Page 3 of 61 FirstFirst 123456781323334353 ... LastLast
Results 81 to 120 of 2409

Han har jo hatt Deila som trener....Hadde sikkert trivdes i Oslo. :-)
    https://www.aftonbladet.se/sportblad...-far-spekulera

Hvis man har klart seg i Trondheim så trives man alle andre steder også.

Quote Originally Posted by g-maZta View Post
    https://www.eurosport.no/fotball/eli...90/story.shtml

Vinterens første rykte.
    Høyreback Leandro Marin, tidligere Boca Juniors på trening hos oss.
    Det var et spennende rykte, gøy at han er på trening hos oss. Han er 1,81 m høy 26 år og kontraktsløs. Han har spilt 44 kamper i argentinsk eliteserie, og 24 kamper i sveitsisk. På 124 kamper har han seks mål tre assist. Jeg var litt overrasket over sistnevnte siden innleggsfoten ble betegnet som hans forse i følge vår sportsdirektør, men vi har vel ikke noe behov for bedre innlegg vi vel? Litt synd at han er høyre og ikke venstre back jeg har mer lyst på en direkte utfordrer til Sam A. enn Nouri selv om back uansett er bra. Ikke sikkert at dette blir noe av, men bra det sjekkes ut.

Har vi ikke behov for bedre innlegg sier du? Der er jeg uenig.. Når så mye av vårt spill baseres på at backene kommer på overlapp for å legge innlegg, så tas bedre innlegg imot med stor takk.

Liker godt at Sam A har begynt å legge innlegg langs bakken, for jeg skjønte aldri hvorfor vi surret med høye innlegg mot Johnson.

Angående spiss, så er Johnson mere enn god nok, men han blir jo ikke brukt riktig, og blir heller ikke spilt god av lagkameratene. Sånn sett kan jeg være enig at vi trenger ny spiss fordi Johnson ikke passer inn slik vi tydeligvis ønsker å spille.

Johnson er bakromsspiss. Men hos oss fungerer han mer som oppspillspunkt, i tillegg til at han trekker ut mot siden når vi angriper, mens Bård Finne skjærer innover og kommer ofte i gunstige skuddposisjoner. Vi kunne jo like greit hatt en stor og sterk spiss på topp som er god feilvendt og som vinner mye dueller og rydder plass til kantene. Men for all del, Johnson gjør en god jobb og har ganske bra fysikk, selv om vi knapt bruker han offensivt der han er god.

Bare tenker hvordan det kunne vært med Johnson på topp sammen med for eksempel en type som Zahid som forer han med gjennombruddspasninger.

Skrev for 4-5 år ( kanskje 6) at vi burde vurdere Iver Fossum. Han har vel kontrakt til 2020. Sliter med spilletid,
    Kjenner Deila, burde være interessant hvis ikke prisen er for høy. ( kan fort være)

Quote Originally Posted by Gellik View Post
    Skrev for 4-5 år ( kanskje 6) at vi burde vurdere Iver Fossum. Han har vel kontrakt til 2020. Sliter med spilletid,
    Kjenner Deila, burde være interessant hvis ikke prisen er for høy. ( kan fort være)
    Nå følger ikke jeg så godt med så mulig jeg tar feil. Men tror Fossum spiller tilnærmet fast i Hannover. Spilletiden har i hvert fall tatt seg opp.

Skjønner ikke maset om å forsterke på stopperplass, Carvalho og Tollås Nation har blitt kalt Eliteseriens beste stopperpar flere ganger i løpet av sesongen, og med to sultne, egenproduserte unggutter i Nakkim og Näsberg som utfordrere så bør det være en no-brainer. En ny stopper inn betyr å miste enten Nakkim eller Näsberg, og det vil jeg ikke skal skje. I tillegg har vi jo Kristoffer Hay på utgående kontrakt som har storspilt i Tromsdalen denne sesongen. Håper klubben har en plan for han også, så vi ikke mister nok et talent.

Håper vi prioriterer en type som Ogude på midtbanen som kan spille ved siden av Abu. Ballen skal hurtig fremover i lengderetningen og ut på sidene. Vi har ikke bruk for en 10’er som kjæler med kula og bruker flere touch. Men en type som Ogude som er svær, litt jævlig å møte og samtidig brukbar med ball i beina hadde vært bra.

Bård Finne er jo heller ikke noen kantspiller selv om han i det minste blir brukt riktig ved at han får trekke mye innover og fungere som spiss omtrent.

Men for balansen i laget så hadde det vært bedre med en kantspiller som kanskje var litt mer hurtig og som er bedre som førsteforsvarer og på det defensive.

Bård Finne faller litt igjennom som kant. Ikke spesielt god defensivt, han er liten og ikke spesielt hurtig. Men for all del, han har jo levert bra med målpoeng.

Jeg tror i hvert fall vi trenger to solide midtbanespillere som kan ta noe av jobben til Finne på det defensive. Hvis ikke kan vi fort bli løpt og kriget i senk.

Håper på Boli fra Stabæk. Har ønsket han de siste åra for han er sykt rask og et mareritt for forsvar

Quote Originally Posted by tordvif View Post
    Bård Finne er jo heller ikke noen kantspiller selv om han i det minste blir brukt riktig ved at han får trekke mye innover og fungere som spiss omtrent.

Men for balansen i laget så hadde det vært bedre med en kantspiller som kanskje var litt mer hurtig og som er bedre som førsteforsvarer og på det defensive.

Bård Finne faller litt igjennom som kant. Ikke spesielt god defensivt, han er liten og ikke spesielt hurtig. Men for all del, han har jo levert bra med målpoeng.

Jeg tror i hvert fall vi trenger to solide midtbanespillere som kan ta noe av jobben til Finne på det defensive. Hvis ikke kan vi fort bli løpt og kriget i senk.
    Vi har vel Abdi (som mest sannsynlig forsvinner), DFH (som er uavklart), Fridjonsson (med lang kontrakt), Lekven, Israelsson, Grødem, Myhre og Opsahl i tillegg til Abu. Skal vi beholde Abu og kvitte oss med resten? Skal de to-tre nye spillerne som Deila har signalisert komme på midten? For min del vil jeg mye heller ha to kantspillere og kanskje en back. Vi har egentlig bra på stopperplass, ok midt men mangler i mine øyne gode kant spillere. To hurtigtog her ville gjort mye for den offensive og stoppet endel av de kontringene som kommer mot.

Quote Originally Posted by Pete View Post
    Vi har vel Abdi (som mest sannsynlig forsvinner), DFH (som er uavklart), Fridjonsson (med lang kontrakt), Lekven, Israelsson, Grødem, Myhre og Opsahl i tillegg til Abu. Skal vi beholde Abu og kvitte oss med resten? Skal de to-tre nye spillerne som Deila har signalisert komme på midten? For min del vil jeg mye heller ha to kantspillere og kanskje en back. Vi har egentlig bra på stopperplass, ok midt men mangler i mine øyne gode kant spillere. To hurtigtog her ville gjort mye for den offensive og stoppet endel av de kontringene som kommer mot.
    Er så enig, dette er jo typiske ønsker fra supportere hvert år, vi glemmer at vi har spillere i stallen og at 20-åringer skal få lov å bli bedre spillere fra år til år, samtidig som de bitcher og whiner over at ikke lokale eller egenproduserte spillere får sjansen. Ja, det hadde vært deilig å investere hundre millioner så vi kunne kjøpt klassespillere i alle ledd, men det er ikke realiteten. Vi er og skal være en utviklingsklubb, og forhåpentligvis har vi en plan når vi selger Carvalho og Ejuke og Horn Myhre når de blir for gode for tippeligaen.

Quote Originally Posted by nico70 View Post
    Håper på Boli fra Stabæk. Har ønsket han de siste åra for han er sykt rask og et mareritt for forsvar
    En som er nesten prikk lik i spillestilen som Johnson bare dårligere? Forklar hvordan han eventuelt kan snu et kampbilde for oss når vi møter et lavtliggende lag.

Jeg er helt bombesikker på at om Johnson hadde spilt for Stabæk i år så hadde han scoret enda flere enn Boli.

Vi må være litt ærlige folkens. Vi har kanskje spilt 5-6 gode kamper i år. Resten middelmådig eller dårlige. Vi slipper inn altfor mange mål og vi blir skapt for mye på av sjanser. Med noen unntak selvfølgelig.
    Teknisk sett er ikke våre stoppere gode nok. Ikke plasseringsmessig heller. Nouri tidvis bra. Adekube fryktelig svak i år med ett par unntak. Så ja. Jeg vil ha inn en stopper og en back.
    Israellson er ikke en 10er rolle spiller. Han kunne faktisk blitt en god stopper. Ok pasninger, duellsterk og ganske rask. Så jeg vil ha inn fellah eller han andre gode fra Sandefjord her. Gjerne Åsen. Og vi trenger en kant som er kant. Finne ok. Ejuke ok. Men vil ha en som går rett inn på laget. Akintola eller Boli feks.
    Laget trenger 4 forsterkninger slik jeg ser det.
    Kult at Grødem og Myhre får tillitt. Det liker jeg. Håper dønnum også får en god vinter. Har sans for han.

Han har spilt 5 kamper, totalt 268 min. Tror 2 kamper fra start. Vet at familien hans
    ofte er å ser hjemmekamper, men ikke får sett han så mye på banen.

Han har spilt 5 kamper, totalt 268 min. Tror 2 kamper fra start. Vet at familien hans
    Altså Iver Fossum

Quote Originally Posted by Pete View Post
    Mulig jeg ordla meg dårlig, men jeg mente ikke at vi skulle hente to nye midtbanespillere. Men gjerne en til. Tror Grødem kan bli en god kant, men ellers enig med deg i det du skriver om kantspillere.

Mener vi trenger en venstreback. Men hvis Nakkim kommer tilbake så kan jo Ivan fungere som backup på backen. I tillegg har vi jo Kristoffer Hay som har vært på utlån.

Magefølelsen min er at Nakkim signerer for Viking.

Quote Originally Posted by Basement View Post
    Vi må være litt ærlige folkens. Vi har kanskje spilt 5-6 gode kamper i år. Resten middelmådig eller dårlige. Vi slipper inn altfor mange mål og vi blir skapt for mye på av sjanser. Med noen unntak selvfølgelig.
    Teknisk sett er ikke våre stoppere gode nok. Ikke plasseringsmessig heller. Nouri tidvis bra. Adekube fryktelig svak i år med ett par unntak. Så ja. Jeg vil ha inn en stopper og en back.
    Israellson er ikke en 10er rolle spiller. Han kunne faktisk blitt en god stopper. Ok pasninger, duellsterk og ganske rask. Så jeg vil ha inn fellah eller han andre gode fra Sandefjord her. Gjerne Åsen. Og vi trenger en kant som er kant. Finne ok. Ejuke ok. Men vil ha en som går rett inn på laget. Akintola eller Boli feks.
    Laget trenger 4 forsterkninger slik jeg ser det.
    Kult at Grødem og Myhre får tillitt. Det liker jeg. Håper dønnum også får en god vinter. Har sans for han.
    Jeg tror mer på at det er noe galt med balansen i laget og derfor ser også forsvarer vårt dårligere ut. Men husk at veldig mange av målene vi har sluppet inn på er på dødballer imot. Hvis vi luker bort det, så er allerede mye gjort.

Stopperparet vårt isolert sett er bra. Vi kan ikke skifte ut hele laget hver vinter, så da må nok andre ting prioriteres.

Han spilte seg vel inn på laget i andre halvdel av fjoråret. Men har vært litt mer av og på i år. Men fem kamper er jo omtrent halvparten av kampene. De har spilt 11 runder i Bundesliga. Tipper ambisjonene hans mer er rettet mot å spille seg inn på laget enn å returnere til Norge. I alle fall ikke allerede nå i vinter. Til sommeren, eller neste vinter kanskje. Hvis ikke han er i nærheten av laget da.

Her er en videosnutt på Leandro Marin som er på prøvespill hos oss en liten uke. Virker å ha god teknikk og gode innlegg. https://www.youtube.com/watch?v=MExnCnF1f_Y

Quote Originally Posted by christer1913 View Post
    Deila har vel vært tydelig på at en skadefri Daniel er en stor ressurs for oss (https://www.vg.no/sport/fotball/i/p6...ke-aa-ville-ha). Og han har jo vært mye mindre skada i år enn vanlig (23 seriekamper, kun 1 cup kamp, i 2017 var det vel 9 i serien og i 2016 13), men nå er han jo skada. Så da går det vel på å vurdere om denne skaden er alvorlig og om han kan trene godt nok for å passe inn vel så mye som andre alternativer. Det virker rart om man ikke klarer å bli enig om pris. DFH vil sikkert beholde lønna han har hatt og klubben har muligens et ønske om at han går noe ned, men vil begge parter det så blir de nok enige. Forøvrig vil jeg ikke tro vi skal hente noen nye på midtbanen om ikke veldig mange forsvinner. Vi trenger en back og noen i angrep enten som kant eller midspiss. Goodly er ikke en fullgod utfordrer til Sam og vi bør ha en som kan rullere med finne og Ejuke i tillegg til Dønnum.

Facebookverifisert
    lokalhelt's Avatar

Quote Originally Posted by bohem33 View Post
    Deila har vel vært tydelig på at en skadefri Daniel er en stor ressurs for oss (https://www.vg.no/sport/fotball/i/p6...ke-aa-ville-ha). Og han har jo vært mye mindre skada i år enn vanlig (23 seriekamper, kun 1 cup kamp, i 2017 var det vel 9 i serien og i 2016 13), men nå er han jo skada. Så da går det vel på å vurdere om denne skaden er alvorlig og om han kan trene godt nok for å passe inn vel så mye som andre alternativer. Det virker rart om man ikke klarer å bli enig om pris. DFH vil sikkert beholde lønna han har hatt og klubben har muligens et ønske om at han går noe ned, men vil begge parter det så blir de nok enige. Forøvrig vil jeg ikke tro vi skal hente noen nye på midtbanen om ikke veldig mange forsvinner. Vi trenger en back og noen i angrep enten som kant eller midspiss. Goodly er ikke en fullgod utfordrer til Sam og vi bør ha en som kan rullere med finne og Ejuke i tillegg til Dønnum.
    Akkurat dette med ugående kontrakt, skadeplaget men dyktig spiller og reduksjon av lønn er alltid kinkig tema. Men selv en skadeplaget herreman som Daniel bør være verdt noen kroner.

Er ganske trygg på at han er villig til å gå ned i lønn, han var vel en av de best betaler spillerne våre en gang i tiden.

Ser han i 2017 står bokført med inntekt på 1,25 mill i året på skattelistene. Synes ikke det er skremmende beløp for en av våre beste spillere når han er skadefri.

Ser at DFH stod med rause 2 706 841 i 2012, men da var han vel Rosenborg spiller og året før der igjen FCK. Begge lagene har litt andre lønninger enn oss

Vil glede meg å se Daniel i klubben lenger. Spanderer vi på oss å betale rundt 3 mill i året for Ibrahim så bør vi greier 1 mill i året for DFH.

EDIT: Ved nærmere ettertanke, DFH forlengelse av kontrakt er neppe knyttet til lønn. Antakeligvis lengde på kontrakt. Gutta som er på sine siste år med fotball foretrekker selvfølgelig litt lengde på avtalen, han ønsker sikkert å unngå fornyelse hvert år. Grindheim fikk vel tilbud som varte 1 år og avslo det mener jeg.
    Er det her jeg skal legge inn signatur?

Quote Originally Posted by lokalhelt View Post
    EDIT: Ved nærmere ettertanke, DFH forlengelse av kontrakt er neppe knyttet til lønn. Antakeligvis lengde på kontrakt. Gutta som er på sine siste år med fotball foretrekker selvfølgelig litt lengde på avtalen, han ønsker sikkert å unngå fornyelse hvert år. Grindheim fikk vel tilbud som varte 1 år og avslo det mener jeg.
    I tillegg hadde vel Grindheim allerede skrevet under for Haugesund da klubben gjorde helomvending (fordi Stengel ikke skrev ny kontrakt). Men ja, Haugesund tilbød 2+2 år, VIF bare 1

Du treffer nok spikeren på hode lokalhelt, kontraktslengde er nok et vel så hett tema som lønn.
    Her mener jeg vi bør være forsiktige så vi ikke ender opp med nok en "invalid" spiller vi må lønne. En mulighet er en opsjon der han har rett på et år til dersom han starter 15/20 kamper eller mer i 2019. Vi har da gode erfaringer med opsjoner. DFH er meget bra på sitt beste, men det skaper usikkerhet og dårlige resultater dersom det blir mange bytter pga skader så det er et tveegget sverd. Jeg vil heller se han forlate oss nå enn at vi lønner han uten at han spiller i 2020.

Har DFH spilt i FCK? Det var nytt for meg, men vet at han har spilt i Aalborg.

Har DFH spilt i FCK? Det var nytt for meg, men vet at han har spilt i Aalborg.
    Han har ikke spilt for FCK.

Quote Originally Posted by Fiesta View Post
    Her er en videosnutt på Leandro Marin som er på prøvespill hos oss en liten uke. Virker å ha god teknikk og gode innlegg. https://www.youtube.com/watch?v=MExnCnF1f_Y
    Ser jo frisk ut han, Marin, men spørsmålet er om vi trenger en høyreback? Nouri har vel litt igjen av kontrakten, og selv om han har variert litt, så virker han jo å ha funnet formen.
    Hva er planen for Borchgrevink hvis vi signerer Marin? Nostalgikeren i meg ønsker jo at Borchgrevink er den som satses på fremover og tar opp arven etter Nouri.

Er jo også er poeng at han er utenlandsk. Hvis Jääger forsvinner har vi plass til en til. Men er det riktig å bruke den plassen på høyreback nummer tre? Vi har tross alt en helt grei en fra før, samt en på aldersbestemt landslag.

Ingenting er avklart med Abdi heller. Han vil gjerne bli.

https://www.eurosport.no/fotball/eli...89/story.shtml

Hvis vi beholder abdi da begynner jeg seriøst å lure.....

Facebookverifisert
    hmchrist's Avatar

Quote Originally Posted by dalagubbe View Post
    Hvis vi beholder abdi da begynner jeg seriøst å lure.....
    Tja. Blir vel ikke like sjokka om han blir. Han er ikke helt ubrukelig, kan bli god igjen, og kontinuitet i troppen tror jeg er superviktig inn mot neste sesong. Men, han må langt ned i lønn.
    Hvem vet - kanskje det har vært mer belastende enn motiverende og være overbetalt og at en mer normal lønning bidrar til at det løsner for’n?

Man skal vel ikke utelukke noe den ene eller andre veien enda nei, men jeg blir overrasket om han blir med videre. Det virker jo ikke som han er med i planene videre. Han har for det meste spilt på VIF2 mens han har vært her. Og som du sier, han må kraftig ned i lønn.

Quote Originally Posted by Nils_de-Noia View Post
    Men er det riktig å bruke den plassen på høyreback nummer tre? Vi har tross alt en helt grei en fra før, samt en på aldersbestemt landslag.
    Interessant er han uansett. Her har vi fått en høyreback servert i fanget av Terje Liverød, så skader ikke å la han bli med på treninger. Hvis han er bedre enn de vi allerede har i den posisjonen er det bare å kjøre på.

Facebookverifisert
    lokalhelt's Avatar

Quote Originally Posted by hmchrist View Post
    Tja. Blir vel ikke like sjokka om han blir. Han er ikke helt ubrukelig, kan bli god igjen, og kontinuitet i troppen tror jeg er superviktig inn mot neste sesong. Men, han må langt ned i lønn.
    Hvem vet - kanskje det har vært mer belastende enn motiverende og være overbetalt og at en mer normal lønning bidrar til at det løsner for’n?
    Fyren er på top 15 over best betalte spillere i Norge og vår desidert dyreste spiller. Samtidig som at han har utrettet 0,0 % siste 2 årene. Det er helt utenkelig at han kommer til å godta lav lønn, og for å være ærlig. Får vi han billig vil jeg fortsatt ikke ha han.

Signerer vi han så er Deila ferdig i mine øyne. Da er bunnen nådd.
    Er det her jeg skal legge inn signatur?

Det er vel veldig lite som tyder på at Abdi får ny kontrakt. Da blir jeg overrasket. Men hvis han ikke har noen andre tilbud kan det jo hende han godtar en mye lavere lønn.

Interessant er han uansett. Her har vi fått en høyreback servert i fanget av Terje Liverød, så skader ikke å la han bli med på treninger. Hvis han er bedre enn de vi allerede har i den posisjonen er det bare å kjøre på.
    Nja. Spørs jo hvor god han er da. Men det er ikke bare å kjøre på. Det betyr at vi har tre høyrebacker i stallen, som kanskje er litt mer enn vi trenger. Og i tillegg så tar han den utenlandsplassen som Jääger har hatt. Som igjen betyr at alle andre spillere vi henter enten må være norske, eller så må andre utenlandske spillere ut.

Quote Originally Posted by Nils_de-Noia View Post
    Nja. Spørs jo hvor god han er da. Men det er ikke bare å kjøre på. Det betyr at vi har tre høyrebacker i stallen, som kanskje er litt mer enn vi trenger. Og i tillegg så tar han den utenlandsplassen som Jääger har hatt. Som igjen betyr at alle andre spillere vi henter enten må være norske, eller så må andre utenlandske spillere ut.
    Hvis vi får sjansen til å hente en som er bedre enn de vi har synes jeg vi skal gjøre det. Men det fordrer at han faktisk er betydelig bedre og hever laget i den lagdelen.

Hvis vi skal komme oss høyere opp på tabellen må vi ta imot spillere som hever laget. Hvis han holder omtrent samme nivå som de vi har er det riktignok lite poeng å signere han. Men skulle han være betydelig bedre enn Borchgrevink og Nouri, så bør det ikke være noe problem å låne ut en av de nevnte igjen, for å rydde plass til ny høyreback.