Page 4 of 4 FirstFirst 1234
Results 121 to 150 of 150

Vi har jo erfart at det ikke er enkelt å finne riktige spillere eller spillere som hever laget. Så om vi får servert en sånn spiller i fanget av Liverød mener jeg vi bør kjøre på.

Quote Originally Posted by tordvif View Post
    Hvis vi får sjansen til å hente en som er bedre enn de vi har synes jeg vi skal gjøre det. Men det fordrer at han faktisk er betydelig bedre og hever laget i den lagdelen.
    Men det må også veies opp mot hvor mye bedre laget blir med en tilsvarende god utenlandsk spiller inn i en annen posisjon.

Edjuke, Sam, Adekugbe, Jääger, Godly, Carvalho, Israelsson, Abu og Fridjon er utlendingene våre i 2018.

Av dem så forsvinner nok Jääger sikkert. Men resten er under kontrakt og bidrar. Fridjon er vel neste på lista ut utfra hva han har bidratt med så langt.

Hvis vi for eksempel skal hente midtbane, spiss og kantspiller foran sesongen må da alle disse være norske. Hvis vi signerer en utenlandsk høyreback og ikke kvitter oss med noen av de andre.

Men skulle han være betydelig bedre enn Borchgrevink og Nouri, så bør det ikke være noe problem å låne ut en av de nevnte igjen, for å rydde plass til ny høyreback.
    Dette hørtes da fryktelig enkelt ut, og syns du overser en del andre faktorene som faktisk også spiller en rolle..
    Nå kan ikke jeg alt om spillerlogistikk i det norske markedet, men hvor enkelt er det egentlig å låne ut Nouri til en annen klubb? Han tjener sikkert bra, og hvis vi skal få noen til å betale full lønn for han, hvorfor henter de ikke en de kan utvikle selv og beholde over tid? Dessuten tenker du ikke på hva slags effekt det å bli kvitt Nouri har på spillergruppa, han er jo en av kontinutetsbærerne i klubben, en ekte vålerengagutt og en spiller med mye rutine. Han er nok viktigere for garderoben enn flere av de yngre gutta.

Når det gjelder Borchgrevink, så får man jo håpe at hvis Marin kommer inn, så er det en ny kontrakt og utlån med lovnader om fast spilletid til en annen klubb i Eliteserien, så får han komme tilbake til Enga og bli en viktig brikke for oss fremover.

Og uten å ta noe vekk fra han argentinern på prøvespill, men orker vi å ta sjansen på å gi han en halv sesong for å tilpasse seg Eliteseriefotball? Nei, såfremt han ikke kan bekle venstrebacken, så ser jeg egentlig ikke noe poeng med å hente inn Marin.

Helt enig. Om han kun er høyreback så ser jeg ikke noe poeng ved å hente han. Det er andre steder på banen vi trenger folk, han vill også som Nils er inne på her ta opp en utlendingsplass.

Men skader jo aldri å ha noen på prøvespill, eneste nå er at det er feil posisjon.

Quote Originally Posted by enga View Post
    Helt enig. Om han kun er høyreback så ser jeg ikke noe poeng ved å hente han. Det er andre steder på banen vi trenger folk, han vill også som Nils er inne på her ta opp en utlendingsplass.

Men skader jo aldri å ha noen på prøvespill, eneste nå er at det er feil posisjon.
    Jeg tenker akkurat det samme, vi må slutte å handle spillere på navn og youtube-prestasjoner.
    Vi trenger ingen høyreback.
    Tankesettet Nils Arne Eggen hadde i RBK sin storhetstid, hvor de handla inn spillere etter spillestil og formasjon er jo bortimot utenkelig i Vålengaland. Her er det jo mer "er du kjent nok, er du god nok".
    Er så lei å se spillere på feil plass og et lag uten samhandling.
    Flott at gode spillere er på prøve, men la oss sikte på det vi trenger.
    "I would not live forever!, because we should not live forever, because if we were supposed to live forever, then we would live forever, but we cannot live forever, which is why I would not live forever,"

Miss Alabama in the 1994 Miss USA contest.

Er han bedre enn Nouri så henter vi han. Enkelt og greit.

Nouri har ikke vært mer enn ok.

Maya på KFUM er vel nesten et like godt alternativ. Kan spille begge sider. Norsk og til en lavere pris. La oss være litt kritisk til disse utlånspillerne. Denne karen nådde aldri opp og har gått fra lån til lån uten å få fast kontrakt. Greit nok at han prøvd bedre serier enn eliteserien men svaret er greit. Ikke god nok der. Vi trenger ikke en som er bare «litt bedre» i beste fall. Nå må de våkne på Valle. Har vi ikke et speidernettverk? Vi trenger ikke noen som i aller beste fall er bittelitt bedre. Det gir ikke kamp om medaljene.

Sorry, riktig navn er Mawa...

Facebookverifisert
    ziggy75's Avatar

Quote Originally Posted by Pete View Post
    Sorry, riktig navn er Mawa...
    Er ikke Mawa spiss?

Quote Originally Posted by ziggy75 View Post
    Er ikke Mawa spiss?
    han er spiss og ikke god nok

Quote Originally Posted by hmchrist View Post
    Tja. Blir vel ikke like sjokka om han blir. Han er ikke helt ubrukelig, kan bli god igjen, og kontinuitet i troppen tror jeg er superviktig inn mot neste sesong. Men, han må langt ned i lønn.
    Hvem vet - kanskje det har vært mer belastende enn motiverende og være overbetalt og at en mer normal lønning bidrar til at det løsner for’n?
    tror det er en god sjanse for at han blir med oss neste sesong

Quote Originally Posted by Pete View Post
    Maya på KFUM er vel nesten et like godt alternativ. Kan spille begge sider. Norsk og til en lavere pris. La oss være litt kritisk til disse utlånspillerne. Denne karen nådde aldri opp og har gått fra lån til lån uten å få fast kontrakt. Greit nok at han prøvd bedre serier enn eliteserien men svaret er greit. Ikke god nok der. Vi trenger ikke en som er bare «litt bedre» i beste fall. Nå må de våkne på Valle. Har vi ikke et speidernettverk? Vi trenger ikke noen som i aller beste fall er bittelitt bedre. Det gir ikke kamp om medaljene.
    Keeperen til Kåffa, Skjærstein eller noe i den gata, er veldig god.
    God på strek og veldig god i feltet.
    Flink til å sette i gang spillet også, tror han er den spilleren som kunne fått startplass hos oss.
    Gimme hope johanna

Facebookverifisert
    ziggy75's Avatar

Quote Originally Posted by ziggy75 View Post
    Er ikke Mawa spiss?
    Har kun sett Mawa spille en gang, og det var mot VIF2 på Ekeberg, og da var han god ihvertfall.

Quote Originally Posted by Basement View Post
    Er han bedre enn Nouri så henter vi han. Enkelt og greit.

Nouri har ikke vært mer enn ok.
    Enig at Nouri ikke har vært mer enn ok,men bra nok i forhold til hva resten har prestert.
    Og at Marin skal være løsningen er jeg tvilsom til, hva er grunnen til at han står uten kontrakt?
    Og at kåffa spellere skal gjøre laget noe bedre er
    bare latterlig.

Quote Originally Posted by Calven View Post
    Keeperen til Kåffa, Skjærstein eller noe i den gata, er veldig god.
    God på strek og veldig god i feltet.
    Flink til å sette i gang spillet også, tror han er den spilleren som kunne fått startplass hos oss.
    Du mener altså en ung keeper fra kåffa som du knapt kan navnet til er bedre enn Adam Larsen?

Begynte du tidlig på druen i dag?

Quote Originally Posted by EngaForAlltid View Post
    Du mener altså en ung keeper fra kåffa som du knapt kan navnet til er bedre enn Adam Larsen?

Begynte du tidlig på druen i dag?
    Nå er nok veldig mange keepere i Norge beder enn Larsen, og jeg er ganske så sikker på at han er blant ES dårligste keepere.
    Det hjelper ikke at han redder oss en gang i blant 1 mot 1, når basisferdighetene står til stryk.
    Sier ikke at Kåffa-mannen er bedre, men vi kommer aldri til å vinne serien uten å bytte bakerste mann.
    "I would not live forever!, because we should not live forever, because if we were supposed to live forever, then we would live forever, but we cannot live forever, which is why I would not live forever,"

Miss Alabama in the 1994 Miss USA contest.

Facebookverifisert
    g-maZta's Avatar

Vedrørende Marin. Jeg tror ikke Borch er god nok til å steppe inn om Nouri skulle bli ute i 3-4 kamper eller mer. Jeg tror heller ikke han er helt der at han kan starte i de viktige kampene. Enkeltkamper ja, men jeg stoler ikke helt på at han er en trygg reserveløsning.

Om vi får inn en høyreback som er på nivå med Nouri, så får vi vel på sett og vis 2 for 1. Korrigér meg om jeg tar feil, men er ikke Nouri omtrent like god med begge bein?
    Om SamAde er ute går Nouri over og Marin tar høyra. Eller om Marin er dritbra, så tar han høyre og Sam og Amin kriger om venstre.
    Om jeg husker rett i at Amin kan spille på begge sider, så har vi også reell konkurranse om begge backene, og vi kan til enhver tid bruke de som er i best slag.

Kan hende jeg tar feil, og at Borch (hva med Cornic forresten, hvordan er nivået hans?) er klar for større oppgaver. Drtte er det sikkert noen her inne som vet bedre enn meg.
    Kan hende Marin ikke er god nok. Jeg kjenner ikke til spilleren.
    Kan hende jeg husker feil om Nouris venstrefot.
    Men gitt at premisset for kommentaren min stemmer, mener jeg det ikke er dumt å ha en back til.
    Og på én måte er det faktisk bedre å hente inn en på høyre, enn venstre fordi Nouri kan bekle venstre back. Sam kan ikke ta høyre, og jeg vet ikke om så mange andre venstrebacker som kan det heller.

Oppsummert: jeg syns det ville være fornuftig å hente inn en HB til tross for at Nouri er god nok.

Tippekonge 2015 Daniel's Avatar
    Blog Entries
    33

Som et prinsipp bør alltid en fotballklubb hente en spiller som forbedrer laget om muligheten er der.

Problemet vårt er at vi har begrenset med midler og bør gå inn i ny sesong med mest mulig kontinuitet. Vil signeringen av Marin da gå på bekostning av andre posisjoner vi har større behov for forsterkninger?

Facebookverifisert
    Wild Touch's Avatar

Aleesamis kontrakt går ut ved nyttår. Det hadde vært noe! Johansens også, og han og Deila er vel kompiser?

Quote Originally Posted by Wild Touch View Post
    Aleesamis kontrakt går ut ved nyttår. Det hadde vært noe! Johansens også, og han og Deila er vel kompiser?
    Joa, men dette er jo spillere som er utenfor vår rekkevidde.

Quote Originally Posted by Flem View Post
    Nå er nok veldig mange keepere i Norge beder enn Larsen, og jeg er ganske så sikker på at han er blant ES dårligste keepere.
    Det hjelper ikke at han redder oss en gang i blant 1 mot 1, når basisferdighetene står til stryk.
    Sier ikke at Kåffa-mannen er bedre, men vi kommer aldri til å vinne serien uten å bytte bakerste mann.
    Strømgodset vant serien med Larsen i mål. Alt er mulig

Quote Originally Posted by Daniel View Post
    Som et prinsipp bør alltid en fotballklubb hente en spiller som forbedrer laget om muligheten er der.
    Takk. Det var også poenget mitt. Hvis de som ser han på trening hver dag mener han er betydelig bedre enn de høyrebackene vi har, så burde han hentes. Men joda, jeg ser jo den at det kanskje ikke er så lurt hvis det går på bekostning av andre posisjoner hvor vi har større behov for forsterkninger.

Strømgodset vant serien med Larsen i mål. Alt er mulig
    Og etter det, benkevarmer til Deila hentet han....

Quote Originally Posted by Daniel View Post
    Som et prinsipp bør alltid en fotballklubb hente en spiller som forbedrer laget om muligheten er der
    Men hvordan fungerer dette prinsippet når man sannsynligvis har flere å velge mellom i flere forskjellig posisjoner?

Facebookverifisert
    Wild Touch's Avatar

Joa, men dette er jo spillere som er utenfor vår rekkevidde.
    Sikker på det?

Quote Originally Posted by Wild Touch View Post
    Artikkelen var ganske dårlig formulert, men kontraktene går faktisk ut til sommeren, men de kan forhandle med andre klubber de siste 6 mnd av kontrakten, som er fra nyttår.

Kunne tenkt meg Moussa Nije, eventuelt Shala fra Start. Begge som Bosmenn.

Her er artikkelen og alle Bosman spillere etter denne sesongen. Flere aktuelle kandidater. Greit å lage ønskeliste

https://www.eurosport.no/fotball/eli...43/story.shtml

Facebookverifisert
    ziggy75's Avatar

Smarasson 😆 og Njie. Njie er dessverre fortsatt en del skadeplaget, så det er sikkert ikke så lurt.

Quote Originally Posted by Nils_de-Noia View Post
    Men hvordan fungerer dette prinsippet når man sannsynligvis har flere å velge mellom i flere forskjellig posisjoner?
    Største forskjellen akkurat nå er jo at de får sett han høyrebacken på trening hver dag. Det er ikke tilfellet med de andre spillerene man har i kikkerten. Burde de ikke da slå til hvis de ser at høyrebacken vil heve laget? Det er større sjanse for å treffe på en spiller som man har sett på trening hver dag kontra noen spillere man har sett noen klipp av og har på en liste.

Men vi får stole på at trenerteamet tar riktig avgjørelse her. Det er jo heller ikke gitt at han er bedre enn de vi har fra før, og da er det som sagt ikke vits å signere han heller.