Page 1 of 3 123 LastLast
Results 1 to 40 of 89

Default Kamptråd Vålerenga-Sarpsborg 08,Intility Arena,søndag 4/11 kl.18.00

Skuffende sesong! Vet ikke helt hva vi kan forvente her,men det jeg FORLANGER er 110% innsats!

Kanskje la de yngre gutta med lite/ingen spilletid få sjansen?

Ønsker seier men tror neppe det kommer i denne kampen.

Forventer ingenting lengre, men med 9 poeng på dei tre siste ville ihvertfall ha rettet litt opp etter to håpløse kamper, men det skjer jo ikke......

Tippekonge 2016 Facebookverifisert
    VVV's Avatar

Quote Originally Posted by dalagubbe View Post
    Forventer ingenting lengre, men med 9 poeng på dei tre siste ville ihvertfall ha rettet litt opp etter to håpløse kamper, men det skjer jo ikke......
    Et skritt av gangen. Eventuelle 9 poeng begynner med seier på søndag. Jeg kan tro på det, men da må gutta vise en helt annen innstilling enn de har gjort de siste ukene.
    "Kampen er ikke over før Frode har låst seg inne på do."

Vi har ikke slått Sarpsborg siden august 2016 og står med 4 tap på rad.
    Vi får gå for å unngå at bønda drar inn bingo.

Ellers er mine forhåpninger til denne kampen på minimum
    Værmeldingen med 8 grader og overskya er vel nesten å regne som et høydepunkt.

Når det gjelder laget så er det vel liten tvil om hvem som er våre 11 beste og som kommer til å starte gitt at de er skadefrie.
    Hvordan skadestatus er har jeg ikke fått med meg. Noen som vet?

Vedr gule kort så vil Johnson og Nation slippe å dra til Bodø hvis de får gult. Hadde jeg vært en av dem hadde jeg vurdert den muligheten (nesten helt alvorlig ment)...

Facebookverifisert
    g-maZta's Avatar

Her er det bare å smøre inn rasshølet, så gjør ikke like vondt å bli rævkjørt.

Quote Originally Posted by g-maZta View Post
    Her er det bare å smøre inn rasshølet, så gjør ikke like vondt å bli rævkjørt.
    Det var da voldsomt til pessimisme Det sagt; jeg har heller ikke voldsomme forventninger til denne kampen. Bare gutta "møter opp", gir 100%, så får det gå som det går. Jeg vil så gjerne tro at ikke engang VIF kan "ta en Godset" en gang til, men jeg har altfor mange ganger sett at når du ikke tror gutta kan synke lavere, så trekkes det fram et ytterligere bånnivå. Måtte det motsatte skje på søndag, og måtte mine spådommer om under 5000 (frammøtte)tilskuere ikke slå til.
    Vi er Vål'enga!!

Quote Originally Posted by maestro View Post
    Det var da voldsomt til pessimisme Det sagt; jeg har heller ikke voldsomme forventninger til denne kampen. Bare gutta "møter opp", gir 100%, så får det gå som det går. Jeg vil så gjerne tro at ikke engang VIF kan "ta en Godset" en gang til, men jeg har altfor mange ganger sett at når du ikke tror gutta kan synke lavere, så trekkes det fram et ytterligere bånnivå. Måtte det motsatte skje på søndag, og måtte mine spådommer om under 5000 (frammøtte)tilskuere ikke slå til.
    Det er nettopp dette jeg tenker også, det kommer alltid en ny "low" fra vår side.
    Så blir det litt pisk internt og Ronny står fram i media med hvordan de skal løse det, og hva det er fokus på. Så avsluttes det med en god treningsuke og alt er bra.
    Dette ser vi hver mnd, og det er som å se intervjuene i reprise bortsett fra at Ronny fyra seg opp sist gang.
    Hvordan kan et lag som har så stor potensiale spille så dårlig, så ofte? Er det balansen i laget? Er det coachinga? Laguttaket? Andre ting?
    "I would not live forever!, because we should not live forever, because if we were supposed to live forever, then we would live forever, but we cannot live forever, which is why I would not live forever,"

Miss Alabama in the 1994 Miss USA contest.

Er siste kamp på stadion å år for meg. Er det jeg tenker på, hvem om spiller eller vinner mindre, sesongen er over uansett.

Facebookverifisert
    g-maZta's Avatar

Quote Originally Posted by maestro View Post
    Er ikke pessimist. Ser bare ingen grunn til å være optimist. Det er ingenting det laget her har vist som gir grunn til å tro på dem.
    De gidder å krige litt en gamg i blandt. Eller... egentlig bare mot rbk, lsk og brann. De resterende 24 matchene, er det heller så som så.
    Møkklei denna sesongen. Gleder meg til å legge den bak meg og rette fokus mot 2019.

Bruttotropp ute med 20 stk. Kan tyde på noen fremdeles er tvilsomme.

Quote Originally Posted by Pete View Post
    Tvilsomt om et par der kan kalles fotballspillere...

Quote Originally Posted by Pete View Post
    Cornic og Opsahl ryker vel ut hvis resten er friske og raske.

Nakkim med ett flott selvmål igjen der ja, han kommer vel ikke tilbake til VIF forhåpentligvis....

Nakkim med ett flott selvmål igjen der ja, han kommer vel ikke tilbake til VIF forhåpentligvis....
    Ok. Så fordi en stopper setter ballen i eget nett, som så mange store stoppere gjennom en årrekke har gjort, er han uaktuell? Nå er jeg usikker på om Nakkim er god nok, men det der blir bare useriøst, svart/hvitt og altfor enkelt.
    Ett lag i Oslo.

Hva det gjør i dagens kamptråd, er enda mere usikkert.
    Ett lag i Oslo.

Det var et flott selvmål da, tror faktisk det kunne vært unngått med litt ro og ferdigheter, men samma det, litt feil tråd ja, det skal jeg glatt være enig i .....

Carvallo, Abu og DFH ute. Kan bli en vel spennende kamp

Er det en liten mulighet for at Deila seier opp på direkten idag da????? Hva er vi uten disse tre, dette kan faen meg bli utrolig stygt.... Dette gruer jeg meg til, uansett hvor lite denne kampen betyr.....

Oi carvalho syndebukk, ja ja ikke helt uenig der nei

Hvorfor blir Enga-spillere så lett skadet? Vi var i flytsonen i de 3-4 første kampene med Abu.
    Det kunne selvfølgelig ikke vare. Med Abu og Israelsson på midtbanen gjorde vi veldig gode kamper. Nå har de vært skadet i hver sine perioder og ikke fått spilt sammen igjen. Er nok en viktig grunn til dårlige resultater i det siste.

Har null tro på det laget vi stiller med i kveld.
    Ser at bookmakerne har rundt 3.70 i odds på Sarpsborg-seier.
    For de som driver med sånt, så kan det sikkert lønne seg å sette noen kroner på borteseier.

Man mister liksom litt motet allerede før kampstart når man ser Lekven i startoppstillingen

Vondt i hele kroppen når man ser denne oppstillinga....

Facebookverifisert
    g-maZta's Avatar

Prøver å mobilisere litt optimisme foran matchen, men det er faen ikke lett.
    Det er bare å lukke øya og håpe på det beste. Ballen er jo rund osv...

VVV's Avatar

Ble forhindra i dag så det blir Eurosport player for en gangs skyld. Tryggere å bli forbanna hjemme i alle tilfelle :/

Men hvor mye taper vi egentlig med Ivan kontra Carvalho? Synes ærlig talt Carvalho svinger veldig i prestasjonene og finner på mye rart. Ivan har tatt steg under Deila.

Oi carvalho syndebukk, ja ja ikke helt uenig der nei
    Carvalho var dårlig sist, men har vel ellers vært en av våre beste hele sesongen. Litt spesielt å gjøre ham til syndebukk på dette grunnlaget når Kwarasey, Nouri, Adegkube, Ejuke, Ibrahim og mange flere har vært svake i mange kamper uten at det har fått konsekvenser. Ser på dette som vinn-vinn: Deilig med seier om så skulle skje, men tap bør gi oppsigelse av Deila. I det lange løp ville det være viktigere for klubben.

Vi stoler på keeper ja...

Mye mer trøkk i dag. Får se hvor langt det holder. Men bra start ...

Problemet er jo at vi er fullstendig ufarlige

Problemet er jo at vi er fullstendig ufarlige
    Har du noen gang skrevet noe positivt?

Ikke i det siste nei, men perioden før kampen mot kbk var jeg full av lovord, sorry men har ikke hatt så mye positive opplevelser i det siste

Facebookverifisert
    g-maZta's Avatar

Kampen bærer preg av at ingen har noe å spille for. Men jeg syns det har sett ok ut så langt.

Kampen bærer preg av at ingen har noe å spille for. Men jeg syns det har sett ok ut så langt.
    Ja, enig.
    Det lugger litt fremover. Vet ikke om det er vi som er for upresise eller om det er Sarpsborg som forsvarer seg bra.

Lekven, Adekugbe og Ivan har vært veldig gode så langt.

VVV's Avatar

Chiddy, Adam og Nouri er i hvert fall godt påskrudd. Resten passe tent synes jeg, men som vanlig ufarlige offensivt. Å lempe ballen opp 20 meter foran Sam eller helt opp til motstanders keeper er ikke oppskriften på mål.

Etter de to siste kampene og Deilas reaksjon sist forventa jeg full overkjøring i dag fra start.

Dette er bare trist...

Facebookverifisert
    g-maZta's Avatar

Skru til litt mer bakovet i 2.omgang. det var nære på å glippe et par ganger, men bra defensivt arbeid.
    Offensivt er det mye å hente. Litt mer fart og presisjon må til for å putte.

Alle 23 utpå banen er like dårlige, kanskje bortsett fra keeperne som ikke har hatt en dritt å gjøre.

Quote Originally Posted by bengt View Post
    Alle 23 utpå banen er like dårlige, kanskje bortsett fra keeperne som ikke har hatt en dritt å gjøre.
    Lekven har jo vært knallbra i dag. Dirigerer og strør pasninger samtidig som han også gjør jobben bakover. Vært en god erstatter for DFH.

Quote Originally Posted by EngaForAlltid View Post
    Ja, enig.
    Det lugger litt fremover. Vet ikke om det er vi som er for upresise eller om det er Sarpsborg som forsvarer seg bra.

Lekven, Adekugbe og Ivan har vært veldig gode så langt.
    Enig at de spillerne sammen med Ejuke har vært våre beste.
    Ser at Lekven stadig vekk får pepper uansett hvordan han spiller. Av de 3 på midten idag er han eneste synlige. Og hva har egentlig "svensken" gjort for oss så langt i sesongen? Enkelte mener jo han gjør en god grovjobb og ikke er synlig. Det siste er riktig, han er helt usynlig og gjør ingen god jobb framover. Hvor mange målpoeng har han i år? Hvor mange ganger har han spilt fram Sam på topp?
    Jeg håper virkelig ikke vi kjøper han, rett og sett for lite involvert, dårlige avslutninger og generelt treg med og uten ball.
    Horn Myhre ser man har mye i seg, og med litt mer spilletid tror jeg han blir bra kommende sesong.
    Adam er et kapittel for seg selv, 1 pasning klarte han å få fram i første omgang - EN. Da snakker jeg ikke om å trille ballen til side, men framover. Dette er keepern flere roste opp i skyene for sin offensiv og gode ballhåndtering med beina - akk ja.
    Vi er mer aggressive enn de 2 foregående kampene, men tannløse i angrep. Ser Adekugbe har et og annet forsøk, faktisk med adresse, men pasningene kommer ikke fram. Det er allikevel himmel og hav foran andre forsøk som bare er lumping framover i håp om at vi plutselig har en 2-meters kar på topp.
    Det er fortsatt håp om at vi kan ta denne kampen, men jeg mener Israelsson må ut og da spiller det ingen rolle hvem som kommer inn, til og med Ibra kan gjøre en bedre figur der med litt innsats.
    "I would not live forever!, because we should not live forever, because if we were supposed to live forever, then we would live forever, but we cannot live forever, which is why I would not live forever,"

Miss Alabama in the 1994 Miss USA contest.

Quote Originally Posted by Flem View Post
    Det er fortsatt håp om at vi kan ta denne kampen, men jeg mener Israelsson må ut og da spiller det ingen rolle hvem som kommer inn, til og med Ibra kan gjøre en bedre figur der med litt innsats.
    Ingen god dag på jobb for svensken vår, nei. Blir bare løpende i mellom, og treffer heller ikke på førstetouchen.
    Han bidrar med duellkraft i begge bokser, men kommer seg ikke raskt nok i posisjon. Tipper han blir byttet ut i det 60'ende minutt.

Ibra hadde klart seg bedre enn alle utpå der. Mulig Espeseth må ta en telefon til Los Angeles før Malmö gjør det