Page 52 of 52 FirstFirst ... 212223242474849505152
Results 2,041 to 2,055 of 2055

Nordic Bet har presentert oddsen for hvilken trener i ES som får sparken først - og gjett hvem som topper lista ;-). Vår Ronny Deila til 4.00 i odds. Det er ikke alle som er tror på prosjektet lenger

Quote Originally Posted by Stix10 View Post
    Til alle som svarte meg:

Finnes en mellomting mellom å stille bare med 17-åringer og hva vi gjør nå. Jeg skrev vel ikke at det var det jeg ønsket? Vi har brukt flere år på å bygge opp 2 flotte stoppere fra Oslo, men henter heller hjem en 32-årong fra benken i Belgia. Enda Ivan spilte fast og godt på slutten av fjoråret. Samtidig har vi masse unggutter fremover på banen, men jenter heller fra benken til Brann, og tribunen til rbk. De fleste unge har gradvis blitt integrer, men når de virker klare og det virkelig gjelder, vrakes de i større eller mindre grad. Om alt handlet om å "ikke havne midt på tabellen", hvorfor ble ikke lignende overganger gjort for flere år siden?
    Har tenkt litt i samme baner som deg, men tror ikke de kjøpene vi har gjort nå skader talentutviklingen. Näsberg og Nakkim er to av fire midtstoppere. De er kanskje ikke førstevalg akkurat nå, men klubben kan ikke ha færre stoppere og begge kommer til å få en del spilletid, kanskje også mye. Begge to kan i tillegg vikariere på backene. Bjørdal begynner, som du sier, å trekke litt på årene. Kanskje blir det en naturlig utfasing hvor feks Nakkim om et år eller to har utkonkurrert han.

Myhre, Grødem og Dønnum er alle lovende spillere, men jeg synes ikke noen av de har nivået til å spille fast i eliteserien helt ennå. Nå har de masse konkurranse, men de kommer til å få mange innhopp og sikkert en del kamper fra start også. De kan uansett trekke fordel av å trene med flere gode spillere enn tidligere.

Lån er selvsagt også en mulighet som ofte funker bra.

Quote Originally Posted by Pete View Post
    Nordic Bet har presentert oddsen for hvilken trener i ES som får sparken først - og gjett hvem som topper lista ;-). Vår Ronny Deila til 4.00 i odds. Det er ikke alle som er tror på prosjektet lenger
    De aller fleste er vel inneforstått med at Deila må levere denne sesongen, hvis ikke er det trolig slutt.

Facebookverifisert
    ziggy75's Avatar

Tror Horneland definitivt bør være på toppen av den lista.

Facebookverifisert
    Wild Touch's Avatar

Til alle som svarte meg:

Finnes en mellomting mellom å stille bare med 17-åringer og hva vi gjør nå. Jeg skrev vel ikke at det var det jeg ønsket? Vi har brukt flere år på å bygge opp 2 flotte stoppere fra Oslo, men henter heller hjem en 32-årong fra benken i Belgia. Enda Ivan spilte fast og godt på slutten av fjoråret. Samtidig har vi masse unggutter fremover på banen, men jenter heller fra benken til Brann, og tribunen til rbk. De fleste unge har gradvis blitt integrer, men når de virker klare og det virkelig gjelder, vrakes de i større eller mindre grad. Om alt handlet om å "ikke havne midt på tabellen", hvorfor ble ikke lignende overganger gjort for flere år siden?
    Jeg svarte deg ikke, men gjør det nå; dem er ikke gode nok ennå. Det vet Ronni bedre enn du og jeg. De kommer til å få spilletid, men må nok finne seg i å være 2 valg. Jeg tror, hvis signeringene ikke flopper, at vi kommer til å gjøre det bedre i år enn ifjor. Det er viktigere nå. Vi er i en situasjon der vi ikke tåler nok en 6 plass.

Quote Originally Posted by ziggy75 View Post
    Tror Horneland definitivt bør være på toppen av den lista.
    Ingen av dem får sparken i løpet av sesongen.

Facebookverifisert
    ziggy75's Avatar

Quote Originally Posted by Nils_de-Noia View Post
    Ingen av dem får sparken i løpet av sesongen.
    Håper virkelig ikke det..ihvertfall ikke Deila naturligvis.
    Men tror Horneland kan få et vanskelig år med Ingebrigtsen sitt spøkelse hengende over Lerkendal, og en trener som egentlig ikke har noe spesielt å vise til.

Og så er spm hvor gode de unge spillerne våre er? Har Nakkim og Nesberg toppnivået sitt inne nå? De har jo begge fått endel sjanser, men det skorter jo litt på forståelse (plassering og markering) en mot en og til dels duellstyrke. Hvor mye bedre kan de bli? Akkurat nå er de ikke gode nok som stoppere for ett lag som ønsker å komme topp 4. Og jeg er veldig usikker på om de kommer dit også. Hadde vært moro. Men ikke alle utvikler seg slik vi både håper og tror om egne lokale spillere.

Til alle som svarte meg:

Men hvis de to flotte stopperne blir danka ut av en 32 åring fra benken i Belgia, så beviser vel det at de ikke er gode nok? Gode talenter klarer som regel å spille seg inn på laget om de virkelig er gode nok. En ting er hvis vi hadde hatt Panzer og Wæhler i glansdagene, men jeg mener at hvis man ikke klarer å ta plassen til Nation, Bjørdal og Lekven basert på ferdigheter, da er man heller ikke klare nok til det. De som til enhver tid har best forutsetning for at vi skal vinne bør spille, uavhengig av alder.

Tenk på de gode talentene vi har hatt opp igjennom. Fredheim, Singh, Fellah, Strandberg, Nielsen, Zahid og Berge. Alle de hadde konkurranse fra eldre spillere som de tilslutt klarte å danke ut.

Du sier jo selv at Näsberg klarte å danke ut Carvalho på slutten ifjor. Vi har mista 2 stoppere og fått inn 2. Vi har til og med endra fra 1 ung og 3 gamle i 2018 til 2 unge og 2 gamle i 2019, så veien inn for en ung er kortere enn ifjor.

Mitt i diskusjoner om alt annet........

Noen rykter rundt nye spillere snart?

Offensivt er vi vel ferdige, eller? God dekning og hard konkurranse etter min mening. Høyreback kanskje?

Jeg tror vi kjemper i toppen i år.
    Ett lag i Oslo.

Viktig å få en god start på sesongen. Få Vega rask og frisk nå så ser det bra ut offensivt. Stopperpar er bra. Litt usikkerhet på backplasser. Borchgrevink er spennende. Men mitt møte rutine. Men absolutt mulig for han. Sam A synes jeg var direkte svak i fjor. Ett par ok kamper i høst og brukbar offensivt. Men veldig dårlig i duellspill og markering i egen boks. Men tror ikke klubben leter etter noen her.

Er det noen i det her forumet som vet om Vålerenga i det hele tatt forsøkte å hente N.Næss når han gikk til 08?

Det mange storlag i Europa og faktisk også RBK er veldig flinke til er kunsten å hente hjem igjen spillere som ikke kommer igjennom nåløyet i ung alder. Senere får de en bra utvikling og deretter vil de tilbake til der de kom fra. Der har vi mye å lære. De juniorene vi har nå begynner å kommer i en alder som gjør at andre eliteserieklubber faktisk kanskje vil tilby de en bedre sportslig avtale enn de har her. Viktig at vi forbedrer oss der nå. Tror et minst 2 av de vi har født 96 eller senere vil bli store stjerner. Men ikke nødvendigvis hos oss.

Facebookverifisert
    g-maZta's Avatar

Hva er oddsen for at han ikke får sparken? I verste fall trer han av etter sesongen, men jeg tviler sterkt på at drt vil skje. Tror vi gjør en helt ok sesong. 5.plass.

Quote Originally Posted by g-maZta View Post
    Hva er oddsen for at han ikke får sparken? I verste fall trer han av etter sesongen, men jeg tviler sterkt på at drt vil skje. Tror vi gjør en helt ok sesong. 5.plass.
    I år så er vi i medaljekampen, det er egentlig 5 lag som på papiret skal være det (RBK, Molde, Brann, S08 og VIF), så kommer det sikkert et eller annet langskudd men det er klart innen rekkevidde. Lykkes vi godt er vi med å kjempe helt der oppe, delvis ok så er det 3-4 plass, «bommer» vi så er det 5-6 plass igjen. Men laget er faktisk godt nok til å være med lenge der oppe. Så får vi håpe skader og kort ikke setter oss ut. Bredden på topp nivå er kanskje ikke helt sammenlignbart med de to best men resten skal vi matche