Results 1 to 5 of 5

Default Kamptråd 3. kvartfinale Vålerenga - Manglerud mandag 11. mars kl. 1900

Klart for 3. kamp, og vi må legge litt press på gutta som skal vinne hjemmekampene i sluttspillet. Gjør de det så kan det bli bøttefest i påskeuka!

Jeg ser egentlig mange fordeler med at vi tapte en jevn kamp mot MS på lørdag. Det er bra for laget at kampene blir tøffe og at vi må spille minst fem kamper før vi går videre. Jeg tror vi vinner hjemme på Furuset mandag kveld. Og så blir nøkkelkampen i denne kvartfinaleserien bortekampen på onsdag. Vinner vi mandag og onsdag er veldig mye gjort.

Jeg håper også at Roy og Espen tør å bruke Calle Spaberg Olsen mer. For et talent den gutten er! (han har 60 poeng på 35 kamper i U-21, og har +43 som er klart best, og ennå er han bare U-17 spiller).
    4. rekka på lørdag var Colin Olsen, Markus Ekberg og Petter Grønstad. De to sistnevnte fikk bare hhv 4 og 2 min istid. Mens Colin ble rullert inn i 2. og. 3. rekka og fikk 8 min. Vi manglet Morten Ask. Jeg håper han kan være tilbake og spille center i 4. rekka med brødrene Colin og Calle Spaberg Olsen. Det kunne være ei fin rekke. Hvis ikke Ask kan spille, så kan brødrene få med seg en center fra de andre rekkene som dermed spiller dobbelt. Det kan være Tobbe, Filip G. eller Stene.

I de andre kvartfinalene er den store overraskelsen at Sparta leder 2-0 i kamper mot Oilers. Det betyr at Oilers er pisket til å vinne på hjemmebane mandag kveld. Espen B oppsummerer alle kampene i 2. runde av kvartfinalene http://klanen.no/Blogger/Espen-B/Sta...-snoerra-igjen

PS! Neste sesong kan det bli bortekamper i Grünerhallen!. Grüner vant nemlig 4-1 i dag mot Ringerike. Ringerike tapte også 1-3 mot Narvik tidligere i uka. Det er bare disse tre lagene i kvalikken, og de to beste spiller i GET neste sesong. Ringerike er dermed nødt til å ta seks poeng i kampene mot Narvik (B) og Grüner (H), eller i det minste håpe at Narvik vinner begge sine kamper mot Grüner.

Daniel Sørvik var ikke med på lørdag, men skal være med igjen i kveld.

Laget er klart, Morten Ask er også tilbake. Dvs at vi har fullt lag. Strøm er forward i 4. rekka sammen med Ask og Colin Olsen. Ekberg og Grønstad er ekstra-spillere. Da er det ikke plass til Calle Olsen. Synd. De kunne ha spilt med sju backer, f.eks gjør Sparta det, eller Calle kunne fått plassen til Ekberg. Vålerenga Elite
    LEFT RIGHT
    FIRST SECOND
    70
    Søberg, Steffen Kent

30
    Svendsen, Joachim

LINE 1
    17
    Espeland, Stefan Zakariassen

6
    Ekelund, Oskar Kalle

20
    Ahlholm, Rasmus

46
    Lindström, Tobias

22
    Røymark, Martin Nikolai

LINE 2
    90
    Sørvik, Daniel

23
    Trygg, Mats

19
    Oppøyen, Jonas

52
    Gunnarsson, Filip

29
    Heier, Andreas Benjamin

LINE 3
    49
    Eidstedt, Axel

55
    Csiszar, Brede Frettem

35
    Ylven, Martin Lauman

38
    Stene, Andreas

18
    Olsen, Thomas

LINE 4
    11
    Ekberg, Marcus Karlsen

16
    Grønstad, Petter

73
    Strøm, Villiam Weiby

21
    Ask, Morten

25
    Olsen, Colin Spaberg

Vi vinner 4-0 i en kamp som hadde bra temperatur, og hvor vi ikke fikk overtaket før halvveis ut i 2. periode. Da avgjorde vi kampen med tre mål på seks minutter. Skuddstatistikken ble hele 37-19. MS kom ikke til så mange store sjanser, men det var uansett veldig betryggende å se at Steffen Søberg var på hugget og at han sto meget godt i mål. Han har en redningsprosent på 94,1 etter tre kamper i kvartfinalene.

Martin Laumann Ylven fikk bare åtte sek på isen før han etter et sammenstøt med MS-junioren Pontus Finstad ble liggende nærmest livløs på isen. Måtte ha hjelp av lege og medspillere for å komme seg av isen. Han sjanglet ganske mye så jeg trodde det kunne være hjernerystelse, men jeg fikk senere høre at det var snakk om jævlig vondt i ryggen. Nå i sluttspillet vil man gjerne ikke si så mye om hvilke skader spillerne har, så vi får bare krysse fingrene for at Ylven snart er tilbake på is. Roy flyttet Colin Olsen opp til 3. rekka på Ylvens plass, mens Oppøyen fra 2. rekka fikk jobben å ta bytt sammen med Ask og Strøm i 4. rekka.

Alle målene https://www.tv2.no/v/1432143/

Thomas Olsen om kampen https://www.facebook.com/VIFHockey/v...1753976960347/

VårtOslo https://vartoslo.no/m-s-keeper-kris-...nga-giret-opp/

PS! 4. kamp spilles på Manglerud onsdag kl. 1900. Hvis vi vinner der kan vi sikre semifinalebilletten på fredag kl. 1900 i Furuset Forum.

Litt skummelt at vi bruker så lang tid på å få putta det første. Ingen mål i første periode mot M/S, det bør vi gjøre noe med i de resterende kampene.
    Håper Ylven kommer seg kjapt til hektene. Han er en spiller som det er viktig å ha med seg videre i sluttspillet.