Results 1 to 5 of 5

Default Kamptråd Vålerenga - Storhamar tors 20.12. kl. 1830

Et av sesongens høydepunkt dette. Vi har møtt Storhamar tre ganger allerede. Først tapte vi 5-4 etter sudden på Hamar. Så vant vi 2-1 etter sudden i Furuset Forum, mens Storhamar vant 1-0 på Hamar i slutten av november. Alt ligger til rette for en tøff og jevn kamp.

Storhamar ligger to poeng over oss på tabellen, men har en kamp mer spilt. Hvis vi tar alle tre poengene inntar vi 2. plassen. Alle andre resultat vil gjøre at vi forblir på 3. plass på tabellen.

Tabellen https://www.flashscore.com/hockey/no...aen/standings/

Blir spennende å se om Mats Trygg og/eller Daniel Sørvik er med på torsdag.

Storhamar mangler førstekeeper Oscar Östlund, men har en bra reserve i Jonas Strand. Ellers mangler de Eirik Salsten og Joakim Jensen. Og de har gitt svensken Jens Jakobs sparken. Alt dette gir istid til Mikael Dokken, Kjetil Marthinsen og junioren Jonathan Hafsmoe.

PS! Pr. tirsdag kveld er felt B, C og D utsolgt. Det kan bli frigjort ledige plasser nærmere kampstart. Men jeg hadde ikke ventet på det. Bortesupportere blir anbefalt å kjøpe ståplasser på felt I. Det er bra med plasser igjen på felt A. Kjøp der om du vil ha et sete (nummerert plass). Ellers går det an å kjøpe på klansfeltet, felt E unummerert, for 220 kr, eller ta sjansen på at det er ledig helt frem til kampstart slik at du med klansmedlemskap får kjøpt i døra til 150 kr. Siste alternativ er å kjøpe ståplass på felt G.

Billetter https://www.ticketmaster.no/event/va...lletter/580425

Det er frigjort mange plasser på B og D, løp og kjøp

Tre nye forfall for Storhamar. Backene Aaron Irwing, Jimmy Andersson og Lars Erik Hesbråten er alle uaktuelle mot VIF. Da har de bare fem seniorbacker igjen, og vil sannsynligvis hente opp en juniorback.

I tillegg har Player Safety innmeldt Martin Rønnild til Disiplinærutvalget for en takling mot hodet til Lillehammers keeper Bengtsberg, som ikke kunne fullføre kampen tirsdag https://www.h-a.no/sport/hockey/ronn...otet-meldt-inn Men det spørs om DISU rekker å behandle saken før torsdagens kamp. Så Rønnild kan muligens spille mot VIF.

PS! Mens vi hadde 18 utespillere med mot Sparta, men brukte bare 14 av dem, så hadde Storhamar med 20 utespillere og brukte 18 av dem mot Lillehammer. Det kan ikke ikke være bra i lengden av VIF å bruke så lite folk. En spiller som Morten Ask vil vi gjerne ha i god form fordi vi trenger hans rutine inn mot sluttspillet. Men også han blir avspist med fem minutters istid. Enda mindre spilte Markus Ekberg og Petter Grønstad. Grønstad har sju poeng hittil, like mange som Ylven. Det med langt mindre istid.

Vi vinner enkelt 3-0. Storhamar har bare fem skudd på mål i de to første periodene. Vi har to målkonger. Rasmus Ahlholm, en litt undervurdert spiller egentlig, satte inn et lekkert 1-0 mål. Rasmus hadde også to skåringer mot Sparta sist, og satte i kveld også inn 3-0 målet, dog i åpent mål. Han har 19 mål og 17 assist, og er nr to i GETs-poengliga. Bare Tobias Lindström er bedre med 20+17.

I kveld var Mats Trygg tilbake, og han sto for 2-0 målet da han fikk pirket inn en løs puck. I kveld spilte også Morten Ask og Petter Grønstad. Sist mot Sparta brukte vi bare 14 mann, i kveld brukte vi 17 mann. Det gjør oss sterkere mot slutten av kampen,

Alle målene i denne https://www.tv2.no/sport/10297797/

Dessverre var det bare 1317 tilskuere. Det er noen hundre færre enn jeg hadde trua på, og som sikkert også klubben hadde håpet på. Sist Storhamar var på besøk, i slutten av oktober var det 1628 tilskuere. Nå får vi bare håpe på fullt hus mot Oilers 30.12. Og samtidig håpe at de roter bort poeng hjemme mot Lillehammer 28.12. slik at vi spiller om serieledelse den 30. Oilers har 10 seire på rad og blir helt klart laget å slå fremover. Jeg tror Storhamar kollapser litt, slik at det blir VIF og Oilers som kjemper om seriemesterskapet. Det sier seg selv at kampen VIF-Oilers den 30.12. blir meget viktig.

Tabellen https://www.flashscore.com/hockey/no...aen/standings/

Fra Hamar Arbeiderblad

Rasende Thoresen: - Jeg blir hånet
    Patrick Thoresen reagerer kraftig på uttalelser fra Axel Eidstedt......

Det var Thoresen som forærte pucken til Ahlholm som enkelt fikk sette 3-0 da SILs keeper var byttet med en ekstra utespiller. Da benyttet Axel Eidstedt til å sette inn noen verbale støt, som å gratulere Thoresen med pasningen.

I kampens siste sekunder satte Thoresen inn en god takling på Eidstedt i Vålerengas sone. Vålerenga-spilleren svarte med å krysstakle Thoresen tilbake.

- Hva skjedde helt på slutten der?

- Det starter med at jeg blir hånet etter 3-0-scoringen deres. For min del så er det å være en dårlig vinner det verste man kan være, sier Thoresen til HA-sporten, før han kommer med en klar melding til Eidstedt:

- Der fikk han seg en uvenn for livet, forteller Thoresen.

På spørsmål om hva Eidstedt kom med av meldinger etter 3-0-scoringen, svarer Thoresen:

- Nei, det er såpass at det er sånne ting man ikke skal si. Man skal ikke håne en motstander når man vinner. Det er sånn man lærer barna sine, også. Man skal være en god vinner og en god taper.

- HVOR GAMMEL ER HAN?
    Eidstedt trekker på smilebåndet da han blir konfrontert med uttalelsene til Thoresen etter kampslutt.

Utenfor Vålerengas garderobe svarer han følgende da han blir fortalt kommanterene fra Thoresen om at han ble hånet:

- Jeg vil ikke så at jeg hånet ham. Det er en derbykamp, mye følelser i sving, og jeg vet ikke helt hva jeg skal si. Jeg gratulerte ham med pasningen, liksom. Jeg synes det er sånn man skal tåle, sier Eidstedt.

Eidstedt er ikke ferdig der. Han kommer like greit med et nytt stikk mot Storhamar-kapteinen.

- BRÅKER MED FEIL PERSON
    - Hadde han sagt det til meg, så hadde jeg bare ristet på hodet. Den der må han ta. Hvor gammel er han, liksom? sier Eidstedt.

- Synes du Thoresen overreagerte?

- Ja, jeg kan forstå at han blir sint. Det er mye følelser i hockey, og det er en følelsesladet kamp. Det er vel også det som gjør at det blir morsommere utpå der.

Thoresen mener Eidstedt fikk seg en uvenn for livet etter hendelsen mot slutten av kampen.

Den uttalelsen fnyser Eidstedt av.

- Da bråker han med feil person. Det blir bare morsommere kamper dersom man får enda mer følelser.