Page 31 of 31 FirstFirst ... 1121262728293031
Results 1,201 to 1,231 of 1231

Quote Originally Posted by Basement View Post
    ---------------Larsen
    Vilsvik Nation Acosta Sam
    ----------Abu------Myhre
    Ejuke------Vega-----Finne
    ----------Wilhjalmsson

Ser da noe sånt ut da tatt i betraktning at de nevnte over kommer inn og at Sam J forsvinner. Eventuelt Nesberg på Jack og Lekven sentralt. Mer fysikk ihvertfall og ett hakk opp fra i fjor mener jeg. Bør en sentral midtbane inn også.
    Håper i grunn at Vilhjalmsson tar 10èrn og at vi henter inn en ny spiss. Hvis ikke er det vel for det meste Israelsson og Grødem som har spilt der hvor du har satt opp Vega. Vega tar vel kanten.

Ja vet. Men jeg mener at Grødem og spesielt Israels som ikke er gode nok. Vega er jo også nevnt i 10er rollen. Wilhj er vel mer en ren spiss er han ikke? Aldri sett for meg han som 10er. Mer target. Bra skudd sterk på rett sted. Ikke den som drar av to mann og slår stikkere.

Quote Originally Posted by Basement View Post
    Ja vet. Men jeg mener at Grødem og spesielt Israels som ikke er gode nok. Vega er jo også nevnt i 10er rollen. Wilhj er vel mer en ren spiss er han ikke? Aldri sett for meg han som 10er. Mer target. Bra skudd sterk på rett sted. Ikke den som drar av to mann og slår stikkere.
    Tenkte ikke på at Vega også kan spille i 10"ern, men da blir nok det bra ja. Vilhjalmsson er først og fremst spiss, men kan vel stort sett spille over alt på midtbanen og i fremre ledd. Tror han kunne blitt en bra 10"er i Deila sitt system, ganske så lik Israelsson men mye mer målfarlig. Nå er ikke jobben til en 10"er i Deila sitt system først og fremst å dra av to mann og slå stikkere heller. Ballen skal hurtig ut på kant før backene slår innlegg. Da må han i 10"er rollen storme frem og fylle på i boks. I tillegg til å være sterk fysisk og brukbar med ball.

Har hele tiden tenkt på Vega først og fremst som en innoverkant i systemet til Deila som skal skjære innover i banen, men ikke sikkert det er så dumt å prøve han i 10"er rollen heller.

Quote Originally Posted by VIFpatriot View Post
    Jeg føler at jeg har vært mere tålmodig, forsvarende og optimistisk enn de fleste, i mange år nå. "Dette ordner seg lissom snart". Men nå tærer det på og ikke være i medaljekampen, igjen. Det toppet seg litt med disse utlånene av Nouri og Carvalho rett før sesongen 2019, etter å ha snakket om kontinuitet. "Være snill utlån, til folk med lange kontrakter". Dere bør ha en veldig god plan nå i sportslig ledelse, eller finne noe annet å gjøre.
    Kjipt å miste ok spillere men det er jo ikke begravelse enda. Fortsatt tid til å finne nye spillet

Quote Originally Posted by Oslo-ess View Post
    Etter å ha sett laget på defensiv dødball i fjor så trenger vi fysikk.
    Samtidig har det vært etterspurt spillere rundt 30 med erfaring.

Om du legger til Matthías Vilhjálmsson til disse to du nevner så får vi jo akkurat det vi trenger.
    Skjønner ikke at det kan være dårlig scouting.
    Æhh? Kaller du det å "finne" disse spillerne? Det er jo det scouting er, få oversikt i markedet og finne de typene som passer inn i Deila sin filosofi - helst en mindre kjent for å slippe budrunder.
    Å hente 30+ som er eliteserieprofiler er jo ikke scountig. Enkelte ganger nødvendig, men dette er folk på utgående eller benken. Står det virkelig så dårlig til med oss, at Tjærnås (en jeg aldri har hatt troa på, ikke som trener heller) ikke finner noen verdens ting av spillere, ja da er jeg bekymra. Hvilken som helst sofasupporter skal klare å finne fram en eller annen god spiller ved hjelp av venner, bekjente og litt googling.
    Nei sesongen har ikke starta enda, men unnskyldningen om at "laget må sette seg" holder ikke om man henter spillere etter seriestart.
    Har man et speiderapparat, skal de alltid ha spillere klare når vi selger. Så selger vi ikke før vi har sikra en inn.
    Nå er det "rykk tilbake til start" og Ronny kommer til å bruke dette som unnskyldning når vi ligger og kaver etter noen kamper.
    At vi aldri lærer!
    "I would not live forever!, because we should not live forever, because if we were supposed to live forever, then we would live forever, but we cannot live forever, which is why I would not live forever,"

Miss Alabama in the 1994 Miss USA contest.

Quote Originally Posted by Flem View Post

Har man et speiderapparat, skal de alltid ha spillere klare når vi selger. Så selger vi ikke før vi har sikra en inn.
    Tror klubben har ganske sterke kort på hånda når man slipper Nouri og Carvalho.
    Så jeg er overbevist om at det er doble prosesser når man kjøper og selger spillere.

Speiderapparatet jobber for øvrig etter ønske fra sportslig ledelse.
    Var jo sagt tidlig i høst at vi trengte mer fysikk og erfaring så da er det arbeidsbeskrivelsen.
    Jeg har i hvertfall tålmodighet noen uker til.
    EVIG VIF

Ingen av oss har peiling på hvem spillere klubben har kontroll på og er ute etter. De har sagt den vil ha inn mer rutine og muskler. Det får vi nå. Lenge til seriestart og det er ikke alle som vi har lyst på som vil til oss heller. De beste vil til utlandet og spillere sitter heller på benken i utlandet med trippel lønn kontra det de får her. Så ikke lett å få gode spillere til oss. Mye skal klaffe. Og det er greit å være kritisk. Men vi kan jo prøve å være litt positive da. Vår jobb er å støtte laget. Om det så blir nedrykkstrid igjen.

Tippekonge 2016 Facebookverifisert
    VVV's Avatar

Quote Originally Posted by tordvif View Post
    Jaja, bare å gratulere S08 med Jørgen Horn og Næss som stopperpar neste sesong.
    Horn hadde uflaks i møte med Grødem leser jeg. Ouch.
    "Kampen er ikke over før Frode har låst seg inne på do."

Facebookverifisert

Ang scouting i verdensklasse, så er det vel sånn at noen her inne mener det må være spillere som Leonardo, Gustavo eller Eduardo og ikke Per Ove eller Glenn Erik....

Facebookverifisert
    g-maZta's Avatar

Når det gjelder Nouri så er han erstattelig kvalitetsmessig. Men han er emga-gutt, og det blir ekstra jobb å finne en ny, samt at det fører til flere utskiftninger.

Boof er også erstattelig. Og selv om han har MYE å gå på defensivt så tilførte han forsvaret spisskompetanse i form av fart og ekstrem fysikk.
    I tillegg var han en spiller som begeistret med sin væremåte. En skikkelig profil, som var elsket av fansen, selv om han var helt på det jevne ferdighetsmessig. (Litt som med HarryHerman)

Sam kan vi også erstatte. Når ikke vi evner å bruke ham rett, kan vi faktisk finne noen som ikke nødvemdigvis ER bedre, men som PASSER bedre.

DFH i form klarer vi ikke å erstatte så lett. Klassespiller som i tillegg var sterkt forbundet med klubben. Også en fanfavoritt.

Isolert sett er alle spillerne ersattelige, men totalt blir det 4 førstelagsspillere ut. Noen er kontinuitetsbærere. Noen er profiler. Osv.
    Jeg liker ikke å miste disse gutta, men jeg håper og tror at når sesongen sparkes i gang, så har vi fått inn spillere som er minst like gode.

Det er jo en evaluering av støtteapparat og spillere etter sesongen.
    Da stiller jeg et sp.mål.
    Kan det være slik at Boof, selv om han er taklingssterk og rask, gjør at de rundt han føler at de hele tiden må passe på. Boof mangler litt på plassering og spilleforståelse.
    Dette vil jo igjen gjøre at de spillerene rundt ikke får konsentrert seg 100% på egne oppgaver.
    At Nouri får gå er vel heller politikken med å la spillere få sjansen.

Facebookverifisert
    hmchrist's Avatar

Quote Originally Posted by Flem View Post
    Det er jo det scouting er, få oversikt i markedet og finne de typene som passer inn i Deila sin filosofi - helst en mindre kjent for å slippe budrunder.
    Å hente 30+ som er eliteserieprofiler er jo ikke scountig.
    Du sier det jo delvis selv også, men scouting handler ikke bare om å oppdage uslepne diamanter. Det handler om å se tilstrekkelig på også anerkjente spillere til å gjøre en kvalifisert vurdering av om spilleren matcher laget og treneren. Både på banen og i garderoben. Om scoutingapparatet har gjort jobben sin bør det være midre sannsynlig at Vega ender opp som en flopp... Azemi var god en gang han, men hos oss har han ikke fått det til. Kanskje det ble scouta for lite på'n?

Quote Originally Posted by panzer View Post
    Kan det være slik at Boof, selv om han er taklingssterk og rask, gjør at de rundt han føler at de hele tiden må passe på. Boof mangler litt på plassering og spilleforståelse.
    Dette vil jo igjen gjøre at de spillerene rundt ikke får konsentrert seg 100% på egne oppgaver.
    Carvalho dribler nydelig av en mann, spiller en slurvete pasning for så å rette det opp med susende takling og jubler til fansen mens han slår seg på brystet. Supportene svarer med Boof, Boof, Boof. Fem minutter etterpå så misser han på en markering og vi slipper inn et mål.

Helt klart en profil, men har også sine mangler defensivt.
    EVIG VIF

Quote Originally Posted by hmchrist View Post
    Du sier det jo delvis selv også, men scouting handler ikke bare om å oppdage uslepne diamanter. Det handler om å se tilstrekkelig på også anerkjente spillere til å gjøre en kvalifisert vurdering av om spilleren matcher laget og treneren. Både på banen og i garderoben. Om scoutingapparatet har gjort jobben sin bør det være midre sannsynlig at Vega ender opp som en flopp... Azemi var god en gang han, men hos oss har han ikke fått det til. Kanskje det ble scouta for lite på'n?
    Hvor mange er det som jobber med scouting hos oss?
    Hørte at Jørgen Tjærnås scouter for oss, er han sønn av Tjærnås?
    Hvilke spillere har vi scoutet og hentet inn, som har vært en suksess?
    Noen som kan oppsummere?
    Gimme hope johanna

Facebookverifisert
    ziggy75's Avatar

Quote Originally Posted by Calven View Post
    Noen som kan oppsummere?
    Hva defineres som suksess?

Facebookverifisert

Vilhjalmsson er ikke på RBK-trening i dag, så er nok hold i alle ryktene der.
    Veldig spent! For 2 år siden ville jeg nok vært grisehappy, men har glemt han litt bort pga lite spill og skade. Kan bli bra dette.

Noen som kan oppsummere?
    "For å bedre dette arbeidet forteller Lars Tjærnås til denne ukas Engapodd at Vålerenga med Tjærnås som nav har bygget et stort speidernettverk, der det i tillegg til internasjonale speidere også er åtte personer som følger Oslo-fotballen, med en egen person på Skeid, en på Grorud, en på KFUM, og så videre." (http://www.aperopet.no/?p=9116)

Jørgen er sønnen til Lars ja.

Johnsen og Boof har vi vel truffet rimelig bra på. Ser ut som vi tjener gode penger på dem ihvertfall. I tillegg har vi hentet en del unge talenter som det er for tidlig å si om blir en suksess eller ei.

Lightbulb

Quote Originally Posted by ziggy75 View Post
    Hva defineres som suksess?
    Tatt litt på sparket.
    At unge talenter blir tatt opp i A-lag stallen er suksess.
    Om de blir solgt senere, og vi tjener penger på de er suksess+.

Spillere som går inn og forsterker laget er suksess.
    Solgt videre fordi de har prestert bra hos oss, suksess+.

Så nå får du ta det videre ziggy75
    Gimme hope johanna

Hvor stammer Acosta-ryktene fra, noen som vet?
    GINOSTRONG

Quote Originally Posted by hp29 View Post
    Bataljonen forumet

Facebookverifisert
    Wild Touch's Avatar

Quote Originally Posted by hp29 View Post
    Torsi som posta det, og kunne ikke oppgi kilden. Virker jo som det jobbes iherdig med erstatninger. Men hvorfor vil Acosta bort fra en klubb som skal spille e-cup?

Quote Originally Posted by Wild Touch View Post
    Torsi som posta det, og kunne ikke oppgi kilden. Virker jo som det jobbes iherdig med erstatninger. Men hvorfor vil Acosta bort fra en klubb som skal spille e-cup?
    Han var pissed når han ble satt ut av laget i fjor for trønderen som kom.
    Forståelig, når han spilte i vår sesongen hadde Brann norges desidert beste midtstopper par.

Jeg håper at vi lander han.

Jonas Berg Johnsen på Twitter, reporter i Eurosport: «Horneland bekrefter at RBK fortsatt er i forhandlinger med Tromsø om Gjermund Åsen. Sier også at han ikke ville stille seg i veien da VIF-muligheten dukket opp for Matti Vilhjalmsson. Hadde ikke behov for å se ham på trening. Mer på Eurosport.no snart»

Facebookverifisert
    ziggy75's Avatar

Tatt litt på sparket.
    At unge talenter blir tatt opp i A-lag stallen er suksess.
    Om de blir solgt senere, og vi tjener penger på de er suksess+.

Spillere som går inn og forsterker laget er suksess.
    Solgt videre fordi de har prestert bra hos oss, suksess+.

Så nå får du ta det videre ziggy75
    Utifra de kriteriene så er det litt tidlig å si enda. Husker ikke eksakt når Tjernås & Co starta, men var på sommeren en gang. Sam A. var vel en av de som er scoutet av den gjengen, og den overgangen er litt bob-bob. Sam A brukte nesten en hel sesong på å komme igang skikkelig. Gjorde det helt ok, men var god i flere kamper på slutten av sesongen. Får se etter denne sesongen her før jeg kommer med en dom. Israelsson, hmm gjør mye bra for laget, og jeg mener ihvertfall at vi ble bedre etter hans ankomst, borte mot FKH. En spiller som har tidligere produsert en del målpoeng, men ble vel ingen hos oss. Men han var nok tredjesist på flere! Felipe kom vel via Liverød, Abu via Deila..Michael er veldig spennende, men Deila fant vel han via Ateke.
    Johnson kom vel via Tjernås?
    Synes de har hatt en fin start, og Odin, Vega og Vilhjalmsson(?) virker ihvertfall som bra overganger, det vil tiden vise. Kommer sikkert flere inn snart. Forhåpentligvis en eller to til.

Quote Originally Posted by christer1913 View Post
    Matthías Vilhjálmsson klar!

2,5 års kontrakt

http://www.vif-fotball.no/nyheter/ma...-for-valerenga
    Veldig bra! Morsomt at en fra RBK tar turen hit, de fleste i den stallen går rett inn hos oss OM de er skadefrie.

Matthías Vilhjálmsson klar!

2,5 års kontrakt

Dette gleder meg veldig! Tror 2019 kan bli et morsomt år
    GINOSTRONG

Der var'n!

Spennende!

Ronny;
    "- Jeg er veldig glad for å få Matti på plass her. Først og fremst er han er en meget god fotballspiller som jeg er sikker på vil bli en hit på Intility Arena, men han er også en veldig bra type som kommer til å ta lederansvar både på og utenfor banen, sier Deila og utdyper:

- Vi har veldig mange unge talenter i Vålerenga som vil dra stor nytte av å spille med en som Matthias. Han har over 200 kamper i Eliteserien og vet hva som skal til for å lykkes. Det er en egenskap vi er veldig glad for å ha fått inn i gruppa."

Tipper at han er Vålerengas kaptein for 2019.

Det ville vært et hån mot Tollås.

Nation eller Adam blir nok kaptein i år.

Men Matti inn til oss er helt nydelig.
    Bra offensiv slagkraft nå!
    EVIG VIF