Page 2 of 2 FirstFirst 12
Results 41 to 55 of 55

Jeg synes oppkjøringen så langt har vært meget oppløftende.
    Sam ser ut til å ha fått en ny vår og er mye bedre enn slutten i fjor som igjen var han klart beste del av sesongen. Han er helt rå på å gå forbi motstandere med ball i beina nå og treffer ofte godt på pasningene langs bakken.

Austnes fra Varg er bedre enn på TV. Han jobber steinhardt og har en herlig smartness. De berøringene hans rundt motstander med tre touch før han vrir ballen tilbake utagbart i hjørnet (på målet sitt i går) vitner om en veldig god plan. At han stuper inn feltet og scorer på retur på straffe sist fredag mot de andre torsketemmerne var også sånn jeg liker å se. Da skaffa han oss vel en straffe også. Tre mål på tre kamper. Jeg tror han og finne vil skåre mye fra hver sin kant.
    Ejuke var varierende i går og somlet flere ganger ballen ut over linja på uforståelig vis. Men for ett mål da! Og fin assist der han gjør det han har gjort mye i år men aldri i fjor han spiller ballen på rett tidspunkt. Veldig spennende det og. To fine mål på han nå det er også uvant kost.
    Tollås var også god og trygg i går.
    Av bekymringer så treffer vi aldri på høye innlegg i boks. Ingen angriper ballen. Langs bakken går det fint men ikke høye baller. Har vi passert 250 cornere uten mål nå?
    Liker ikke skade på Adam og abu men deila mente førstnevnte kunne spilt i dag om det var viktig og at han alltid sliter med skifte av underlag.

Hva slags skade på Abu?

Facebookverifisert
    g-maZta's Avatar

Jeg hadde ikke mulighet til å se kampen i går, og har bare sett deler av et par andre treningskamper i år. Borte er tida da jeg kunne stå i kulda på sognsvann og sjekke ståa før seriestart. Fotballen er mer tigjengelig enn noen gang, men jeg er ei.
    Siden jeg ikke har fått fulgt så nøye med i vinter så lurer jeg på om noen (gjerne flere) kunne dele sine synspunkter rundt laget og kampene de siste ukene.
    Jeg takker for både surmaga oppgulp og naivistisk optimisme. Det er begrensa hva man får ut av korte sammendrag og intervjuer før og etter.
    Hva mener folket er hovedforskjellen på laget i år kontra i fjor? Hvordan ser våre nye ut? Har noen av de gamle vist noe nytt?
    Har noen blitt bedre eller dårligere?
    Ser man forbedringer i samhandling?
    Ser det ut som om vi prøver noe nytt ift spillemønster, eller øver vi videre på det samme og satser på å bli bedre på det?
    Hva har vi mistet og hva har vi fått i løpet av vinteren?
    Jeg er naturligvis spesielt nysgjerrig på nysigneringene.
    Jeg veit det er tidlig, ting er rustent og at laget er et stykke fra toppformen, men alt fra korte svar om enkeltspillere til lange avhandliger som f.eks nils ofte deler er velkomment.

Jeg kan prøve, jeg!

Jeg mener Sam ser ut til å fungere mye bedre nå. Spiller med mer selvtillit, bruker farten sin oftere og fosser forbi flere spillere og kommer til å være et nyttig angrepsvåpen. Etterlater seg dog ofte rom fordi han løper helt opp, men offensivt ser det ihvertfall bedre ut.
    Shala ser ut til å ha tilført oss mye, spesielt offensivt. Her blir det målpoeng!
    Finne var bra i fjor, og kommer til å være bra i år. Ser pigg ut.
    Juarez er det litt tidlig å si så mye om.
    Ejuke er Ejuke, men ser vi at han faktisk er blitt bedre på avslutninger nå??? Veldig spennende takter!
    Når det gjelder Ivan så ser man at han har tatt nye steg, og er kanskje klar for start-ellevern, etter min mening ihvertfall.
    Azemi ser fremdeles ikke god ut, selv om han fikk putta i en av kampene de har vært gjennom. I går så vi desverre en del feil, dårlige mottak og en spiller som roter bort ballen litt for ofte.
    Jeg har ikke gjort meg opp noen mening og Vilhjalmsson enda, har ikke sett han så mye. Jobber hardt, og vet hvor målet står, så får vi se på de neste kampene. Håper han kan gi oss et par mål på corner, noe vi ikke har vært spesielt farlige på.
    Klaesson ser ikke ut til å være helt klar enda, så vi får håpe Adam holder seg skadefri.
    Vega har vi ikke sett nok av enda.
    Lekven har vist seg frem som både god og dårlig, litt ustabilt så langt ihvertfall.

Det har vært en del episoder i noen treningskamper så langt der vi har sett litt bedre samhandlng enkelte steder, og kanskje spesielt i forhold til Israelson.

Jeg synes ting ser bra ut generelt sett, men er som vanlig mer bekymret defensivt. Offensivt har vi mange å velge mellom nå, som alle er gode nok.

Om dette er et medaljelag? Tja, faen om jeg veit. Jeg tror kanskje det er det. Desverre vet jeg ikke nok om hvilke forsterkninger de andre lagene har ordnet, så det får noen andre svare på. Men det ser ut som et bedre lag enn vi hadde forrige sesong, det tror jeg.
    For de som kan styre sitt eget lag:
    vif.managerleague.com

Jeg synes israelsson ser svak ut. Blir fort 4 valg på midtbanen.

Tippekonge 2015 Daniel's Avatar
    Blog Entries
    33

Nå er det greit å holde beina på jorda når det gjelder Adekugbe (og forsåvidt alle andre) ettersom vi snakker om treningskamper. Allikevel er det rimelig naturlig om Sam blomstrer først i år. Gutten er relativt ung (Sam 95-modell, Ivan og Nakkim er til sammenligning 96-modeller) og han har måttet tilpasse seg nytt land med alt det innebærer.

Måtte det vare, han er et potensielt veldig bra salgsobjekt om han leverer stabilt på høyt nivå. Men enda viktigere så må han være en viktig brikke i årets Enga-utgave.

Facebookverifisert
    ziggy75's Avatar

Quote Originally Posted by Basement View Post
    Jeg synes israelsson ser svak ut. Blir fort 4 valg på midtbanen.
    Men virker som han gjør en del usynlig jobb. Gjør det enkelt når han får ballen, og sjelden jeg ser han gi oss brudd imot eller mister ballen i farlige posisjoner. Synes det er litt vanskelig å legge merke til han og bedømme han, men målpoeng har ihvertfall levert for lite av.

Quote Originally Posted by ziggy75 View Post
    Men virker som han gjør en del usynlig jobb. Gjør det enkelt når han får ballen, og sjelden jeg ser han gi oss brudd imot eller mister ballen i farlige posisjoner. Synes det er litt vanskelig å legge merke til han og bedømme han, men målpoeng har ihvertfall levert for lite av.
    Vi trenger noen sånne spillere i troppen også.

Quote Originally Posted by ziggy75 View Post
    Han gjør ting enkelt. Spiller mye støtte og vender sjelden fremover med ball. Allikevel synes jeg han mister ballen relativt ofte.

Har lurt en del på Israelsson. Kanskje jeg bare ikke har peiling og går glipp av "den usynlige jobben", men jeg forbinder han med harde mottak og for liten fart til å rette det opp igjen. Ok duellspiller, men igjen, mangler tempo til å kunne ta mange av de duellene. På den andre siden er han visstnok en ledertype og bra personlighet, og sånne trenger jo alle lag.

Israelsson vil sikkert bli bedre med en fast rolle og tillit over tid, men det gjelder jo for for eksempel Horn Myhre også.

Banens beste mot Tromsø synes jeg var Adekugbe. Blir bedre og bedre for hver kamp virker det som.

Facebookverifisert
    ziggy75's Avatar

Quote Originally Posted by Lego View Post
    Banens beste mot Tromsø synes jeg var Adekugbe. Blir bedre og bedre for hver kamp virker det som.
    Adekugbe har spilt bra i de siste tre kampene. Begynte mot de estiske seriemesterne, god mot Glimt og igjen en bra kamp igår. Ser bedre ut på det meste egentlig, ser til og med raskere ut. Hva har skjedd med han i vinter?

Det blir veldig spennende i år. Vi har fremgang. Har problemer med å tippe oss foran Bergen, Bart og MFK, men håper å bli positivt overrasket.
    Ejuke er en gåte. Åpenbart kjempepotensiale. Og så vet jeg ikke med Matti som spydspiss, men super fyr med topp innsats. Ellers ser det riktig sterkt ut, så jeg tror på flere poeng i år.

Quote Originally Posted by Besetter View Post
    Det blir veldig spennende i år. Vi har fremgang. Har problemer med å tippe oss foran Bergen, Bart og MFK, men håper å bli positivt overrasket.

Ejuke er en gåte. Åpenbart kjempepotensiale. Og så vet jeg ikke med Matti som spydspiss, men super fyr med topp innsats. Ellers ser det riktig sterkt ut, så jeg tror på flere poeng i år.
    er optimist å tipper oss på 4 plass

Quote Originally Posted by Besetter View Post
    Ejuke har dårlig fotballforståelse. Vet ikke når han skal spille ball eller drible tror han alltid vil være slik desverre.

Tippekonge 2015 Daniel's Avatar
    Blog Entries
    33

Quote Originally Posted by AcsOnFire View Post
    Ejuke har dårlig fotballforståelse. Vet ikke når han skal spille ball eller drible tror han alltid vil være slik desverre.
    Som 1998-modell kan det jo faktisk hende at han utvikler seg på dette området etter hvert som han blir mer moden..

Quote Originally Posted by Daniel View Post
    Som 1998-modell kan det jo faktisk hende at han utvikler seg på dette området etter hvert som han blir mer moden..
    I forhold til hvordan han var når han kom har han allerede utviklet seg masse på de nevnte tingene.