Page 3 of 11 FirstFirst 12345678 ... LastLast
Results 81 to 120 of 411

Quote Originally Posted by Loke View Post
    Ikke en eneste lekkasje rundt spillere inn/ut, men TV2 mener skråsikkert at vi går 30 mill i minus... Sorry as, kommer til å vente med å bli sinna til årsmøte
    Media har vel alltid vært spot on når det gjelder de økonomiske problemene i klubben? Jeg klarer ikke å se at de melder at vi går 30 mill i minus men at det viser seg at vi faktisk gikk i 0. Mulig tallet ikke er helt korrekt, men jeg blir veldig overraska om det viser seg at det ikke er noe underskudd i det hele tatt.

Tippekonge 2015 Daniel's Avatar
    Blog Entries
    33

Quote Originally Posted by Nico 8 View Post
    Media har vel alltid vært spot on når det gjelder de økonomiske problemene i klubben? Jeg klarer ikke å se at de melder at vi går 30 mill i minus men at det viser seg at vi faktisk gikk i 0. Mulig tallet ikke er helt korrekt, men jeg blir veldig overraska om det viser seg at det ikke er noe underskudd i det hele tatt.
    Nå et det vel budsjettert med et visst beløp i underskudd så det kan potensielt være veldig udramatisk

- Vi er sikre på at vi vil legge frem et fornuftig budsjett på årsmøtet, vi er takknemlige og ydmyke for at vår eier bidrar med viktige og nødvendige midler, og kan forsikre dere alle om at vi har kontroll på situasjonen.

Med ønsker om en fortsatt god pre season. Og til alle Vål’enga fans der ute – vær positive, støtt opp om klubben, og møt opp på stadion til en spennende ny sesong hvor målet er å ta ytterligere steg.

http://www.vif-fotball.no/nyheter/va...WXz0JitXLeszSU
    EVIG VIF

Takk Espeseth for raskt svar. Og tusen takk Tor Olav. Du er en av oss!
    Ett lag i Oslo.

Facebookverifisert
    ziggy75's Avatar

"Av den grunn har vi snudd alle steiner gjennom vinteren for å identifisere de områder det var mulig å gjøre sparetiltak – uten at det vil gå utover vår konkurransekraft på banen." -Erik Espeseth

Vil får vel se det når overgangsvinduet har stengt.

Kan ikke si jeg er overraska.

Inntil denna klubben faktisk skjønner at denmå bygge fundamentet først, så er den dessverre på beste fall i midten av tabellen. Jeg håper inderlig vi ikke rykker ned før det.

Facebookverifisert
    ziggy75's Avatar

dette er vel en slags påminnelse om at satsingen vi har hatt de siste åra ikke er bærekraftig enda, og at vi bør roe ambisjonene våre på overgangsmarkedet?
    Ihvertfall blir vår vei til toppen enda mer utviklingsklubborientert, med mindre vi går all-in med tunge investeringer som forhåpentligvis gir oss kortsiktig vinst, bare vi ikke blir slått konkurs i mellomtiden. Fotballøkonomi i hovedstaden er visst vanskelig!

Det er dessverre helt utopi å tro at vi skal vokse organisk. Vi trenger cash’en som jevnlig Europa League gir. Da må vi sannsynligvis kjøpe det laget som skal få oss dit.

Det andre alternativet er å få inntekter via spillersalg. Men da selger vi kontinuerlig de beste spillerne som gir ujevne prestasjoner, lite kontinuitet og ingen inntekter fra Europa.

Før lå de store pengene i Champions League. Det gjør de fortsatt, men det nåløyet er så trangt at det sannsynligvis går tiår mellom hver gang et norsk lag deltar der.

For Europa League trenger vi ikke å gå forbi RBK, det holder å gå forbi Haugesund. Det bør være en realistisk ambisjon på kort sikt.

Facebookverifisert
    ziggy75's Avatar

Quote Originally Posted by Nils_de-Noia View Post
    Det er dessverre helt utopi å tro at vi skal vokse organisk. Vi trenger cash’en som jevnlig Europa League gir. Da må vi sannsynligvis kjøpe det laget som skal få oss dit.
    Det er en utopi at vi skal vokse organisk? 🤔
    Ser jo at klubber med langt mindre ressurser, vokser organisk hele tida, så utopisk er det ikke.

Quote Originally Posted by ziggy75 View Post
    Det er en utopi at vi skal vokse organisk? 🤔
    Ser jo at klubber med langt mindre ressurser, vokser organisk hele tida, så utopisk er det ikke.
    Litt vel i overkant negativt fra Nils der, det er selvsagt ikke utopi at vi skal vokse organisk. Det har vi alle forutsetninger for å gjøre i hovedstaden.

Quote Originally Posted by tordvif View Post
    Litt vel i overkant negativt fra Nils der, det er selvsagt ikke utopi at vi skal vokse organisk. Det har vi alle forutsetninger for å gjøre i hovedstaden.
    Kanskje upresist er mer riktig. Vi har et begrenset potensiale til å vokse på publikum. Snittet lå på rundt 9000. Om vy fyller stadion så kan vi få inn 15-16 millioner på sesongkortsalget.

Plasseringsbonus er enklere å vokse på. Men bare noen ekstra millioner.

Sponsorer følger også det sportslige, men også den generelle interessen også.

Men en sesong i Europa League gir vel omtrent en sum som tilsvarer alt dette. Og i tillegg kan man plusse på økning fra publikum, sponsorer og medieavtalen i tillegg.

Man kan være heldig en sesong, men det er over tid en klar sammenheng mellom investeringer og resultater. At vi skal kutte ned avstanden til de beste lagene med mindre investeringer mener jeg er utopi. Man kan ha det som drøm, men ikke som en strategi..

Så ja, vi kan vokse organisk. Men om vi tar igjen de lagene som har kunstgjødsel fra Europa League er en helt annen diskusjon.

Facebookverifisert
    ziggy75's Avatar

Kanskje upresist er mer riktig. Vi har et begrenset potensiale til å vokse på publikum. Snittet lå på rundt 9000. Om vy fyller stadion så kan vi få inn 15-16 millioner på sesongkortsalget.

Plasseringsbonus er enklere å vokse på. Men bare noen ekstra millioner.

Sponsorer følger også det sportslige, men også den generelle interessen også.

Men en sesong i Europa League gir vel omtrent en sum som tilsvarer alt dette. Og i tillegg kan man plusse på økning fra publikum, sponsorer og medieavtalen i tillegg.

Man kan være heldig en sesong, men det er over tid en klar sammenheng mellom investeringer og resultater. At vi skal kutte ned avstanden til de beste lagene med mindre investeringer mener jeg er utopi. Man kan ha det som drøm, men ikke som en strategi..

Så ja, vi kan vokse organisk. Men om vi tar igjen de lagene som har kunstgjødsel fra Europa League er en helt annen diskusjon.
    Synes det er ufornuftig å gamble for mye på EL, så bygger oss heller opp forsiktig, enn å satse mer enn vi klarer, for så å ikke klare å kvalifisere oss til Europa-cup eller å ikke klare å kvalifisere oss til gruppespillet.

Quote Originally Posted by ziggy75 View Post
    Synes det er ufornuftig å gamble for mye på EL, så bygger oss heller opp forsiktig, enn å satse mer enn vi klarer, for så å ikke klare å kvalifisere oss til Europa-cup eller å ikke klare å kvalifisere oss til gruppespillet.
    Dumt å bruke penger man ikke har. Men jeg tror faktisk Trøim hadde fått mer igjen med å gå inn med mer. RBK og Molde med Røkkepwnger klarer vi kanskje ikke å passere i første omgang. Men bak dem er det også et par EL-plasser.

Dumt å bruke penger man ikke har. Men jeg tror faktisk Trøim hadde fått mer igjen med å gå inn med mer. RBK og Molde med Røkkepwnger klarer vi kanskje ikke å passere i første omgang. Men bak dem er det også et par EL-plasser.
    Skjønner poenget, men det fordrer også at man faktisk treffer på spillerkjøpene. Trøim kan øse inn med penger han, men hvis 4 millioner av de blir brukt på å lønne Abdi som for det meste spiller for VIF2 så hjelper det lite for å bedre plasseringene.

Det er også klart at hvis man har mer penger til rådighet så kan man sikte høyere, og det vil kanskje være lettere å treffe, men ikke alltid. Jeg ser helt klart poenget i at vi kanskje burde investert mer penger i spillerstallen og for eksempel hentet Normann når vi hadde sjansen for å tette luken til lagene foran. Men nå har klubben valgt den strategien de har valgt, også er det selvsagt lov å være uenig i den.. Vi kan heller ikke hvor mye Trøim er villig til å spytte inn, men fikk inntrykk av at han var med på laget fortsatt ut i fra meldingen fra Espeseth i går.

Men Nils: La merke til at du skrev her om dagen at kontrakten til Trøim med VIF går ut etter sesongen. Hvor har du det fra? Har du lyst til å utdype? Jeg visste ikke at det fantes en kontrakt en gang, men har forstått at han eier omtrent hele ASèt(?).

Skjønner poenget, men det fordrer også at man faktisk treffer på spillerkjøpene. Trøim kan øse inn med penger han, men hvis 4 millioner av de blir brukt på å lønne Abdi som for det meste spiller for VIF2 så hjelper det lite for å bedre plasseringene.
    Treffer garantert ikke med hvert kjøp da. Men man treffer med mange. Over tid blir det bra.

Men det er kanskje billigere å kjøpe de spillerne man ønsker enn å prøve å finne like gode spillere til halv pris. Ender ofte opp i spillere som ikke presterer, som bare koster penger både for seg selv og også fordi man må kjøpe enda en spiller i tillegg som faktisk prrdterer.

Men Nils: La merke til at du skrev her om dagen at kontrakten til Trøim med VIF går ut etter sesongen. Hvor har du det fra? Har du lyst til å utdype? Jeg visste ikke at det fantes en kontrakt en gang, men har forstått at han eier omtrent hele ASèt(?).
    Han eier ikke klubben. Han eier et AS som tar alle utgiftene til VFE i bytte mot å få alle inntektene (litt forenklet) Den avtalen ble forlenget etter 2014 med 5 år. I tillegg har han rett til, men ikke plikt til å få den forlenget. Men klubben har ikke rett til å forlenge den. Så hvis han vil trekke seg så kan han det.

Får ikke funnet noen link til deg akkurat nå, men bare å bruke Google.

Han eier ikke klubben. Han eier et AS som tar alle utgiftene til VFE i bytte mot å få alle inntektene (litt forenklet) Den avtalen ble forlenget etter 2014 med 5 år. I tillegg har han rett til, men ikke plikt til å få den forlenget. Men klubben har ikke rett til å forlenge den. Så hvis han vil trekke seg så kan han det.

Får ikke funnet noen link til deg akkurat nå, men bare å bruke Google.
    Den er god, takk for svar uansett

Hjesus fikk det som han ville og skapte litt kaos og negativitet i hvert fall. Greit å tenke på før man publiserer slikt om den klubben man visstnok elsker. Men at vi begynner å angripe hverandre her inne og snakke ned andre medsupportere er nok neppe løsningen.. Da får han det enda mer som han vil.

Hjesus fikk det som han ville og skapte litt kaos og negativitet i hvert fall. Greit å tenke på før man publiserer slikt om den klubben man visstnok elsker. Men at vi begynner å angripe hverandre her inne og snakke ned andre medsupportere er nok neppe løsningen.. Da får han det enda mer som han vil.
    Jeg aner ikke hva Hjesus har mot klubben, men det er ikke første gang han sår piss.
    Det eneste som hjelper, er å slutte å besøke den drittsia, og i det minste slutte å spre hva som står der eller legge igjen linker.
    La nå han holde på for seg sjæl.
    "I would not live forever!, because we should not live forever, because if we were supposed to live forever, then we would live forever, but we cannot live forever, which is why I would not live forever,"

Miss Alabama in the 1994 Miss USA contest.

Det beste er om medlemmene (det vil si oss) eier klubben.
    Samme modell som mange klubber kjører i Spania.

Tror det er eneste reelle mulighet til å få denne flotte klubben på beina.
    Vi må tenke nytt.
    Kanskje vi hadde klart å kjøpe tilbake Vallhall fra Spetalen på sikt.
    Vi burde eie alt på Valle.
    Alt som genereres av penger bør gå til klubben.

Burde være opplagt, men vil vi engasjere oss?

Hva mener dere?
    Gimme hope johanna

Quote Originally Posted by Calven View Post

Vi må tenke nytt.

Hva mener dere?
    Medlemmene eier klubben.
    Trøim eier AS-et som klubben har et samarbeid med. Samarbeidet fungerer sånn at AS-et plukker opp regninga ved underskudd. Uten dette samarbeidet hadde klubben vært konk mange ganger de siste årene.
    Trøim har visstnok varsla at han begynner å bli litt lei av å plukke opp sluttregninger så målet er at klubben skal klare seg uten AS-et på lang sikt

Vedr Vallhall: Vålerenga Fotball (før man splittet ut elitedelen) eide vel aldri mer enn rundt 6 % av sjappa.
    Men joa: betaler man markedspris så selger Spetalen og de andre eierne. Så får noen finne fram penga/en dumsnill bank som vil låne penga..

Facebookverifisert
    ziggy75's Avatar

Quote Originally Posted by Calven View Post

Vi må tenke nytt.

Hva mener dere?
    Enig med deg, og sånn er det jo i Norge nå.
    Det gir fordeler og ulemper, men alle klubber i Norge er eid av medlemmene. Og Vallhall håper jeg også at vi kjøper tilbake etterhvert.

En ny sesong. Hvordan vil laget og vår manager klare seg i år? Bladet The Economist har analysert hvordan topplagene i Europa har prestert de siste 15 årene, med særlig fokus på managere. The Economist har sett på hvordan managere presterer over tid med skiftende lag og tatt høyde for forskjellene i kvalitet på lagene.
    Det viser seg da at det er særlig to managere som har prestert over gjennomsnittet; Diego Simone og Jürgen Klopp, da de vant sine hjemlige serier med relativt svake lag; Atletico Madrid og Borussia Dortmund. Carlo Ancelotti har prestert dårligst etter suksessen for noen år siden.
    Tallene til The Economist viser at nesten ingen managere er i stand til å gjenta en tidlig suksess og følgelig at denne suksessen skyldtes tilfeldigheter utenfor managerens kontroll. Over en periode på 15 år viser det seg at manageren i snitt påvirker lagets årlige resultat med ca. 2 poeng. En toppspiller som Messi eller Christiano Ronaldo kan heve lagets resultat til opp mot 10 poeng.
    Jeg synes dette er interessant fordi det støtter tanker jeg har hatt om Ronny Deila. Han fikk en høy stjerne etter suksessen i Strømsgodset men klarte ikke å følge opp i Celtic. Grunnen er at han er en ganske middels trener og at tidligere suksess skyldtes tilfeldigheter. Og det synes jeg han bekrefter i Vålerenga.

Vel, Deila har 2019 til å imponere. Dvs, medaljekamp. Hvis ikke, bør vi se oss om etter noe annet. Jeg håper så inderlig at han lykkes. Det fortjener vi.
    Ett lag i Oslo.

Facebookverifisert
    g-maZta's Avatar

Quote Originally Posted by VIFpatriot View Post
    Vel, Deila har 2019 til å imponere. Dvs, medaljekamp. Hvis ikke, bør vi se oss om etter noe annet. Jeg håper så inderlig at han lykkes. Det fortjener vi.
    Jeg er ikke enig i at medaljekamp er den ubetingede målestokken for suksess. Ikke i år iallefall.
    Men jeg forventer at vi ser en klar progresjon i varene som leveres på banen. Spesielt på hjemmebane, og mot antatt dårligere lag.
    Om vi hever bunnivået sånn at vi slutter å pisse vekk 10 poeng mot bunnlag hvert år, så er vi helt der oppe.
    Rbk, molde og brann har et solid forsprang på oss, og vi skal gjøre mye riktig for å hente inn det. Molde og rbk har i tillegg tilsynelatende ubegrenset med midler, så det blir vanskelig uten å hente millioner i europa.

S08 satsa jo alt på EL i fjor, og dro nok inn penger nok til å sikre god økonomi en stund fremover. De har også solgt unna mye kvalitet, og de må kanskje bygge på nytt. Men de har bevist at de vet hvordan, og denne gangen har de bedre økonomi i bånn.

Vi derimot, bare rører. Det er samma visa om igjen og om igjen.
    Manglende fremgang, uteblivende sportslig suksess, røde tall, og bortforklaringer.

Jeg hadde bytta Deila&Co mot Bakke&Co any day.
    De mosa oss i treningskamp. De banka cska moskva mens vi taper mot mjøndalen.
    Det er noen uker til seriestart, og optimismen pleier å komme smygende med vårsola, men akkurat nå har jeg null tro på 2019.

Quote Originally Posted by g-maZta View Post
    Vi derimot, bare rører.
    De mosa oss i treningskamp. De banka cska moskva mens vi taper mot mjøndalen.
    Riktig.
    Treningskamper i januar sier alt.
    Bare rør å la alle i troppen få en skikkelig sjanse til å vise seg fram.
    Her må vi gå all inn på seier koste hva det koste vil.
    EVIG VIF

Facebookverifisert
    g-maZta's Avatar

Quote Originally Posted by Oslo-ess View Post
    Riktig.
    Treningskamper i januar sier alt.
    Bare rør å la alle i troppen få en skikkelig sjanse til å vise seg fram.
    Her må vi gå all inn på seier koste hva det koste vil.

Det var alt du klarte å lese i det innlegget? At jeg mener treningskamper er målestokken?

Nå har det vært 8 sesonger på rad med middelmådige resultater og gjentagende økonomiske vansker. Det sier seg selv at vi har en del å gå på over hele fjøla.

Quote Originally Posted by g-maZta View Post
    Det var alt du klarte å lese i det innlegget? At jeg mener treningskamper er målestokken?

Nå har det vært 8 sesonger på rad med middelmådige resultater og gjentagende økonomiske vansker. Det sier seg selv at vi har en del å gå på over hele fjøla.
    Det er jeg enig i.
    Vi bør ligge stabilt på topp 5.

Men det er ikke treningskampene i januar som vi skal se på
    EVIG VIF

Facebookverifisert
    g-maZta's Avatar

Quote Originally Posted by Oslo-ess View Post
    Det er jeg enig i.
    Vi bør ligge stabilt på topp 5.

Men det er ikke treningskampene i januar som vi skal se på
    Nei, det er jeg helt enig i. De tidlige kampene handler om å la alle få prøve seg, få litt kamptrening. Supert at unggutta får spille!
    Men det skaper ikke akkurat et positivt inntrykk når laget taper mot mjøndalen. Ikke alle følger klubben tett nok til å vite at det er si eller så.
    Folk leser eller hører at vi blir knust av S08 og taper mot mjøndalen. Det er de 90% andre vi må overbevise om at enga er verdt å bruke tida si på. Og for å være helt ærlig, kan jeg ikke anbefale noen som er passe interessert å gå på kamp, uten å juge så det renner av meg.
    Vi må bli bedre. Særlig PÅ banen. Vi må ha resultater. Vi må skape en tro på at man går glipp av noe ved ikke å være med.
    Vi må rett og slett begeistre vårt publikum.

Uansett, ingen lag får flere supportere pga treningskamper. Økonimisk rot er aldri bra. Men når klubben sier de har kontroll så har dem det. Og vi er jo verdensmestere i å evaluere etter hver enkel kamp. Vinner vi så må alle signere ny kontrakt, taper vi så er alle ræva. Greit å synse litt. Endel av en supporters hverdag det. Men kanskje laget presterer bedre uten å kjøpe så mange til, kanskje vi får en ny sesong midt på treet, kanskje vi får flyt og holder oss i toppen, kanskje ikke rbk og sarp er så jævlig gode som vi skal ha det til, kanskje blir Wiljalmsson toppscorer, kanskje vi får noen gode sjokolader i kiosken på stadion, kanskje kommer vi til cupfinalen, kanskje får vi skader, kanskje kommer det inn en drømmesignerin........osv osv.
    Ingen kan spå fremtiden. Jeg er forsåvidt like flink til alt det jeg nevner over selv mtp å syte og klage. Men lurer bare på om jeg bare skal rett og slett skal kjøpe meg ett sesongkort og gjøre det jeg kan aller best. Dra på kamp og synge småfalskt til våre vakre vålerengasanger og støtte laget, uansett

Quote Originally Posted by Basement View Post
    Uansett, ingen lag får flere supportere pga treningskamper. Økonimisk rot er aldri bra. Men når klubben sier de har kontroll så har dem det. Og vi er jo verdensmestere i å evaluere etter hver enkel kamp. Vinner vi så må alle signere ny kontrakt, taper vi så er alle ræva. Greit å synse litt. Endel av en supporters hverdag det. Men kanskje laget presterer bedre uten å kjøpe så mange til, kanskje vi får en ny sesong midt på treet, kanskje vi får flyt og holder oss i toppen, kanskje ikke rbk og sarp er så jævlig gode som vi skal ha det til, kanskje blir Wiljalmsson toppscorer, kanskje vi får noen gode sjokolader i kiosken på stadion, kanskje kommer vi til cupfinalen, kanskje får vi skader, kanskje kommer det inn en drømmesignerin........osv osv.
    Ingen kan spå fremtiden. Jeg er forsåvidt like flink til alt det jeg nevner over selv mtp å syte og klage. Men lurer bare på om jeg bare skal rett og slett skal kjøpe meg ett sesongkort og gjøre det jeg kan aller best. Dra på kamp og synge småfalskt til våre vakre vålerengasanger og støtte laget, uansett
    God plan, støttes.

Default Siste året med Trøim

Det er ingen hemmelighet at dette blir det siste året hvor Trøim spytter inn penger til Vålerenga. I den forbindelse så ser man nå konsekvensen av at spiller med høy lønn blir lånt ut eller solgt. Vi har ikke penger til å bære disse avtalene selv og alt som nå gjøres for 2019 sesongen er for at vi må så på egne ben i 2020. Blir spennende å se om vi også kutter på trener siden, alternativt om Trøim betaler ut disse avtalene om vi ikke skulle få medalje.

Quote Originally Posted by eith66 View Post
    Det er ingen hemmelighet at dette blir det siste året hvor Trøim spytter inn penger til Vålerenga. I den forbindelse så ser man nå konsekvensen av at spiller med høy lønn blir lånt ut eller solgt. Vi har ikke penger til å bære disse avtalene selv og alt som nå gjøres for 2019 sesongen er for at vi må så på egne ben i 2020. Blir spennende å se om vi også kutter på trener siden, alternativt om Trøim betaler ut disse avtalene om vi ikke skulle få medalje.
    Og dette vet du?
    Ett lag i Oslo.

Forøvrig noen som vet hvorfor vi møter lag fra lavere divisjoner mens Molde og RBK møter CSKA Moskva, Nordsjælland, Slavia Praha, AGF osv ? Vi møter Strømmen og Mjøndalen liksom.. Ikke det at det betyr så mye kanskje men.

Facebookverifisert
    ziggy75's Avatar

Forøvrig noen som vet hvorfor vi møter lag fra lavere divisjoner mens Molde og RBK møter CSKA Moskva, Nordsjælland, Slavia Praha, AGF osv ? Vi møter Strømmen og Mjøndalen liksom.. Ikke det at det betyr så mye kanskje men.
    Er ikke Mjøndalen et Eliteserie-lag? Uansett møter vi tøffere motstand senere!
    RBK brukte forøvrig hele oppkjøringen sin ifjor mot lokale trøbderlag i 3-4 divisjon

Nå møter vi jo Dynamo Kiev og Rostov i de to neste da.
    Ett lag i Oslo.

VIF henter ny økonomisjef fra Norsk Toppfotball: https://www.dagsavisen.no/sport/vif-...aywall=expired

Helt tilfeldig etter at man gikk i underskudd eller ?

VIF henter ny økonomisjef fra Norsk Toppfotball: https://www.dagsavisen.no/sport/vif-...aywall=expired

Helt tilfeldig etter at man gikk i underskudd eller ?
    Bra.

I tillegg er det positivt med en økonomisjef som heter Hope. I alle fall på engelsk.