Page 20 of 31 FirstFirst ... 10151617181920212223242530 ... LastLast
Results 761 to 800 of 1224

Helt tydelig siden i sommer at vi jakter en spiss. Alt skriveriet rundt Vilhjalmsson, Sl derlund og Ohi så er også spillertypen veldig klar.
    Det var generell interesse rundt Fardahl Opseth i BG, og Kirkevold scoret på bestilling i Danmark.

Klubben er ikke tjent med å beholde en så dyr spiller som Johnson om han ønsker seg vekk. At vi henter en erstatter er jeg trygg på, og det kan jo fort bli en av de overnevnte.

Vi var helt i toppen på produserte sjangser, men har er stykke å gå på effektivitet. Trolig har det sportslige apparatet funnet ut at måten det ønskes å spille fotball på krever en annen spiss. Isåfall er det bare å ønske Sam lykke til i Real Salt Lake.

Fotballverden er dessverre slik at vi mister spillere vi gjerne skulle beholdt, og ikke alltid får kjøpt de vi ønsker heller.

Jeg håper, og stoler på, at nettverket Vålerenga har bygd over litt tid nå har kontroll. Og at Trøim har BankID på mobil.

Vega er iføllge agenten detaljer unna overgang til oss. Spennende signering!
    I mellomtiden vil jeg fortsette å trykke F5.

Min ønskeliste:
    Herolind Shala
    Ohi
    Ny midtbanegeneral
    ...også kommer jo Vega .

https://www.eurosport.no/fotball/eli...03/story.shtml

Quote Originally Posted by tordvif View Post
    Det vil være en skandale om det ikke kommer inn en spiss hvis Sam drar.
    Hvis Sam drar trenger vi egentlig to spisser...

Som du selv sier, de vi allerede har er ikke gode nok. Og det er galskap å ikke ha to spisser. Det er 15 seriekamper, pluss cupkamper før vi da kan hente inn spillere igjen. Å tro at en enslig spiss kan spille 90 minutter i 18-19 kamper på rad uten skader, karantene, formsvikt osv er galskap.

Vi husker hvordan det gikk forrige gang vi hadde en spiss som ikke fungerte. Og ingen å bytte inn heller. Det var vårsesongen i 2016.

Facebookverifisert
    ziggy75's Avatar

Quote Originally Posted by Nils_de-Noia View Post
    Hvis Sam drar trenger vi egentlig to spisser...

Som du selv sier, de vi allerede har er ikke gode nok. Og det er galskap å ikke ha to spisser. Det er 15 seriekamper, pluss cupkamper før vi da kan hente inn spillere igjen. Å tro at en enslig spiss kan spille 90 minutter i 18-19 kamper på rad uten skader, karantene, formsvikt osv er galskap.

Vi husker hvordan det gikk forrige gang vi hadde en spiss som ikke fungerte. Og ingen å bytte inn heller. Det var vårsesongen i 2016.
    Finne kan være et alternativ her. Henter vi to, så må ihvertfall den ene sitte på benken, og da spørs det om vi finner noen bedre enn Bård.. Evt så henter vi en inn i tierrollen, som også kan spille spiss, f eks Smarasson.
    Men ifølge Smarasson selv, har han ikke fått noe tilbud fra VIF. Hvis Sam blir solgt, så kan det endre jo fort endre seg. 🤔 Ingen vits å kjøpe, før vi vet helt sikkert om Sam blir solgt.
    https://www.eurosport.no/fotball/eli...00/story.shtml

Det kompliserer jo ting at vi har Michael på vei tilbake. Men dobbelt dekning betyr dobbelt dekning Vi kan ikke ha kun en spiss, selv om det bare er snakk om vårsesongen.

Quote Originally Posted by dalagubbe View Post
    Tar gjerne imot Vilhjalmson, han er bedre enn Sam
    Ja, han har jo spilt noen kamper siden han fikk en alvorlig kneskade. Hva ble det i 2018? 0 mål?

Det kompliserer jo ting at vi har Michael på vei tilbake. Men dobbelt dekning betyr dobbelt dekning Vi kan ikke ha kun en spiss, selv om det bare er snakk om vårsesongen.
    Fitim Azemi er det brukt mye penger på. Han er spiss.

Hele diskusjonen om spiss blir veldig rar. Det kan ikke være tvil om at Sam er den beste vi har, og den beste på lenge. Avstanden ned til nummer to i troppen (i samme posisjon) er lang, hvis vi skal bedømme etter nylig prestasjon.

Skal vi styrke laget ble vi derfor tenke i tillegg til Sam, ikke i stedet for

Facebookverifisert

Quote Originally Posted by anderan View Post
    Hele diskusjonen om spiss blir veldig rar. Det kan ikke være tvil om at Sam er den beste vi har, og den beste på lenge. Avstanden ned til nummer to i troppen (i samme posisjon) er lang, hvis vi skal bedømme etter nylig prestasjon.

Skal vi styrke laget ble vi derfor tenke i tillegg til Sam, ikke i stedet for
    Poenget her er jo at Sam sannsynligvis er på vei ut.
    Om han blir er jo ikke dette en problemstilling..

Facebookverifisert
    ziggy75's Avatar

Quote Originally Posted by crl View Post
    Poenget her er jo at Sam sannsynligvis er på vei ut.
    Om han blir er jo ikke dette en problemstilling..
    Spørs om det har noe for seg å ha en halvmotivert Johnson i første-elleveren. Styrken til Johnson er at han jager på alt og løper på alt, men hvor mye blør en umotivert Johnson. Synes vi burde hente en ny spiss uansett..

Jeg var litt overrasket over at vi snuste på Søderlund og Ohi i forrige vindu, men nå som ryktene om Sam J. ut virker mer troverdige er det svært forståelig. Da er det jo litt skummelt at vi ikke fikk napp. Og litt skummelt at mange av spillerne vi snuser på er fra samme liga. Vi skal jo være best i Norge på speiding da vil man jo håpe at man finner ut mer enn at rbk har flere gode spisser (Søderlund og Vilhjälmsson) av de to foretrekker jeg sistnevnte tross verre skadehistorikk, men jeg er usikker på om rbk er det beste laget å hente spillere fra. De er vant til høyere lønninger enn vi kan tilby og vil føle at det er et skritt ned. Nå tror jeg nok speiding er vel så effektivt for å finne talenter som andre ikke enda har oppdaget enn å finne nordiske ledertyper med pondus som kan gå rett inn i første elvern (det er vel sånne spillere vi har fått vite at vi skal signere).

Jeg tror det blir vanskelig å finne en bedre spiller enn Sam J. han putta tross alt 11 mål og var en stund med og kjempet om toppscorer tittelen før han gikk glipp av en del kamper. Han har absolutt potensiale for å prestere langt bedre enn i fjor samtidig er det sjelden at vi de siste åra har spisser som putter to sifra. Finne hadde en flott sesong, men jeg vil ikke ha han som midtspiss. Han og Ejuke på hver sin kant er topp, men per nå har de lite konkurranse. Både Niije og Vega er vel tiltenkt denne plassen og det er fint med mer konkurranse, men beholder vi Sam J. har han ingen utfordrere sånn jeg ser det (goodly michael kan vi ikke forvente mye av i år når han er skadet de første 6 mnd), forsvinner Sam så har vi rett og slett ingen midtspiss.

Vi mangler en makker til Abu og vi mangler en utfordrer (helst førstevalg forann) Sam A. Dessuten vil en skade på Larsen Kwarasey være katastrofal, Klaesson er et kjempetalent, men jeg føler meg ikke trygg om han må stå i 2-3 måneder og vi mangler reserve.

Når Ronny da snakker om 2-3 spillere inn så blir jeg litt bekymret, særlig med tanke på at vi i følge media ikke har fått tak i mange av de spillerne vi har forsøkt oss på i dette og forrige vindu.
    Jeg føler stallen vår nå er svakere enn samme tidspunkt i fjor og året før. Forsvinner Sam J. i tillegg nå så spøker det litt for kontinuiteten som sportssjefen vår har snakket så varmt og. Jeg håper vi snart drar noen opp av hatten.

Min drøm er å beholde Sam eller bytte han mot Vilhjälmsson. Få inn Vega og Smarasson en skikkelig midtbanegeneral og en førstevalg forann Sam A.

Facebookverifisert
    j_robber's Avatar

Jeg er fryktelig usikker på Vilhjälmsson. Aldrende, lenge skada og usikkert om han er i nærheten av toppnivået.
    Ville heller sett Smarason inn! En spiller som har vært meget god i høst for et ellers dårlig lillestrøm.

Quote Originally Posted by bohem33 View Post
    Dessuten vil en skade på Larsen Kwarasey være katastrofal, Klaesson er et kjempetalent, men jeg føler meg ikke trygg om han må stå i 2-3 måneder og vi mangler reserve.
    Da får vi sannsynligvis dispensasjon til å låne en keeper. Som vi fikk når vi lånte Otto Fredriksson.

Da får vi sannsynligvis dispensasjon til å låne en keeper. Som vi fikk når vi lånte Otto Fredriksson.
    Viktig og godt poeng. Takk for det, det kan jo roe nervene noe

Quote Originally Posted by bohem33 View Post
    Viktig og godt poeng. Takk for det, det kan jo roe nervene noe
    Ja, akkurat det er jeg ikke så bekymra for. Frykter mer noen bisarre valg av nye spillere i andre posisjoner.

Hvordan hadde det vært og trukket Boof opp som makker til Abu?

Quote Originally Posted by clash View Post
    Etter min mening alt for dårlig med ball til å spille de. Katastrofe å miste ball i den posisjonen.
    Ett lag i Oslo.

Facebookverifisert

Vaktmester

Blog Entries
    2

Quote Originally Posted by clash View Post
    Tror ikke det hadde vært så god idé, Kan være interessant i enkelte kamper kanskje, men i så fall tror jeg vi er mye mer tjent med å ha en ung spiller som Horn Myhre eller Grødem.

Jeg mener nå det ikke er så viktig å få inn en ny midtbanespiller, og hvis vi skal få en inn så burde det være kvalitet.

Odin Thiago Holm (15) signert fra Ranheim! Kaptein for G15-landslaget og stort talent. Han trekker fram Ronnys bruk av Ødegaard som en av grunnene til at han valgte Vålerenga. Veldig spennende. Noen som har noe mer info om ham?

Velkommen skal du være!

http://www.vif-fotball.no/nyheter/15...-for-valerenga

Edit: Trente visst med United tidligere i høst. "Manchester United may have found their next wonderkid" En overskrift man kan like, hehe.

https://www.manchestereveningnews.co...-holm-15251676

Wow, imponerende signering! Virker som en lovende 10'er i 4-2-3-1 som Deila har sagt vi skal spille. Blir med på A-laget fra sommern av, etter ferdig ungdomsskole. Veldig lovende!

Kul signering!
    Ett lag i Oslo.

Virker veldig bra. Vi trenger spillere for fremtiden også.

Facebookverifisert
    g-maZta's Avatar

Alltid hyggelig når vi henter inn unge talenter. Velkommen, Odin!

Glemte det. Velkommen til Enga, Odin!
    Ett lag i Oslo.

Facebookverifisert
    Wild Touch's Avatar

Quote Originally Posted by g-maZta View Post
    Alltid hyggelig når vi henter inn unge talenter. Velkommen, Odin!
    Må bare signere en trønder som heter Are også nå, så har vi det. :-)

Facebookverifisert
    ziggy75's Avatar

Virker som et veldig stort talent! Velger VIF fremfor Man Utd.. får vi se han a-laget allerede i år?

Hadde helst sett det var den andre Sam som gikk fra Enga, men... Viktig nå at det kommer inn forsterkninger både på spissplassen, som erstatter for DFH og en utfordrer på venstrebacken. Kjempeflott med et ungt talent, men jeg skulle ønske det kom flere signeringer snart.
    GINOSTRONG

Quote Originally Posted by Ed1913 View Post
    Odin Thiago Holm (15) signert fra Ranheim! Kaptein for G15-landslaget og stort talent. Han trekker fram Ronnys bruk av Ødegaard som en av grunnene til at han valgte Vålerenga. Veldig spennende. Noen som har noe mer info om ham?

Velkommen skal du være!

http://www.vif-fotball.no/nyheter/15...-for-valerenga

Edit: Trente visst med United tidligere i høst. "Manchester United may have found their next wonderkid" En overskrift man kan like, hehe.

https://www.manchestereveningnews.co...-holm-15251676
    Gudene må vite hva Rosenborg holder på med. Hehe musikk i mine ører, "Hele Norges Rosenborg" er ikke nødvendigvis like attraktivt for alle, og når vi kan ta spillere fra deres bakgård er det ekstra digg.

Det er hektiske dager i Brann. Mandag bekreftet klubben Petter Strand-signeringen og det lenge varslede utlånet av Markus Olsen Pettersen. Vidar Ari Jónsson og Deyver Vega forsvinner samtidig ut av klubben, til henholdsvis Sandefjord og Vålerenga.
    Sakset fra denne: https://www.aftenposten.no/100Sport/...tml?spid_rel=2

Usikker på om man skal lese dette som en bekreftelse eller en antagelse..
    - I år tar vi alt -

Artig med reaksjoner fra Kjernen angående overgangen til Odin.. http://www.rbkweb.no/forum/viewtopic...asc&start=1100

Ser ut som en veldig spennede signering.

Da vedder jeg på at vi får bekreftelse på det før middagstider.
    Er det sånn at han og Ejuke da skal fighte om startplass på h.kant, også skal Finne og Dønnum gjøre opp om v.kant?
    Nå krysser jeg forsåvidt fingrene for at vår nye trønder (Holm) kan bekle 10'er rollen fra sommern av, så blir det ihvertfall spennende offensivt!

Quote Originally Posted by Kverna View Post
    Nå krysser jeg forsåvidt fingrene for at vår nye trønder (Holm) kan bekle 10'er rollen fra sommern av, så blir det ihvertfall spennende offensivt!
    Jeg håper for all del at vi ikke satser på en 16-åring i 10'er-rollen som fast startende. La han få noen innhopp og så heller etablere seg på laget når han har fått litt erfaring.

Quote Originally Posted by Mikkell View Post
    Jeg håper for all del at vi ikke satser på en 16-åring i 10'er-rollen som fast startende. La han få noen innhopp og så heller etablere seg på laget når han har fått litt erfaring.
    Er han god nok er han gammel nok, tenker jeg. Drømmer nok bare litt, men er vel lov å være urealistisk i overgangsvinduet

Synes vi bør forvente 10-15 mål på A-laget fra Holm når han kommer til Oslo i sommer, ja.

Quote Originally Posted by Grim View Post
    Synes vi bør forvente 10-15 mål på A-laget fra Holm når han kommer til Oslo i sommer, ja.
    Minst! haha

Stått noen sum på hva vi kan få for Sam noe sted? Lang kontrakt. Bør vi ikke forvente minst 10 mill her?

Tippekonge 2015 Daniel's Avatar
    Blog Entries
    33

Quote Originally Posted by Basement View Post
    Stått noen sum på hva vi kan få for Sam noe sted? Lang kontrakt. Bør vi ikke forvente minst 10 mill her?
    Har ikke sett det noe sted. Tenker i utgangspunktet at vi kan kreve mer enn ti millioner. Alder, fart og målfarlighet teller for. Om han ønsker seg bort fra Oslo og VIF taler dette naturligvis i mot.

På bataljonen.no nettopp.

"Ellers kan de meldes at Vega er på flyet til Oslo nu"
    Ett lag i Oslo.

Nouri på lån til Belgia. Jaha???