Page 1 of 10 123456 ... LastLast
Results 1 to 40 of 396

Default 2019-sesongtråd

Vi åpner hjemme mot Mjøndalen og spiller hjemme 16 mai mot Godset. Resten blir offentligjort kl 12 i dag.

Det aller første jeg biter meg merke i er følgende. Første runde - kamp lørdag kl 1530 og kl 1800. Søndag fire kamper kl 1800 og en kl 2000. Mandag en kamp kl 19. Er vi tilbake igjen med det samme idiotopplegget vi hadde før bortsett fra at vi er spart for en kamp kl 1530 på søndag? Fem forskjellige tidspunkter på kamper trodde jeg vi var ferdige med så jeg håper det er noe spesielt bare for serieåpningen at det er to lørdagskamper.

Det er fortsatt 1-6-1 unntatt på de spesielle datoene

Facebookverifisert
    g-maZta's Avatar

Personlig syns jeg lørdag 15:30 er et perfekt tidspunkt. Det gjør det lettere å ha med unga.
    I f.eks england er jo midt-på-dagen matcher helt vanlig, og man kan jo ilke akkurat si at de sliter med oppmøte.
    Har dóg forståelse for at ikke alle er enige i det. Men som sagt, for min del passer det fint.

Quote Originally Posted by g-maZta View Post
    Personlig syns jeg lørdag 15:30 er et perfekt tidspunkt. Det gjør det lettere å ha med unga.
    I f.eks england er jo midt-på-dagen matcher helt vanlig, og man kan jo ilke akkurat si at de sliter med oppmøte.
    Har dóg forståelse for at ikke alle er enige i det. Men som sagt, for min del passer det fint.
    Helt enig med deg men det er totalspredningen av kampene jeg frykter. Å erstatte 1800 kampen på lørdag med 1530 er innafor men ikke både og.

Lillestrøm - Vålerenga lørdag 25. mai kl 18.00. Moro! Tipper politiet på Romerike ikke er like fornøyd med den.

Quote Originally Posted by way_ View Post
    Lillestrøm - Vålerenga lørdag 25. mai kl 18.00. Moro! Tipper politiet på Romerike ikke er like fornøyd med den.
    Den er vel på Vålerenga Stadion. Ellers ok fornøyd eller? Bør ta bra med poeng i starten, og 16. Mai hjemme igjen. Er vel fast det nå.
    Ett lag i Oslo.

Quote Originally Posted by VIFpatriot View Post
    Den er vel på Vålerenga Stadion. Ellers ok fornøyd eller? Bør ta bra med poeng i starten, og 16. Mai hjemme igjen. Er vel fast det nå.
    Aiai! Jeg så feil. Så pinlig. Du har selvfølgelig helt rett! Men det gjør det bare ekstra moro!

Har skumma igjennom første del og er ganske fornøyd med oppsettet. Mjøndalen, KBK og Tromsø på de tre første bør gi oss poeng. 16. mai mot Godset bør dra bra med folk, og bra med bortesupportere..

Etter å ha gått gjennom hele terminlista så kan jeg ikke skjønne annet enn at det blir 90 poeng neste år.

Som alle tidligere år blir det viktig med en god start.
    Men ekstra viktig når de to første hjemmekampene er mot nyopprykka lag og mot Tromsø. 7-9 poeng etter de 3 første kampene, takk..

16.mai kamp klokka 20:00 er fint for oss som trenger å få kabalen til å gå opp hjemme med jobb, henting i barnehage mv.
    Samtidig er det jo seint for familier med halvstore unger.
    Uansett; vi har ikke vunnet hjemme mot Godset siden 2015. Bare å kline til med revansj.

Slutten av vårsesongen setter all føring for høsten;
    Bønda hjemme, RBK borte, Sarp hjemme, Haugesund borte, Glimt hjemme og Molde borte.
    På de 6 kampa der i 2018 tok vi 5 poeng. Skal vi ha realistisk håp om topp 5 når vi har runda halvspilt må vi sitte igjen med mye mer poeng fra disse kampene.
    Skal 2019 endelig bli den sesongen vi vinner i Molde igjen? (sist gang 2010)..

Ellers ser jo strengt tatt terminlista like dust ut som de siste åra. 15 runder + 4 cupkamper gjøres unna på 3 og en halv måned
    Og så skal høsten dras ut over 4 og en halv måned.
    Obos-ligaen og ES holder følge med hverandre på antall spilte kamper fram til runde 18 i august. Men ES skal selvsagt avsluttes 2 uker senere. Jeg fatter det ikke.
    Det er en slags forbedring at det er 2 runder ES etter siste landslagspause, i stedet for kun 1 runde som i år.
    Men jeg skulle helst sett at serien var over før den siste pausen og så kunne man lagt cupfinalen etter. Sistnevnte var vel ikke utsolgt i år. Når skjedde det sist? Cupfinalen spilles for seint; kun de aller mest ivrige som gidder å gå...

Damene sesongåpner hjemme mot Stabæk 23. mars, samme dag som generalprøven for herrene mot LSK er satt opp, så da får vi vel anta at vi må til stasjonsbyen 2 ganger i år...

Facebookverifisert
    hmchrist's Avatar

Noen er tidlig ute med tabelltips:
    https://www.sportsbibelen.com/no/fot...teserien-2019/

Mens vi venter, ta en titt på innslaget som starter 50:10 som jeg kom over i NRK-arkivet: https://tv.nrk.no/serie/bak-sommerfa...0291/avspiller

51:10 skal det være, ellers kommer det med for mye vrøvl fra Tetschner.

Facebookverifisert
    j_robber's Avatar

Quote Originally Posted by Trad View Post
    Mens vi venter, ta en titt på innslaget som starter 50:10 som jeg kom over i NRK-arkivet: https://tv.nrk.no/serie/bak-sommerfa...0291/avspiller
    Herlig klipp! Skulle gjerne sett mer fra den tida der..

...for den som vil ha det inn med teskje så ligger det glimrende innslaget på ca. 51min.
    https://tv.nrk.no/serie/bak-sommerfa...0291/avspiller

Andre som kun har musikkvideo fra årets første trening?
    Ett lag i Oslo.

Andre som kun har musikkvideo fra årets første trening?
    Fant ikke engang sendingen... Tips?

Quote Originally Posted by Pete View Post
    Fant ikke engang sendingen... Tips?
    Finner den ikke selv.
    Sikkert ikke så lett å lage sending på landet?

Quote Originally Posted by christer1913 View Post
    Finner den ikke selv.
    Sikkert ikke så lett å lage sending på landet?
    De skulle straks gå live på Facebook ifølge «admin»...

Satt med en følelse av at det ville bli noe kluss. "Moro".
    Ett lag i Oslo.

Satt med en følelse av at det ville bli noe kluss. "Moro".
    Fuktskader sikkert

Ikke veldig spennende å se oppvarminga så de venta litt med å starte sendinga til de begynte å spille.

Sendinga er live på FB nå.

Jeg tillater meg å dvele litt ved innslaget fra 1991, like etter at Klanen ble stifta. Jeg har sett det noen ganger nå, og jeg må si det ga meg en "boost". Jeg må innrømme at jeg har slitt litt med negative tanker om 2019, type "Er Deila-prosjektet liv laga?" og "Gidder jeg ett år til med sesongkort som middelhavsfarer?". Innslaget var nok til at jeg fikk gleden tilbake, og derfor mener jeg dette tilhører riktig tråd som kilde til supporterinspirasjon i oppkjøringa til 2019-sesongen. Jeg anbefaler alle til å ta en kikk på det, om ikke annet som en påminnelse om røtter og om supportertradisjon.

Selv var jeg nok akkurat litt for ung i '91 til å være en del av Klanen på den tida, selv om jeg allerede hadde vært VIF-supporter i flere år. Jeg husker jeg observerte dem på Store Stå med skrekkblandet fryd, og synes de var både litt for drøye og veldig tøffe. Jeg lurte til og med på om de kanskje var litt farlige. Det tok meg derfor ennå mange år før jeg torde å nærme meg dem. Da skjønte jeg at 95% av dem bare var bare greie og helt harmløse folk.

Tilbake til selve innslaget: Noen av personene drar jeg kjensel på, og enkelte er i full vigør i dag også. Noen vil si som gretne gamle gubber, andre som tradisjonsbærere vi bør lytte til. En del andre i innslaget er helt ukjente. Jeg skal ikke nevne navn på noen som ikke ble identifisert på innslaget, men de tre personene som uttaler seg er Kjell "Charlie" Grønningen, Morten "Tøffen" Bredesen og Jørn Thynes. De to første burde vel være kjent for de fleste i Vålerenga-miljøet, men denne Jørn var ukjent for meg. Er det noen som vet hvem han er/var? Han virket å være fremst i rekken av talspersoner den gangen, og var tydeligvis sentral i pre-Klanen miljøet på Store Stå.

Forøvrig - hvis noen andre har noe digitalisert innhold fra den tida, så gjør det tilgjengelig, og post linken her da vel!

Fantastisk innslag.
    Noen klassikere av sanger der.
    EVIG VIF

Jørn Tysnes? Legende, skrønemaker, fotballnørd, vandrende Vålerenga-leksikon og bohem. Herlig type, hel ved.

Og jeg kan jo legge til: i høyeste grad levende. Dømmer eller går på linja sikkert 100 kamper pr sesong, alt fra småjenter til old boys.

Noen som kan oppdatere om kampen?

Quote Originally Posted by christer1913 View Post
    Noen som kan oppdatere om kampen?
    kamptråd her: https://forum.klanen.no/showthread.p...anuar-kl-12-45

Bortekampen mot Molde er flytta fra juli til april: http://www.vif-fotball.no/nyheter/bo...-molde-flyttes
    Med andre ord vil vi og Molde ha en kamp mer spilt enn resten mellom runde 2 og fram til alle de andre er ferdig med runde 15.
    Vi spiller borte mot KBK den 7.april så da blir det vel buss fra Kristiansund til Molde den 8.april...

De 5 første kampene etter endringen:
    Mjøndalen hjemme
    KBK borte
    Molde borte
    Tromsø hjemme
    Brann borte

Quote Originally Posted by Loffen View Post
    Bortekampen mot Molde er flytta fra juli til april: http://www.vif-fotball.no/nyheter/bo...-molde-flyttes
    Med andre ord vil vi og Molde ha en kamp mer spilt enn resten mellom runde 2 og fram til alle de andre er ferdig med runde 15.
    Vi spiller borte mot KBK den 7.april så da blir det vel buss fra Kristiansund til Molde den 8.april...

Mjøndalen hjemme
    KBK borte
    Molde borte
    Tromsø hjemme
    Brann borte
    Og Molde har i dag endelig kvitta seg med Sarr, så da har de sikra seg mot en ny runde med pinlige bortforklaringer i media.

Han ble vel i høst anmeldt for sin tredje voldtekt og nå som Solskjær er far gone så kjappa de seg nok med å kvitte seg med kødden.

https://www.dagbladet.no/sport/sarr-...molde/70675247

Quote Originally Posted by way_ View Post
    Og Molde har i dag endelig kvitta seg med Sarr, så da har de sikra seg mot en ny runde med pinlige bortforklaringer i media.

Han ble vel i høst anmeldt for sin tredje voldtekt og nå som Solskjær er far gone så kjappa de seg nok med å kvitte seg med kødden.

https://www.dagbladet.no/sport/sarr-...molde/70675247
    Det kom enda en anmeldelse mot han så tilslutt fikk de vel nok også i Molde. Han er nå oppe i 4-5 anmeldelser for samme ting.

Quote Originally Posted by Loffen View Post

Mjøndalen hjemme
    KBK borte
    Molde borte
    Tromsø hjemme
    Brann borte
    Ganske kjipt å ha en kamp mer spilt enn resten såpass lenge. Blir helt jalla å lese tabellen fram til det blir likt. Ganske spesielt at de ikke hadde lagt opp til flytting av Europacup da de lagde terminlista sånn at matchen hadde vært spilt rundt den samme tiden som den skulle vært spilt i utgangspunktet. En ting er å ha en hengekamp i bakhånd, men å være en kamp foran resten såpass lenge gjør at man alltid må ha med antagelser når man skal se hvordan laget ligger ann.

https://m.nettavisen.no/nyheter/baba...423584174.html

Ja, hvor mange voldtekter er vi oppe i nå da? Må være 4-5.

Tv2 også med sak: https://www.tv2.no/sport/10363792/

Håper vi aldri ser deg i Norge eller Europa igjen, Sarr. Generelt så er det utrygt for jenter uansett hvor han befinner seg. Denne spilleren har altså Molde forsvart og brukt mens saken pågikk. Forkastelig.

Jeg skal innrømme at jeg var litt usikker på hvor klok den Sarr-aksjonen vi hadde i fjor var (jeg tenkte da ikke minst på hvor kult de mulige ofrene syntes den typen supporterengasjement rundt saken - med dertil tilhørende humor og oppmerksomhet - egentlig er - og at det er andre arenaer som er bedre egnet for rettsprosesser). Men uansett hvor skyldig han er eller ikke er, må man kunne forvente at en fotballspiller (og forsåvidt hvemsomhelst) som er et forbilde for mange, og som har fått slike anklager mot seg, tenker seg litt om hvordan han opptrer, og tar noen forsiktighetsregler. Det har han tydeligvis ikke gjort. Disse siste sakene er fra november - altså etter all medieoppmerksomheten dette fikk i fjor høst. Det er dessverre fryktelig lite tillitsvekkende, og gjør ham etter mitt syn uegnet til å representere en fotballklubb. Men observerer at forsvareren hans har forklaringen klar på hvorfor denne stakkars mannen stadig havner i denne situasjonen: "Han er ganske utsatt for den type anklager. Fotballspillere generelt er utsatt, og han i særdeleshet". Her må det tydeligvis lages støttegrupper.

13.00 starter sendingen på Eurosport Norge. Vålerenga - Strømmen. Hvis noen har glemt det.
    Ett lag i Oslo.

I den offensive fireren våres har vi fem start alternativer. Finne, Johnson, Vega, Viljamsson og Ejuke. Hvem foretrukker dere?

Facebookverifisert
    hmchrist's Avatar

Quote Originally Posted by heiheiludoblirvialdrilei View Post
    I den offensive fireren våres har vi fem start alternativer. Finne, Johnson, Vega, Viljamsson og Ejuke. Hvem foretrukker dere?
    Jeg foretrekker at det roteres, og at Dønnum tas med i regnestykket.

Quote Originally Posted by hmchrist View Post
    Jeg foretrekker at det roteres, og at Dønnum tas med i regnestykket.
    Og Grødem..