Page 19 of 31 FirstFirst ... 9141516171819202122232429 ... LastLast
Results 721 to 760 of 1224
    Facebookverifisert
    Wild Touch's Avatar

Quote Originally Posted by g-maZta View Post
    Vi er nødt for å få inn et par spillere som er virkelig gode. Bedre enn dem vi har. Rett inn på førstelaget.

Quote Originally Posted by Oslo-ess View Post
    Hvilke spillere snakker vi da om?
    Sånn realistisk altså.
    Det bør vel Ronny og Jørgensen vite

Jørgensen ja, det var en artig vri på Jørgen Ingebrigtsen

Ser ut som Sam Johnson er på vei vekk til MLS Real Salt Lake.

Kilde: https://twitter.com/KroneBall/status...72819568623623

Quote Originally Posted by Moa91 View Post

Det er i så fall synd. En god spiss, som ble brukt helt feil. Men kanskje like greit når han ikke passer inn slik vi ønsker å spille.

Facebookverifisert
    g-maZta's Avatar

Quote Originally Posted by tordvif View Post
    Det er i så fall synd. En god spiss, som ble brukt helt feil. Men kanskje like greit når han ikke passer inn slik vi ønsker å spille.
    Det er i såfall jævla synd. Ser ikke helt for meg at vi klarer å hente inn en av samme kvalitet. Men kanskhe vi kan erstatte ham med en som passer bedre i ronnys system?
    Syns liksom Sam ikke kommer til sin rett.
    Men klart... Vi scora jo mindre mål enn på lang tid, så det er ikke sikkert vi tar skade av å prøve noe nytt.

Kjartansson, på tide å komme til Oslo en tur og bli legendarisk!

Veldig synd hvis det stemmer.

Ryker Johnson så må vi handle. Selv om han var borte i noen kamper så putta han 11 mål. I tillegg så jeg at motstanderen etter hvert ble veldig fokusert på han. Det bidrar også i kampbildet. Da trenger man jo at de som ikke får den samme ekstra oppmerksomheten putter men det gikk jo ikke alltid veien i 2018.
    Uansett: det vil være et hardt tap om han forsvinner.

For øvrig så er jeg skeptisk til forsvaret vårt. Det ordner seg på et vis hvis Nation kommer seg tilbake til nivået han hadde i 2017. Ellers er jeg redd vi blir for svake defensivt i år også.

Og så må det inn kvalitet som erstatning for DFH.

Tenker også at dette ikke er noe krise. Han selges nok ikke uten at det er en ny avtale så og si klar... men hvem som kommer inn har jeg ingen ide om...
    ....

Tråkk på en KANARI

Sam er god i bakrom og har farten som sitt største styrke.
    Men når vi styrer spillet og kjører på med innlegg så trenger vi en mer duellsterk spiss.
    Ohi kunne vært en sånn type.

Om det blir overgang, så er jeg spent på salgssummen.
    Han har kontrakt til sommeren 2021.
    EVIG VIF

Med den speider-avdelingen vi har nå forventer jeg at klubben har en erstatter nesten klar om det blir salg av Sam, han er den eneste "rene" spissen vi har i stallen og må erstattes. Regner med at et eventuelt salg er økonomisk motivert og at vi sitter igjen med noen kroner, noe annet ville vært tullete i den situasjonen vi er nå med få spisser i stallen.

Quote Originally Posted by patriot View Post
    Med den speider-avdelingen vi har nå forventer jeg at klubben har en erstatter nesten klar om det blir salg av Sam, han er den eneste "rene" spissen vi har i stallen og må erstattes. Regner med at et eventuelt salg er økonomisk motivert og at vi sitter igjen med noen kroner, noe annet ville vært tullete i den situasjonen vi er nå med få spisser i stallen.
    Dette handler nok ikke om hvor motivert vi er, men at Sam sikkert har fått en henvendelse fra MLS og hvem vil vel ikke spille der istedenfor kokkosligaen?
    Jeg tror ikke dette er noe vi vil, og derfor er jeg skeptisk til hva som eventuelt kommer inn på kort varsel.
    "I would not live forever!, because we should not live forever, because if we were supposed to live forever, then we would live forever, but we cannot live forever, which is why I would not live forever,"

Miss Alabama in the 1994 Miss USA contest.

Quote Originally Posted by Flem View Post
    Dette handler nok ikke om hvor motivert vi er, men at Sam sikkert har fått en henvendelse fra MLS og hvem vil vel ikke spille der istedenfor kokkosligaen?
    Jeg tror ikke dette er noe vi vil, og derfor er jeg skeptisk til hva som eventuelt kommer inn på kort varsel.
    Jeg er redd for det men håper det er grunnløse bekymringer.
    Hvem vet, kanskje det er duket for Matthías Vilhjálmsson?

Synd. Klassespiss. Men enig ang hvordan vi spiller osv at han ikke passer perfekt

Hva faen !! Sam bort er helt håpløst !!😡...vi så hvor god han var når han ble spilt riktig . Nå BØR det komme inn en skikkelig klassespiss. Kjenner jeg ble litt mindre positiv til sesongen nå hvis vi skal starte igjen med å kvitte oss med spillere som er bra. Smarason blir nok værende i lsk , han holder muligheten åpen sier han.
    Nå MÅ det skje noe snart med å få inn noen klassespillere

Facebookverifisert
    ziggy75's Avatar

Quote Originally Posted by VIFpatriot View Post
    Ok. Noen grunn? Utenlandske klubber? Tar det uansett med en spade salt, og det er ikke pga deg Ziggy, så du vet det. Men det dukker så altfor ofte opp rykter i fotball, som ikke har rot i virkeligheten. Hadde han sagt til deg at "jeg ønsker meg bort", og du sa det her, hadde jeg trodd det.
    Kan se ut som han faktisk kan være mer enn en bullshiter.

Tar gjerne imot Vilhjalmson, han er bedre enn Sam

Dette tar jeg med knusende ro.
    Var forberedt på at vi måtte selge i dette vinduet. Trodde det enten kom til å bli Sam eller Felipe.
    Er derfor glad for at det var førstnevnte som ble solgt.

Veldig god på sitt beste. Men er vel ikke en som passer inn på laget, hverken på eller utenfor banen. Hvis budet er på rundt 10 millioner så skal vi være fornøyde. Da får vi frisk kapital, blir kvitt en stor lønnspost, og ikke minst får plass til en ny utlending.

Med spillestilen vår har vi mer bruk for en targetspiss. Men å dytte Finne inn i midten er også en løsning.

Facebookverifisert
    ziggy75's Avatar

Johnson kan ikke være billig med 2,5 år igjen av kontrakten.

Tippekonge 2015 Daniel's Avatar
    Blog Entries
    33

Johnson var vel hele tiden en investering som skulle selges. Håper vi får godt betalt og at vi nå kjøper en spiss som passer med vår måte å spille. Finne bør være på kanten.

Finne hører hjemme i boksen, ikke på kant. Gode vinger som kan fore han, og vi har en topp avslutter der.
    Ett lag i Oslo.

Facebookverifisert
    ziggy75's Avatar

Quote Originally Posted by Daniel View Post
    Johnson var vel hele tiden en investering som skulle selges. Håper vi får godt betalt og at vi nå kjøper en spiss som passer med vår måte å spille. Finne bør være på kanten.
    Han var ingen suksess i boksen da han først kom, men nå har han fått masse selvtillitt, så kan godt hende Finne finner sin plass i boksen igjen.

Facebookverifisert
    g-maZta's Avatar

Quote Originally Posted by ziggy75 View Post
    Han var ingen suksess i boksen da han først kom, men nå har han fått masse selvtillitt, så kan godt hende Finne finner sin plass i boksen igjen.
    Finne er egentlig en skikkelig målsnik, men da kan man ikke fore ham baller med snø på. Innleggene bør nok i størst mulig grad komme langs bakken.
    Skal vi fortsatt rundt på kant og slå inn, trenger vi en spiller ala Marcus Pedersen. En skikkelig kriger!

Selger vi Sam er det soleklart at vi må inn med en ny kvalitetsspiller. Ikke nødvendigvis på topp. Jeg tror Finne kan gjøre det bra der, dersom vi spiller riktig.
    Men vi kan ikke selge toppscoreren vår uten å hente inn nytt blod. Signaleffekten blir fryktelig negativ, selv om det på sikt skulle funke greit.

Ok for meg om sam selges, men da må vi inn med noen som begeistrer.

Sier det igjen; Kjartansson!!!

Tippekonge 2015 Daniel's Avatar
    Blog Entries
    33

Tror det blir veldig forutsigbart med Finne som midtspiss. Fint med en målsnik på kanten også.

Kjartansson hadde nok skapt begeistring og satt fart i sesongkortsalget, men usikker på hvor realistisk det er.

Facebookverifisert
    g-maZta's Avatar

Quote Originally Posted by Daniel View Post
    Tror det blir veldig forutsigbart med Finne som midtspiss. Fint med en målsnik på kanten også.

Kjartansson hadde nok skapt begeistring og satt fart i sesongkortsalget, men usikker på hvor realistisk det er.
    Neppe veldig realistisk, men langt fra umulig. Money talks, cash is king osv.
    I tillegg hadde han et sensasjonelt opphold her sist, og han trivdes her.
    Det største aberet med å hente Ørnen, sett bort fra at det er rein ønsketekning, er at drt kan umulig bli like bra som sist.

Glemmer ikke intervjuet med Islandsk presse, hvor han sa at det var Vålerenga han ville tilbake til en gang, av klubbene han har vært i. Drømmer om det ja, kjenner jeg. Men ikke om 7 år, når han er 35.
    Ett lag i Oslo.

Facebookverifisert
    g-maZta's Avatar

Ørnen gikk til Rostov i høst, og transfermarkt mener han er verdt ca 25 mill. så det er neppe aktuelt med det første.
    Kanskje til høsten igjen. Han har flyttet mye på seg og har hatt korte opphold i flere klubber. Oss 1 år, kina 1 år, malmø 6 måneder, israel 1 år og nå russland.
    Få ham "hjem" til Oslo i august, så kam han spille her i 3-4 år og slå seg til ro.

Quote Originally Posted by g-maZta View Post
    Ørnen gikk til Rostov i høst, og transfermarkt mener han er verdt ca 25 mill. så det er neppe aktuelt med det første.
    Kanskje til høsten igjen. Han har flyttet mye på seg og har hatt korte opphold i flere klubber. Oss 1 år, kina 1 år, malmø 6 måneder, israel 1 år og nå russland.
    Få ham "hjem" til Oslo i august, så kam han spille her i 3-4 år og slå seg til ro.
    Han er tydeligvis på vei på fra Rostov. Linkes til Yeni Malatyaspor - Tyrkia.

For meg er det helt åpenbart at vi er nødt til å hente en ny spiss hvis Sam blir solgt. Jeg elsker Bård, men å ha ham som enslig spiss er ikke nok, og heller ikke riktig måte å bruke ham på. Går Sam håper jeg vi henter Vilhjalmsson eller Søderlund eller en annen kraftspiss. Finne, Michael og eventuelt Azemi er ikke nok offensivt for et lag med ambisjoner. Spesielt når midtbanen vår er så lite målfarlig som den er.

Finne og Johnson scora 21 av 39 mål for oss i fjor, som er veldig bra. Jeg tror en god sesong for Bård er rundt 10 mål i den rollen han har, og jeg sliter med å se hvem som skal ta steget opp for å fylle skoa til Sam. Chiddy, Felix og Michael scora tre mål hver, Nation og Amin scora to hver, og ellers har vi bare ettmålsscorere i troppen. Hvis denne overgangen blir noe av, håper jeg vi kliner til og bruker mye penger på ny spiss.

Han er tydeligvis på vei på fra Rostov. Linkes til Yeni Malatyaspor - Tyrkia.
    Da må en pengemann ha kommet inn i den klubben. Vidar skrev under i August, og har nå 3.5 år igjen av kontrakten. Yeni nummer 3 i Tyrkia, Rostov nummer 7 i Russland. Hvilken liga er størst av Tyrkia og Russland? Heller mot Russland. Men penga rår. Vidar er nok ganske rik nå.
    Ett lag i Oslo.

Spent på hva vi trekker opp av hatten nå,hvis Sam forsvinner.Håper det ikke blir ENDA en møkkasesong,i et middelhavs-farerland.

Quote Originally Posted by Ingar View Post
    Spent på hva vi trekker opp av hatten nå,hvis Sam forsvinner.Håper det ikke blir ENDA en møkkasesong,i et middelhavs-farerland.
    Med Ibrahim og Johnson ut så frigjør vi i hvert fall mye lønnsmidler!. Hvis vi i tillegg får en sum for Johnson bør vi kunne kline til å hente en spiss. Støtter ønsket om Viljalmsson, men litt skeptisk med tanke på at han nettopp fikk en stygg skade og har vært ute lenge.. Alderen taler heller ikke helt for, men trenger ikke å være noen hindring heller. Tror faktisk Søderlund kunne vært noe, selv om jeg også der er skeptisk. Tingen er den at han har vært toppscorer i ligaen tidligere, og HVIS han blir foret med masse sjanser så kommer målene. Men han trenger mange sjanser for å score. Vi var vel det laget som skapte nest mest sjanser i fjor. Jeg tror både Vilhjalmsson og Søderlund passer inn på topp slik vi ønsker å spille.

Quote Originally Posted by Ingar View Post
    Det er uaktuelt! Dette er Deilas år. Vi MÅ være i medaljekampen! Jeg håper du er med Tor Olav?

Med salg av Johnson og Berge, bør vi ha masse KR.

Virker jeg desperat? Visst faen er jeg det. Nå er det nok. Har venta siden 2010.
    Ett lag i Oslo.

Om det skulle være tilfelle at Johnson går,bør vel erstatteren allerede være klar.
    Det vil være utenkelig og kvitte seg med han når det andre spiss alternativet er ute enda ett halvt år.
    All heder og ære til Finne , men noen midtspiss er han ikke, han gjør en utmerket jobb på kanten. Vi trenger muskler og luftstyrke i den posisjonen.
    I fra fjorårets corner bonanza var det pinlige og se hva fikk ut av cornere og dødballer.

Selv om han muligens ble brukt feil må vi tilbake til Kjartansson for å finne noen som scoret mer enn ham på en sesong.

Et enormt tap

Problemet med Sam(i mitt syn) er at han faktisk ikke kom til mange sjansene, men putta ganske ofte på de han fikk.
    Så kan man spørre seg om det var laget eller personen som var grunnen til få sjanser, jeg tror det er mest den første.
    Sam er den beste goalgetteren vi har i stallen og vi blir selvsagt svekket om han forsvinner.

Finne er ingen spiss.

Det kan ha vært noe som har ulmet lenge dette med Sam. Synes det var merkelig at vi jaktet en spiss i sommer med begrunnelsen om at «vi ville ha inn en profil».

Det vil være en skandale om det ikke kommer inn en spiss hvis Sam drar. Å gå inn i sesongen med Michael som er ute til sommeren, Azemi som ikke har vist noe som helst, Bård Finne som blir lett pakket inn og som i hvert fall ikke burde spille spiss alene sånn som vi spiller nå, i tillegg til Elsebutangen som jeg ikke forventer skal bidra denne sesongen.

Regner med at med at vi har en viss kontroll på det som skjer her, men det har jeg trodd før også, men så viser det seg at det har vi ikke og vi ender opp uten spiss.

Vil også si at det er en skandale om vi ikke henter en sentral midtbanespiller som går rett inn og blir makkeren til Abu. Det blir som å be om middelmådighet og nok en ræva sesong.

Vi får se, det blir spennende å se hva vi ender opp med. Jeg var jo forberedt over at noen måtte ut hvis noen skulle inn. Men angående Sam synes jeg det er litt surt. Alltid kjedelig å miste en av sine neste spillere, så dette avhenger litt av hva som kommer inn.

Ganske fornøyd med laget. Vil alltid ønske meg backer som er bedre til å slå innlegg når spillestilen baseres på det i så stor grad, men man kan ikke kjøpe et helt nytt lag heller. Da får man heller jobbe med det man har, og spesielt Adekugbe synes jeg avsluttet sesongen veldig bra. Håper han bygger videre på det og bare blir enda bedre. Ejuke er alltid spennende, men vi venter liksom på at han skal slå igjennom skikkelig og levere målpoeng stabilt. Sånn sett skjønner jeg at vi jakter kantspillere når Ejuke kanskje trenger litt konkurranse og Bård Finne egentlig ikke er noen kantspiller. Likevel løste vi det fint med Bård ved at han skjærte inn og kom til mye avslutninger i boksen. Dønnum er spennende, men feldig uferdig. Veldig spennende spiller. Grødem synes jeg er best på kanten, men han kan krige bra på midtbanen også, i 10»ern synes jeg riktignok han forsvinner litt og ikke kommer til sin rett.

Nå ble dette innlegget alt for langt. Men gleder meg til resten av overgangsvinduet og oppkjøringen!

MOD kan bare slette det første innlegget hvor det kom masse rare tegn osv. Er noe rart som skjer på mobil noen ganger.
    Jeg slet meg gjennom hele første innlegget for så å oppdage at det sto på nydelig norsk under, lol....

Facebookverifisert

Vega ryktes inn

I følge VG-live så er Vega på vei inn fra Brann.
    Elsker Bergen By

Quote Originally Posted by patriot View Post
    Jeg slet meg gjennom hele første innlegget for så å oppdage at det sto på nydelig norsk under, lol....
    Haha det skal du få stjernepoeng for når neste gang jeg er på PC ! Et alt for langt innlegg også i tillegg i koder

Helt tydelig siden i sommer at vi jakter en spiss. Alt skriveriet rundt Vilhjalmsson, Søderlund og Ohi så er også spillertypen veldig klar.
    Det var generell interesse rundt Fardahl Opseth i BG, og Kirkevold scoret på bestilling i Danmark.

Klubben er ikke tjent med å beholde en så dyr spiller som Johnson om han ønsker seg vekk. At vi henter en erstatter er jeg trygg på, og det kan jo fort bli en av de overnevnte.

Vi var helt i toppen på produserte sjangser, men har er stykke å gå på effektivitet. Trolig har det sportslige apparatet funnet ut at måten det ønskes å spille fotball på krever en annen spiss. Isåfall er det bare å ønske Sam lykke til i Real Salt Lake.

Fotballverden er dessverre slik at vi mister spillere vi gjerne skulle beholdt, og ikke får vi alltid kjøpt de vi ønsker heller.

Jeg håper, og stoler på, at nettverket Vålerenga har bygd over litt tid nå har kontroll. Og at Trøim har BankID på mobil.

Vega er ifølge agenten detaljer unna overgang til oss. Spennende signering!
    I mellomtiden vil jeg fortsette å trykke F5.

Min ønskeliste:
    Herolind Shala
    Ohi
    Ny midtbanegeneral
    ...også kommer jo Vega .
    Last edited by 1/2VorseN; 13.01.2019 at 18:03. Reason: edit å/ø