Results 1 to 31 of 31

Default Treningskamp: VIF - Mjøndalen, søn. 3. februar kl. 17:30

Matchen vises på Eurosport Norge.

Vålerengas startellever:

Kwarasey
    Borchgrevink, Nakkim, Näsberg, Adekugbe
    Lekven, Abu
    Dønnum, Ejuke, Finne
    Azemi
    Kjekkere gutter finnes vel ei

Vålerenga med mest ball i startfasen, spiller mot et skadepreget Mjøndalen.

Svakeste første omgang hittil? Tydelig at det mangler «noen» til å få gjort det lille ekstra. Det sitter liksom ikke helt men det er januar...

Quote Originally Posted by Pete View Post
    Svakeste første omgang hittil? Tydelig at det mangler «noen» til å få gjort det lille ekstra. Det sitter liksom ikke helt men det er januar...
    Det er faktisk 3. februar.. Men joda, er tidlig. Handler mest om gi hele troppen kamper i beina nå.

Virker som om de er redde for å avslutte. Vi har vel styrt det meste i første omgang, til tross for at Mjøndalen har vært nærmest med stolpeskudd.

Klarer vi å få Ejuke til å bli bedre ved avslutningsmuligheter, har vi ligaens beste spiller. Frustrerende, selv om han hadde en god avslutning på slutten. Abu en fryd å se på som vanlig. Mye fint spill, men mye nesten og seigt til tider.
    Ett lag i Oslo.

Quote Originally Posted by VIFpatriot View Post
    Klarer vi å få Ejuke til å bli bedre ved avslutningsmuligheter, har vi ligaens beste spiller.
    Jepp, men som Flem var inne på. Da klarer vi ikke å beholde han lenge. Det som er positivt hvis det skjer er at det blir klingende mynt i kassa.

Klarer vi å få Ejuke til å bli bedre ved avslutningsmuligheter, har vi ligaens beste spiller. Frustrerende, selv om han hadde en god avslutning på slutten. Abu en fryd å se på som vanlig. Mye fint spill, men mye nesten og seigt til tider.
    Abu er god men i dag blir det vel mye nesten. Han har ikke helt klart å komme seg opp på nivået fra de første par tre kampene. Han må definitivt skjerpe seg han også. Synes mange skryter av han bare han stiller opp til kamp...

0-1 i det 85. minutt, litt klabb og babb foran mål..

Der tok Mjøndalen ledelsen.

0-2 ved Bojang........

Ai ai, 0-2 Mjøndalen ja.

Ikkeno å bry seg om, juniorrekka spilte underholdende og holdt unna mesteparten av andreomgangen.

Deila sier til Eurosport at han "alt i alt er fornøyd med kampen".

Quote Originally Posted by vifboy93 View Post
    Deila sier til Eurosport at han "alt i alt er fornøyd med kampen".
    Kan være mye positivt å ta med seg her selv om det ble tap. Man skal ikke legge for mye i treningskamper. Synes vi stort sett har vunnet alt om vinteren under Deila, men har ikke gått så bra i serien.

Quote Originally Posted by tordvif View Post
    Kan være mye positivt å ta med seg her selv om det ble tap. Man skal ikke legge for mye i treningskamper. Synes vi stort sett har vunnet alt om vinteren under Deila, men har ikke gått så bra i serien.
    Enig i at det er mye positivt å ta med seg videre. God innsats av unggutta i andreomgang, og vi hadde dessuten fortjent scoring i 1.. Litt uheldige med utfallet. Heldigvis er det fremdeles en stund til det skal spilles om poeng!

Samme faen faktisk med tap her, MEN. Dette minnet veldig mye om alt vi har sett i foregående sesonger. Vi dominerer, men klarer ikke komme oss gjennom etablert forsvar. Spissen har null avslutninger og når vi først får en sjanse så brennes den over på blank. Midtbanen ukonsentrert til tider og Lekven treigt oppi noe som fort kunne vært rødt kort takling. Jeg syntes det vekte mange vonde minner der en mostander fra et ubetydelig sted vinner til slutt. Godt det er 2 mnd til sesongstart. Det trengs. Ser også ut som vi blir helt 100% avhengig av Abu i år. Karantene eller skade på han så er vi ille ute. Deila snakket også om konturer av et godt grunnspill i fjor og, men da kom det en blytung periode rett etter. Håper dem jobber godt i klubben, topp 4 ble lovt i juli 2018, kjempe om medalje ble sitert i VG fra sjefen sjøl.

Quote Originally Posted by O.S.L.O. View Post
    topp 4 ble lovt i juli 2018
    Faktisk så sent som i desember.
    https://www.vartoslo.no/neste-ar-ska...rtslige-leder/

Ronny sa Azemi viste bra takter eller noe i den gata.Vet ikke hvilken optiker han bruker,eller om han bør skifte...

Quote Originally Posted by Ingar View Post
    Ronny sa Azemi viste bra takter eller noe i den gata.Vet ikke hvilken optiker han bruker,eller om han bør skifte...
    Hva skal han si når han får et sånt spørsmål mener du?
    Ett lag i Oslo.

Quote Originally Posted by Ingar View Post
    Azemi jobber bra i press. Går mer på løp enn tidligere og samtidig så mister han sjelden ball som target. Derfor jeg er jeg enig i at det er bedring, selv om det enda mangler litt i timing for å komme til klare målsjanser.

Når vi ser på de fire kampene vår antatte førstellever har spilt i år så har de scora 7 på 2x45 mot Obos-motstand og har tidvis eid både Mjøndalen og S08 i banespillet.
    EVIG VIF

Quote Originally Posted by Oslo-ess View Post
    Azemi jobber bra i press. Går mer på løp enn tidligere og samtidig så mister han sjelden ball som target. Derfor jeg er jeg enig i at det er bedring, selv om det enda mangler litt i timing for å komme til klare målsjanser.

Når vi ser på de fire kampene vår antatte førstellever har spilt i år så har de scora 7 på 2x45 mot Obos-motstand og har tidvis eid både Mjøndalen og S08 i banespillet.
    Nå må vi ikke være så naive her. Vi møter norske lag som enten er i samme serie eller lavere divisjoner. Hittil har vi ikke prestert noen verdens ting som tilsier at vi skal være i toppen av ligaen mot slutten av sesongen.
    Alle de lagene vi har møtt, er i samme oppkjøringsperiode som oss, hvorfor klarer de å prestere bedre?

Det å ha banespillet vinner vi ikke mange kamper på, det har vi hørt før - "ønsker å spille som Barcelona" er vel en velkjent setning. Vi spiller ganske likt med Deila, mye posession, men ingen mål - eller iallefall ikke nok mål.

Jeg er kanskje negativ, men fotball handler om å vinne kamper, ikke ha ballen mest. Vi er milevis unna den formen vi ønsker å være, og det er ikke veldig lenge til seriestart.
    "I would not live forever!, because we should not live forever, because if we were supposed to live forever, then we would live forever, but we cannot live forever, which is why I would not live forever,"

Miss Alabama in the 1994 Miss USA contest.

Quote Originally Posted by Flem View Post

Jeg er kanskje negativ, men fotball handler om å vinne kamper, ikke ha ballen mest.
    Ja. det handler om å vinne.
    Men ikke før 30.mars.

Vi har spilt 45 minutter med "toppa" lag i alle kampene, latt alle få spilletid og også gitt juniortroppen verdifull matching. Det er ikke for å vinne treningskampene nå, men for å skape best mulig forutsetninger for at vi skal være klare til en lang sesong.
    EVIG VIF

Facebookverifisert
    ziggy75's Avatar

Jeg er kanskje negativ, men fotball handler om å vinne kamper, ikke ha ballen mest. Vi er milevis unna den formen vi ønsker å være, og det er ikke veldig lenge til seriestart.
    Ballinnhavet vinner ikke fotballkamper, men et bra lag behersker å holde ballen i laget. Men hjelper ikke å være god på det, dersom man suger på alt annet. Vi har en del å gå på på kontringer og dødballer ihvertfall, men det å kunne å holde ballen i laget er vel kanskje det vanskeligste å beherske trur jeg..

Facebookverifisert

Quote Originally Posted by Nils_de-Noia View Post
    https://www.dagbladet.no/sport/deila...-toft/70721556 Eller senest for noen dager siden!
    Elsker Bergen By

Quote Originally Posted by ziggy75 View Post
    Ballinnhavet vinner ikke fotballkamper, men et bra lag behersker å holde ballen i laget. Men hjelper ikke å være god på det, dersom man suger på alt annet. Vi har en del å gå på på kontringer og dødballer ihvertfall, men det å kunne å holde ballen i laget er vel kanskje det vanskeligste å beherske trur jeg..
    Det vanskeligste er nok å score mål, mye mål.
    Flott at vi tester de unge og lar de få spilletid, men det er ikke slik at alle lag vi møter stiller med toppa lag.
    Alle skal teste spillere, formasjoner og relasjoner.
    Pr idag ligger vi etter veldig mange lag, og hvis noen tror vi ender opp topp 4, er jeg rimelig sikker på at det blir mange skuffa folk.
    Jeg er alltid like optimist når vi sparker ball, men denne sesongen har jeg langt mindre forventninger enn tidligere.
    "I would not live forever!, because we should not live forever, because if we were supposed to live forever, then we would live forever, but we cannot live forever, which is why I would not live forever,"

Miss Alabama in the 1994 Miss USA contest.

Flott at vi tester de unge og lar de få spilletid, men det er ikke slik at alle lag vi møter stiller med toppa lag.
    Pr idag ligger vi etter veldig mange lag, og hvis noen tror vi ender opp topp 4, er jeg rimelig sikker på at det blir mange skuffa folk.
    Jeg er alltid like optimist når vi sparker ball, men denne sesongen har jeg langt mindre forventninger enn tidligere.
    Du har vært positiv, det har gått ræva. Nå er forventningene dine lave, da blir det motsatt skjønner du. Vi går for det!
    Ett lag i Oslo.

Facebookverifisert
    ziggy75's Avatar

Tja..kanskje! For enkelte lag er det nok lettere å ligge mange mann bak ballen, kontre og score, enn å spille ut motstanderen.
    Er ikke kjempeoptimist om topp 4 selv, men venter til overgangsvinduet stenger og får se hvordan laget ser ut spillemessig før seriestart. Lave forventninger tror jeg passer
    VIF bra!

Hva skal han si når han får et sånt spørsmål mener du?
    Man kan si det som det er.At han har en lang vei å gå,å mye å jobbe med.Veit at han har vært lenge skada,men man kan da i det minste være ærlig.

Nå må vi ikke være så naive her. Vi møter norske lag som enten er i samme serie eller lavere divisjoner. Hittil har vi ikke prestert noen verdens ting som tilsier at vi skal være i toppen av ligaen mot slutten av sesongen.
    Alle de lagene vi har møtt, er i samme oppkjøringsperiode som oss, hvorfor klarer de å prestere bedre?

Det å ha banespillet vinner vi ikke mange kamper på, det har vi hørt før - "ønsker å spille som Barcelona" er vel en velkjent setning. Vi spiller ganske likt med Deila, mye posession, men ingen mål - eller iallefall ikke nok mål.

Jeg husker godt de årene vi har vunnet pre season. Det har som regel gått innmari dårlig i serien.
    Så jeg er enig med de som mener at det viktigste er at alle får spilletid. Det er ikke før de to siste treningskampene at det er viktigere å toppe laget.