Page 54 of 54 FirstFirst ... 414243444495051525354
Results 2,121 to 2,158 of 2158

Signerer vi Juarez?
    Synes han spiller seg bare bedre og bedre i Vålerenga-drakta jeg.

https://www.nettavisen.no/sport/juar...423595207.html
    EVIG VIF

Tippekonge 2015 Daniel's Avatar
    Blog Entries
    33

Quote Originally Posted by Nils_de-Noia View Post
    Vi tapte jo ikke rettssaken, hvis det er Stengelsaken du mener? Det var jo blank frifinnelse. Men du mener kanskje at vi i ettertid ble dømt til å betale for opsjonen?

MA brukte heller ikke mye penger. Det er en myte. Han ble hentet til klubben og da sto eierne med lommebøkene åpne for tidenes satsing. Men de ble jo stengt på høsten 2008 pga finanskrisen. Var ikke mye kjøp etter det.

Martin hadde egentlig to epoker. En der han var spillende trener og det fungerte ikke særlig bra. Men når han kuttet ut mye av støtteappratet og konsentrerte seg om trenerjobben gikk det mye bedre.

Vi fikk en helt ufortjent omdømmeknekk siden det ikke var gjort noe ulovlig. Men det er også en myte at vi holdt på å gå konkurs som følge av uansvarlig pengebruk av MA. Etter Shelton høsten 2008 ble det ikke mange dyre kjøp. Og selv om vi betalte dyrt for noen spillere, så solgte vi jo også Grindheim for 20-25 millioner i januar 2008. Det alene dekket nok spillerne han hentet før sesongen.

Det er vel lov å si det i dag, men Stig Ove Sandnes var en katastrofe mener jeg. Han reduserte budsjettene så vi ble en mellomstor norsk klubb. Og den pinlige innsamlingsaksjonen og nølinga til Trøim ødela også mye. Men Trøim fikk det jo som han ville og fikk skilt ut Vålerenga Fotball Elite fra breddeklubben og det var bra. Men sett i ettertid så spørs det vel om ikke det hadde vært bedre å bare tatt den regningen og fortsatt som før.

Og det var heller ikke Breen og Martin sin feil at ikke det var penger. De pengene hadde vi hatt om ikke Nordea hadde trukket seg. Og vi hadde salgbare spillere som bare ble gitt bort. Samuel, Ogude, Qaka, Gonzales og sikkert flere også.

Men ting snur heldigvis fort i fotball. Vi solgte Kjartansson, Berge og Zahid. Til og til og med Deshorn Brown klarte vi å få 10 millioner for.

Martin Andresen får ufortjent mye tyn, rett og slett fordi mange ikke liker han. Men han solgte unna spillere for mye mer enn han kjøpte for og sto for den beste fotballen vi har spilt.
    Et veldig godt innlegg godt krydret med nok fakta til å drepe en diskusjon

Vålerengasupportere (og særlig den delen av skaren som henger her inne og på andre sosiale medier) har til enhver tid behov for en eller flere syndebukker. Den gangen ble det MA. Spent på hvem som får merke det denne sesongen.

Bra innlegg Nils! Er vel sånn at hvis noe blir gjentatt nok ganger så blir det en sannhet. Skal også innrømme at man ikke husker alt like detaljert når det er såpass lenge siden!

Var ikke det største problemet med MA at han hadde signert spillere på langtidskontrakter med skyhøy lønn rett før han tok hatten og gikk?
    Og at de lønningene på spillerne som ikke fikk spille etter at Reka var det som nesten fikk klubben konk?

Kan hende jeg husker feil, men mener å huske at det var det Reka klagde på når han kom i periode 2.

Vi tapte jo ikke rettssaken, hvis det er Stengelsaken du mener? Det var jo blank frifinnelse. Men du mener kanskje at vi i ettertid ble dømt til å betale for opsjonen?

MA brukte heller ikke mye penger. Det er en myte. Han ble hentet til klubben og da sto eierne med lommebøkene åpne for tidenes satsing. Men de ble jo stengt på høsten 2008 pga finanskrisen. Var ikke mye kjøp etter det.

Martin hadde egentlig to epoker. En der han var spillende trener og det fungerte ikke særlig bra. Men når han kuttet ut mye av støtteappratet og konsentrerte seg om trenerjobben gikk det mye bedre.

Vi fikk en helt ufortjent omdømmeknekk siden det ikke var gjort noe ulovlig. Men det er også en myte at vi holdt på å gå konkurs som følge av uansvarlig pengebruk av MA. Etter Shelton høsten 2008 ble det ikke mange dyre kjøp. Og selv om vi betalte dyrt for noen spillere, så solgte vi jo også Grindheim for 20-25 millioner i januar 2008. Det alene dekket nok spillerne han hentet før sesongen.

Det er vel lov å si det i dag, men Stig Ove Sandnes var en katastrofe mener jeg. Han reduserte budsjettene så vi ble en mellomstor norsk klubb. Og den pinlige innsamlingsaksjonen og nølinga til Trøim ødela også mye. Men Trøim fikk det jo som han ville og fikk skilt ut Vålerenga Fotball Elite fra breddeklubben og det var bra. Men sett i ettertid så spørs det vel om ikke det hadde vært bedre å bare tatt den regningen og fortsatt som før.

Og det var heller ikke Breen og Martin sin feil at ikke det var penger. De pengene hadde vi hatt om ikke Nordea hadde trukket seg. Og vi hadde salgbare spillere som bare ble gitt bort. Samuel, Ogude, Qaka, Gonzales og sikkert flere også.

Men ting snur heldigvis fort i fotball. Vi solgte Kjartansson, Berge og Zahid. Til og til og med Deshorn Brown klarte vi å få 10 millioner for.

Martin Andresen får ufortjent mye tyn, rett og slett fordi mange ikke liker han. Men han solgte unna spillere for mye mer enn han kjøpte for og sto for den beste fotballen vi har spilt.
    Dette innlegget bør rammes inn og henges opp som et eksempel på et Virkelig Godt Innlegg

Facebookverifisert
    g-maZta's Avatar

Helt enig med deg, Nils!
    Jeg var ikke utelukkende positiv til Martin, men jeg hadde trua på det han dreiv med, og han viste oss i 2010 hvor effektivt, offensivt og underholdene han viøøe om at vi skulle spille. Stengelhelvete spente bein på prosjektet i altfor stor grad.
    At Martin var særdeles usympatisk, ødela nok også for ham. Han var en drittsekk, men han var vår drittsekk.
    Jeg husker fremdeles en dag på sommeren det året han trakk seg, Lenge før avgangen ble annonsert, at han plutselig var uengasjert og mutt på sidelinja. Da tenkte jeg at han hadde fått beskjed om at han var ferdig. Det er jeg sikker på den dag i dag.

Vi hyller reka, med rette. Men reka-fotball er drepende kjedelig. Med hederlige unntak så har underholdningsverdien i det reka leverte vært dørgende kjedelig.
    Martin var på mange måter rake motsetningen i banespillet.
    Deila virler som en mellomtimg mellom de to, og langt mer sympatisk enn dem begge til sammen.
    Jeg håper han lykkes. Jeg orker ikke enda et "bygge stein for stein over 5 sesonger"-opplegg.

Facebookverifisert

Quote Originally Posted by Daniel View Post
    Et veldig godt innlegg godt krydret med nok fakta til å drepe en diskusjon

Vålerengasupportere (og særlig den delen av skaren som henger her inne og på andre sosiale medier) har til enhver tid behov for en eller flere syndebukker. Den gangen ble det MA. Spent på hvem som får merke det denne sesongen.
    Blir nok Adam i år også. 🙄

Facebookverifisert
    g-maZta's Avatar

Quote Originally Posted by Trasskuken View Post
    Blir nok Adam i år også. 🙄
    Lekven er også polulær, ikke glem han.

Quote Originally Posted by g-maZta View Post
    Lekven er også polulær, ikke glem han.
    Og Adekugbe

Quote Originally Posted by christer1913 View Post
    Var ikke det største problemet med MA at han hadde signert spillere på langtidskontrakter med skyhøy lønn rett før han tok hatten og gikk?
    Og at de lønningene på spillerne som ikke fikk spille etter at Reka var det som nesten fikk klubben konk?

Kan hende jeg husker feil, men mener å huske at det var det Reka klagde på når han kom i periode 2.
    Lars Hirshfeldt, Hæstad og Muri hadde vel millionlønninger. Hæstad var kompis og sa fra seg kontrakten. Hirshfeldt og Muri satt på benken med millionlønning. Men man kan ikke klandre dem. De hadde en kontrakt å forholde seg til. Muri slet med hodeskader så han er også unnskyldt.

Kan vel ikke klandre hierscfield heller... gikk fra å være seriens beste keeper til å bli benket hver match. Viktig å gi unge sjansen. Men kunne vel behandlet han bedre på slutten

Quote Originally Posted by Trasskuken View Post
    Blir nok Adam i Ã¥r ogsÃ¥. 🙄
    Utifra denne videoen: http://www.vif-fotball.no/nyheter/championes-championes hvor det var skudduell og Adam og Klaesson bytta på å stå litt så var Klaesson mye bedre, så han banker nok ganske hardt på døra

(...)
    Vålerenga valgte å betale boten vi ble ilagt
    Haakonsen, Stabæk, I.A. Olsen og han siste jeg ikke husker navnet på ble frifunnet i rettssaken.
    Rettsbøkene sier altså for all tid at Vålerenga er ilagt foretaksstraff for korrupsjon som de vedtok.
    Og så tapte vi voldgiftsrettssaken mot Stabæk senere ja, pluss renter og saksomkostninger.

Så klubben vår tapte på absolutt punkter i den smørja der.
    Og så bytta vi advokatforbindelse etterpå.....

Quote Originally Posted by Loffen View Post
    Vålerenga valgte å betale boten vi ble ilagt
    Haakonsen, Stabæk, I.A. Olsen og han siste jeg ikke husker navnet på ble frifunnet i rettssaken.
    Rettsbøkene sier altså for all tid at Vålerenga er ilagt foretaksstraff for korrupsjon som de vedtok.
    Nei, det her tror jeg er helt feil. Påtalenemda i NFF mente begge klubbene skulle ha bøter. Men påtalenemda til NFF er ikke dommere, så det måtte i så fall blitt tatt opp til vurdering i NFF senere, noe det aldri ble da saken havnet i retten i stedet.

Du har kanskje en link?

Quote Originally Posted by tordvif View Post
    Lars Hirshfeldt, Hæstad og Muri hadde vel millionlønninger. Hæstad var kompis og sa fra seg kontrakten. Hirshfeldt og Muri satt på benken med millionlønning. Men man kan ikke klandre dem. De hadde en kontrakt å forholde seg til. Muri slet med hodeskader så han er også unnskyldt.
    NAV tok vel over en grei del av lønna til Muri også? Hva er det, 6 G som dekkes av sykepenger?

Nei, det her tror jeg er helt feil. Påtalenemda i NFF mente begge klubbene skulle ha bøter. Men påtalenemda til NFF er ikke dommere, så det måtte i så fall blitt tatt opp til vurdering i NFF senere, noe det aldri ble da saken havnet i retten i stedet.
    Du har kanskje en link?
    Um..
    "Klubben skriver de at de er forpliktet til å betale Stabæk 5.646.261 kroner. I tillegg er Vålerenga dømt til å betale Stabæk Fotballs sakskotnader på 529.000 kroner."
    https://www.vg.no/sport/fotball/i/WE...tabaek-56-mill
    For de som kan styre sitt eget lag:
    vif.managerleague.com

Quote Originally Posted by Mikkell View Post
    NAV tok vel over en grei del av lønna til Muri også? Hva er det, 6 G som dekkes av sykepenger?
    Jo det var noe sånt. Var kun Hirshfeldt som endte opp med å spille med veldig dyr lønn på VIF2, men shit happens. Ibrahim spilte med mye i lønn på VIF2 forrige sesong også.

Likevel da. MA brukte mye penger uavhengig om de pengene kom fra investorer og storsatsning eller hvor de kom fra. Når du har det enorme støtteapparatet han hadde i starten i tillegg til å signere spillere på rekke og rad så er det klart at det koster. Selv om han solgte en del spillere også.

Jaja dette ble veldig OT, men når vi er ferdighandlet har det vel ikke så mye å si.

Quote Originally Posted by Spinner View Post
    Um..
    "Klubben skriver de at de er forpliktet til å betale Stabæk 5.646.261 kroner. I tillegg er Vålerenga dømt til å betale Stabæk Fotballs sakskotnader på 529.000 kroner."
    https://www.vg.no/sport/fotball/i/WE...tabaek-56-mill
    Dette er ikke en bot for korrupsjon. Dette er dommen som sa at vi måtte betale Stabæk for opsjonsavtalen.

Men ellers er jeg enig med det Nils skriver. Jeg mente ikke at vi ble dømt i Stengel saken men at vi endte opp med å betale. Den regningen kom oppå en økonomi som allerede var skakkjørt.

Er også enig i at hele saken bare var tull og ble blusset opp av media, RBK og gud vet hvem. Vi fikk en unødvendig omdømmeknekk, og jeg klandrer ikke MA for det. Synes bare hele greia var jævlig kjip og vi måtte starte på nytt.

MA fikk sving på sakene etterhvert han og vi så fremgang hele veien. Spesielt etter at han ga seg som spiller og bare ble trener.

Quote Originally Posted by anderan View Post
    Dette innlegget bør rammes inn og henges opp som et eksempel på et Virkelig Godt Innlegg
    Støttes på det sterkeste!

Dette er ikke en bot for korrupsjon. Dette er dommen som sa at vi måtte betale Stabæk for opsjonsavtalen.
    Ja, selvsagt.
    Sorry, så ikke hele inlegget fra Loffen før jeg svarte.
    Nei, VIF har ikke blitt dømt for korrupsjon på noen måte.
    Last edited by Spinner; Yesterday at 00:24. Reason: skriveleif
    For de som kan styre sitt eget lag:
    vif.managerleague.com

Det er en interessant artikkel her fra Vg som er fra 2014 om Hæstad:

https://www.vg.no/sport/fotball/i/w1...m_source=k2JP6

Facebookverifisert
    g-maZta's Avatar

Quote Originally Posted by christer1913 View Post
    Det er en interessant artikkel her fra Vg som er fra 2014 om Hæstad:

https://www.vg.no/sport/fotball/i/w1...m_source=k2JP6
    Det var jo mye penger på gang med den nye medieavtalen osv. Tilskuertallene våre var ganske gode en periode også. Da avtalen først ble gjort var den ikke så spinnvill. Etterhvert var festen over og da hadde man, som man ofte gjør når man har det moro, brukt mer penger enn man burde.
    Å signere en midtbanespiller som er på landslaget fra en eliteserierival, det har vi ikke råd til lenger. Dessverre og heldigvis får man si. Litt mer edruelig nå virker det som.

Det var jo mye penger på gang med den nye medieavtalen osv. Tilskuertallene våre var ganske gode en periode også. Da avtalen først ble gjort var den ikke så spinnvill. Etterhvert var festen over og da hadde man, som man ofte gjør når man har det moro, brukt mer penger enn man burde.
    Å signere en midtbanespiller som er på landslaget fra en eliteserierival, det har vi ikke råd til lenger. Dessverre og heldigvis får man si. Litt mer edruelig nå virker det som.
    Det er jeg helt enig i, men når han fikk kontraktsforelengelse på 4 år, med bedre vilkår for han selv så skal det sies at Vålerenga som klubb hadde begynt med sparetiltak.

Tror det er nye rykter når man våkner. Så må innrømme at Stengel, Andresen, Muri osv er litt kjipt å lese om dag etter dag nå. Noen som har hørt noe om Vega de siste dagene? Var klar om ett par uker ble det sagt da han kom. Spiller han for fullt på trening nå? Straks mars.

Quote Originally Posted by Basement View Post
    Tror det er nye rykter når man våkner. Så må innrømme at Stengel, Andresen, Muri osv er litt kjipt å lese om dag etter dag nå. Noen som har hørt noe om Vega de siste dagene? Var klar om ett par uker ble det sagt da han kom. Spiller han for fullt på trening nå? Straks mars.
    Etter all sannsynlighet blir det få rykter framover. Vi er detaljer unna å få signert høyrebacken vår og det skal nok noe ekstraordninert til for at den overgangen går i vasken. Både han selv, Ronny og Ingebrigtsen har uttalt det. Og med det er vi høyst trolig ferdig med å selge og kjøpe spillere for denne gang. Men noen utlån skal du ikke se helt bort fra.

Når det gjelder Vega har jeg lurt på det samme, jeg hadde egentlig forventet å se han i går.

VIF-TV meldte at han hadde begynt å trene med ball 7.2 http://www.vif-fotball.no/video?v=--...&offset=14&a=1 Da trente han alternativt med doble økter, han følte seg bra og løp noen testløp.

Jeg tror han var med på en avslutningstrenings duell, men denne videoen finner jeg ikke igjen og det kan veldig godt hende jeg blander han med Shala eller noen andre.

Han er vel den eneste på skadelista vår nå i tillegg til langtidsskadde Godly Michael og det i seg er jo nesten utrolig og veldig lovende.

Quote Originally Posted by Kverna View Post
    Ja det er akkuratt den det er! Takk. Og da huska jeg riktig. Det må da love godt at Shala og Vega slo Finne og Ejuke i den konkurransen.

Quote Originally Posted by bohem33 View Post
    Han er vel den eneste på skadelista vår nå i tillegg til langtidsskadde Godly Michael og det i seg er jo nesten utrolig og veldig lovende.
    Ikke jinx det nå da. Og hvordan går det egentlig med Godly?

Om vi signerer Juarez så er førsteelleveren vår meget sterk.
    Spesielt kanter og 10rollen ser sylskarp ut.

Er mest usikker om vi får skader på backene.
    EVIG VIF

Facebookverifisert
    Wild Touch's Avatar

At Martin var særdeles usympatisk, ødela nok også for ham. Han var en drittsekk, men han var vår drittsekk.
    Jeg husker fremdeles en dag på sommeren det året han trakk seg, Lenge før avgangen ble annonsert, at han plutselig var uengasjert og mutt på sidelinja. Da tenkte jeg at han hadde fått beskjed om at han var ferdig. Det er jeg sikker på.
    Han var ikke vår drittsekk, men hans drittsekk.

Grunnen til at jeg i ettertid misliker Martin A. er at han tok med seg fallskjermen, han ikke trengte, og i og for seg, ikke hadde krav på, da han selv annonserte at han sluttet hvis målet ikke ble innfridd. Mannen er stinn av gryn, og tok med seg millioner av kroner fra en klubb som ikke hadde råd til å miste 5 øre. Tenk på det, neste gang dere hyller ettermæle hans.

Jeg gledet meg over hvordan vi spilte fotball, en viss tid, men er fortsatt av den mening at han nesten knakk ryggen på klubben med sin avgang. Har virkelig noen krav på fallskjerm når dem stikker halen mellom bena og løper? Litt av en Vif fan han ja.....

Facebookverifisert
    Wild Touch's Avatar

Forøvrig, feil tråd å diskutere Martin i.... sorry

Administrasjonen under MA var vel forøvrig noe av det beste vi har hatt mens jeg har fulgt med i hvert fall. Var det ikke et år vi ble kåret til årets sponsorobjekt eller noe?

Var visst i 2011:https://www.aftenposten.no/100Sport/...t-134407b.html

Vet ikke hvor mye en sånn pris har å si jeg, men noe riktig må man ha gjort for å vinne en sånn pris.

Her er forøvrig en liste med spillerene som gikk ut og inn mens MA var trener: https://www.tv2.no/a/3817927/

Her er artikkel på støtteapparatet på 7 stk: https://www.dagbladet.no/sport/marti...-mann/66419917

Sånn egentlig var jo ikke det støtteapparatet så stort, Deila har hatt en del han også. Men sorry, skal gi meg med dette. Var litt gøy å se tilbake å mimre litt bare.

Quote Originally Posted by Oslo-ess View Post
    Om vi signerer Juarez så er førsteelleveren vår meget sterk.
    Spesielt kanter og 10rollen ser sylskarp ut.

Er mest usikker om vi får skader på backene.
    Hvis vi signerer Juarez tror jeg at Borch og Näsberg er mer enn bra nok som backup.

Jeg er mer bekymra for skade på Matti. Med Abu-Lekven-Finne-Ejuke-Shala så oser det ikke luftstyrke akkurat. Godly er en svær kar, men hvis han ikke er tilbake før på sommeren så tror jeg vi trenger en backup.

Vi kommer til å være avhengig av luftstyrke i angrep. Uten Matti så vil forsvarende lag vinne 100 av 100 hodedueller. Og hvis innlegg fra kantene ikke er et angrepsvåpen så blir det enkelt å forsvare seg mot oss. Det er bare å tette igjen i midten og spille baller i bakrommet bak et ikke alt for raskt midtstopperpar.

Facebookverifisert
    ziggy75's Avatar

Vi kommer til å være avhengig av luftstyrke i angrep. Uten Matti så vil forsvarende lag vinne 100 av 100 hodedueller. Og hvis innlegg fra kantene ikke er et angrepsvåpen så blir det enkelt å forsvare seg mot oss. Det er bare å tette igjen i midten og spille baller i bakrommet bak et ikke alt for raskt midtstopperpar.
    Slå innleggene lavt ihvertfall, i tilfelle Bård må spille enslig spiss.
    Kunne godt tenkt meg å se Grødem som spiss også.

Quote Originally Posted by ziggy75 View Post
    Slå innleggene lavt ihvertfall, i tilfelle Bård må spille enslig spiss.
    Kunne godt tenkt meg å se Grødem som spiss også.
    Bård som enslig spiss gikk vel rimelig bra på slutten av forrige sesong mener jeg å huske. Var vel noen kamper på høsten hvor Johnson slet med skade, og hvor Bård spilte spiss og putta et par mål. Men ja, da er det lave innlegg langs bakken som gjelder. Er også enig med deg vedrørende at det kunne vært artig å se Grødem som spiss. Men kan det tenkes at Azemi får en opptur denne sesongen?

Boniface har dratt videre til B/G, og spiller fra start mot Aafk i dag.
    Ett lag i Oslo.