Results 1 to 30 of 30

Default Vålerenga - Ranheim

Ære være de som møter opp, og gir en siste fight på tribunen, før 2019. Ære være de som alltid stiller opp. Jeg gleder meg til match, og ser frem i mot en ny sesong. Vi er fortsatt på øverste nivå.
    Ett lag i Oslo.

Quote Originally Posted by VIFpatriot View Post
    Ære være de som møter opp, og gir en siste fight på tribunen, før 2019. Ære være de som alltid stiller opp. Jeg gleder meg til match, og ser frem i mot en ny sesong. Vi er fortsatt på øverste nivå.
    Hør, hør. Jeg blir aldri likegyldig til dette laget selv om jeg har vært utrolig skuffet til tider nå i høst. Ser frem mot match, og håper vi havner på 6.plass. Gleder meg også til ny sesong allerede.

Quote Originally Posted by tordvif View Post
    Hør, hør. Jeg blir aldri likegyldig til dette laget selv om jeg har vært utrolig skuffet til tider nå i høst. Ser frem mot match, og håper vi havner på 6.plass. Gleder meg også til ny sesong allerede.
    Halleluja - tilhørigheten til menigheta trumfer alt! En lien akevitt underst, ett lag ull utapå der og så er det full fest uansett vær, føre og plassering

Drar selv. Viktig å gi gutta god støtte uansett og en god følelse inn mot neste sesong.

Tippekonge 2015 Daniel's Avatar
    Blog Entries
    33

Håper man klare å mobilisere noe folk for å skape trøkk på tribunen og gi gutta støtte som gir en god følelse inn i preseason. Bidra til at vi tar sjetteplassen og leverer på sesongmålet.

DNB har vel gitt ut gratisbilletter til en del lag så det kan bli litt folk

Alle mann på match!! Trøkke til en siste gang denne sesongen

Facebookverifisert
    hmchrist's Avatar

Fire dager til match. Det er 6 innlegg i kamptråden, og siste innlegg er fire dager gammelt.
    Det oppsummerer vel sesongen greit. Interessen er laber. Det er trist.

Har i grunnen ikke så mye nytt å melde jeg heller, men prøver likevel å få i gang kamptråden igjen...

De sportslige resultatene må selvsagt ta hovedskylda for det er såpass stille her.
    "I denne siste og avgjørende serierunden går vi all-inn for å sikre 6. plassen. Mislykkes vi kan sesongen ende på en skuffende 9. plass" - svinger ikke veldig av det innsalget...

Vi hadde sikkert sett annerledes på det om det var medalje vi spilte om eller vi lå i faresonen for nedrykk - men jeg klarer ikke annet enn å gjenta forundringen over verdien av å ha denne serierunden så sent. To uker etter nest siste runde. Etter en landslagspause. Noen argumenterer for at en lang sesong er bra, men det måtte da vært mulig å skvise inn en midtuke-kamp et eller annet sted tidligere i sesongen? Noe tyder jo på at to kamper i uka heller ikke er noe alle norske lag er like godt forberedt på, så det kunne de kanskje fått kjenne på i vår/sommer?

Vel - tilbake til VIF-Ranheim.

Å slå Ranheim har vist seg å være vrient. De er et maskineri av et kollektiv som spiller med stolthet og kameratskap tjukt utenpå drakta. Men, de har tapt 8 bortekamper i år (+ 2xU og 4 seire). Det er ikke superskremmende at de har slått Kristiansund, Lillestrøm og Sandefjord borte denne sesongen, men at de klarte U på Lerkendal og vant på Aker stadion er strekt. De mobiliserer altså mot sterke lag (og/eller blir undervurdert?) kan det se ut som. Og, en Vålerenga-skalp henger nok høyt for de aller fleste, så selv om de har tapt et klart flertall av bortekampene sine, tror jeg de vil gi oss kamp til døra på lørdag.

Vi har kun tapt 3 hjemme, og har vel slik sett statistikken på vår side, men formen har vært laber de siste rundene og det har vel ikke utelukkende vært positivt for vårt lag men en pause tidligere. Her er det viktig å balansere trua på seier og respekten for at Ranheim blir en utfordring.

Jeg forventer et kampbilde der de 11 som starter kampen jobber og sliter som aldri før og at de legger ned max innsats. Uansett hvem som starter. De skylder både seg selv og alle rundt laget å vise at de vil vinne. Det er kanskje lite å spille om på tabellem - men de bør legge stoltheta si i denne kampen og bevise at de evner å ute i 90 minutter!

Men, jeg er usikker på hva jeg tenker at utfallet av kampen betyr for oss.

Å vinne denne kampen med stil er viktig for å vise både seg selv, apparatet, oss supportere og resten av fotballverden at de har et høyere nivå inne enn de har vist de siste kampene. Det er godt å gå inn i forberedelsene for neste sesong med trua på at denne stallen i utgangspunktet er god nok som den er, bare de får ut potensialet sitt. Derfor kan det være en idé å starte med 11 antatt beste.

På den annen side er det ikke avgjørende for sesongen å vinne denne kampen, så det kan være en god arena for å matche unggutter og satse på "morgendagens" spillere.

Det beste er kanskje "ja takk, begge deler". En solild seier med Myhre, Dønnum, Grødem og Näsberg i startoppstillinga hadde smakt greit det...

"Vålerenga budsjetterte med en 6. plass før årets sesong, og med seier i siste kamp er målet nådd. (...). (...) mener kampen blir en karaktertest for Vålerengas del. Vi har selvfølgelig posisjonen på tabellen å spille for, og vi vet det betyr mye for klubben rent økonomisk (...)"
    Dette kunne stått som tekst før søndagens kamp men det er klippet fra klubbens nettsider i forbindelse med siste serierunde i fjor.
    Hvis man ikke husker hvordan det gikk så skal jeg gi deg et godt råd: Ikke google det!

Altså; jeg forventer ingenting fra denne kampen. Serien er over. Vi havner uansett bak Kristiansund (i år også), og jeg stoler ikke på at gutta lar seg motivere av en potensiell 6.plass.
    Men jeg håper på innsats som vises og en fornuftig avslutning. DNB har jo også gitt bort en del billetter og sørger for rabatter til andre, så det er jo mulig det kommer noen potensielle supportere på lørdag. De må få servert noe annet enn det som kom sist hjemmekamp, for at de skal komme tilbake.
    Og for å ha et håp om det må vi stille med våre beste mann. Unggutta kan komme innpå slik de har gjort de siste kampene. Får håpe vi leder 2-0 før de gjør det...

Årets siste match og det er over 4 måneder til neste gang.
    Det er lørdag og da passer det også godt med noe innabords.
    Alle til Valle!!
    EVIG VIF

DFH ferdig i klubben.
    http://www.vif-fotball.no/nyheter/ka...takker-for-seg

Jeg har vært ambivalent til å dra på kampen.
    Men siden det blir Daniel sin avskjed så er det bare å komme seg på kampen...

Nok en grunn til å komme seg på kamp. Daniel takker for seg:

Quote Originally Posted by Loffen View Post
    DFH ferdig i klubben.

Jeg har vært ambivalent til å dra på kampen.
    Men siden det blir Daniel sin avskjed så er det bare å komme seg på kampen...
    Hva Loffen sa..

Troppen:
    Keepere: Adam Larsen Kwarasey, Kristoffer Klaesson
    Forsvarsspillere: Amin Nouri, Jonatan Tollås Nation, Felipe Carvalho, Ivan Näsberg, Sam Adekugbe,
    Midtbanespillere: Magnus Lekven, Daniel Fredheim Holm, Abdisalam Ibrahim, Mohammed Abu, Felix Horn Myhre, Samuel Kari Fridjonsson, Sakarias Opsahl
    Angrepsspillere: Bård Finne, Chidera Ejuke, Magnus Retsius Grødem, Osame Sahraoui

Årets «rareste» start11. Abdi tilbake...

Enig, trodde ikke abdi i en startellever nei, skuffende, det er vel avskjedskamp for han også, DFH inn der i andre....lol

Dette gidder jeg ikke, slår på fotballextra, mye artigere, rekdal i føringen på haugalandet, bra

Synes Abdi har vært blant våre beste. Abu ikke på sin høyde, ekjuke som vanlig «umoden»

Tippekonge 2015 Daniel's Avatar
    Blog Entries
    33

Dette må være årets minst debatterte kamptråd. Hadde det blitt 1-2 hadde den hatt 50 innlegg minst.
    Er vel en del her inne som er skuffet over kveldens resultat.

Fint å avslutte med seier, vi klarer sjetteplassen som var målsetningen. Takk for alt DFH!

Dessverre sørger Mos for at Stengel slipper kvalikk...

Quote Originally Posted by dalagubbe View Post
    Dette gidder jeg ikke, slår på fotballextra, mye artigere, rekdal i føringen på haugalandet, bra
    Håper du koser deg i "Dala". Hvor enn det er.
    Ett lag i Oslo.

Facebookverifisert
    lokalhelt's Avatar

Quote Originally Posted by Doktor I View Post
    Synes Abdi har vært blant våre beste. Abu ikke på sin høyde, ekjuke som vanlig «umoden»
    Abdi en av de beste? vet ikke om jeg helt enig der altså.

håper vi slipper han nå, ingen forlengelse takk

Quote Originally Posted by VIFpatriot View Post
    Håper du koser deg i "Dala". Hvor enn det er.
    Gi faen med det der! Ikke alle Enga-supportere som har adresse innafor ring 3.

Quote Originally Posted by Ingar View Post
    Synes Abdi spilte en av de bedre kampene idag, kanskje han fikk kniven litt på strupen av Deila og at DFH (dessverre) skal gi seg åpner en plass.
    Er Abdi på utenlandslista? Gidder ikke søke😳
    Men bra kamp og målsetninga klarte jo Deila, nå lovte han medalje neste år så

Hyggelig med seier i siste kamp, og takk for alt DFH! Dette ble vemodig. En stor spiller som både har vunnet seriegull og cupgull med klubben..

Skulle svart under lokalhelt sin post istad.
    Vil legge til at Finne, Nesberg, og Amin gjorde sine saker bra. Boof blir mer usikker i midtforsvar, kanskje skyve kjempen ett steg opp?

Facebookverifisert
    lokalhelt's Avatar

Quote Originally Posted by panzer View Post
    Skulle svart under lokalhelt sin post istad.
    Vil legge til at Finne, Nesberg, og Amin gjorde sine saker bra. Boof blir mer usikker i midtforsvar, kanskje skyve kjempen ett steg opp?
    han har vel hatt kniven på strupen hele sesongen, vært elendig lenge. han er vår best betalte spiller med GOD margin. EN brukbar kamp bør ikke gi forlengelse. han kom hit skadefri fra viking høsten 2016, 2 fulle sesonger bør holde med tid.

Finnes sikkert en eller annen liten klubb som vil satse på fyren, men han duger ikke for oss.

Synes det er helt fair.
    Hvis du skryter på Enga forum midt under kampen at du heller vil høre på Gauseth skrike enn å se Vålerenga i aksjon. Da er det innafor å gi noen stikk eller?

Det var ikke poenget. Jeg hater folk som gir opp, i alle deler av livet. Her skjer det altså midt i en ok Engakamp, som vi vinner. Med noen er det i tillegg en gjentagende greie. Det er bare så intetsigende.
    Ett lag i Oslo.

En brukbar kamp. Skaper en god del og slipper til lite. Helt ok med 6 plass.
    Veldig koselig og hyggelig utenfor øst. Det skal de ha. Synes dog prisene der er litt vel stive. 130 spenn for en liten burger og 89 for en burk med cider for å ta to ekspempler. Ca 2000 tilskuere på kampen også var trist å se. Men å legge kamp i november på en lørdag kl 1800 er vel ikke det smarteste nff har gjort.
    Finne med 10 mål er bra. Abu styrer det meste og Ejuke var frisk. Tidenes rareste mur på 2-1 målet. Bojan er fortsatt glad i klubben og forsanger var bra og godt synlig. Det er bra.

Facebookverifisert
    ziggy75's Avatar

En godt gjennomført kamp og veldig fortjent seier. Synes alle var bra idag, men vil trekke fram Näsberg og Finne spesielt. Synes også Abdi gjør en bra kamp i den offensive rollen,hvor han vinner mange baller høyt i banen og bl a serverer fint til Finne på mål nummer to.