Results 1 to 17 of 17

Driftsleder

Default Bilder i VPN-forumet

Framtiden er her! Bilder er kommet for å bli!

Ja, dere leste riktig. Vi har åpnet opp for at dere kan bruke bilder i innleggene deres!

I første omgang er det avgrensa til dette underforumet, så får vi se hva vi gjør senere. Det interessant er kanskje HVORDAN dere bruker det.

Om dere ser på bildet over så har jeg lagt en runding rundt en funksjon som heter "insert image". Trykker dere på den får dere opp et vindu der dere kan legge inn en URL. Denne URL-en peker mot bildet du vil vise. Det er viktig du har med hele filnavnet om dere bruker en slik "image host" (som jeg har brukt her).

Så! Gratulerer.

Hvordan legge inn bilder - den tungvinte måten
    1. Finn bildet du vil legge inn
    Dette må du nesten gjøre sjæl.

2. Last opp nevnte bilde
    Siden vi ikke har noen attachement-mulighet ennå må du dessverre benytte deg av en såkalt image-host (imgur.com er et godt alternativ)

3. Legg bildet i innlegget
    Trykk på knappen du ser i bildet under

Da får du opp enda et vindu

Her legger du inn bildets nettadresse. Hos f.eks. imgur finner du det ved å høyreklikke på bildet du har lastet opp og velger "copy image address" (eller "kopier bildeadresse" eller hva enn det står i norske nettlesere).

Hos Imgur kan du også velge "Get share links". Der får du direktelenke til bildet du har lastet opp.

4. Trykk på OK
    Dette gidder jeg ikke ta bilde av. Du trykker, så legger lenka seg inn.

Vips! Så er det inne.
    Last edited by Muppetkokken; 06.04.2019 at 14:59.

Quote Originally Posted by Muppetkokken View Post

Ja, dere leste riktig. Vi har åpnet opp for at dere kan bruke bilder i innleggene deres!

I første omgang er det avgrensa til dette underforumet, så får vi se hva vi gjør senere. Det interessant er kanskje HVORDAN dere bruker det.

Om dere ser på bildet over så har jeg lagt en runding rundt en funksjon som heter "insert image". Trykker dere på den får dere opp et vindu der dere kan legge inn en URL. Denne URL-en peker mot bildet du vil vise. Det er viktig du har med hele filnavnet om dere bruker en slik "image host" (som jeg har brukt her).

Så! Gratulerer.
    Fantastisk!
    ENDELIT, hvordan gjør man det fra telefonen?

Quote Originally Posted by Muppetkokken View Post

Så! Gratulerer.
    Mulighet for en opplæring via video?
    Det funka dårlig med min kompetanse...
    Og vil det være mulighet for å lime inn F.eks Snippingtool?

Og hvorfor er dere redde for hva vi skal poste her? Når man ser smartingene som legger ut all mulig drit på Facebook?
    Er det ikke mulig å ha litt tro i oss, og la oss få mulighet til det meste uten noen form for diktatur, og heller slette kontoer fortløpende?

Som regel er det meget artige diskusjoner som kommer her, og det ville hjulpet hvis vi kunne ta en snipping tool på leggskinnene til Ejuke hvis det var det vi snakker om.

Facebookverifisert
    hmchrist's Avatar

Cool. Åpna for video også?

Driftsleder

Quote Originally Posted by christer1913 View Post
    Mulighet for en opplæring via video?
    Det funka dårlig med min kompetanse...
    Og vil det være mulighet for å lime inn F.eks Snippingtool?

Og hvorfor er dere redde for hva vi skal poste her? Når man ser smartingene som legger ut all mulig drit på Facebook?
    Er det ikke mulig å ha litt tro i oss, og la oss få mulighet til det meste uten noen form for diktatur, og heller slette kontoer fortløpende?

Som regel er det meget artige diskusjoner som kommer her, og det ville hjulpet hvis vi kunne ta en snipping tool på leggskinnene til Ejuke hvis det var det vi snakker om.
    Vi har ikke mulighet til å lime direkte inn i denne versjonen av vBulletin, om det kommer seinere veit vi ikke. Det har ikke noe med at vi ikke har tiltro til dere, men heller muligheter og funksjoner i forumløsninga. Den løsninga som ligger i denne versjonen krever at du legger inn bilde via en URL.

Det er snakk om å oppgradere, men vi veit ikke når den oppgraderinga kommer og vi er ikke helt sikre på hvordan bilde-løsninga blir. Det er som sagt ikke dere vi er redde for. Vi er egentlig ikke redd for så veldig mye. Det er heller spørsmål om hva som er mulig og ikke mulig.

Jeg kommer med en bedre forklaring i første innlegg om ikke så altfor lenge.

Driftsleder

Quote Originally Posted by hmchrist View Post
    Det hadde jeg ikke fått med meg, men ja, det er åpna for det også!

Driftsleder

Quote Originally Posted by christer1913 View Post
    Fantastisk!
    ENDELIT, hvordan gjør man det fra telefonen?
    Du må finne URL-en på bildet (med fil-endelse - .jpg, .png, .gif eller .bmp) og skrive den inn i denne kode-braketten:
    [code]
    [IMG] LENKE TIL BILDE HER [/IMG]
    [/code]

Quote Originally Posted by hmchrist View Post

Funka som faen. Vakre minner der 😍🤩

Trådstarter skrev at "I første omgang er det avgrensa til dette underforumet, så får vi se hva vi gjør senere. "
    Jeg antar det betyr i denne tråden, ikke i hele underforumet Vålerenga forum?

Tippekonge 2017 Facebookverifisert
    LameDuck's Avatar

TEST
    Vålerenga - Oslos stolthet

Quote Originally Posted by Farmor View Post
    Trådstarter skrev at "I første omgang er det avgrensa til dette underforumet, så får vi se hva vi gjør senere. "
    Regner med at det betyr "Det originale VPN" forumet?
    Ett lag i Oslo.

Driftsleder

Ikke bare denne tråden, men alle tråder i denne delen av forumet vårt.

Så om du vil legge inn bilder i kamptråden er det bare å gjøre det!

Driftsleder

Quote Originally Posted by VIFpatriot View Post
    Regner med at det betyr "Det originale VPN" forumet?
    Correctomundo!

Jeg er i hovedsak glad over at vi har fått mulighet for bilder, både levende og døde, på forumet. Kjenner samtidig en liten uro. Har vi forumister nok sjøldisiplin til å la være å poste innlegg som bare består av en gif, en emoji eller en video? Hvis ikke kan vi fort få lange facebook-lignende tråder der ingenting nytt egentlig blir sagt. Jeg tror det vil være døden for et diskusjonsforum - hva tror andre?

Tippekonge 2016 Facebookverifisert
    VVV's Avatar

Jeg er i hovedsak glad over at vi har fått mulighet for bilder, både levende og døde, på forumet. Kjenner samtidig en liten uro. Har vi forumister nok sjøldisiplin til å la være å poste innlegg som bare består av en gif, en emoji eller en video? Hvis ikke kan vi fort få lange facebook-lignende tråder der ingenting nytt egentlig blir sagt. Jeg tror det vil være døden for et diskusjonsforum - hva tror andre?
    "Kampen er ikke over før Frode har låst seg inne på do."

Det går nok fint.