på Ullevål vil du nok oppleve at trøkket generelt er mye bedre på hele Supporter. Jeg pleier å stå ca 12-15 meter på skrå oppover fra capotårnet, og har aldri opplevd at det ikke er sangtrøkk rundt meg eller at noen har misforstått opplegget og hevder at de har fast plass. På den annen side vil alltid jeg og folk jeg møter flytte seg noen cm for å gjøre plass til en ekstra person på raden

Quote Originally Posted by anderan View Post
    Hvis referansepunktet ditt er Vestbredden på Ullevål vil du nok oppleve at trøkket generelt er mye bedre på hele Supporter. Jeg pleier å stå ca 12-15 meter på skrå oppover fra capotårnet, og har aldri opplevd at det ikke er sangtrøkk rundt meg eller at noen har misforstått opplegget og hevder at de har fast plass. På den annen side vil alltid jeg og folk jeg møter flytte seg noen cm for å gjøre plass til en ekstra person på raden
    Høres veldig lovende ut. Takk for godt innspill
    GINOSTRONG

Hva er status nå? Og hvilke tiltak gjøres for å få fortgang i sesongkortsalget?

Quote Originally Posted by vifboy93 View Post
    Ronny-o-meteret står fortsatt på 34%. Det står det skal oppdateres daglig, men om det faktisk gjøres vet vi jo ikke.

Quote Originally Posted by vifboy93 View Post
    Hele 15 sesongkort ble solgt i januar mener jeg å ha lest. Så hvis der stemmer raser det ikke akkurat oppover.

Quote Originally Posted by tordvif View Post
    Hele 15 sesongkort ble solgt i januar mener jeg å ha lest. Så hvis der stemmer raser det ikke akkurat oppover.
    Det baserer seg jo på dette Ronny-o-meteret. Om det faktisk stemmer at det sto på 33% ved årsskiftet og hvor oppdatert det nå vet jeg ikke.

I tillegg selges det jo sesongkort til andre deler av stadion også som vel ikke er med der. Men det er vel mye sponsorkort og sånt tenker jeg.

Det er jo også greit å sammenlikne med når vi faktisk pleier å selge disse kortene da. Så om vi har solgt 34% av de 1500 nå, så har vi solgt 500 kort. Men om det er mer eller mindre enn på samme tid tidligere år vet vi jo ikke. Tipper mange venter til nærmere sesongstart med å kjøpe.

Men jeg tror i alle fall ikke det er grunn for å tro at de går som varmt hvetebrød. Men som sagt så tror jeg de fleste som kjøper uansett pleier å kjøpe nærmere sesongstart, så hvor krise det her er nå vet jeg ikke. Sikkert bare snakk om små forskjeller fra tidligere år vil jeg tro. Det som blir interessant er hvor mange kort som blir solgt til slutt, ikke hvor mange som har kjøpt kort flere måneder før sesongstart.

Nei, det virker som det er en del færre i år. Gikk tilbake til sesongkorttråden for i fjor.

I desember 2017 hadde vi visst solgt over 2000 kort
    http://www.vif-fotball.no/nyheter/ba...ge-vil-pa-kamp

Det tror jeg ikke vi er i nærheten av i år dessverre.

Quote Originally Posted by Nils_de-Noia View Post
    Nei, det virker som det er en del færre i år. Gikk tilbake til sesongkorttråden for i fjor.

I desember 2017 hadde vi visst solgt over 2000 kort
    http://www.vif-fotball.no/nyheter/ba...ge-vil-pa-kamp

Det tror jeg ikke vi er i nærheten av i år dessverre.
    Tja, det eneste vi vet er at det er solgt i alle fall 500 kort på supportertribunen. Den har en totaltkapasitet på 3899 pers. Totalt er kapasiteten 16 555. I tillegg selges det vel ikke sesongkort på Nordtribunen, så der ryker 3270 plasser.
    Da gjenstår 9 386 plasser som det potensielt kan ha blitt solgt sesongkort til (Ja da, tallet er ikke så høyt).

Jeg prøvde å telle litt, med Patriot-feltet som eksempel, der det i fjor ved sesongstart ikke var mulig å kjøpe enkeltbilletter (alt var solgt som sesongkort). I år ser det ut som (med forbehold om at jeg teller feil) at det er solgt 809 sesongkort der så langt. Dette er over halvparten.

Hvis man sjekker billettsiden for sesongkort så er det ikke mulig å kjøpe på VIPen (går til sponsorer/egne salgskanaler) eller Nordtribunen (som sagt, her tror jeg ikke det er mulig å kjøpe sesongkort uansett, ettersom tribunen bare åpnes ved behov). I tillegg er felt 301, 308 og 104 - 108 utilgjengelige.

Så: Det er solgt over 1300 kort på Supporter + Patriot. Hvis noen gidder å telle resten av Vålerengatribunen er det sikkert et par hundre til. I tillegg er det mange utilgjengelige felt som går til sponsorer/samarbeidspartnere, og felt som muligens er utsolgt.

Og det er fortsatt lenge til sesongstart...

Quote Originally Posted by Mikkell View Post

Og det er fortsatt lenge til sesongstart...
    Og det har vært sånn at siste måneden før seriestart så er det da det aller fleste sesongkortene selges.
    Et par forsterkninger, markedsføring og et ørlite glimt av sol blir bra.

Så er det opp til alle og enhver.
    Kjøp eget sesongkort og få med noen venner.
    EVIG VIF

Nå vet jeg ikke hvor dynamisk det bildet er, eller om en helt må inn i photoshop og lage nytt bilde for hver gang prosenten endrer seg, men det er ikke noen enorm fremgang ihvertfall.
    https://vif-media.no/ronny-o-meter/index.php