Page 2 of 61 FirstFirst 12345671222324252 ... LastLast
Results 41 to 80 of 2409

Er jo ikke noen nyhet at alle i Enga et til salgs (for rett pris). Det som skremmer meg litt er hvor useriøse transfer room virker

Iflg Dagsavisen er det mest snakk om å utvikle videre på dagens tropp men det snakk om 2-3 nye som mest sannsynlig er på vei inn.

Quote Originally Posted by Pete View Post
    Iflg Dagsavisen er det mest snakk om å utvikle videre på dagens tropp men det snakk om 2-3 nye som mest sannsynlig er på vei inn.
    Håper på 3 mann og at vi finner en ny i hvert ledd

Hva syns vi om midtbanen blir seende sånn ut neste år: fellah, abu og singh?

https://m.nettavisen.no/sport/fotbal...423556321.html

Singh utelukker ikke retur til vif..

Quote Originally Posted by eiks View Post

Men håper at Vif utelukker Singh retur..

Quote Originally Posted by eiks View Post

HAHAHAHAHA!!!

DEILIG.

Nå må han jo være fullstendig desperat. Frir til klubben han brøyt alle bånd med og pissa på.

Etter det har han ikke fått til noe som helst utenom en liten god periode i Molde.

Persona non grata.
    Du er for faen ikke velkommen på tribunen en gang😂😂

For meg handler Silly Season om to ting:

Styrke defensiven
    Når vi tok gull i 2005 så var Ronny Johnsen og Ketil Wæhler stopperpar og solide backer i Brocken og Hovi. Skal vi igjen ta steget til toppen så må laget bygges bakfra. Kan være det må tas noen drastiske valg for å forsterke oss skikkelig i forsvaret. Er også inne på å hente inn en defensiv trener.

Spisskompetanse offensivt
    Teknisk og spillemessig har vi masse kvalitet allerede.
    Fysikk på topp, kantspiller med ekstremfart, kreativitet i 10rollen og en dynamo ved siden av Abu på midtbanen er det som bør vurderes om vi har i troppen.

Litt avhengig av status rundt spillere på utgående kontrakt og etablerte spillere som ikke har vist bra nok nivå, så tror jeg på mer enn 3 nye spillere inn før 2019.
    EVIG VIF

Facebookverifisert
    j_robber's Avatar

Ang Singh håper eg virkelig Deila bare uttaler seg som han ville gjort om de fleste andre. Den mannen er ikke velkommen!
    Tror uansett ikke det blir aktuelt da vi har for mange på sentral midt allerede.

Ellers er jeg positiv til lite forandringer til neste sesong. Vi trenger kontinuitet og det er lov å håpe et par av yngre tar steget.
    Skulle gjerne sett et back inn som kan bekle begge sider for å gi bedre konkurranse til Adekugbe og Nouri.

Spent på situasjonen rundt Näsberg & Nakkim. Drømmen hadde jo vært å se to dønn ekte Vålenggutter i forsvaret om et par år, men spørs om vi klarer å satse på begge.

Stabæk åpner for å selge flere spillere som har verdi dersom de rykker ned. Boli, Ohi, Vetlesen og Børkeiet er nevnt med navn. Er vel mest Boli som har interesse for oss...

Quote Originally Posted by dalagubbe View Post
    Hva syns vi om midtbanen blir seende sånn ut neste år: fellah, abu og singh?
    Et mareritt.
    Ett lag i Oslo.

Singh er helt uspiselig og en jeg virkelig ikke håper kommer tilbake. Mos og Fellah kan jeg leve med dersom vi har en plan for dem. Mos har jo ikke vært så stor suksess hos oss før, men det bør være mulig å få han til å fungere. Det hadde vært fint å ha ett alternativ til offensivt. Det er jo ikke så mye som tyder på at Azemi utretter det vi forventa da vi signerte han på lang kontrakt, men ingen ting hadde vært bedre enn om pre season gjorde han godt. Per nå er det vel helt uaktuelt å få gitt han bort han selv om vi betaler halve lønna. Han er jo ofte ikke engang på benken for Sandefjord som ender nederst. Fellah derimot har gjort det bra i tippeligaen etter returen. Når det er sagt håper jeg vi henter folk i rett posisjon og ikke gamle navn. Forhåpentligvis har speidernettverket vårt funnet to aktuelle i forsvar og en i angrep. Midtbanen er god nok om vi får de som er her til å fungere. De nye som kommer inn må dominere så får vi satse på at små utskiftninger er veien mot et medaljelag.

Facebookverifisert
    ziggy75's Avatar

Singh savner altså flere lokale unggutter på VIF, selv om vi faktisk er blandt de beste i landet på det området. Det ironiske i Singhs observasjon er at VIF kunne hatt et enda bedre støtteapparat og satsing på lokale gutter, dersom de unge gutta som blir satsa på over flere år (hei Harmeet)hadde skrevet ny kontrakt, slik at klubben får mer igjen mer penger for satsingen.

Singh konmer nok ikke tilbake. Ikke god nok og ikke velkommen heller.

Tippekonge 2015 Daniel's Avatar
    Blog Entries
    33

Tar heller Fellah, Hussain og Qaka på langtidskontrakter med kneskader enn Singh tilbake. Han er ikke velkommen og jeg kunne ønske Deila var tydelig på dette til media selv om det sikkert ikke hadde vært det lureste.

Angående Fellah så mangler vi en klar tier i laget, men Deila foretrekker vel en formasjon uten tier så det er nok lite aktuelt. Kunne vært fin å ha som benkespiller for å endre kampbilder og åpne opp lavtliggende lag. Er vel noe sånt som 13-14/16 lag i ES som ligger lavt og satser på at motstandere gjør feil.

Ja. Deila får lese seg opp, før han uttaler seg om Singh neste gang. Selve artikkelen er jo herlig. Klager indirekte på Enga og talenter, når han stakk som ei hore. Fyren må jo være litt "lett".
    Ett lag i Oslo.

Fellah tar jeg lett tilbake.Glemmer aldri 3-0 målet mot Lyn.Nesten så jeg får tårer i øyekroken bare jeg tenker på det!
    Tøff i kjeften var han også.

Velkommen hjem skal han være!

Vi blir vel neppe så mye bedre ved å shoppe spillere fra Sarpsborgs resevebenk.

Quote Originally Posted by Ingar View Post
    Fellah tar jeg lett tilbake.Glemmer aldri 3-0 målet mot Lyn.Nesten så jeg får tårer i øyekroken bare jeg tenker på det!

Vel bekomme https://youtu.be/6n3aScCsrIw

Derbyspøkelset lever videre. Hvor mange dager er det nå?
    Ett lag i Oslo.

Quote Originally Posted by Ingar View Post

Vært skadet så å si hele oppholdet i Danmark samt ok i 4 mnd i Sandefjord. Helst ikke flere skade plagede spillere nå. Få inn noen sultne på vei opp som tåler litt trening. Fellah! Nei takk!!!

Quote Originally Posted by Sosua View Post
    Vi blir vel neppe så mye bedre ved å shoppe spillere fra Sarpsborgs resevebenk.
    Men kanskje vi burde lære et par ting eller to av Sarpsborg på andre plan. De har tross alt et eventyr i Europa nå mens vi sauser midt på tabellen. Jeg husker Rashad Muhammed blant annet ble vurdert som ikke god nok for oss, men synes han har sett bra ut i Sarpsborg de kampene jeg har sett.

Ellers er jeg helt enig. Singh er ikke velkommen i VIF og det kommer han heller aldri til å bli sånn som han har pisset på egen klubb og supportere opp igjennom.

Rimelig stille rundt DFH og ny kontrakt. Nå har han også vært ute med kneskade i en del kamper.

Quote Originally Posted by tordvif View Post
    Men kanskje vi burde lære et par ting eller to av Sarpsborg på andre plan. De har tross alt et eventyr i Europa nå mens vi sauser midt på tabellen. Jeg husker Rashad Muhammed blant annet ble vurdert som ikke god nok for oss, men synes han har sett bra ut i Sarpsborg de kampene jeg har sett.

Ellers er jeg helt enig. Singh er ikke velkommen i VIF og det kommer han heller aldri til å bli sånn som han har pisset på egen klubb og supportere opp igjennom.
    Rashad Mohammad skjønner jeg godt hvorfor vi ikke kjøpte. Han har ikke spilt mye utover Europa league-kampene heller. Han er en enorm bakromstrussel med farta si og har en grei teknikk. Men ikke er han god med mann i rygg, og sluttprodukt mangler han. Vi hadde klagd på han hver eneste helg.

Sarpsborg har ekstremt bra kontroll på andredivisjon. Kanskje best i Norge på å hente spillere derfra. Og det har dem fått god avkastning for. Mener du at vi også skal satse på å hente spillere derfra istedenfor en hylle over?

Quote Originally Posted by EngaForAlltid View Post
    Rashad Mohammad skjønner jeg godt hvorfor vi ikke kjøpte. Han har ikke spilt mye utover Europa league-kampene heller. Han er en enorm bakromstrussel med farta si og har en grei teknikk. Men ikke er han god med mann i rygg, og sluttprodukt mangler han. Vi hadde klagd på han hver eneste helg.

Sarpsborg har ekstremt bra kontroll på andredivisjon. Kanskje best i Norge på å hente spillere derfra. Og det har dem fått god avkastning for. Mener du at vi også skal satse på å hente spillere derfra istedenfor en hylle over?
    Jeg mener egentlig bare at Sarpsborg var i cupfinalen i fjor, og kom på 3.plass i ligaen. I år er de også i Europa og slår godt fra seg der. De gjør noe riktig. De har vel fått lov til å bygge opp noe over tid i all sin stillhet uten noen form for press. Så sånn sett er det ikke sammenlignbart med Vålerenga hvor presset er mye større..

Rimelig stille rundt DFH og ny kontrakt. Nå har han også vært ute med kneskade i en del kamper.
    Det er vel på tide å gi seg nå for han. Tempoet er svakt, mye balltap og mister for mange kamper hvert år. Evt kan han kanskje ta en sesong eller to for Skeid i Obos. La oss få inn noe ferskt kjøtt som vil opp og frem.

Litt OT, men noen som vet hvilken klubb Niklas Castro har signert for? Så på Twitter at han har spilt sin siste kamp for KIL nå.

EDIT: Han har signert for Ålesund. Sorry avsporingen.

Forsvar: Håper vi beholder Nakkim, JTN, Carvalho og Näsberg som stoppere, og Borchgrevinck og Nouri på høyrebacken, og ønsker at vi henter inn en utfordrer til Adekugbe.

Midtbane: Helt greit at Fridjonsson og Abdi forsvinner, og hvis ikke man finner en lur plan for hvordan Daniel Fredheim Holm skal brukes uten å gå skadet halve sesongen, så kan han få lov å spille i Skeid til neste år for min del. Tror Deila gjør lurt i å bygge for fremtiden i Horn Myhre og Grødem, så tviler på at de forsvinner og vil spille oftere neste sesong. Ellers støtter jeg å beholde Lekven, nettopp pga det mange påpeker i tidligere poster, han er en kontinutetsbærer, og har erfaring og en god squadspiller. Tipper Israelsson, Horn Myhre og Abu vil spille det meste av kampene på midten neste år.

Angrep: Siden Deila nekter å gå vekk fra 4-3-3 systemet sitt, og at Sam Johnson sikkert blir ensom på toppen neste sesong også, så ser jeg egentlig ikke poenget med å bruke masse penger på en ren spiss, men heller gå for en som kan bekle både ving og spiss-rollen. Tenker da f.eks på Ohi om Stabæk rykker ned, eller Mos om Godset går ned i Obos.

På tide med en avklaring rundt DFH.
    Måten Grindheim ble sluppet på i fjor der avgangen ble annonsert rett før kampstart i siste hjemmekamp var en skandale.
    Klubben skylder DFH såpass at en avklaring bør på plass relativt kjapt.
    Daniel har vist i år at han har mye å gi fortsatt; dessverre kom skaden også denne sesongen.
    Hvis Ranheim blir hans siste kamp så håper jeg han i det minste blir spilleklar.

Enig i at det trengs en avklaring rundt DFH. Spesielt hvis han ikke blir med videre så må det komme frem i god tid før siste kamp.

Ellers håper jeg de klarer å hente inn noen spillere som kan skape litt entusiasme foran neste år ganske tidlig.

Utrolig nok ser det ut som vi faktisk klarer topp 6 hvis vi slår Ranheim i siste runde, mens Brann slår Odd hjemme. Og skulle det skje så har vi forbedret oss fire poeng på de to årene Deila har vært her.

Nå er vi da halvveis ut i Deilas "prosjekt" og både en dose kvalitet på spillersiden og en dose entusiasme rundt klubben er påkrevd tror jeg. Greit at det ikke er all verdens å spille om, men seks poeng på de åtte siste serierundene har fjernet mye av entusiasmen. Vi kunne spilt Europa League kvalifisering med mer normal uttelling.

Nå som hvalskuta har fått seg et skudd for baugen åpner det seg muligheter for "vrakplyndring". Hva tror dere om å få "Rufo" ( Rubén Herráiz Alcaraz) til oss? Ingen kraftkar kanskje med sine 175 cm på strømpelesten, men 7 mål på 10 kamper er sterkt uansett. Han virker i alle fall til å være kreativ, hurtig og teknisk. Så kan Sandefjord beholde Azemi neste år i Obos-ligaen.

Hadde vi fått tak i Rufo hadde vi virkelig gjort et varp. Han blir ikke i Norge lenge.

Facebookverifisert
    Wild Touch's Avatar

Vi strenger en stopper!! En som er bedre enn Tollås og Boof.

Quote Originally Posted by Wild Touch View Post
    Vi strenger en stopper!! En som er bedre enn Tollås og Boof.
    Ikke enig.
    Dersom ingen av de vi har blir solgt er det den posisjonen jeg er mest trygg på.

Tollås er solid og har et høyt bunnivå. Carvalho er litt opp og ned men har et ekstremt toppnivå. Ellers har vi god backing. Näsberg har vært veldig god i de kampene han har spilt stopper og er et naturlig tredjevalg. Nakkim kommer også tilbake, så der har vi et luksusproblem.

Lett å skylde på stopperne hvis vi slipper inn mål. Men ofte er problemet at de får for lite beskyttelse rundt seg og det gjør arbeidsoppgavene vanskelige. Synes både Nouri og Adekugbe har vist progresjon og at de fortjener å være med videre. Vi har ingen naturlig andrevalg for Sam, men det trenger ikke å være en dyr spiller.

Michael er fortsatt ung. Men jeg synes han er et greit alternativ på spissplass. Har dessverre ikke fått nok sjanser pga skader og at han har Johnson foran seg i køen. Men han burde være andrevalg neste år også.

Det er tynn dekning på kanten etter at Jukle ble solgt og Azemi forsvant på lån. Der burde det forsterkes selvom sistnevnte kommer tilbake.

Abdi tror jeg drar (og DFH har enda ikke fått kontraktstilbud) så det kommer nok en ny midtbanespiller inn også.

Deila har sagt at det blir max 3 signeringer. Da vil jeg ha en kantspiller, midtbanespiller og en venstreback.

Enig med siste taler. Kantspiller, midtbanen og en venstreback.

Enig med siste taler. Kantspiller, midtbanen og en venstreback.
    Uenig jeg da. Bytt ut venstreback med spiss.

Ellers er det jo en del nordmenn i utlandet som kanskje kan vurdere en retur.

Henrik Bjørdal i Belgia, Dennis Johnsen i Nederland, Martin Samuelsen i Nederland, Thomas Rogne i Polen (!), Per Egil Flo i Sveits, Sakor og Tarik i Sverige, Martin Linnes i Tyrkia, Gustav Valsvik på nivå 3 (!) i Tyskland, Håvard Nielsen i Tyskland, MLS-kvarteten Skjelvik, Diomande, Kamara og Jo Inge Berget for eksempel.

Litt usikker på situasjonen til alle disse spillerne. Alle er nok ikke aktuelle, men et par er kanskje det. Hvis man spør. Flere var ansatt som store talenter, men som ikke har slått til. Andre igjen sitter enten på benken, eller spiller i serier som ikke er vesentlig bedre enn vår.

Facebookverifisert
    Wild Touch's Avatar

Tollås er solid og har et høyt bunnivå..
    Helt uenig. Tollås er ikke i nærheten! Mulig god nok som back up.

Tror det blir lettere å vite hva vi trenger og ikke når vi har fått avklaringer på diverse kontrakter og spillere som er på utlån. Men Sam Johnson og Peter Michael holder som spisser. I tillegg kan Bård Finne spille der, siden Michael er ute i en god stund.

Vi har kun en venstreback og det er Adekugbe. Ivan kan spille der, men hans posisjon er jo midtstopper, så burde få inn en til der.

Facebookverifisert
    lokalhelt's Avatar

Ikke enig.
    Dersom ingen av de vi har blir solgt er det den posisjonen jeg er mest trygg på.

Tollås er solid og har et høyt bunnivå. Carvalho er litt opp og ned men har et ekstremt toppnivå. Ellers har vi god backing. Näsberg har vært veldig god i de kampene han har spilt stopper og er et naturlig tredjevalg. Nakkim kommer også tilbake, så der har vi et luksusproblem.

Lett å skylde på stopperne hvis vi slipper inn mål. Men ofte er problemet at de får for lite beskyttelse rundt seg og det gjør arbeidsoppgavene vanskelige. Synes både Nouri og Adekugbe har vist progresjon og at de fortjener å være med videre. Vi har ingen naturlig andrevalg for Sam, men det trenger ikke å være en dyr spiller.

Michael er fortsatt ung. Men jeg synes han er et greit alternativ på spissplass. Har dessverre ikke fått nok sjanser pga skader og at han har Johnson foran seg i køen. Men han burde være andrevalg neste år også.

Det er tynn dekning på kanten etter at Jukle ble solgt og Azemi forsvant på lån. Der burde det forsterkes selvom sistnevnte kommer tilbake.

Abdi tror jeg drar (og DFH har enda ikke fått kontraktstilbud) så det kommer nok en ny midtbanespiller inn også.

Deila har sagt at det blir max 3 signeringer. Da vil jeg ha en kantspiller, midtbanespiller og en venstreback.
    Meget bra skrevet. Som om jeg skulle skrevet det selv

Prøver å komme på noe å legge til, men her traff du hele bredden og minst støtte til forsvarsleddet. Det er ikke der vi sliter om dagen.
    Er det her jeg skal legge inn signatur?

Facebookverifisert
    g-maZta's Avatar

https://www.eurosport.no/fotball/eli...90/story.shtml

Vinterens første rykte.
    Høyreback Leandro Marin, tidligere Boca Juniors på trening hos oss.