Results 1 to 18 of 18

Default Kamptråd Vålerenga - Lillehammer torsdag 22. nov kl. 1830

Neste motstander er formlaget Lillehammer. Se opp for Joey Benik og Alexander Reichenberg.

Vi må håpe at Lars Erik Spets og Colin Spaberg Olsen er tilbake. To arbeidsjern som river og sliter. Vi er best når vi spiller med fire rekker. Da blir det mer sprut beina for alle. Så vi trenger alle mann alle.

Lillehammer vant 5-3 mot MS tirsdag og er tre poeng bak oss, men har to kamper mer spilt. Tabellen https://www.flashscore.com/hockey/no...aen/standings/

Quote Originally Posted by Pondus View Post
    Jeg klarer ikke hu dama som intervjuer. Sikkert frivillig og alt det der, men å starte brøkdelen av alle spørsmål med "Menneh ...."
    Sorry.
    "I would not live forever!, because we should not live forever, because if we were supposed to live forever, then we would live forever, but we cannot live forever, which is why I would not live forever,"

Miss Alabama in the 1994 Miss USA contest.

Quote Originally Posted by Flem View Post
    Jeg klarer ikke hu dama som intervjuer. Sikkert frivillig og alt det der, men å starte brøkdelen av alle spørsmål med "Menneh ...."
    Sorry.
    Samme her,men jeg har ikke turt å si noe.Virker litt usikker og amatørmessig.

Lillehammer IK om Joey Benik og den vanskelige bortekampen mot Vålerenga http://lillehammerhockey.no/?p=7797

Alle mann alle klare minus Spets som må ryggopereres.

Laget er klart. Colin Spaberg Olsen er tilbake etter en hjernerystelse. Lars Erik Spets er dessverre fortsatt ute pga en vond rygg. Det kan i verste fall ta lang tid før han er tilbake.
    Inn på laget er også Marcus Ekberg og Filip Lalande. Filip ble i dag tatt ut til U-21 VM i midten av desember.

Rekkene:

Ahlholm-Lindström-Røymark
    Olsen-Stene-Ylven
    Oppøyen-Gunnarsson-Lalande
    Ekberg-Ask-Spaberg Olsen

https://www.hockey.no/live/Live/Matc...ate=22.11.2018

Ifølge Spets selv i beste fall tilbake i januar ,i verste fall mister resten av sesongen.

Quote Originally Posted by Ingar View Post
    Ifølge Spets selv i beste fall tilbake i januar ,i verste fall mister resten av sesongen.
    Hvis det siste er tilfelle regner jeg med at det blir hentet en erstatter. Alltid spennende med evt nye spillere.

Noen som har sett kampen live eller på Sumo som kan fortelle hva i helvete gutta gjorde i 2 og 3 periode? Man slipper bare ikke inn 7 mål på 40 minutter på hjemmebane og taper en kamp man leder 3-0 + 4-2 og 5-3.

Quote Originally Posted by Vader View Post
    Noen som har sett kampen live eller på Sumo som kan fortelle hva i helvete gutta gjorde i 2 og 3 periode? Man slipper bare ikke inn 7 mål på 40 minutter på hjemmebane og taper en kamp man leder 3-0 + 4-2 og 5-3.
    Det er en gjenganger i Vålerenga generelt.

Quote Originally Posted by Vader View Post
    Fikk sett andre periode, og det var helt kaos fra første skøytetak. Vi virka veldig ubesluttsomme, og det var virkelig hawaii en stund.

Og så er det kanskje litt tilfeldigheter på slutten av andre, for vi har en supermulighet til å sette 6-4, men vi bommer, og overgangen ender i 5-5-gållen i stedet.

43-24 i skudd SKAL være 3 poeng hjemme.Foreslår at vi hoster opp kroner å henter en ekstra sniper som kan være med å avgjøre slike matcher.Å hva har skjedd med Ylven,har han mista scoringsformen?

Quote Originally Posted by Ingar View Post
    43-24 i skudd SKAL være 3 poeng hjemme.Foreslår at vi hoster opp kroner å henter en ekstra sniper som kan være med å avgjøre slike matcher.Å hva har skjedd med Ylven,har han mista scoringsformen?
    24 skudd i mot og 7 baklengs. Var det backspillet som var på bærtur eller hadde Søberg en ekstremt dårlig dag på jobb? I tillegg flere mål i mot i undertall også. Dette har i hvertfall vært en gjenganger mot Lillehammer jeg trodde vi hadde lært av at de er gode i PP.

Var på kampen og mener Søberg var direkte dårlig. Vi slapp vel inn 4 mål i undertall, så han skal ikke ha all skylda alene, men se spesielt på siste målet til Lillehammer. Puck inn i midten, hvor en tulling får styre den inn midt i mål - Søberg står limt til stanga. Hvorfor gjorde han det? Han ville aldri fått et skudd på seg fra den vinkelen og hvorfor ikke være litt offensiv og iallefall forsøke å stille seg opp? Og dette skjedde ikke bare en gang i denne kampen.
    Alle lag får utvisninger, og jeg følte vi hadde god kontroll i undertall, men de scora ut av ingenting, og min påstand er at Søberg på en normal dag ville tatt minst 4-5 av måla idag.
    Ser vi på måla til Lillehammer, var det vel 4 i overtall og resterende bare møkkamål. De scora på våre feil og produserte som et juniorlag på egen hånd.
    Alle våre mål var kremmerhus, og flere var etter herlig spill.
    I tillegg synes jeg vi ble blåst bort i andre og jeg tenker spesielt på to episoder hvor det skulle vært blåst 2 minuttere på bønda, spesielt siden vi hadde ryki på 2 minuttere av samme type forseelse.
    5 mål skal holde til seier, det er Søberg som var forskjellen idag.
    "I would not live forever!, because we should not live forever, because if we were supposed to live forever, then we would live forever, but we cannot live forever, which is why I would not live forever,"

Miss Alabama in the 1994 Miss USA contest.

Quote Originally Posted by Flem View Post
    Var på kampen og mener Søberg var direkte dårlig. Vi slapp vel inn 4 mål i undertall, så han skal ikke ha all skylda alene, men se spesielt på siste målet til Lillehammer. Puck inn i midten, hvor en tulling får styre den inn midt i mål - Søberg står limt til stanga. Hvorfor gjorde han det? Han ville aldri fått et skudd på seg fra den vinkelen og hvorfor ikke være litt offensiv og iallefall forsøke å stille seg opp? Og dette skjedde ikke bare en gang i denne kampen.
    Alle lag får utvisninger, og jeg følte vi hadde god kontroll i undertall, men de scora ut av ingenting, og min påstand er at Søberg på en normal dag ville tatt minst 4-5 av måla idag.
    Ser vi på måla til Lillehammer, var det vel 4 i overtall og resterende bare møkkamål. De scora på våre feil og produserte som et juniorlag på egen hånd.
    Alle våre mål var kremmerhus, og flere var etter herlig spill.
    I tillegg synes jeg vi ble blåst bort i andre og jeg tenker spesielt på to episoder hvor det skulle vært blåst 2 minuttere på bønda, spesielt siden vi hadde ryki på 2 minuttere av samme type forseelse.
    5 mål skal holde til seier, det er Søberg som var forskjellen idag.
    Hvis han var så elendig som du beskriver (jeg har ikke sett noenting av TV bilder så jeg baserer meg på at du har rett) så mener jeg at det hadde ikke gjort noe da at han hadde blitt byttet ut etter 2. periode så her må kanskje Roy se seg i speilet også. 5 baklengs på 20 minutter er ikke bra. I snitt baklengs hvert 4 minutt.

Veldig spesiell kamp. Lillehammer har 24 skudd og skårer sju mål.

Her et bra kampreferat fra VårtOslo https://www.vartoslo.no/ellevill-kam...tet-pa-a-lede/

Alle målene https://www.tv2.no/v/1398873/

Kampen står i vipper på stillingen 5-5 før Reichenberg setter 5-6 målet. Men det er fortsatt 12:35 igjen. Typisk nok er det Filip Gunnarsson som tar en helt unødvendig utvisning med fem minutter igjen. Lillehammer er sterke i overtall. og skårer selvsagt. Det burde vi skjønne, men dette er ikke første gangen Filip tar utvisninger i 3. periode. Nå slår han kølla ut av henda på Benik, mens vi er i offensiv sone! Det virker som om det er en gardin som går ned. Det ser vi jo også når han prater på seg 10 + 20 min utvisning.

Ellers så skal Spets ha sagt på Instagram at han må operere ryggen. Han håper å være tilbake over nyttår.

Det er nå sinnsykt jevnt i toppen av tabellen. Vi er nede på 4. plass, men har like mange poeng som Oilers og Lillehammer. Oilers er best innbyrdes av de tre lagene. Men vi har en kamp mindre spilt enn Storhamar og Oilers, og to kamper mindre enn LIK.

1. Storhamar 21 - 43
    2. Oilers 21 - 42
    3. Lillehammer 22 - 42
    4. Vålerenga 20 - 42

Vi spiller borte mot Oilers på lørdag, og borte mot Storhamar på tirsdag. Ingen tvil om at det er nå det gjelder. Vil vi være med i gullkampen trenger vi nok 4-5 poeng på de to kampene. Taper vi begge blir vi litt hektet av.

Tabellen https://www.flashscore.com/hockey/no...aen/standings/