Page 1 of 2 12 LastLast
Results 1 to 40 of 67

Default Treningskamp VIF - Fugla, fredag 22 mars 2019

Lager er ute og med to «nye» navn i troppen, riktignok på benk. Både Adam og Abu tilbake, Vega starter på høyre kant. Det er endel spillere på landslagsoppdrag så helt 100% er ikke tropp eller start11. En av de nye er spiss, Christian Pyagbara (23 år fra Nigeria)

Tippekonge 2015 Daniel's Avatar
    Blog Entries
    33

Jeg gleder meg faktisk til kamp i dag, noe jeg sjeldent gjør når jeg skal se treningskamp fra sofaen.

Skjønner ikke helt hvorfor dette skal være så forferderlig. Så lenge verken Kanari eller Klanen gidder å mobilisere til kampen så vil det ikke skje en utvanning i mine øyne.

Gøy med en treningskamp der det er bittelitt på spill og gøy med tidspunkt fredag kveld. Håper vi ser et lag som klarer å spille ut den kyniske antifotballen de sverger til på Romerike

Noen som vet hvor den streames? Tenkte å lure meg til å se kampen på jobb-PCn

Fant svaret på mitt eget spørsmål.
    Den går på Dplay. Bare å ordne seg et abonnoment da

Stiller tilnærmet med toppet lagoppstilling fra start.
    Unntakene er Näsberg på venstreback, istedenfor Adekugbe. Vega starter for Shala.
    Begge er ute på landslagssamling.

Registrerer også at vi har 6 juniorspillere på benken. Dette skyldes at vi har mange spillere ute på U-landslag også.

Regner med at vi kommer til å ha mye ball. Håper vi er på offensiven og går mye på mål, istedenfor å spille sidelengs. Kontringsstyrke og dødballer er vel som vanlig det Fugla kommer til å spille på.

Quote Originally Posted by Daniel View Post
    Skjønner ikke helt hvorfor dette skal være så forferderlig. Så lenge verken Kanari eller Klanen gidder å mobilisere til kampen så vil det ikke skje en utvanning i mine øyne.

Gøy med en treningskamp der det er bittelitt på spill og gøy med tidspunkt fredag kveld. Håper vi ser et lag som klarer å spille ut den kyniske antifotballen de sverger til på Romerike
    Eliteserien har vært så lite interessant for folk generelt de siste årene, dette derbyet er ikke bare et høydepunkt for Vålerenga som klubb, men hele eliteserien. Dette skal være en kamp hvor man skal kreve blod svett og tårer fra alle mann som bidrar både på tribune og ikke minst på banen.

Når da noen smarte hoder finner ut at de har lyst til å bruke det stemplet kampene har blitt bygget opp som til en uviktig treningskamp hvor man ikke spiller om poeng og det viktigste som kan skje i kampen er å unngå skader, da er det en grov bom fra sportslig ledelse i dette tilfelle etter min mening.

Klubbene har vært bestevenner i hele vinter, og avslutter samarbeidet med en koselig vennskapskamp nå i mars. I mai skal vi kreve at de skal dø for drakta i den kampen...

Det står at vi har en Christian Pyagbara (prøvespiller) på benken. Et kjapt søk viser at det er en spiss på Nigierias herrelandslag med det navnet. Han er 23 år gammel. Kan det være samme karen ?. I så fall spennende, men jeg trodde vi var ferdighandlet i dette vinduet.

Kun D-play/TV Norge som kan forsvare å ha 25 minutter lang reklamepause før en treningskamp

0-1. Ekstremt tafatt forsvarsspill.

Quote Originally Posted by Ed1913 View Post
    0-1. Ekstremt tafatt forsvarsspill.
    Faen... fortsatt reklamepause på streamen. Elendig opplegg av D-play

Samme nivå som ifjor dette

Tydelig hvem som er mest interessert i å vinne denne

Quote Originally Posted by dalagubbe View Post
    Tydelig hvem som er mest interessert i å vinne denne
    Heldigvis en HEL uke til sesongstart, så bare å ta det med ro

Tippekonge 2015 Daniel's Avatar
    Blog Entries
    33

Quote Originally Posted by christer1913 View Post
    Eliteserien har vært så lite interessant for folk generelt de siste årene, dette derbyet er ikke bare et høydepunkt for Vålerenga som klubb, men hele eliteserien. Dette skal være en kamp hvor man skal kreve blod svett og tårer fra alle mann som bidrar både på tribune og ikke minst på banen.

Når da noen smarte hoder finner ut at de har lyst til å bruke det stemplet kampene har blitt bygget opp som til en uviktig treningskamp hvor man ikke spiller om poeng og det viktigste som kan skje i kampen er å unngå skader, da er det en grov bom fra sportslig ledelse i dette tilfelle etter min mening.

Klubbene har vært bestevenner i hele vinter, og avslutter samarbeidet med en koselig vennskapskamp nå i mars. I mai skal vi kreve at de skal dø for drakta i den kampen...
    Tviler på at verken de som spiller eller de som potensielt skulle møtt opp på tribunen blir bedre venner av å spille en treningskamp. Tipper dette kan skape grobunn for enda mer tenning i kampene som betyr noe. Om folk i administrasjonene er på talefot eller ikke er vel rivende likegyldig. Spillere og supportere er rivaler og det er det som betyr noe.

Hvis Eriksen har rett så sitter det nå voksne mennesker på Øst som nekter å gå inn for å nyte kampen og støtte gutta (og gi en mest mulig realistisk kampsituasjon tett opp mot seriestart.

Vi har spilt treningskamper mot både Lillestrøm og Lyn tidligere - hatet overlever det meste.

Håper vi bruker denne kampen som trening. Unngå skader, men viktigst av alt. Skade og ydmyke spurvene. Kynisk?
    Bittelitt

Oi, fint angrepsspill da

Matti bør score på sånt, tuppe over keeper som legger seg altfor tidlig

Ser ut som laget har våknet opp nå. Gode tendenser og fine bevegelser, men litt mye slurv.

Der ja matti, fin den 1-1

Klasseheading! Vi scorer på dødball.

Man kan si hva man vil om Finne, men han er ett aktivum ihvertfall og farlig inne i boksen

Nå er vi frampå i skoa. Fortsett å spill ballen rundt fugla så kjører vi over dem.

D-Play sin stream har lagget begge gangene målene har kommet. Så de har jeg ikke fått sett. Jeg er såpass lite tilgivende at det er nok til å avslutte abonnomentet og få pengene tilbake.

Straffe ja, og matti setter den i vinkelen, og vi er ett mye bedre fotballag en LSK

Quote Originally Posted by dalagubbe View Post
    Man kan si hva man vil om Finne, men han er ett aktivum ihvertfall og farlig inne i boksen
    Pene mål da 😍
    Vega igang også.
    2x Mathis og Vega 3-1

Bortsett fra dei første ti min, er vi fullstendig overlegne, liker angrepsspillet her, og Vega og matti blir bra

Det må nesten være beste omgangen hittil i år. Men vi misser starten på kampen igjen. Det må vil legge av oss. Kunne fort vekk stått 0-2. Men veldig bra når vi våknet

Det er total overkjøring!
    Ett lag i Oslo.

Elendig keeper igjen. Kunne trengt en oppgradering der!
    MEN på topp er vi gode! Kjør matti

Matti igjen ja, herlig assist ejuke, få bort disse hjerneblødningene bakover nå så, vi har to allerede i denne kampen

Kaptein på vårt lag?
    Men Matti rydder opp etterpå

Nydelig av Ejuke og Matti!

Kjempesjanse av Finne. Setter'n i stanga på "åpent mål". Men ble det vinket for offside?
    Har ikke på lyd, så jeg fikk det ikke med meg.

Vi skjærer jo gjennom Lillestrøm-forsvaret som om det skulle vært smør.

Nok en kjempesjanse av Finne, men dessverre bommer han litt på ballen.

3 mål i mot som ALLE burde blitt avverget. Vi er meget gode fremover, men vi gir bort tre mål.
    Handler vel først og fremst om fokus, håper jeg.

Vi har seriøst en jobb å gjøre med den bakre firer