Results 1 to 10 of 10

Default Publikum svikter VÃ¥lerenga Hockey

Bare 800 tilskuere på toppkampen mot Lillehammer. Snittet etter 11 hjemmekamper er 1038. Det er en liten oppgang fra forrige sesong som hadde et snitt på 975 etter 21 kamper på Furuset (to kamper ble spilt på Gjøvik). Allikevel vil jeg si at publikum svikter Vålerenga, enda de har kjempet helt i toppen hele høsten. Og pila peker nedover. Snittet de siste fire hjemmekampene er bare 874.

Til sammenligning hadde 1. divisjonsklubben Comet 962 tilskuere mot Kongsvinger onsdag kveld.

Mot Lillehammer var Ullensaker Hockey invitert. Så det var 30-40 barn derfra på kampen, og et antall foresatte. Det samme kan man gjøre med klubber som Furuset, Grüner, Hasle/Løren, Skedsmo, Ski, Jutul og Jar.

Vi har to hjemmekamper før landslagspausen i desember. Torsdag 29. nov kommer Stjernen, mens Frisk kommer søndag 8. des. Fotballen er vel ferdig etter kommende helg. Kanskje klubben skulle gi klans-medlemmer gratis adgang til kampen mot Stjernen? Så kan man invitere de nevnte klubbene til kampen mot Frisk?

Eller vi kan arrangere en "kroneskamp". Slik MS gjør når de inviterer til gratis inngang mot Oilers tirsdag 4. des. Så kan næringsliv og privatpersoner bidra med et beløp pr. tilskuer. Genialt, fordi man lett fyller hallen og man får inn cash også for allerede betalte plasser i form av sesong- og sponsorkortene https://campaign.socialcee.com/campa...f-32aa669d85ae Flere andre klubb gjør det samme. Men VIF har aldri prøvd dette.

Kan bare snakke for meg selv, men dette handler 100% om logistikk. Jordal er enkelt å komme seg til, Forum er mer stress og krever i praksis bilkjøring. Min interesse for Vif Hockey viser stigende kurve, men jeg gidder ikke betale både inngangsbillett og parkeringsbot hele tiden.

Quote Originally Posted by anderan View Post
    Kan bare snakke for meg selv, men dette handler 100% om logistikk. Jordal er enkelt å komme seg til, Forum er mer stress og krever i praksis bilkjøring. Min interesse for Vif Hockey viser stigende kurve, men jeg gidder ikke betale både inngangsbillett og parkeringsbot hele tiden.
    Gratis parkering ved Furuset Forum, både på oversiden av hallen og rundt moskeen.
    "I would not live forever!, because we should not live forever, because if we were supposed to live forever, then we would live forever, but we cannot live forever, which is why I would not live forever,"

Miss Alabama in the 1994 Miss USA contest.

Quote Originally Posted by Flem View Post
    Gratis parkering ved Furuset Forum, både på oversiden av hallen og rundt moskeen.
    Ok. Jeg fikk i hvert fall parkeringsbot sist jeg sto på oversiden

Tippekonge 2018 Stix10's Avatar

Quote Originally Posted by anderan View Post
    Kanskje å banne i kjerka, men samme gjelder for meg og sikkert mange fler. Er på Intility hver match, men glad i å se hockey-en en del også. Rett og slett for mye mas å komme seg til Furuseth, kontra Jordal. Mulig det gjør meg til en dårlig supporter, men bare sånn det er. Viktig at Jordal blir ferdig til (senest) sist lovede tid.
    - LGRW

Er det så vanskelig å komme seg til Furuset da? Går en del busser, som stopper så og si ved hallen. Samtidig har du t-banen som også går ganske ofte.

Ikke parker hos Dekkmann, 50 m på oversiden av hallen. Da blir det bot. Kom litt tidlig og kjørt bort til utendørs-rinken rett sør for hallen. Gratis, og greit å finne plass. Så pleier det å være åpent inn til Moskeen, da står det i så fall vakter som viser vei.

Jeg tenker at dette med Kroneskamp er det som gir størst uttelling. Det må da være et stort antall bedrifter som vil støtte med f.eks 2 kr pr tilskuer. Også privatpersoner kan donere, f.eks 20 øre pr tilskuere.

Gratis inngang fenger alltid. og som sagt får man inn cash også for sesong- og sponsorbilletter som det allerede er betalt for.

Sparta har alltid over 3500 tilskuere på kroneskampen, og både Gjøvik og Kongsvinger har over 1200 tilskuere på sine kroneskamper i høst.

Bare 686 tilskuere mot Stjernen. Sesongens klart laveste publikumstall (800 var det det laveste før denne kampen). F.eks 200 færre enn når vi møtte Stjernen forrige gang, i september. Snittet siste fem kamper er 836.

Dette bør få klokkene til å ringe. Nå har vi tre hjemmekamper igjen før nyttår. Mot attraktiv motstand. Men folk kommer ikke av seg selv. Så her må det jobbes, og kanskje tenke litt nytt, for å forsøke å fylle hallen. Noe som gir en bedre helhetsopplevelse av å komme på kamp, og øke lysten til å komme tilbake.

Søndag 9.12. kommer Frisk på besøk.
    Torsdag 20.12. kommer Storhamar på besøk
    Søndag 30.12. kommer Oilers på besøk

For min egen del handler dette altså 100% om logistikk.

Mitt forslag: Sett opp en tjeneste med direktebusser fra Galleri Oslo (evt også noen andre kollektivknutepunkter i kjerneområdet). Istedet for å sponse inngangsbilletten så sponser man bussbilletten. Ankomst så nær opp til puckdropp som mulig, og retur rett etter bestemannsprisen er utdelt.